Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo MiTo of niet?
Collapse
X
-
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk BerichtenJa lagere BIV wel. rijtax is toch zelfde omdat beiden 1.4 zijn. Als je inderdaad geen betere prestaties wil dan het hedendaagse verkeer is78 PK voldoende. Ik rijd nu met een C2 1.4 en voor normaal verkeer is dat voldoende maar op autostrade of inhaalmaneuvers vind ik het toch ontoereikend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk BerichtenChippen die handel, neen? Dat moet dat toch verhelpen. Voor een versie hoger betaal ik 1300 euro meer. Voor minder dan de helft kan ik de wagen upgraden + goed uitgerust. Ideaal compromis mijn inziens...
een dikke 100PK op die grote van wagen moet inderdaad voldoende zijn om beetje reserve te hebben in dagelijks verkeer.2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenEen atmosferische 1.4 van 78pk naar 102pk enkel met een software remap
Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren.
Ik had hem reeds gepost. Bron: auto tune Heinz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenEen atmosferische 1.4 van 78pk naar 102pk enkel met een software remap
Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren.2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenEen atmosferische 1.4 van 78pk naar 102pk enkel met een software remap
Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren.
De 1.4 16v is een voor de Fiat groep een bekende motor. De motor wordt bij Fiat gebruikt vanaf de Fiat 500 tot en met de Fiat Bravo. Ook bij Lancia komen we 'm tegen in de Ypsilon. Echter leveren deze motoren vermogens variërend van 90 tot 100 pk. De MiTo moet het doen met een schamele 78 pk. Wanneer men terug gaat bladeren in de geschiedenis van Alfa op zoek naar de laatste Alfa met een dergelijk laag vermogen komt men uit in ongeveer 1985 (!). De Alfa 33 1.3 met 1 enkele carburateur leverde 79 pk en woog 890 kg. De MiTo heeft 78 pk in combinatie met een gewicht van 1055 kg. Fiks in het nadeel dus nog t.o.v. de 33 en echt een beetje Alfa onwaardig. Een vergelijkbare Fiat Punto levert 95 pk. De vermogensbeperking is met name ingevoerd om de Italiaanse jeugd in staat te stellen een MiTo 1.4 16v te kunnen rijden. Daar mogen jonge chauffeurs namelijk niet hun eerste praktijk kilometers in pk-beulen rond rijden. Maar Nederland is Italië niet.
Onze eerste vraag was natuurlijk waar die 17 pk's zijn gebleven. Welnu, eigen onderzoek heeft uitgewezen dat er mechanisch geen significatie verschillen zijn tussen de 78 pk motor van de MiTo en de 95 pk motor van een vergelijkbare Fiat Punto. Het moet dus ergens in de motormanagement software zitten. Uitgebreid zoek en speurwerk in de software leverde de oplossing. Op slinkse wijze heeft men het vermogen softwarematig weten te beperken. Eenmaal erachter gekomen hoe het zat was het niet meer zo moeilijk de MiTo 1.4 16v z'n volle potentieel terug te geven.Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenDe uitleg op de site van Squadra tuning lijkt me anders wel aannemelijk:
De 1.4 16v is een voor de Fiat groep een bekende motor. De motor wordt bij Fiat gebruikt vanaf de Fiat 500 tot en met de Fiat Bravo. Ook bij Lancia komen we 'm tegen in de Ypsilon. Echter leveren deze motoren vermogens variërend van 90 tot 100 pk. De MiTo moet het doen met een schamele 78 pk. Wanneer men terug gaat bladeren in de geschiedenis van Alfa op zoek naar de laatste Alfa met een dergelijk laag vermogen komt men uit in ongeveer 1985 (!). De Alfa 33 1.3 met 1 enkele carburateur leverde 79 pk en woog 890 kg. De MiTo heeft 78 pk in combinatie met een gewicht van 1055 kg. Fiks in het nadeel dus nog t.o.v. de 33 en echt een beetje Alfa onwaardig. Een vergelijkbare Fiat Punto levert 95 pk. De vermogensbeperking is met name ingevoerd om de Italiaanse jeugd in staat te stellen een MiTo 1.4 16v te kunnen rijden. Daar mogen jonge chauffeurs namelijk niet hun eerste praktijk kilometers in pk-beulen rond rijden. Maar Nederland is Italië niet.
Onze eerste vraag was natuurlijk waar die 17 pk's zijn gebleven. Welnu, eigen onderzoek heeft uitgewezen dat er mechanisch geen significatie verschillen zijn tussen de 78 pk motor van de MiTo en de 95 pk motor van een vergelijkbare Fiat Punto. Het moet dus ergens in de motormanagement software zitten. Uitgebreid zoek en speurwerk in de software leverde de oplossing. Op slinkse wijze heeft men het vermogen softwarematig weten te beperken. Eenmaal erachter gekomen hoe het zat was het niet meer zo moeilijk de MiTo 1.4 16v z'n volle potentieel terug te geven.
'k Zal eens de pain in the ass gaan spelen bij de verkopers. Die van Buga kon mij niet helpen ivm chiptunings
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenEen atmosferische 1.4 van 78pk naar 102pk enkel met een software remap
Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren.
Comment
-
Toch bizar dan dat de concurrentie maar tot 6pk extra komt...
Ik zou me toch eerst eens goed informeren als ik jou was.
1300€ verschil tussen een 78pk en 120pk, komaan zeg daarvoor ga je toch niet sukkelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenToch bizar dan dat de concurrentie maar tot 6pk extra komt...
Ik zou me toch eerst eens goed informeren als ik jou was.
1300€ verschil tussen een 78pk en 120pk, komaan zeg daarvoor ga je toch niet sukkelen
Misschien waarom zij maar tot 8pk komen? Da zijn ollanders?
Comment
-
Bon het gaat dan duidelijk over een teruggetunede motor.
Dat is iets helemaal anders natuurlijk.
Het gaat hier dan strikt gezien ook niet om chippen, enkel om de standaardversie terugzetten.
Blijft de vraag, moet je daarvoor 600€ uitgeven als je voor nog eens 700€ extra standaard en zonder gefoefel 120pk hebt (die je wél kunt chippen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenBon het gaat dan duidelijk over een teruggetunede motor.
Dat is iets helemaal anders natuurlijk.
Het gaat hier dan strikt gezien ook niet om chippen, enkel om de standaardversie terugzetten.
Blijft de vraag, moet je daarvoor 600€ uitgeven als je voor nog eens 700€ extra standaard en zonder gefoefel 120pk hebt (die je wél kunt chippen)
EDIT: stel, zoals jij zegt: het gaat om een teruggevoerde (wat zo is), is het niet enkel de chip. Maar waarom komt heinz dan aan 105pk? Zou het niet mogelijk zijn om te vragen om een niet-teruggevoerde te kunnen hebben. Dat zal helaas-pindakaas zijn zekers
Comment
-
Daarnet een reclamefolderke gehad van Renault.
Megane Coupe 1.6 16v 110pk
Catalogusprijs 18500 €
korting -2350 €
= 16150 €
2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk BerichtenDaarnet een reclamefolderke gehad van Renault.
Megane Coupe 1.6 16v 110pk
Catalogusprijs 18500 €
korting -2350 €
= 16150 €
MiTo blijft een kanshebber
Runner-up: Seat Leon Style 102pk mét tech-pack voor een 19000 netto. Hier kan ik misschien ook nog wel wat af krijgen.
Comment
-
Xoxo ik heb alle respect voor je keuze i.v.m. de motorische keuze.
Dat is nu eenmaal ook iets subjectief.
Het is wel belangrijk om te weten dat je een gechipte atmosferische benzine niet kan vergelijken met een turbo benzine.
Ok door de chiptuning zal je al een aantal pk's bijkrijgen maar het vele hogere koppel dat de turbo benzine heeft maakt dat je ze qua prestaties nooit zal kunnen vergelijken met elkaar.
Ik wil je zeker niet proberen te overtuigen om een krachtigere wagen te kopen.
Niemand heeft hier iets te zeggen over welke krachtbron je moet kiezen natuurlijk!
Dit is enkel om misverstanden te vermijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glen Bekijk BerichtenXoxo ik heb alle respect voor je keuze i.v.m. de motorische keuze.
Dat is nu eenmaal ook iets subjectief.
Het is wel belangrijk om te weten dat je een gechipte atmosferische benzine niet kan vergelijken met een turbo benzine.
Ok door de chiptuning zal je al een aantal pk's bijkrijgen maar het vele hogere koppel dat de turbo benzine heeft maakt dat je ze qua prestaties nooit zal kunnen vergelijken met elkaar.
Ik wil je zeker niet proberen te overtuigen om een krachtigere wagen te kopen.
Niemand heeft hier iets te zeggen over welke krachtbron je moet kiezen natuurlijk!
Dit is enkel om misverstanden te vermijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glen Bekijk BerichtenJa die extra pk's zal je zoizo gewaar worden, daar bestaat geen twijfel over.
En inderdaad 300 euro voor het oorsprongkelijke vermogen valt dan nog goed mee.
Chiptuning heeft gewoon jammer genoeg het minste resultaat bij atmosferische motoren.
Comment
Comment