Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo MiTo of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
    Dank u maar neen dank u.

Ja, 't zal hoogstwaarschijnlijk dit of een Leon worden. Ik ga wel nog een paar garages rond en duidelijk laten uitschijnen dat'k aan de koop ben en het mij louter om de prijs te doen is... Even de verkopers onderling uitspelen...

Waarom zit iedereen toch bezig over die 1.4 turbo? Mijn moeder haar wagentje is een 68pktje op de voorwielen. Dat krel gaat constant rechtdoor bij mij als ik bochtjes neem.
    Ik denk dat die 78pk genoeg is, en later voor een kleine 600 euro een chiptuning naar 102pk. En op die manier heb ik meer uitrusting, lagere taksen, ...
    Ja lagere BIV wel. rijtax is toch zelfde omdat beiden 1.4 zijn. Als je inderdaad geen betere prestaties wil dan het hedendaagse verkeer is78 PK voldoende. Ik rijd nu met een C2 1.4 en voor normaal verkeer is dat voldoende maar op autostrade of inhaalmaneuvers vind ik het toch ontoereikend.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
      Ja lagere BIV wel. rijtax is toch zelfde omdat beiden 1.4 zijn. Als je inderdaad geen betere prestaties wil dan het hedendaagse verkeer is78 PK voldoende. Ik rijd nu met een C2 1.4 en voor normaal verkeer is dat voldoende maar op autostrade of inhaalmaneuvers vind ik het toch ontoereikend.
      Chippen die handel, neen? Dat moet dat toch verhelpen. Voor een versie hoger betaal ik 1300 euro meer. Voor minder dan de helft kan ik de wagen upgraden + goed uitgerust. Ideaal compromis mijn inziens...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
        Chippen die handel, neen? Dat moet dat toch verhelpen. Voor een versie hoger betaal ik 1300 euro meer. Voor minder dan de helft kan ik de wagen upgraden + goed uitgerust. Ideaal compromis mijn inziens...
        Ben niet zo een kenner van chippen maar lijkt mij inderdaad een goed compromis.
        een dikke 100PK op die grote van wagen moet inderdaad voldoende zijn om beetje reserve te hebben in dagelijks verkeer.
        2014 Opel Astra OPC
        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Een atmosferische 1.4 van 78pk naar 102pk enkel met een software remap
          Dat wil ik nog wel eens zien gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
            Een atmosferische 1.4 van 78pk naar 102pk enkel met een software remap

Ik had hem reeds gepost. Bron: auto tune Heinz

Comment

Als ze uit een standaard atmosferisch 1.6 115PK(Opel, VW,...) krijgen moet 102 voor een 1.4 toch ook lukken?
              2014 Opel Astra OPC
              2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

De uitleg op de site van Squadra tuning lijkt me anders wel aannemelijk:

De 1.4 16v is een voor de Fiat groep een bekende motor. De motor wordt bij Fiat gebruikt vanaf de Fiat 500 tot en met de Fiat Bravo. Ook bij Lancia komen we 'm tegen in de Ypsilon. Echter leveren deze motoren vermogens variërend van 90 tot 100 pk. De MiTo moet het doen met een schamele 78 pk. Wanneer men terug gaat bladeren in de geschiedenis van Alfa op zoek naar de laatste Alfa met een dergelijk laag vermogen komt men uit in ongeveer 1985 (!). De Alfa 33 1.3 met 1 enkele carburateur leverde 79 pk en woog 890 kg. De MiTo heeft 78 pk in combinatie met een gewicht van 1055 kg. Fiks in het nadeel dus nog t.o.v. de 33 en echt een beetje Alfa onwaardig. Een vergelijkbare Fiat Punto levert 95 pk. De vermogensbeperking is met name ingevoerd om de Italiaanse jeugd in staat te stellen een MiTo 1.4 16v te kunnen rijden. Daar mogen jonge chauffeurs namelijk niet hun eerste praktijk kilometers in pk-beulen rond rijden. Maar Nederland is Italië niet.
                Onze eerste vraag was natuurlijk waar die 17 pk's zijn gebleven. Welnu, eigen onderzoek heeft uitgewezen dat er mechanisch geen significatie verschillen zijn tussen de 78 pk motor van de MiTo en de 95 pk motor van een vergelijkbare Fiat Punto. Het moet dus ergens in de motormanagement software zitten. Uitgebreid zoek en speurwerk in de software leverde de oplossing. Op slinkse wijze heeft men het vermogen softwarematig weten te beperken. Eenmaal erachter gekomen hoe het zat was het niet meer zo moeilijk de MiTo 1.4 16v z'n volle potentieel terug te geven.
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                  De uitleg op de site van Squadra tuning lijkt me anders wel aannemelijk:

De 1.4 16v is een voor de Fiat groep een bekende motor. De motor wordt bij Fiat gebruikt vanaf de Fiat 500 tot en met de Fiat Bravo. Ook bij Lancia komen we 'm tegen in de Ypsilon. Echter leveren deze motoren vermogens variërend van 90 tot 100 pk. De MiTo moet het doen met een schamele 78 pk. Wanneer men terug gaat bladeren in de geschiedenis van Alfa op zoek naar de laatste Alfa met een dergelijk laag vermogen komt men uit in ongeveer 1985 (!). De Alfa 33 1.3 met 1 enkele carburateur leverde 79 pk en woog 890 kg. De MiTo heeft 78 pk in combinatie met een gewicht van 1055 kg. Fiks in het nadeel dus nog t.o.v. de 33 en echt een beetje Alfa onwaardig. Een vergelijkbare Fiat Punto levert 95 pk. De vermogensbeperking is met name ingevoerd om de Italiaanse jeugd in staat te stellen een MiTo 1.4 16v te kunnen rijden. Daar mogen jonge chauffeurs namelijk niet hun eerste praktijk kilometers in pk-beulen rond rijden. Maar Nederland is Italië niet.
                  Onze eerste vraag was natuurlijk waar die 17 pk's zijn gebleven. Welnu, eigen onderzoek heeft uitgewezen dat er mechanisch geen significatie verschillen zijn tussen de 78 pk motor van de MiTo en de 95 pk motor van een vergelijkbare Fiat Punto. Het moet dus ergens in de motormanagement software zitten. Uitgebreid zoek en speurwerk in de software leverde de oplossing. Op slinkse wijze heeft men het vermogen softwarematig weten te beperken. Eenmaal erachter gekomen hoe het zat was het niet meer zo moeilijk de MiTo 1.4 16v z'n volle potentieel terug te geven.

'k Zal eens de pain in the ass gaan spelen bij de verkopers. Die van Buga kon mij niet helpen ivm chiptunings

Comment

Come again?

Comment

• Toch bizar dan dat de concurrentie maar tot 6pk extra komt...

Ik zou me toch eerst eens goed informeren als ik jou was.

1300€ verschil tussen een 78pk en 120pk, komaan zeg daarvoor ga je toch niet sukkelen

Comment

Toch bizar dan dat de concurrentie maar tot 6pk extra komt...

Ik zou me toch eerst eens goed informeren als ik jou was.

1300€ verschil tussen een 78pk en 120pk, komaan zeg daarvoor ga je toch niet sukkelen
                        1300 euro is gewoon de ganse sportlook (sportpack kost 1390 euro) van de wagen. Met minder dan de helft van die 1300 euro kom ik op quasi hetzelfde vermogen. Dat blok levert normaal minstens 90pk dus ik zie er geen graten in.

Misschien waarom zij maar tot 8pk komen? Da zijn ollanders?

Comment

• Bon het gaat dan duidelijk over een teruggetunede motor.
                          Dat is iets helemaal anders natuurlijk.
                          Het gaat hier dan strikt gezien ook niet om chippen, enkel om de standaardversie terugzetten.
                          Blijft de vraag, moet je daarvoor 600€ uitgeven als je voor nog eens 700€ extra standaard en zonder gefoefel 120pk hebt (die je wél kunt chippen)

Comment

Bon het gaat dan duidelijk over een teruggetunede motor.
                            Dat is iets helemaal anders natuurlijk.
                            Het gaat hier dan strikt gezien ook niet om chippen, enkel om de standaardversie terugzetten.
                            Blijft de vraag, moet je daarvoor 600€ uitgeven als je voor nog eens 700€ extra standaard en zonder gefoefel 120pk hebt (die je wél kunt chippen)
                            Akkoord, maar ik heb mijn budget opgesteld. Eerst was het 15k, dan 17k, dan 18k en nu zit ik al op 20k. Die grens verleg ik niet meer. Dus dan moet ik een keuze maken en het sportpack laten vallen. Velgen, mistlichten en kuipzeteltjes om concreet te zijn. Met die velgen kan ik leven, das uiteindelijk maar naplaatsen. Dat interieur

EDIT: stel, zoals jij zegt: het gaat om een teruggevoerde (wat zo is), is het niet enkel de chip. Maar waarom komt heinz dan aan 105pk? Zou het niet mogelijk zijn om te vragen om een niet-teruggevoerde te kunnen hebben. Dat zal helaas-pindakaas zijn zekers

Comment

• Daarnet een reclamefolderke gehad van Renault.
                              Megane Coupe 1.6 16v 110pk

Catalogusprijs 18500 €
                              korting -2350 €
                              = 16150 €

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                                Daarnet een reclamefolderke gehad van Renault.
                                Megane Coupe 1.6 16v 110pk

Catalogusprijs 18500 €
                                korting -2350 €
                                = 16150 €

Ze hadden hem niet staan in de garage waar ik vandaag ben geweest

MiTo blijft een kanshebber
                                Runner-up: Seat Leon Style 102pk mét tech-pack voor een 19000 netto. Hier kan ik misschien ook nog wel wat af krijgen.

Comment

• Xoxo ik heb alle respect voor je keuze i.v.m. de motorische keuze.
                                  Dat is nu eenmaal ook iets subjectief.
                                  Het is wel belangrijk om te weten dat je een gechipte atmosferische benzine niet kan vergelijken met een turbo benzine.
                                  Ok door de chiptuning zal je al een aantal pk's bijkrijgen maar het vele hogere koppel dat de turbo benzine heeft maakt dat je ze qua prestaties nooit zal kunnen vergelijken met elkaar.
                                  Ik wil je zeker niet proberen te overtuigen om een krachtigere wagen te kopen.
                                  Niemand heeft hier iets te zeggen over welke krachtbron je moet kiezen natuurlijk!
                                  Dit is enkel om misverstanden te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glen Bekijk Berichten
                                    Xoxo ik heb alle respect voor je keuze i.v.m. de motorische keuze.
                                    Dat is nu eenmaal ook iets subjectief.
                                    Het is wel belangrijk om te weten dat je een gechipte atmosferische benzine niet kan vergelijken met een turbo benzine.
                                    Ok door de chiptuning zal je al een aantal pk's bijkrijgen maar het vele hogere koppel dat de turbo benzine heeft maakt dat je ze qua prestaties nooit zal kunnen vergelijken met elkaar.
                                    Ik wil je zeker niet proberen te overtuigen om een krachtigere wagen te kopen.
                                    Niemand heeft hier iets te zeggen over welke krachtbron je moet kiezen natuurlijk!
                                    Dit is enkel om misverstanden te vermijden
                                    Nene, uiteraard, maar het zal wel een verschil geven uiteindelijk. Uit die blokken halen ze dus standaard veel meer. Ik heb eens op de site van Squadra gekeken en enkel de upgrade naar een 95pk (dus, de begrenzer er eigenlijk af halen) komt op 300 euro. Allemaal nog wel schappelijk. Als dat werkelijk zo is (wat ik nog even uitzoek), zal er over de motor geen twijfel meer bestaan voor mij

Comment

• Ja die extra pk's zal je zoizo gewaar worden, daar bestaat geen twijfel over.
                                      En inderdaad 300 euro voor het oorsprongkelijke vermogen valt dan nog goed mee.
                                      Chiptuning heeft gewoon jammer genoeg het minste resultaat bij atmosferische motoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glen Bekijk Berichten
                                        Ja die extra pk's zal je zoizo gewaar worden, daar bestaat geen twijfel over.
                                        En inderdaad 300 euro voor het oorsprongkelijke vermogen valt dan nog goed mee.
                                        Chiptuning heeft gewoon jammer genoeg het minste resultaat bij atmosferische motoren.
                                        Gewoon eerst die 78pk testrijden. Wie weet ben ik er bère-content mee

Comment

• Ik kan nog altijd niet geloven dat je voor 20.000 EUR geen dik uitgeruste 1.4 turbo MiTo kan kopen.

20.000 EUR voor een fiat, daar heb je praktisch een croma voor.

Comment

Working...
                                          X