Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wettelijk gezien mag je geen voorschot vragen (lees: eisen), punt gedaan.
Da's nogal redelijk principieel bij ons thuis.
Mijn vader heeft destijds ne motor gekocht, gaf de helft voorschot en ondertussen is Meskens failliet gegaan. (Nu onlangs weer, voor de derde keer )
Da's dus een hééééél gedoe geweest om aan die motor/dat geld te geraken.
Ook heb ik als autoverkoper gewerkt en mijn collega verkoper had een auto verkocht. De papieren kwamen altijd eerst binnen, enkele dagen later de wagen. Die mensen hadden ook een ruim voorschot op die wagen gegeven.
"Goeiendag meneer, de papieren zijn aangekomen, u kan erom komen om het nodige papierwerk al te doen en dan als de wagen binnen is maken we een afspraak voor de aflevering hè."
Meneer de klant komt zijn papieren halen en schrijft de wagen in. Wanneer de transporteur de wagen van de oplegger rijdt (staat op de busstrook) vlamt er gewoon een auto in. Da's ook een fameus getrouwtrek geweest omdat die wagen betaald was/ingeschreven was, maar die was dus quasi voor de schroothoop.
En dan nog, als ik naar de bakker ga, betaal ik pas wanneer mijn brood gesneden klaar ligt. Als ik naar de slager ga, juist hetzelfde. In de Delhaize kan ik ook eerst mijn inkopen doen, en dan pas wordt er afgerekend. Als de auto/moto op onderhoud gaat, wordt de factuur nadien opgestuurd. Als mijn stiefvader werven doet, levert hij eerst zijn werk en stuurt nadien de factuur op. Ik zou niet weten waarom ik nu éérst moet betalen vooraleer ik effectief iets in handen heb. Of ik kan ne moeilijke mens zijn
Wettelijk gezien mag je geen voorschot vragen (lees: eisen), punt gedaan.
Da's nogal redelijk principieel bij ons thuis.
Mijn vader heeft destijds ne motor gekocht, gaf de helft voorschot en ondertussen is Meskens failliet gegaan. (Nu onlangs weer, voor de derde keer )
Da's dus een hééééél gedoe geweest om aan die motor/dat geld te geraken.
Ook heb ik als autoverkoper gewerkt en mijn collega verkoper had een auto verkocht. De papieren kwamen altijd eerst binnen, enkele dagen later de wagen. Die mensen hadden ook een ruim voorschot op die wagen gegeven.
"Goeiendag meneer, de papieren zijn aangekomen, u kan erom komen om het nodige papierwerk al te doen en dan als de wagen binnen is maken we een afspraak voor de aflevering hè."
Meneer de klant komt zijn papieren halen en schrijft de wagen in. Wanneer de transporteur de wagen van de oplegger rijdt (staat op de busstrook) vlamt er gewoon een auto in. Da's ook een fameus getrouwtrek geweest omdat die wagen betaald was/ingeschreven was, maar die was dus quasi voor de schroothoop.
En dan nog, als ik naar de bakker ga, betaal ik pas wanneer mijn brood gesneden klaar ligt. Als ik naar de slager ga, juist hetzelfde. In de Delhaize kan ik ook eerst mijn inkopen doen, en dan pas wordt er afgerekend. Als de auto/moto op onderhoud gaat, wordt de factuur nadien opgestuurd. Als mijn stiefvader werven doet, levert hij eerst zijn werk en stuurt nadien de factuur op. Ik zou niet weten waarom ik nu éérst moet betalen vooraleer ik effectief iets in handen heb. Of ik kan ne moeilijke mens zijn
Ik vind dit een belachelijke houding. Slaat echt nergens op. Een wagen kopen is een wederzijdse verbintenis. Tenslotte maken ze een auto speciaal op jouw maat, met jouw gekozen kleur en jouw gekozen opties. Ik vind het dan ook meer dan normaal dat een fabrikant daar een voorschot voor vraagt. Tenslotte kunnen ze niet veel aanvangen met zo een wagen als jij achteraf terug krabbelt.
Als dat voor jou een probleem is, dan is dat een teken dat je eigenlijk niet zeker bent dat je de wagen wilt en dat je mss nog terug zal krabbelen.
Dat je een wagen niet gans wilt betalen voor je hem gezien en goedgekeurd hebt, das wel normaal. Maar voor maatwerk dien je ALTIJD een voorschot te betalen, gelijk in welke sector.
Wil je daar niet aan meedoen, koop dan een stock wagen die je onmiddellijk ter beschikking hebt en die je, net als een brood, gewoon uit het rek kiest en niet zelf samen stelt zoals een communietaart (waar je ook bij uwen bakken een voorschot op dient te betalen)
Ik vind dit een belachelijke houding. Slaat echt nergens op. Een wagen kopen is een wederzijdse verbintenis. Tenslotte maken ze een auto speciaal op jouw maat, met jouw gekozen kleur en jouw gekozen opties. Ik vind het dan ook meer dan normaal dat een fabrikant daar een voorschot voor vraagt. Tenslotte kunnen ze niet veel aanvangen met zo een wagen als jij achteraf terug krabbelt.
Als dat voor jou een probleem is, dan is dat een teken dat je eigenlijk niet zeker bent dat je de wagen wilt en dat je mss nog terug zal krabbelen.
Dat je een wagen niet gans wilt betalen voor je hem gezien en goedgekeurd hebt, das wel normaal. Maar voor maatwerk dien je ALTIJD een voorschot te betalen, gelijk in welke sector.
Wil je daar niet aan meedoen, koop dan een stock wagen die je onmiddellijk ter beschikking hebt en die je, net als een brood, gewoon uit het rek kiest en niet zelf samen stelt zoals een communietaart (waar je ook bij uwen bakken een voorschot op dient te betalen)
Als je tekent in de garage van de verkoper (dus niet op een beurs e.d.) kan je er niet onderuit, nuja, dat kan altijd maar dan is het de goodwill van de garage.
Die handtekening moet maar volstaan als verbintenis. Een voorschot kan je bij wet niet eisen. Ik heb al een aantal keer met eigen ogen gezien hoe het wel eens fout kan aflopen met een voorschot te geven. Jij vindt dat belachelijk? Ik vind het eerder voorzichtig
Eneuhm, maatwerk of niet, in de groep waar ik tewerk was gesteld was dat zeker geen uitzondering om zonder voorschot een nagelnieuwe wagen te bestellen.
'k Ben nu al 'zo lang' op zoek, dus nu steekt het ook niet meer op een dagje hoor.
kan goed zijn dat ze bij wet de klant geen voorschot af mogen dwingen. Maar bij wet zijn ze ook niet verplicht om u een wagen te verkopen zonder voorschot.
als een voorschot vragen hun manier van werken is, dan heb jij zelf de keuze om voor die wijze van werken te kiezen of niet. Wil je niet mee in dat bootje, dan heb je de vrije keuze om op een ander te gaan.
De autoverkoop ligt op apegapen. En toch hebben sommige van die dealers nog heel veel noten op hun zang . Misschien is dat wel een teken om het zeker niet te doen, misschien hebben ze wel heeel erg dringend cash nodig ... wat kan wijzen op ... .
Het gaat niet over kortingen maar over voorschotten en onderhandelen in een zwakke markt.
Het is momenteel een kopersmarkt maar blijkbaar hebben sommige verkopers het nog niet helemaal door.
.
Doe eens normaal. Als ze tegenwoordig 500 euro op nen auto winnen, is het een succes. En dan zou er nog af moeten en zouden ze nog meer risico's moeten nemen door geen voorschot te aanvaarden? Ja hallo....
Trouwens meer korting geven mogen ze tijdens het jaar gewoon weg niet, enkel tijdens de solden mag er onder de prijs verkocht worden
Doe eens normaal. Als ze tegenwoordig 500 euro op nen auto winnen, is het een succes. En dan zou er nog af moeten en zouden ze nog meer risico's moeten nemen door geen voorschot te aanvaarden? Ja hallo....
Trouwens meer korting geven mogen ze tijdens het jaar gewoon weg niet, enkel tijdens de solden mag er onder de prijs verkocht worden
Ja korting maar de discussie ging hierboven eigenlijk over voorschotten en daar heb ik het ook over. Je zou het ook vanuit het standpunt van de koper kunnen bekijken. Ik betaal een voorschot maar morgen gaat de dealer failliet, niet onmogelijk zeker niet in deze tijden. Begin er maar aan dan als schuldeiser op de achterste bank. Ik ken mensen die nooit of te nimmer een voorschot betalen (hebben ooit wat meegemaakt natuurlijk met voorschotten) en toch kunnen die alles kopen.
Maar doe nu es de moeite om het te bekijken vanuit het standpunt van de verkoper!
Die kan wel 30 orders aanvaarden zonder voorschot, waarna dan 20 kopers van de aankoop afzien.
Denk je dat dat een lucratieve zaak is? Geen geld die binnenstroomt, maar wel 20 op maat gemaakte wagens op overschot?
Voor het type mensen dat jij beschrijft is het concept STOCKWAGEN uitgevonden. De rest betaalt een voorschot in ruil voor de geleverde service van een op maat gemaakte wagen. Give some, take some. In tegenstelling tot wat sommige mensen denken is dat dus wel hoe de wereld draait. Je kunt niet alleen nemen.
Die dan een verbrekingsvergoeding dient te betalen
die veel minder is dan de wagen waard is. De verkoper heeft dan wel een wagen staan die hij zelf volledig dient te betalen. Als je er zo een paar hebt, dan ga je snel op de fles...
Ik heb nog nooit een voorschot gegeven voor een wagen en mijn ouders ook niet.
Ben dan ook wel niet het type die achter 4 weken zegt ja ik moet hem niet hebben.
Denk dat een koop nog altijd een afspraak is tussen 2 partijen in vertrouwen. Het is aan hen om die niet te verbreken. Doe je dat wel dan moet je de gevolgen dragen. In de koper zijn geval dacht ik bij sommige merken 15% van de waarde van het bestelde voertuig. Vind dat een fair systeem. De koper betaalt niets voor hij effectief de wagen heeft en de garage loopt minder risico omdat ze min of meer vergoed worden bij contractbreuk.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Ik rijd nu een weekje rond met een witte MiTo 1.6 JTD 120 pk. Heb vorig jaar ook een weekje met die 1.6 gereden, maar dan een zwarte. Ik moet zeggen, het wit gaat hem goed af, beter dan zwart. Spijtig dat die zo onhandig is ingericht binnenin, maar 't is een leuke auto als jonge gast.
Een witte mito met zwarte accenten is echt wel knap. Ik ben trouwens nog de hele week te spotten in Antwerpen-stad!
Ik rijd nu een weekje rond met een witte MiTo 1.6 JTD 120 pk. Heb vorig jaar ook een weekje met die 1.6 gereden, maar dan een zwarte. Ik moet zeggen, het wit gaat hem goed af, beter dan zwart. Spijtig dat die zo onhandig is ingericht binnenin, maar 't is een leuke auto als jonge gast.
Een witte mito met zwarte accenten is echt wel knap. Ik ben trouwens nog de hele week te spotten in Antwerpen-stad!
Comment