Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen - De lange wapper brug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Dat is inderdaad zo belachelijk als dat het groot is. Iemand die aan 't Zuid woont zal van zijn leven geen last ondervinden van die brug, maar mag er wel zijn zeg over doen, terwijl iemand uit de Kempen of het Waasland die elke dag in de file staat op de R1/E19/E34/E17 zijn stem niet mag uitbrengen.

Zie hier nochtans verdacht véél poster om tegen te stemmen. Ook op het Zuid dus.

Maar iemand van het Zuid ondervindt geen hinder van de brug maar nu wel door het verkeer dat hier passeert om ginder te geraken (langs de ring, singel, centrum)

Comment

In hoboken hangt aan 1 op 2 sociale woningen een affiche met 'zeg neen tegen de brug'.

Comment

op den dam heb je park noord

Comment

Voorlopige tussenstand op gva.be

Moet de stad een gunstig advies geven voor de stedenbouwkundige vergunning van de Oosterweelverbinding met de Lange Wapper...?
          Ja (68,67%)
          Nee (31,33%)

Comment

op den dam heb je park spoor noord

Comment

sorry
              ik wil aan 40000 geraken

Comment

Ben altijd pro de brug geweest, al heb ik voorlopig helemaal geen baat noch last bij het al dan niet komen van die brug. Heb wel alle respect voor de mensen die hier effectief hinder van zouden ondervinden en hoop dat er met hen rekening wordt gehouden naargelang het feit hun situatie echt 'schrijnend' zou worden of niet.
                'k Woon zelf op het noord (bij het eilandje, geen loft ) en kijk er gewoon naar uit deze prachtige constructie te zien opgetrokken worden. Zoals ik er 3 jaar geleden naar uitkeek dat die aarslelijke Meirbrug werd neergehaald.
                In de mate dat ik de pro's en contra's van het project ken, vind ik dat het absoluut de moeite is.

Comment

de sjokkelbrug, ik denk mijn eerste woord

Comment

Mannekes, we zijn hier weer zwaar aant gaan hé.
                    Ik vind het hele politiek gezever er rond zwaar fout, het is geen verkiezingscampagne, het gaat hier over het oplossen van een aantal verkeerstechnische problemen.
                    Als we voor elke tunnel of brug die in Brussel gebouwd werd een referendum moeten organiseren zijn we lang bezig hé mensen... en waarom mogen enkel Antwerpenaren hierover stemmen? Het is een nationaal probleem, zelfs Europees aangezien ons belgenlandje meer dan eens gebruikt wordt voor vervoer tussen Europese landen....
                    Ik wist dat Antwerpenaren nogal erg het gevoel hebben van *'t stad is van ons*, maar wilt dat zeggen dat enkel zij mogen bepalen wat er voor een ring gebouwd wordt rond hun stad?
                    Het gaat hier niet over het veranderen van parkeerplaatsen in een woonwijk maar over het bouwen van iets wat voor elke inwoner van België belangrijk is (en voor onze economie).
                    Economisch en ecologisch gezien is de ochtendspits (als je dat nog zo kan noemen) aan de Kennedytunnel een ramp ... het kan er niet erger op worden lijkt mij.

En ik begrijp de reacties van de Antwerpenaren niet goed, wat is er zo erg aan die brug? Denken ze nu echt dat ze op die manier meer *fijn stof* gaan krijgen in hun woongebied? Dat is iets wat rondzweeft, dat blijft heus niet hangen puur boven de autowegen En het argument van *het verbrodt ons uitzicht of het verpest onze omgeving* Ik vind het een knap staaltje die brug, lelijker zal Antwerpen er niet op worden.

Het zit er gewoon al jaren aan te komen dat de ring rond moet worden, omdat het verkeer gewoon niet meer te slikken is. Daarbij komt dan nog het "fantastische" ontwerp van de Kennedytunnel (met bijhorende flitspalen en snelheidsbeperking) wat voor kilometers file zorgt elke ochtend. Daarnaast heb je inderdaad het feit dat belgen nu eenmaal graag in de gemeente wonen waar ze zijn opgegroeid en hiervoor zelf elke dag 1.5uur onderweg willen zijn .. maar wat doe je hieraan? Je kan mensen moeilijk verplichten om op 15min van hun wekr te gaan wonen.

Ik deel de mening dat de brug er gewoon moet komen omdat het een noodzaak is geworden, en liever vandaag dan morgen. Dat eeuwige gezeik van de vlaamse politici daar bereiken we niks mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      In hoboken hangt aan 1 op 2 sociale woningen een affiche met 'zeg neen tegen de brug'.
                      Zijn er ook andere woningen in Hoboken dan "sociale"
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik krijg het op m'n heupen van dat referendum, zo nutteloos...

Daarstraks, m'n schoongrootvader,"Ik ga tegen die brug stemmen, enkel en alleen om de cvp te kloten"...

De mens is 80 jaar, rijdt enkel op zondag naar de mis, geniet van z'n pensioen en woont te ver van de brug om er iets goed of slecht in te zien..

Zo zal het nog lang duren...

Comment

Er is toch al gezegd geweest dat dat referendum er eigenlijk niet toe doet?

Comment

Ik ga me er niet over uitspreken omdat ik er niets van ken, maar hoe lang zitten ze nu al te zeiken over die brug en/of alternatieven?

België

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Ik zou wel eens willen weten hoeveel van de stem-gerechtigden eigenlijk tot de actieve bevolking behoren. Het deel dat echt baat heeft bij de brug. Ik kan me niet ontdoen van het idee dat het merendeel van Antwerpen gepensioneerd of werkloos is.

Maarja dat zal weer de geschiedenis ingaan als de zoveelste sossen-streek.
                              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                Zie hier nochtans verdacht véél poster om tegen te stemmen. Ook op het Zuid dus.

Maar iemand van het Zuid ondervindt geen hinder van de brug maar nu wel door het verkeer dat hier passeert om ginder te geraken (langs de ring, singel, centrum)

Hier (regio Mechelen - Lier) hangen er ook terwijl wij helemaal niet kunnen gaan stemmen.
                                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Vergeet Oosterweel! Gewoon tol aan Kennedytunnel

Nog een zo een dwase studie.

Bron : Gazet Van Antwerpen

Studie : http://www.econ.kuleuven.be/ces/les/LES%20127.pdf

Oorspronkelijk geplaatst door Johan VAN GEYTE (GVA)

Vergeet Oosterweel! Gewoon tol aan Kennedytunnel

Vergeet de Oosterweelverbinding. Hef gewoon tol aan de Kennedytunnel. Dat brengt de maatschappij 70 miljoen euro per jaar op, zeggen onderzoekers van het Centrum voor Economische Studieën van de KU Leuven. Geen enkele variant met de Oosterweel komt daaraan.

Het debat over een vlotter verkeer in en rond Antwerpen wordt best niet verengd tot een keuze tussen brug en tunnel. Er zijn nog alternatieven. Denk maar aan een gerichte tolheffing aan de Kennedytunnel. Dit kan zowel een eenvoudige tol zijn of een tol die afhankelijk is van de drukte. Zij kunnen het verkeer ook spreiden en efficiënter doen verlopen zodat de hele maatschappij erbij wint. Of nog: een combinatie van toch Oosterweelverbinding en Kennedytunnel, met al dan niet slimme tol.
                                  In het huidig voorstel met de aanleg van de nieuwe Oosterweelverbinding is voorzien dat enkel op de Oosterweelbrug tol wordt geheven (2 euro op auto’s en 13 euro op vrachtwagens), terwijl de Kennedytunnel tolvrij blijft. Vrachtwagens zouden echter niet langer gebruik kunnen maken van de Kennedytunnel. De opbrengsten van de Oosterweeltol zouden in principe voldoende moeten zijn om de brug en een aantal andere mobiliteitsmaatregelen te financieren.
                                  Stef Proost (KU Leuven) en Bruno De Borger (Universiteit Antwerpen) vinden nu dat hiermee een aantal alternatieven voor de brug en tunnel werden onderbelicht. Voor hun hypothese gaan ze uit van 120.000 voertuigen die elke dag de Schelde oversteken, 60.000 in de spits (30.000 ’s morgens en 30.000 ‘s avonds) en 60.000 voertuigen buiten de spits. De spits is bepaald op in totaal 5 uur, waarvan 2,5 uur in de ochtend en 2,5 uur ’s avonds.
                                  Een eerste alternatief is een eenvoudige tol aan de Kennedytunnel, vinden ze. Dit houdt in dat alle voertuigen tijdens de 2,5u durende spits eenzelfde tol betalen met als bedoeling dat een deel van de verplaatsingen verschuiven naar de daluren of naar het openbaar vervoer. De vanuit maatschappelijk oogpunt ‘beste’ uniforme tol is daarbij 7,9 euro.
                                  Een dergelijke ingreep zou het aantal bewegingen in de Kennedytunnel doen zakken tijdens de spitsuren van 30.000 naar 23.750. Zij raken wel iets sneller door de tunnel. Die winst wordt ook gebruikt om de maatschappelijke winst uit te rekenen. Daarvan worden dan de kosten afgetrokken voor wie zijn gedrag moet aanpassen en voor een minder efficiënt transport kiest. Uiteraard wordt daarbij ook rekening gehouden met de opbrengst/kostprijs van de tolheffing. Uiteindelijk zou er met deze variant een maatschappelijke bate zijn van 10,5 miljoen euro.
                                  Gespreide heffing

Een uniforme tol in de spits en niet in de dalperiode leidt al tot een aanzienlijke welvaarstwinst. Maar de uitkomsten kunnen nog sterk verbeterd worden indien men de spitsheffing variabel maakt binnen de piek in functie van de werkelijke verkeersdrukte. Want bij een uniforme tol krijg je niet-efficiënt gebruik bij het begin en einde van de tolperiode. Een dergelijke variant kan de hoogste maatschappelijke bate opleveren, aldus de onderzoekers. Liefst 70,8 miljoen euro per jaar. Daarbij wordt uitgegaan van een gemiddelde heffing van 5 euro: meer in de echte piek, minder bij de uitlopers ervan.
                                  Oosterweel?

De Oosterweelverbinding uitvoeren is economisch maar verantwoord indien de welvaartseffecten met deze investering hoger liggen dan de beste oplossing die men kan bereiken met enkel de Kennedytunnel, aldus nog de onderzoekers. Dit betekent dat men de Oosterweelverbinding moet vergelijken met enkel de Kennedytunnel maar dan met geoptimaliseerde tolheffing. En dat is niet echt het geval. Een fijn afgestelde heffing bij zowel Kennedy als Oosterweel kan een maatschappelijke winst opleveren van 49,9 miljoen euro per jaar, een eenvoudige tol bij beide verbindingen komt aan een bate van 5,4 miljoen euro.
                                  En wordt alleen een tol geheven bij de Oosterweelverbinding en niet bij de Kennedytunnel, dan is het huilen met de pet op. Een tol van 4 euro aan de Oosterweel zou maar een maatschappelijke winst van 1,7 miljoen euro opleveren. Bij een tol van 2 euro zou het zelfs leiden tot een verlies voor de maatschappij van 5,8 miljoen euro.
                                  De studie kan u hier lezen.
                                  Johan VAN GEYTE
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Er is toch al gezegd geweest dat dat referendum er eigenlijk niet toe doet?
                                    Ja, Van Peel zei zoiets op T.V., we er gaan een referendum over houden, maar 't is niet zo dat we er daarom rekening mee gaan houden!!! Kan het nog onozeler???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                                      Mannekes, we zijn hier weer zwaar aant gaan hé.
                                      Ik vind het hele politiek gezever er rond zwaar fout, het is geen verkiezingscampagne, het gaat hier over het oplossen van een aantal verkeerstechnische problemen.
                                      Als we voor elke tunnel of brug die in Brussel gebouwd werd een referendum moeten organiseren zijn we lang bezig hé mensen... en waarom mogen enkel Antwerpenaren hierover stemmen? Het is een nationaal probleem, zelfs Europees aangezien ons belgenlandje meer dan eens gebruikt wordt voor vervoer tussen Europese landen....
                                      Ik wist dat Antwerpenaren nogal erg het gevoel hebben van *'t stad is van ons*, maar wilt dat zeggen dat enkel zij mogen bepalen wat er voor een ring gebouwd wordt rond hun stad?
                                      Het gaat hier niet over het veranderen van parkeerplaatsen in een woonwijk maar over het bouwen van iets wat voor elke inwoner van België belangrijk is (en voor onze economie).
                                      Economisch en ecologisch gezien is de ochtendspits (als je dat nog zo kan noemen) aan de Kennedytunnel een ramp ... het kan er niet erger op worden lijkt mij.

En ik begrijp de reacties van de Antwerpenaren niet goed, wat is er zo erg aan die brug? Denken ze nu echt dat ze op die manier meer *fijn stof* gaan krijgen in hun woongebied? Dat is iets wat rondzweeft, dat blijft heus niet hangen puur boven de autowegen En het argument van *het verbrodt ons uitzicht of het verpest onze omgeving* Ik vind het een knap staaltje die brug, lelijker zal Antwerpen er niet op worden.

Het zit er gewoon al jaren aan te komen dat de ring rond moet worden, omdat het verkeer gewoon niet meer te slikken is. Daarbij komt dan nog het "fantastische" ontwerp van de Kennedytunnel (met bijhorende flitspalen en snelheidsbeperking) wat voor kilometers file zorgt elke ochtend. Daarnaast heb je inderdaad het feit dat belgen nu eenmaal graag in de gemeente wonen waar ze zijn opgegroeid en hiervoor zelf elke dag 1.5uur onderweg willen zijn .. maar wat doe je hieraan? Je kan mensen moeilijk verplichten om op 15min van hun wekr te gaan wonen.

Ik deel de mening dat de brug er gewoon moet komen omdat het een noodzaak is geworden, en liever vandaag dan morgen. Dat eeuwige gezeik van de vlaamse politici daar bereiken we niks mee.
                                      Die brug zal met z'n afritten voor meer problemen zorgen dan wat anders en de tunnels tolvrij maken is volgens mij véél beter dan miljarden te pompen in een prestigeprojectje.

Ik wil binnen 10 jaar nog wel eens zien of die brug nog zo mooi gaat zijn.

Hopelijk vaart een zatte kapitein ertegen

Comment

7,9 euro x 20 dagen x 2 doortochten = 316 euro. Genoeg om de brug in Temse in gridlock te draaien.

Om rondom Londen over de Thames te geraken moet je 1 pond betalen...

Comment

• Iemand Volt (VRT) gisteren gezien? Argumenten van Piryns (Groen!) sloegen nergens op.

Mensen gaan onder een brug wonen. Waar staan die huizen? Of bedoeld zij daklozen?
                                          Ik heb daar tien jaar gewerkt en zie enkel industriegebied/KMO-zone/Dokken waar de brug overgaat.

Comment

Working...
                                          X