Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen - De lange wapper brug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik gebruik ook sluiproutes, en ga die ook blijven gebruiken. Je ziet nu al dat zo'n systeem met tol niet werkt, als er files staan op de ring, blijven die netjes staan totdat op de radio wordt omgeroepen dat de Liefkenshoektunnel tijdelijk tolvrij is. Pas dan lost de file zich op.
    De plannen die nu voorliggen, zorgen dat je "verplicht" via een tolroute moet, en dat de sluipwegen (singel, leien, kaaien, waaslandtunnel) zoveel mogelijk worden heraangelegd om verkeer te weren. Netto komt er dus geen capaciteit bij.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• dan heb ik al twee maal chance gehad in de carnotstraat. OK, het schuift niet 100% vlotjes, maar 't viel toch wel mee hoor.
      Eergisteren heb ik dan weer de file naar de Kennedytunnel genomen (moest nog wat plannen bekijken, file is dan ideaal ) en ik was deze keer even veel tijd kwijt dan door 't stad te rijden. Dan liever door 't stad, dan moet je niet voortdurend koppelen en zie je nog eens iets

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oplossing voor Lange Wapper
        http://www.werktitel.be/2009/10/gent...van-antwerpen/

Comment

• leuk artikel

Aan Termont (toen nog schepen, burgemeester was Frank Beke) hebben een vorige werkgever van me en ik destijds nog een tuibrug voorgesteld voor aan de Muide (verbinding afrikalaan - muidelaan). Ik heb er nog altijd de 3d's van die ik in 3D studio gemaakt heb, we spreken van 1997

En kijk, die is er ook nog altijd niet...

Hopelijk gaat het nu iets vlotter in Gent.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Tijdje terug een sluiproute geprobeerd, maar wie zei dat de Carnotstraat te nemen valt mag van mij doodvallen. Konijnenpijp was ook niet sneller, want eens op de leien kwam ik een wagen tegen die ik daarvoor in St-Niklaas op de E17 had ingehaald.

Nu, in Brussel ken ik m'n wegjes nu ook, dus Antwerpen zal dat ook wel kennen.
            Niet de Turnhoutsebaan (altijd aanschuiven tot aan het Astridplein), Carnotstraat, Gemeentestraat, Kon. Astridplein en dan Roosevelt. Maar via Schijnpoortweg, Halenstraat, Viséstraat, Oranjestraat, Lange Dijkstraat, Van Aerdtstraat, Italiëlei, Konijnenpijp.
            Last edited by McClane; 15/10/2009, 19:58.
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
              Ik gebruik ook sluiproutes, en ga die ook blijven gebruiken. Je ziet nu al dat zo'n systeem met tol niet werkt, als er files staan op de ring, blijven die netjes staan totdat op de radio wordt omgeroepen dat de Liefkenshoektunnel tijdelijk tolvrij is. Pas dan lost de file zich op.
              De plannen die nu voorliggen, zorgen dat je "verplicht" via een tolroute moet, en dat de sluipwegen (singel, leien, kaaien, waaslandtunnel) zoveel mogelijk worden heraangelegd om verkeer te weren. Netto komt er dus geen capaciteit bij.
              Dus het zwaar vervoer gaat rond Antwerpen en niet zich en weg erdoor zoeken.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                Niet de Turnhoutsebaan (altijd aanschuiven tot aan het Astridplein), Carnotstraat, Gemeentestraat, Kon. Astridplein en dan Roosevelt. Maar via Schijnpoortweg, Halenstraat, Viséstraat, Oranjestraat, Lange Dijkstraat, Van Aerdtstraat, Italiëlei, Konijnenpijp.
                Interessant.

In de tegenrichting had ik dus van de Konijnenpijp best rechtdoor gereden ipv op de Italielei uitkomen. Maar dan zat het nog strop bij de inrit van de pijp.

En Diepestraat - Lange Beeldekensstraat - Somméstraat - Guldensporenstraat - Statielei om zo aan de E34 te komen zonder in de file vast te zitten?
                Last edited by ; 15/10/2009, 20:48.

Comment

• Binnenkort neemt iedereen die weg en dan zullen de senioren spijt hebben dat ze het BAM-tracé hebben verworpen.

Comment

• Bron : www.GVA.be
                    Oorspronkelijk geplaatst door Gazet Van Antwerpen

VAB verkiest Lange Wapper boven tunnel

Van mobiliteitsclub VAB krijgt het tunneltracé van Arup/Sum een slechte beoordeling over de hele lijn. VAB is van oordeel dat het vrachtverkeer gewoon door de Kennedytunnel zal blijven rijden in het alternatieve tracé.

De mobiliteitsvereniging legde de twee tracés naast elkaar op gebied van mobiliteit en verkeersveiligheid en gaf het BAM-tracé en het Arup/Sum-tracé ook een score mee. Het tracé met de Lange Wapper kreeg 40 op 70. Het tunneltracé kreeg een heel wat slechter rapport: 23 op 70.
                    VAB wil om te beginnen de grote hoop van vele mensen de kop indrukken dat één of beide tracés een wondermiddel zijn om de verkeersknoop op te lossen rond Antwerpen. Beide verbindingen scoren immers zwak op gebied van mobiliteit en verkeersveiligheid.
                    Welles-nietes

Nadat de twee tracés vergeleken worden op thema's als files, incidenten en omleidingsroutes, de daling van risico op ongevallen, daling van verkeersdruk in woongebieden en het goed functioneren van nieuwe knooppunten, werd geoordeeld dat het BAM-tracé veruit het meest ideale is. Alleen op het laatst vernoemde punt scoort het noordelijke tunneltracé beter voor VAB.
                    VAB komt naar eigen zeggen nu naar buiten met haar advies omdat ze meent dat de kwestie is verzand in een welles-nietesspelletje, waardoor veel burgers het bos niet meer door de bomen zien.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Gazet Van Antwerpen

Neen-kamp Lange Wapper zoekt steun bij moslims.

In de aanloop naar het referendum worden alle middelen ingezet om het neen-kamp te versterken. Tijdens het vrijdaggebed in 37 Antwerpse moskeeën wordt door de imam opgeroepen om zondag neen te stemmen bij de volksraadpleging.

Moslimpolitici van verschillende partijen verdelen flyers met Arabische en Turkse tekst. De tegenstanders van de Lange Wapperbrug zijn begonnen met een mobiliseringscampagne binnen de moslimgemeenschap in Antwerpen. 50.000 folders met Arabische tekst worden verspreid in de moskeeën, vzw’s en verenigingen, en er is ook een Turkse versie.
                    De tekst is ondertekend door Hicham El Mzairh (Open Vld), Karim Bachar (sp.a), Fatima Bali (Groen!), Meyrem Almaci (Groen!, foto) en Fauzaya Talhaoui (sp.a). “De moslims kunnen een belangrijke stempel drukken op de uitslag. De meerderheid gaat neen stemmen”, zegt El Mzairh.

Comment

Bron : www.GVA.be
                      Straks burgeroorlog in Antwerpen...
                      Dit is toch niet meer normaal!

Comment

• Een referendum...belachelijk ja.
                        Brood en spelen voor het volk, dat is het.
                        Wordt de aandacht afgewend van andere problemen, hebben de gazetten weer iets om over te schrijven, etc.
                        2.0 JTDm

Comment

• De lange wapper brug

Op 18.10 wordt gestemd.Ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen.
                          Jammer genoeg kan ik niet stemmen vermits ik niet uit deze regio ben.
                          Ze zouden beter aan het vrachtverkeer wat doen.Een chaos op de autosnelweg naar Antwerpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Regina Bekijk Berichten
                            Ze zouden beter aan het vrachtverkeer wat doen.Een chaos op de autosnelweg naar Antwerpen.
                            Alsof dit het probleem oplost... Als je op de ring in de file staat, vallen de vrachtwagens het meeste op, ze zijn ook het grootst, maar er staan toch nog altijd meer auto's dan trucks. Natuurlijk heb je in het havengebied zelf een concentratie van het zwaar vervoer, maar dat spreekt toch voor zichzelf.
                            Auto, bus, vrachtwagen, iedereen heeft een oplossing nodig... Hopelijk komt er snel iets uit de bus, want al het gepalaver brengt enkel een groter kostenplaatje met zich mee.

Comment

• Vandaag gehoord dat die klucht al 75 mio euro heeft gekost?
                              En dat de bouwwerken in feite al begonnen zouden zijn?

Comment

• Dat kost idd zakken veel geld, ze zijn al jaren bezig met die Lange Wapper, onderzoeken hier, tekeningske daar.

Nu is er de kans dat ze 't zouden verwerpen omdat er een paar Antwerpenaren denken dat ze wat meer fijn stof zullen krijgen, terwijl 't juist andersom is.

En wie betaalt dit allemaal denk je?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                  Dat kost idd zakken veel geld, ze zijn al jaren bezig met die Lange Wapper, onderzoeken hier, tekeningske daar.

Nu is er de kans dat ze 't zouden verwerpen omdat er een paar Antwerpenaren denken dat ze wat meer fijn stof zullen krijgen, terwijl 't juist andersom is.

En wie betaald dit allemaal denk je?
                                  QFT!!!

Comment

• Arrgh, net te laat gezien.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Laat maar komen

Comment

Laat maar komen

Het is neen, jammer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                          Het is neen, jammer...
                                          En dan? Bouwen die handel...
                                          Heel die poppenkast heeft al lang genoeg geduurd, en ik begrijp nog steeds niet waarom enkel de Antwerpenaren hier hun mening over mogen geven ?

Comment

Working...
                                          X