Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen - De lange wapper brug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Antwerpen - De lange wapper brug

Het is autogerelateerd en ik ben benieuwd hoe jullie er over denken...

Impressie van de brug en het traject,

Het alternatieve Arup Sum tracé

Graag zou ik ook bij elke stem een mening willen...
    147
    Ik ben voor, want...
    79,59%
    117
    Ik ben tegen, want...
    13,61%
    20
    Ik twijfel, want...
    6,80%
    10
    Last edited by ; 21/09/2009, 11:59.

Comment

Nieuw havenkantoor naast de lange wapper, boven de brandweerkazerne...

Comment

Ik vind vooral dat er veel te veel gezeik over is eigenlijk
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Ikzelf ben voor, het zal de ring minder druk maken en ik vind het eigenlijk een architecturaal hoogstandje, zo mooi dat ik wel wil dat het er komt

Comment

ik ben tegen, ja de ring moet ontsloten worden, en wel zo snel mogelijk, maar niet ten koste van de leefbaarheid. En hoe'n archtecturaal hoogstandje de Lange Wapper ook wel zal zijn, iedereen die onder het traject woont gaat er alleen maar negatieve gevolgen van ondervinden.

trouwens ik stel mij nog steeds vragen over hoe ze die brug gaan aansluiten aan het stuk ring rond het sportpaleis, en of de optie om de baanvakken boven elkaar in plaats van naast elkaar wel zo'n schitterend idee is.

HUMO heeft daar - vorig jaar geloof ik - een goed stukje onderzoekspolitiek naar gevoerd, en ik stelde mij toch vragen bij heel dat dossier.

Comment

Ik ben voor, woon zelf tegen de rand van de ring in Merksem. Hoeveel gezeik er is van fijn stof ed

Bouw da spel gewoon, minder files en vlotter verkeer!

Comment

Voor.
                Het ziet er mooi uit (ik weet niet wat er lelijk is aan de "beelden" die men niet mocht zien...), het is vrij snel realiseerbaar en biedt duidelijk wel een oplossing voor het probleem. En als Merksem geen knooppunt mag zijn, dan zal dat knooppunt wel ergens anders moeten komen en dan is het ook weeral niet goed.

Het Arup-Sumtracé is tot op vandaag niet realiseerbaar en afgrijselijk duur. Het is slecht bestudeerd en mijn inziens totaal onuitvoerbaar.

Het alternatief : er gebeurt helemaal niets en Antwerpen stikt in de files, de CO2 en het roet...

De Antwerpenaar is trots op zijn haven maar als het op de mobiliteit aankomt dan hoeft het voor velen niet meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                  , iedereen die onder het traject woont gaat er alleen maar negatieve gevolgen van ondervinden.
                  .
                  Er woont niemand onder het traject!

Comment

Ik ben voor en dat ze er maar direct aan beginnen, ik ben het beu om hier van smorgens tot savonds in de file te staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                      Ik ben voor en dat ze er maar direct aan beginnen, ik ben het beu om hier van smorgens tot savonds in de file te staan
                      Dan zeker niet vergeten om den achtiende oktober naar da referendum te gaan, of het zal nog jaren duren...

Comment

Tegen, tunnels zijn volgens mij beter en het tolvrij maken van de liefkenshoek tunnel zou een goed begin zijn.

Het is trouwens spuuglelijk, dat nieuw havenkantoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                          Het alternatief : er gebeurt helemaal niets en Antwerpen stikt in de files, de CO2 en het roet...
                          Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                          Dan zeker niet vergeten om den achtiende oktober naar da referendum te gaan, of het zal nog jaren duren...
                          Dat ruikt hier naar een dreigement.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                            Er woont niemand onder het traject!
                            Maar wel zo goed als eronder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                              Tegen, tunnels zijn volgens mij beter en het tolvrij maken van de liefkenshoek tunnel zou een goed begin zijn.

Het is trouwens spuuglelijk, dat nieuw havenkantoor.
                              Tunnels zijn reteduur, moet industrie voor wijken en komen dicht bij mijn gemeente te liggen...
                              Het doorvoeren van de oorspronkelijke ring2 (buitenring) zal veel randgemeente op de borst drukken...

Dat is enkel het probleem verleggen...

Zoals jwv50 al zei, de brug is het snelst realiseerbaar, stuit de minste mensen tegen de borst en is goedkoper dan dat tunnelgedoe...

Je kunt dan wel zeggen dat de mensen van op de luchtbal hun uitzicht 'verpest' is; maar ik weet niet of jij de luchtbal kent, maar die verloederde wijk zal er enkel maar op vooruitgaan...

En trouwens dat havenkantoor doet hier niet toe, was enkel een impressie waar ook de brug mee opstond...

Comment

Je kunt dan wel zeggen dat de mensen van op de luchtbal hun uitzicht 'verpest' is; maar ik weet niet of jij de luchtbal kent, maar die verloederde wijk zal er enkel maar op vooruitgaan...
                                Wat brengt de aanleg van die brug op voor de de Luchtbal? De komst gaat geen grote structurele verbeteringswerken voor de wijk meebrengen hoor...

het Eilandje, waar na het Zuid enorm veel bouwpromotoren grote kansen zagen, verloor terug waarde nadat de plannen voor de lange wapper bekend werden gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                                  Wat brengt de aanleg van die brug op voor de de Luchtbal? De komst gaat geen grote structurele verbeteringswerken voor de wijk meebrengen hoor...

het Eilandje, waar na het Zuid enorm veel bouwpromotoren grote kansen zagen, verloor terug waarde nadat de plannen voor de lange wapper bekend werden gemaakt.
                                  Ja, tot dat ze er staat en Antwerpen op de kaart zet, eens benieuwd hoeveel bouwpromotoren dan zullen afkomen...

Comment

Fak zeg... Zo'n gezaag, en 't is één van de knapste bruggen die ik al heb gezien. Idiote reacties wat mij betreft.

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                    Ik vind vooral dat er veel te veel gezeik over is eigenlijk
                                    Idem. Het kan mij eigenlijk bitter weinig schelen. Laat de inwoners beslissen, i don't care.

Comment

Het BAM-tracé is het enige dat effect gaat hebben op de mobiliteit voor de as E17-E34. Bouwen dus, en als tol 1€ per voertuig vragen.

Comment

hier ook brug, liever gisteren als morgen

Comment

Working...
                                        X