Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen - De lange wapper brug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Ongeveer de meest belangrijke mening hier, vind ik.

Deze mensen zitten met het eigenlijke probleem. Waarom moet de rest van Vlaanderen daar zijn mening over geven ?

Dank u Zweed, heb deze ochtend weeral een uur mogen aanschuiven om door de Kennedy te geraken en het was godverdomme al 11 uur, dus aan de ochtendspits kan het niet meer gelegen hebben

Een aantal weken geleden om 17 u vetrokken in Beveren en om 20 uur was ik thuis, 3 uur om 25 km of zo af te leggen

Pas op, die brug of die tunnel gaat niet plots alle files oplossen, dat besef ik ook wel, maar de Kennedytunnel is gewoon zeer zwaar overbelast en daar moet dringend iets aan gedaan worden ipv al 10 jaar te zeveren over wat ze gaan bouwen

Comment

Ik ben voor. Knappe brug, en een Ring moet "rond" zijn En een tunnel is enkel goed om uw uitlaat te horen, geef mij dan maar een knappe brug

Comment

Voor; wagens die in de file staan stoten meer vuil uit dan die die vlot kunnen doorrijden.
        sigpic

Comment

Voorstander.
          niet vanwege het zicht of prestige, maar gewoon omdat de doorstroming over Antwerpen beter moet. Bovendien heb ik de indruk dat een tunnel meer risico's met zich meebrengt dan een brug ivm verkeersveiligheid. 1 ongeluk -> tunnel dicht -> verkeer in vlaanderen ligt weer plat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
            Voorstander.
            niet vanwege het zicht of prestige, maar gewoon omdat de doorstroming over Antwerpen beter moet. Bovendien heb ik de indruk dat een tunnel meer risico's met zich meebrengt dan een brug ivm verkeersveiligheid. 1 ongeluk -> tunnel dicht -> verkeer in vlaanderen ligt weer plat.
            dat is in het geval van deze brug ook zo... de baanvakken zouden boven elkaar gaan liggen dacht ik.

Comment

Er zijn veel alternatieven voor het in de file staan. Het enige probleem is dat je wél bereid moet zijn om uit je sardienenblik te kruipen of de Vlaamse kerktorenmentaliteit achter je te laten

-Verhuizen
              -Werk dichter bij huis zoeken en fietsen of te voet gaan
              -Het openbaar vervoer gebruiken
              -Motor of scooter (ook nog fiscaal zeer voordelig)

Mij maak je niet wijs dat voor minstens 80% van de pendelaars niet minstens één van deze alternatieven bruikbaar is. Niet voor iedereen, dat weet ik ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroteBozeWolf Bekijk Berichten
                Er zijn veel alternatieven voor het in de file staan. Het enige probleem is dat je wél bereid moet zijn om uit je sardienenblik te kruipen of de Vlaamse kerktorenmentaliteit achter je te laten

-Verhuizen
                -Werk dichter bij huis zoeken en fietsen of te voet gaan
                -Het openbaar vervoer gebruiken
                -Motor of scooter (ook nog fiscaal zeer voordelig)

Mij maak je niet wijs dat voor minstens 80% van de pendelaars niet minstens één van deze alternatieven bruikbaar is. Niet voor iedereen, dat weet ik ook.
                Mensen zoals jij moeten maar eens ophouden met voor andere mensen te willen bepalen wat het beste is voor hen.
                AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Mensen zoals jij moeten maar eens ophouden met voor andere mensen te willen bepalen wat het beste is voor hen.
                  En verder denken dan hun neus lang is.

Comment

@ janvkn: Mijn reactie was helemaal niet bedoeld om me te moeien met individuele keuzes en voorkeuren. Als dat toch zo overkwam dan spijt me dat oprecht en bied ik bij deze mijn excuses aan.

Ik ga er "gewoon" van uit dat niemand voor zijn plezier elke werkdag begint en eindigt met een (over-)dosis files.
                    Natuurlijk zijn er situaties denkbaar waarbij je de auto absoluut nodig hebt. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Mits wat denkwerk outside the box is het voor velen (nogmaals: niet voor iedereen) echter wél mogelijk om een praktisch haalbaar alternatief te vinden voor het stilstaan in de spits.

Ook en vooral op een forum voor autoliefhebbers dacht ik dat de consensus zou zijn dat er wel prettigere manieren zijn om je auto te gebruiken.

@divino83: Ik denk inderdaad verder dan mijn motorkap, en sta daarom sinds kort nog zelden in de file.

Comment

Ik ga er "gewoon" van uit dat niemand voor zijn plezier elke werkdag begint en eindigt met een (over-)dosis files.
                      Natuurlijk zijn er situaties denkbaar waarbij je de auto absoluut nodig hebt. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Mits wat denkwerk outside the box is het voor velen (nogmaals: niet voor iedereen) echter wél mogelijk om een praktisch haalbaar alternatief te vinden voor het stilstaan in de spits.
                      Mooie theorie, maar in de praktijk gaat jouw stelling niet op. Globaal gezien zullen mensen altijd de weg van de minste weerstand kiezen, en de oplossing kiezen die voor hen het beste uitkomt. Aangezien zowat 75% van de verplaatsingen met de auto gebeuren blijkt dat jouw "outside of the box" oplossingen geen beter alternatief zijn voor het gros van de pendelaars.

Dat is ook zo gek niet want als je er even bij stilstaat dan zal je zien dat dat sardienenblik, zoals jij het zo neerbuigend noemt, heel wat voordelen biedt die door geen enkel ander vervoersmiddel geëvenaard worden, zelfs als je het ongemak van de files meerekent.
                      AutoMinded.be

Comment

Tot op zekere hoogte kan je verhuizen in functie van je job... Maar eens de kinderen naar school zijn, is het wisselen van job en daaropvolgend verhuizen in functie van je job een zo grote financiële en sociale dobber, dat je er beter niet aan begint. En voor wat? Voor 50 km verder te gaan wonen? Dat noem ik pas kerktorenmentaliteit .

Comment

Wschl bedoelt gij "gewoon" van job veranderen.
                          En we weten allemaal wel dat iedere Belg makkelijk kiezen heeft waar hij gaat werken en waar hij een interessante leuke job vindt he

Comment

@ janvkn:
                            Globaal gezien zullen mensen altijd de weg van de minste weerstand kiezen
                            Blijkbaar toch niet. Sinds wanneer is een file de weg van de minste weerstand ?

Aangezien zowat 75% van de verplaatsingen met de auto gebeuren
                            Which proves my point. Een mooier voorbeeld van een put graven om er dan zelf in te vallen (lees: een file veroorzaken om er dan zelf in stil te staan) kan ik moeilijk bedenken.

@wooter: Verhuizen kan inderdaad een alternatief zijn voor een aantal mensen. Het was dan ook maar één van de mogelijkheden die ik aanhaalde. Ik wil al diegenen die in Brussel werken maar niet uit hun dorp uit het verre hinterland willen wegtrekken (quote uit het leven gegrepen: "ah neen, want dan kan ik niet bouwen op goedkope grond én tegelijk profiteren van de hogere salarissen en interessante jobs in het Brusselse") geen eten geven. Soms moet je inderdaad keuzes maken. Een Engels spreekwoord is in deze zeker van toepassing. You can't have your cake and eat it.

@ir_fuel:
                            Wschl bedoelt gij "gewoon" van job veranderen.
                            En we weten allemaal wel dat iedere Belg makkelijk kiezen heeft waar hij gaat werken en waar hij een interessante leuke job vindt he
                            Voor een aantal mensen geldt dat inderdaad. Opnieuw: natuurlijk niet voor iedereen.

Comment

@ janvkn:

Blijkbaar toch niet. Sinds wanneer is een file de weg van de minste weerstand ?
                              Als de alternatieven nog harder zuigen (wat ze in de meeste gevallen ook doen), dan is filerijden de weg van de minste weerstand.

Om het even concreet te staven: ik sta ook niet graag in de file, maar elke dag nóg een uur langer van huis zijn, en alle flexibiliteit ivm met mijn mobiliteit kwijtspelen daar pas ik ook voor. Dus ook voor mij is de auto de weg van de minste weerstand, ondanks de files.
                              AutoMinded.be

Comment

Het gaat allemaal om prioriteiten als daar zijn geld, status, quality of life, etc. en die liggen voor iedereen anders.

Concreet voorbeeld (uit mijn omgeving).
                                Lic. informatica gaf les in middelbare school op 2km van huis: loon gezien het diploma eerder bescheiden, status zozo, wel veel verlof, weinig stress, op praktisch vlak talloze voordelen
                                Overgestapt naar groot IT-bedrijf in Brussel met een naam als een klok
                                Resultaat: nettoloon ruim maal 2, statusfunctie, wel elke dag 190km heen en terug (traject meetjesland-bxl), gemiddeld 3u per dag onderweg , stressfactor maal 10
                                Hij heeft het 18 maanden volgehouden, vorige maand opnieuw begonnen bij oude school (met alle pos. en neg. gevolgen).

Als je een keuze maakt moet je er ook de gevolgen van dragen.
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Het gaat allemaal om prioriteiten als daar zijn geld, status, quality of life, etc. en die liggen voor iedereen anders.

Concreet voorbeeld (uit mijn omgeving).
                                  Lic. informatica gaf les in middelbare school op 2km van huis: loon gezien het diploma eerder bescheiden, status zozo, wel veel verlof, weinig stress, op praktisch vlak talloze voordelen
                                  Overgestapt naar groot IT-bedrijf in Brussel met een naam als een klok
                                  Resultaat: nettoloon ruim maal 2, statusfunctie, wel elke dag 190km heen en terug (traject meetjesland-bxl), gemiddeld 3u per dag onderweg , stressfactor maal 10
                                  Hij heeft het 18 maanden volgehouden, vorige maand opnieuw begonnen bij oude school (met alle pos. en neg. gevolgen).

Als je een keuze maakt moet je er ook de gevolgen van dragen.
                                  En wat zou er met de welvaart in dit land gebeuren moest iedereen zo denken? En hoeveel talent gaat er zo niet verloren?

In feite moet je net vermijden dat je mensen voor die keuze stelt. Een uitdagende baan op iemand zijn beste niveau zou niet bestraft mogen worden met 3u file per dag.

Daarom is het net belangrijk dat de overheid iets doet aan de mobiliteit, en dáárom is die langewapper brug belangrijk. Als niemand nog verder dan 10km van huis wil werken zoals 50 jaar geleden, dan is er inderdaad geen mobiliteitsprobleem meer, maar dat mag de oplossing niet zijn want dan draai je op álle gebieden de klok 50 jaar terug.
                                  AutoMinded.be

Comment

En wat zou er met de welvaart in dit land gebeuren moest iedereen zo denken? En hoeveel talent gaat er zo niet verloren?

In feite moet je net vermijden dat je mensen voor die keuze stelt. Een uitdagende baan op iemand zijn beste niveau zou niet bestraft mogen worden met 3u file per dag.

Daarom is het net belangrijk dat de overheid iets doet aan de mobiliteit, en dáárom is die langewapper brug belangrijk. Als niemand nog verder dan 10km van huis wil werken zoals 50 jaar geleden, dan is er inderdaad geen mobiliteitsprobleem meer, maar dat mag de oplossing niet zijn want dan draai je op álle gebieden de klok 50 jaar terug.
                                    Welvaart is voor het grootste deel een illusie.
                                    Invullen van aangepraatte behoeftes die je eigenlijk niet hebt of materiaal waar je niet tegoei kunt van genieten wegens geen tijd.
                                    Maar da's weer een andere discussie
                                    Ik zie niet in wat er mis is met de keuze voor iets minder loon. Persoonlijk doe ik ook niet mee aan de dagelijkse volksverhuizing van kantoorslaven naar onze hoofdstad (waar ik overigens nul affiniteit mee heb). Dat iemand anders meer verdient dan mij en hij een grotere auto/huis/sauna kan kopen, het weze hem gegund, maar ik ben er niet jaloers op.
                                    Ik noem dat niet de klok 50 jr. terugdraaien.
                                    Daarom, nogmaals, draag de gevolgen van uw keuzes.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

gewoon eens vragen wat de antwerpenaren 'extra' willen betalen voor een ondertunneling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Welvaart is voor het grootste deel een illusie.
                                        Invullen van aangepraatte behoeftes die je eigenlijk niet hebt of materiaal waar je niet tegoei kunt van genieten wegens geen tijd.
                                        Maar da's weer een andere discussie
                                        Ik zie niet in wat er mis is met de keuze voor iets minder loon. Persoonlijk doe ik ook niet mee aan de dagelijkse volksverhuizing van kantoorslaven naar onze hoofdstad (waar ik overigens nul affiniteit mee heb). Dat iemand anders meer verdient dan mij en hij een grotere auto/huis/sauna kan kopen, het weze hem gegund, maar ik ben er niet jaloers op.
                                        Ik noem dat niet de klok 50 jr. terugdraaien.
                                        Daarom, nogmaals, draag de gevolgen van uw keuzes.
                                        Hoe kortzichtig kan je zijn .... bekijk toch eens the big picture in plaats van enkel een individuele situatie

Als enkele individuen dat doen dan heeft dat inderdaad hoogstens wat financiële gevolgen voor hen persoonlijk. Als dat echter een algemeen fenomeen wordt, veroorzaakt door verminderde mobiliteit, dan is dat wél een probleem en dan heeft dat wél gevolgen voor de economie in zijn geheel en de bijhorende welvaart, en dat heeft dan niets met illusies of aangeprate behoeftes te maken.
                                        AutoMinded.be

Comment

Hoe kortzichtig kan je zijn .... bekijk toch eens the big picture in plaats van enkel een individuele situatie
                                          De pot verwijt de ketel:

Als enkele individuen dat doen dan heeft dat inderdaad hoogstens wat financiële gevolgen voor hen persoonlijk. Als dat echter een algemeen fenomeen wordt, veroorzaakt door verminderde mobiliteit, dan is dat wél een probleem en dan heeft dat wél gevolgen voor de economie in zijn geheel en de bijhorende welvaart, en dat heeft dan niets met illusies of aangeprate behoeftes te maken
                                          Juist niet, want dan zal sneller een evenwicht gevonden worden. Nu is alles in de richting 'economie' en 'welvaart' (whatever that may mean) doorgeslagen. Denk maar eens goed na in hoeverre dàt een wenselijke situatie is ('big picture' en niet individueel uiteraard...) .
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X