Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto kopen in Polen - Golf VI, Mazda 3, Megane ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto kopen in Polen - Golf VI, Mazda 3, Megane ?

Na wat info te hebben verzemeld heb ik besloten een nieuwe wagen te kopen in Polen omwillen van het prijsverschil, ik twijfel tussen volgende modellen:
    • Mazda 3, 105pk 1.6 benzine
      • Sterke punten: betrouwbaarheid, goedkoop onderhoud, degelijk gebouwd en super chassis en versnellingsbak
      • Zwakke punten: niet superzuinig, prijsverschil Polen/Belgie niet zo groot als bij andere
      • Prijs inclusief BTW in Belgie en tranport naar Belgie: 14900
    • Golf 6, 122pk TSI benzine
      • Sterke punten: afwerking, verbruik, goede alrounder, prijsverschil met Belgie is HUGE, goedkoper in tax door 1.4 liter, waarde verkoop later
      • Zwakke punten: Betrouwbaarheid en kosten onderhoud van VW
      • Prijs inclusief BTW in Belgie en tranport naar Belgie: 15500
    • Megane 3, 100pk 1.6 benzine
      • Sterke punten: afwerking is tegen de verwachting in weldegelijk dik ok, comfort, goed uitgerust, prijs is dik in orde
      • Zwakke punten: Betrouwbaarheid en kosten onderhoud, waarde verkoop later
      • Prijs inclusief BTW in Belgie en tranport naar Belgie: 13300
    Prijzen zijn van de respectievelijke Poolse sites, ik meen nog een extra korting van 3a5% te krijgen, in Belgie kan je wellicht meer korting krijgen maar dit weegt niet op tegen het prijsvoordeel voor deze modellen. Zijn alledrie gelijkwaardig uitgerust - stel weinig eisen: airco is een noodzaak, 5 deuren, niet snel maar wel vlot in het verkeer

Wat is jullie keuze en waarom - gebruikservaringen ?

Het prijsverschil tss de 3 en de Golf vind ik niet groot genoeg om de Mazda te kiezen.
    De Megane is zeer aantrekkelijk qua prijs maar verliest daar een groot deel van bij verkoop van de wagen.

Ik zou de Golf kiezen omwille van z'n motor. Dankzij de turbo is hij lekker soepel en vlotter dan de andere twee.

Hoeveel procent goedkoper zijn ze nu eigenlijk tov België?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Het prijsverschil tss de 3 en de Golf vind ik niet groot genoeg om de Mazda te kiezen.
      De Megane is zeer aantrekkelijk qua prijs maar verliest daar een groot deel van bij verkoop van de wagen.

Ik zou de Golf kiezen omwille van z'n motor. Dankzij de turbo is hij lekker soepel en vlotter dan de andere twee.

Hoeveel procent goedkoper zijn ze nu eigenlijk tov België?
      Motor van de Golf is idd de meest moderne-zuinigste-sterkste, onderhoud is echter duur maar daar kan ik nog mee leven - amper 12000km/jaar, het is vooral de betrouwbaarheid tov Mazda waaraan ik zou twijfelen

17 000,00 voor de Mazda 3
      20 189,00 voor de Golf
      16 700,00 voor de Megane

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk Berichten
        Motor van de Golf is idd de meest moderne-zuinigste-sterkste, onderhoud is echter duur maar daar kan ik nog mee leven - amper 12000km/jaar, het is vooral de betrouwbaarheid tov Mazda waaraan ik zou twijfelen

17 000,00 voor de Mazda 3
        20 189,00 voor de Golf
        16 700,00 voor de Megane
        De prijs van de Megane die je noemt is de catalogusprijs... op de website van Renault.be valt al te lezen dat daar sowieso 2250 Euro vanaf gaat en dan ook nog 1250 recyclagepremie. Dan kom je op 13.200 Euro..

Daar kan vervolgens ook nog 3 a 5% vanaf (in de vorm van accesoires kan dat zeker, denk bijv aan gratis trekhaak, dakkoffer, of iets dergelijks)

Dus als je de Megane wilt kopen zou ik daar zeker niet voor naar Polen gaan

Comment

In Polen kun je idd hier en daar wel serieuse deals doen met (bijna) nieuwe wagens, alleen is het wel eventjes rijden natuurlijk als je er om gaat, duitsland zal vlot gaan maar in Polen heb je bijna niks van snelwegen, enkel een paar grote nationale wegen.

Ik zou de Golf nemen al was het maar al alleen om de restwaarde, het is wel de meest "saaie" van de 3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
            De prijs van de Megane die je noemt is de catalogusprijs... op de website van Renault.be valt al te lezen dat daar sowieso 2250 Euro vanaf gaat en dan ook nog 1250 recyclagepremie. Dan kom je op 13.200 Euro..

Daar kan vervolgens ook nog 3 a 5% vanaf (in de vorm van accesoires kan dat zeker, denk bijv aan gratis trekhaak, dakkoffer, of iets dergelijks)

Dus als je de Megane wilt kopen zou ik daar zeker niet voor naar Polen gaan
            Idd, ik heb echter geen idee welke kortingen er te bedingen vallen in Polen, mijn volgende stappen zijn:
            • Offerte vragen bij belgische dealer voor bovenstaande modellen
            • Offerte vragen in Polen
            • Vervolgens nog wat proberen te onderhandelen en kijken wat mogelijk is - mijn vader heeft een Poolse kennis die handig kan zijn hierin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
              In Polen kun je idd hier en daar wel serieuse deals doen met (bijna) nieuwe wagens, alleen is het wel eventjes rijden natuurlijk als je er om gaat, duitsland zal vlot gaan maar in Polen heb je bijna niks van snelwegen, enkel een paar grote nationale wegen.

Ik zou de Golf nemen al was het maar al alleen om de restwaarde, het is wel de meest "saaie" van de 3.
              Transport is geen probleem, ik laat de wagen afhalen door een transportfirma - 900 euro inclusief verzekering.

Comment

Langs de andere kant als dat 900 euro kost haal ik hem toch liever zelf af .

Dagticketje met de trein naar Poznan bvb. kan je al makkelijk vinden voor < 100 EUR...

Dan nog gewoon transitplaten fixen

Comment

Dagticketje met de trein naar Poznan bvb. kan je al makkelijk vinden voor < 100 EUR...

Is ook een optie, moet zeggen dat het idee om in Polen te kopen dit weekend tot stand is gekomen - nu nog wat sleutelen aan de praktische uitvoering - transport moet nog goedkoper kunnen denk ik - die 900 euro is een prijs die stond op een website van een nederlandse transportfirma - ga morgen de logistieke dienst van mijn werkgever eens aanspreken ...

Comment

Polen zou idd het goedkoopste land zijn voor een nieuwe wagen, is een tijd terug eens een reportage over geweest op tv. Voor €900 zou ik die wagen zeker zelf ook gaan afhalen, ik zou er een weekendje van maken want Polen lijkt me wel een interessant land te zijn.

Ik vraag me wel af hoe je gaat communiceren met een garage ginds, het lijkt me ook wel een land te zijn waar ze enkel Pools spreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Ik vraag me wel af hoe je gaat communiceren met een garage ginds, het lijkt me ook wel een land te zijn waar ze enkel Pools spreken.
                      True, met een beetje geluk spreken ze basis engels of duits, maar dan nog..

Comment

Ideaal, een auto kopen in Polen. Met wat geluk koop je je eigen auto terug!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Polen zou idd het goedkoopste land zijn voor een nieuwe wagen, is een tijd terug eens een reportage over geweest op tv. Voor €900 zou ik die wagen zeker zelf ook gaan afhalen, ik zou er een weekendje van maken want Polen lijkt me wel een interessant land te zijn.

Zoals ik al vermelde, transport zal wel lukken, de communicatie is mss een probleem MAAR:
                          • Ik hoop dat ze engels kennen .... zou het makkelijkste zijn
                          • Ik ga dealers in de provincies contacteren die tegen de Duitse grens liggen .... die mannen gaan dus wel een woordje Duits spreken ......en ik kan Duits schrijven en een beetje spreken (en mijn collega op het werk spreekt perfect Duits)
                          Het is ook crisis in Polen dus als ze een auto kunnen verkopen zullen ze wel een efforke leveren denk ik, tevens zullen de Duitsers die daar op de grens wonen zeker en vast ook bij hun buren kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                            Ideaal, een auto kopen in Polen. Met wat geluk koop je je eigen auto terug!

Voor een 2de hands loop je idd dat risico, voor een nieuwe al iets minder

Comment

Net een offerte gekregen via mijn werk: 420,00 € voor ophalen + leveren in Belgie , daarvoor kan ik zelf niet naar daar gaan denk ik zo

Comment

Net een offerte gekregen via mijn werk: 420,00 € voor ophalen + leveren in Belgie , daarvoor kan ik zelf niet naar daar gaan denk ik zo
                                Dat is spotgoedkoop.

Wsl met een grote vrachtwagen, want individueel vervoer aan die prijs kan niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Dat is spotgoedkoop.

Wsl met een grote vrachtwagen, want individueel vervoer aan die prijs kan niet.
                                  Geen idee - is niet vermeld maar is niet echt belangrijk voor mij daar ik het geheel laat verzekeren voor 15000 euro - kostprijs voor deze verzekering- offerte net ontvangen 175,00 €, de totale kost voor transport + verzekering is dus 595,00 € wat nog steeds spotgoedkoop is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                    http://ec.europa.eu/competition/sect...es/report.html

Prijzen van alle automodellen in alle EU-lidstaten.
                                    Idd, had ik ook al een tijdje in mijn bezit, als je bvb eens kijkt naar een wagen van + 60 000 euro heb je er soms al eentje gratis genre BMW 1

Comment

Vraag ook eens wat een Golf GTI met dsg nog moet kosten in het land van Waldek.

Comment

Voor een 2de hands loop je idd dat risico, voor een nieuwe al iets minder
                                        moet je niet opnieuw BTW betalen in belgie als de wagen minder als 6000km heeft of minder dan een jaar oud is?

Comment

Working...
                                        X