Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto kopen in Polen - Golf VI, Mazda 3, Megane ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Zes maanden, geen jaar.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
      moet je niet opnieuw BTW betalen in belgie als de wagen minder als 6000km heeft of minder dan een jaar oud is?
      Verkoper in Polen moet dan een factuur opstellen zonder BTW bij het verkopen van een nieuwe wagen aan een inwoner van een andere lidstaat van de EU. Vervolgens zal je zelf de BTW moeten aangeven/betalen in het land waar je woont aan de daar gangbare tarieven (dus 21% als Belg).

      Comment


      • #23
        Hoe gaat dat dan eigenlijk met de garantie e.d.? Lijkt me niet zo evident wanneer er mankementen opduiken, of ben ik daar verkeerd in?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
          Hoe gaat dat dan eigenlijk met de garantie e.d.? Lijkt me niet zo evident wanneer er mankementen opduiken, of ben ik daar verkeerd in?
          U bent daar inderdaad verkeerd in.

          Alle auto's verkocht in Europa hebben een europese garantie van min. 2 jaar. Praktisch gezien houdt dit in dat de Belgische verdeler garantie zal dienen te geven op een auto ergens anders gekocht in Europa. De Belgische verdeler zal dat dan maar dienen te regelen met de constructeur.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk Berichten
            U bent daar inderdaad verkeerd in.

            Alle auto's verkocht in Europa hebben een europese garantie van min. 2 jaar. Praktisch gezien houdt dit in dat de Belgische verdeler garantie zal dienen te geven op een auto ergens anders gekocht in Europa. De Belgische verdeler zal dat dan maar dienen te regelen met de constructeur.
            en enthousiast dat die mannen daar gaan over zijn dan Zoals de vriendelijkheid/hulpbereidheid bij sommige merken al op niveau staat...

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
              en enthousiast dat die mannen daar gaan over zijn dan Zoals de vriendelijkheid/hulpbereidheid bij sommige merken al op niveau staat...
              Is een klein nadeel in mijn persoonlijke situatie:

              Ik doe 12000 km per jaar - ga dus 2 keer na een offciele dealer voor onderhoud - vanaf dan ga ik bij mijn vertrouwde gagargist die een ander merk verdeeld - heb het hier met hem over gehad en is geen probleem.

              Wat de garantie betreft - garagehouder is idd verplicht deze over te nemen en zoiezo doen die mannen moeilijk, ook al heb je bij hen gekocht (hebben zelf een VW nieuw gekocht en de servopomp was kapot na 6 maand), na de garantieperiode zijn we het ook afgebold en bij onze vertrouwde garagist gegaan.

              Een test die iedereen eens moet doen - ga eens naar een andere garage voor onderhoud, ook voor een ander merk - je zal versteld staan wat het prijsverschil kan zijn

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                Maar wat niet iedereen weet is dat wagens in Polen nieuw hier en daar wat fouten hebben dus eerder 2de keuze wagens wat niet wilt zeggen dat ze niet goed rijden ze zullen evengoed rijden maar op vlak van carrosserie sluit en één of ander niet altijd 100% aan bv tss motorkap en spatbord zal de spatie niet gelijk zijn of de deur openingen en dergelijk nu dit zijn maar details en verschil is miniem maar het verschil is er
                Geen idee, weet wel dat VW daar een plant heeft die uiteraard niet exclusief voor Polen wagens maakt, tevens heeft mijn baas een peperdure Q7 aangekocht .... gemaakt in Tsjechië ....

                Kan er wel inkomen dat de kwaliteitscontrole mss iets minder grondig zal zijn en dan nog ....

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                  Maar wat niet iedereen weet is dat wagens in Polen nieuw hier en daar wat fouten hebben dus eerder 2de keuze wagens wat niet wilt zeggen dat ze niet goed rijden ze zullen evengoed rijden maar op vlak van carrosserie sluit en één of ander niet altijd 100% aan bv tss motorkap en spatbord zal de spatie niet gelijk zijn of de deur openingen en dergelijk nu dit zijn maar details en verschil is miniem maar het verschil is er
                  ???

                  Dus er is ergens een geheime fabriek met minder strenge kwaliteitsnormen waar ze auto's maken voor niet-westerse landen ? Ik denk het niet hoor, bestellingen voor die landen worden in dezelfde fabriek met dezelfde zorgen gemaakt als die voor de Belgische (West-Europese) markt.

                  Het enigste verschil dat er soms is, is dat de uitrusting voor een bepaald model soms anders is. Bv. een Poolse highline golf zal misschien een iets andere uitrusting dan een Belgische highline hebben. Bv. geen automatische klimaatregeling standaard maar anderzijds bv. wel standaard zetelverwarming. Best dus wel de uitrusting eens goed checken.

                  Btw, juist de prijzen voor een saab cabrio 1.9ttid aero op de Engelse saabsite eens bekeken.

                  Kan een Engelse verdeler eigenlijk probleemloos een linksgestuurde wagen bestellen ? Anders weet ik het wel de volgende keer ... (als het pond dan nog steeds zo belachelijk laag staat tenminste)

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk Berichten
                    ???

                    Kan een Engelse verdeler eigenlijk probleemloos een linksgestuurde wagen bestellen ? Anders weet ik het wel de volgende keer ... (als het pond dan nog steeds zo belachelijk laag staat tenminste)
                    Ter info: tijdens mijn info ronde heb ik gelezen (op een site van europa - dus betrouwbaar) dat elke constructeur in Europa verplicht is een bestelling te aanvaarden met het stuur langs de andere zijde.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                      Maar wat niet iedereen weet is dat wagens in Polen nieuw hier en daar wat fouten hebben dus eerder 2de keuze wagens wat niet wilt zeggen dat ze niet goed rijden ze zullen evengoed rijden maar op vlak van carrosserie sluit en één of ander niet altijd 100% aan bv tss motorkap en spatbord zal de spatie niet gelijk zijn of de deur openingen en dergelijk nu dit zijn maar details en verschil is miniem maar het verschil is er
                      wat is dat voor zever
                      worden golfkes niet in polen gebouwd trouwens?(en niet alleen voor polen)
                      2010 Mercedes S212 E350 CDI

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk Berichten
                        Ter info: tijdens mijn info ronde heb ik gelezen (op een site van europa - dus betrouwbaar) dat elke constructeur in Europa verplicht is een bestelling te aanvaarden met het stuur langs de andere zijde.
                        De prijzen in UK zijn, gezien de lage Pond, zelfs lager dan in Polen (voor een Golf GTD toch). Lijkt me wel het overwegen waard!

                        Dover bv. is vlakbij, geen taalproblemen, ...

                        Heeft er al iemand ervaring met auto's kopen in het VK. Wat is bvb. het BTW-tarief op auto's daar?

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                          De prijzen in UK zijn, gezien de lage Pond, zelfs lager dan in Polen (voor een Golf GTD toch). Lijkt me wel het overwegen waard!

                          Dover bv. is vlakbij, geen taalproblemen, ...

                          Heeft er al iemand ervaring met auto's kopen in het VK. Wat is bvb. het BTW-tarief op auto's daar?
                          Gewone Golf is duurder in UK dan in Polen, bovendien is het BTW tarief in UK slechts 15% dacht ik

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk Berichten
                            bovendien is het BTW tarief in UK slechts 15% dacht ik
                            Hmm, dat verandert de zaak natuurlijk

                            Comment


                            • #34
                              Je moet toch pas btw betalen als je in België komt en dat is 21%

                              Dus je moet enkel kijken naar de prijzen exclusief btw! en daar de goedkoopste uitnemen.

                              En ivm welke auto ze waar maken, in elke garage waar dan ook in Europa worden altijd bepaalde modellen gemaakt. Garage X produceert wagens Z, Y en W en andere garage dan weer wagensoort A, B en C enz... dus vanwaar die wagens komen maakt op zich minder uit denk ik. Voor de fabrikanten zelf in die landen zal bv de algemene kost wat lager liggen in Polen dan bv in België maar dan zal dat onderling door alle garages gecompenceerd worden ...

                              Comment


                              • #35
                                Hier miss ook autootje uit polen, scheelt wel wat geld...alleen ben ik er te laat achter gekomen. Dit jaar hier thuis een scirocco en 2x golf 6 gekocht. Konden we makkelijk meer als 10k op besparen. M'n broertjes kijken nu voor een polo, dus kan best zijn dat we die daar kopen.

                                @Topicstarter, zeker weten de Golf 6!

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                                  Hier miss ook autootje uit polen, scheelt wel wat geld...alleen ben ik er te laat achter gekomen. Dit jaar hier thuis een scirocco en 2x golf 6 gekocht. Konden we makkelijk meer als 10k op besparen. M'n broertjes kijken nu voor een polo, dus kan best zijn dat we die daar kopen.

                                  @Topicstarter, zeker weten de Golf 6!
                                  Kleine update: ben begonnen aan volgende stap - heb prijsofferte gekregen uit Polen .... blijkbaar wordt er een speciale "export prijs" gehandteerd die duurder is dan wat vermeld op de poolse VW site .... heb direct gereageerd ... ik dacht dat de bedoeling van Europa net het vermijden van export taksen was .... of is dit weer een gat in de wetgeving die export -prijzen toelaat ???

                                  wordt vervolgt

                                  Comment


                                  • #37
                                    Je moet wel specifiek zijn; gaat het (1) om een heffing die van de Poolse overheid uitgaat, (2) wordt die heffing opgelegd door VW (Polen) of is het daarentegen (3) een eigen initiatief van de door u geraadpleegde dealer?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                      Je moet wel specifiek zijn; gaat het (1) om een heffing die van de Poolse overheid uitgaat, (2) wordt die heffing opgelegd door VW (Polen) of is het daarentegen (3) een eigen initiatief van de door u geraadpleegde dealer?
                                      Idd de vraag die ik mij ook stelde:

                                      - heffing van de poolse overheid lijkt mij uitgesloten, er staat gewoon een zinnetje 'netto prijs voor export', maar waar vind een mens dergelijke info ? Is het niet zo dat een land binnen de europese unie geen export heffing mag innen ?

                                      - Heffing opgelegd door VW of de dealer lijkt mij eerder het geval - heb bij wijze van test 1 dealer gecontacteerd - morgen contacteer ik een 3 tal andere.

                                      Ze hebben wel een probleem met levertijd - 5 maand ??? crisis zeggen ze dan, had gevraagd naar een showroomwagen - winst tov van Belgie is te beperkt

                                      Tot dusver lijkt het er dus op dat het moderne Europa, zoals zo vaak, enkel is bedoeld om de grote en rijke multi -nationals nog meer winst te bezorgen, goedkope werkkrachten uit het oostblok kan, zonder prijsafspraken, goedkope wagens voor particulieren niet

                                      kapitalisme, hebzucht ... Belgie, Duitsland ... Europa zijn allemaal ziek in hetzelfde bed, denken dat het hier beter is op vlak van corruptie dan pakweg Afrika blijkt een utopie te zijn, ....

                                      Op het eind van het verhaal nog een serieuze vraag: Kan een buitenlandse firma een bestelling weigeren gebaseerd op de gegevens op hun website ? Iemand op de hoogte van Europees recht ? Het feit dat die bestelling uit het buitenland komt mag hier volgens mij geen enkele rol spelen in dat geval.Of er staat ergens vermeld dat de vermelde prijzen enkel voor Polen zijn, of louter indicatief zijn

                                      Mss gewoon nog even wachten op antwoord andere dealers

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                        Maar wat niet iedereen weet is dat wagens in Polen nieuw hier en daar wat fouten hebben dus eerder 2de keuze wagens wat niet wilt zeggen dat ze niet goed rijden ze zullen evengoed rijden maar op vlak van carrosserie sluit en één of ander niet altijd 100% aan bv tss motorkap en spatbord zal de spatie niet gelijk zijn of de deur openingen en dergelijk nu dit zijn maar details en verschil is miniem maar het verschil is er
                                        Dat is een fabeltje hoor. Er is zo ook een gerucht dat Audi en VW de beste keus krijgen voor de motoren en versnellingsbakken die door VAG geproduceerd worden, en dat Skoda en Seat de overschot krijgt. Ook dat is bullshit.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk Berichten
                                          Idd de vraag die ik mij ook stelde:

                                          - heffing van de poolse overheid lijkt mij uitgesloten, er staat gewoon een zinnetje 'netto prijs voor export', maar waar vind een mens dergelijke info ? Is het niet zo dat een land binnen de europese unie geen export heffing mag innen ?

                                          - Heffing opgelegd door VW of de dealer lijkt mij eerder het geval - heb bij wijze van test 1 dealer gecontacteerd - morgen contacteer ik een 3 tal andere.

                                          Ze hebben wel een probleem met levertijd - 5 maand ??? crisis zeggen ze dan, had gevraagd naar een showroomwagen - winst tov van Belgie is te beperkt

                                          Tot dusver lijkt het er dus op dat het moderne Europa, zoals zo vaak, enkel is bedoeld om de grote en rijke multi -nationals nog meer winst te bezorgen, goedkope werkkrachten uit het oostblok kan, zonder prijsafspraken, goedkope wagens voor particulieren niet

                                          kapitalisme, hebzucht ... Belgie, Duitsland ... Europa zijn allemaal ziek in hetzelfde bed, denken dat het hier beter is op vlak van corruptie dan pakweg Afrika blijkt een utopie te zijn, ....

                                          Op het eind van het verhaal nog een serieuze vraag: Kan een buitenlandse firma een bestelling weigeren gebaseerd op de gegevens op hun website ? Iemand op de hoogte van Europees recht ? Het feit dat die bestelling uit het buitenland komt mag hier volgens mij geen enkele rol spelen in dat geval.Of er staat ergens vermeld dat de vermelde prijzen enkel voor Polen zijn, of louter indicatief zijn

                                          Mss gewoon nog even wachten op antwoord andere dealers
                                          Wacht idd het antwoord van de andere dealers nog even af. Als het geen initiatief van de dealer is, is de kans groot dat er een schending van het Europees recht is.

                                          Niet te vroeg foeteren op de Europese Unie, want zonder de EU was er al helemaal geen vrij verkeer (van goederen).

                                          Hou ons op de hoogte zou'k zeggen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X