Zes maanden, geen jaar.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto kopen in Polen - Golf VI, Mazda 3, Megane ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichtenmoet je niet opnieuw BTW betalen in belgie als de wagen minder als 6000km heeft of minder dan een jaar oud is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk BerichtenHoe gaat dat dan eigenlijk met de garantie e.d.? Lijkt me niet zo evident wanneer er mankementen opduiken, of ben ik daar verkeerd in?
Alle auto's verkocht in Europa hebben een europese garantie van min. 2 jaar. Praktisch gezien houdt dit in dat de Belgische verdeler garantie zal dienen te geven op een auto ergens anders gekocht in Europa. De Belgische verdeler zal dat dan maar dienen te regelen met de constructeur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk BerichtenU bent daar inderdaad verkeerd in.
Alle auto's verkocht in Europa hebben een europese garantie van min. 2 jaar. Praktisch gezien houdt dit in dat de Belgische verdeler garantie zal dienen te geven op een auto ergens anders gekocht in Europa. De Belgische verdeler zal dat dan maar dienen te regelen met de constructeur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichtenen enthousiast dat die mannen daar gaan over zijn dan Zoals de vriendelijkheid/hulpbereidheid bij sommige merken al op niveau staat...
Ik doe 12000 km per jaar - ga dus 2 keer na een offciele dealer voor onderhoud - vanaf dan ga ik bij mijn vertrouwde gagargist die een ander merk verdeeld - heb het hier met hem over gehad en is geen probleem.
Wat de garantie betreft - garagehouder is idd verplicht deze over te nemen en zoiezo doen die mannen moeilijk, ook al heb je bij hen gekocht (hebben zelf een VW nieuw gekocht en de servopomp was kapot na 6 maand), na de garantieperiode zijn we het ook afgebold en bij onze vertrouwde garagist gegaan.
Een test die iedereen eens moet doen - ga eens naar een andere garage voor onderhoud, ook voor een ander merk - je zal versteld staan wat het prijsverschil kan zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimozzzzMaar wat niet iedereen weet is dat wagens in Polen nieuw hier en daar wat fouten hebben dus eerder 2de keuze wagens wat niet wilt zeggen dat ze niet goed rijden ze zullen evengoed rijden maar op vlak van carrosserie sluit en één of ander niet altijd 100% aan bv tss motorkap en spatbord zal de spatie niet gelijk zijn of de deur openingen en dergelijk nu dit zijn maar details en verschil is miniem maar het verschil is er
Kan er wel inkomen dat de kwaliteitscontrole mss iets minder grondig zal zijn en dan nog ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimozzzzMaar wat niet iedereen weet is dat wagens in Polen nieuw hier en daar wat fouten hebben dus eerder 2de keuze wagens wat niet wilt zeggen dat ze niet goed rijden ze zullen evengoed rijden maar op vlak van carrosserie sluit en één of ander niet altijd 100% aan bv tss motorkap en spatbord zal de spatie niet gelijk zijn of de deur openingen en dergelijk nu dit zijn maar details en verschil is miniem maar het verschil is er
Dus er is ergens een geheime fabriek met minder strenge kwaliteitsnormen waar ze auto's maken voor niet-westerse landen ? Ik denk het niet hoor, bestellingen voor die landen worden in dezelfde fabriek met dezelfde zorgen gemaakt als die voor de Belgische (West-Europese) markt.
Het enigste verschil dat er soms is, is dat de uitrusting voor een bepaald model soms anders is. Bv. een Poolse highline golf zal misschien een iets andere uitrusting dan een Belgische highline hebben. Bv. geen automatische klimaatregeling standaard maar anderzijds bv. wel standaard zetelverwarming. Best dus wel de uitrusting eens goed checken.
Btw, juist de prijzen voor een saab cabrio 1.9ttid aero op de Engelse saabsite eens bekeken.
Kan een Engelse verdeler eigenlijk probleemloos een linksgestuurde wagen bestellen ? Anders weet ik het wel de volgende keer ... (als het pond dan nog steeds zo belachelijk laag staat tenminste)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk Berichten???
Kan een Engelse verdeler eigenlijk probleemloos een linksgestuurde wagen bestellen ? Anders weet ik het wel de volgende keer ... (als het pond dan nog steeds zo belachelijk laag staat tenminste)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimozzzzMaar wat niet iedereen weet is dat wagens in Polen nieuw hier en daar wat fouten hebben dus eerder 2de keuze wagens wat niet wilt zeggen dat ze niet goed rijden ze zullen evengoed rijden maar op vlak van carrosserie sluit en één of ander niet altijd 100% aan bv tss motorkap en spatbord zal de spatie niet gelijk zijn of de deur openingen en dergelijk nu dit zijn maar details en verschil is miniem maar het verschil is er
worden golfkes niet in polen gebouwd trouwens?(en niet alleen voor polen)2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk BerichtenTer info: tijdens mijn info ronde heb ik gelezen (op een site van europa - dus betrouwbaar) dat elke constructeur in Europa verplicht is een bestelling te aanvaarden met het stuur langs de andere zijde.
Dover bv. is vlakbij, geen taalproblemen, ...
Heeft er al iemand ervaring met auto's kopen in het VK. Wat is bvb. het BTW-tarief op auto's daar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk BerichtenDe prijzen in UK zijn, gezien de lage Pond, zelfs lager dan in Polen (voor een Golf GTD toch). Lijkt me wel het overwegen waard!
Dover bv. is vlakbij, geen taalproblemen, ...
Heeft er al iemand ervaring met auto's kopen in het VK. Wat is bvb. het BTW-tarief op auto's daar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk Berichtenbovendien is het BTW tarief in UK slechts 15% dacht ik
Comment
-
Je moet toch pas btw betalen als je in België komt en dat is 21%
Dus je moet enkel kijken naar de prijzen exclusief btw! en daar de goedkoopste uitnemen.
En ivm welke auto ze waar maken, in elke garage waar dan ook in Europa worden altijd bepaalde modellen gemaakt. Garage X produceert wagens Z, Y en W en andere garage dan weer wagensoort A, B en C enz... dus vanwaar die wagens komen maakt op zich minder uit denk ik. Voor de fabrikanten zelf in die landen zal bv de algemene kost wat lager liggen in Polen dan bv in België maar dan zal dat onderling door alle garages gecompenceerd worden ...
Comment
-
Hier miss ook autootje uit polen, scheelt wel wat geld...alleen ben ik er te laat achter gekomen. Dit jaar hier thuis een scirocco en 2x golf 6 gekocht. Konden we makkelijk meer als 10k op besparen. M'n broertjes kijken nu voor een polo, dus kan best zijn dat we die daar kopen.
@Topicstarter, zeker weten de Golf 6!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk BerichtenHier miss ook autootje uit polen, scheelt wel wat geld...alleen ben ik er te laat achter gekomen. Dit jaar hier thuis een scirocco en 2x golf 6 gekocht. Konden we makkelijk meer als 10k op besparen. M'n broertjes kijken nu voor een polo, dus kan best zijn dat we die daar kopen.
@Topicstarter, zeker weten de Golf 6!
wordt vervolgt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk BerichtenJe moet wel specifiek zijn; gaat het (1) om een heffing die van de Poolse overheid uitgaat, (2) wordt die heffing opgelegd door VW (Polen) of is het daarentegen (3) een eigen initiatief van de door u geraadpleegde dealer?
- heffing van de poolse overheid lijkt mij uitgesloten, er staat gewoon een zinnetje 'netto prijs voor export', maar waar vind een mens dergelijke info ? Is het niet zo dat een land binnen de europese unie geen export heffing mag innen ?
- Heffing opgelegd door VW of de dealer lijkt mij eerder het geval - heb bij wijze van test 1 dealer gecontacteerd - morgen contacteer ik een 3 tal andere.
Ze hebben wel een probleem met levertijd - 5 maand ??? crisis zeggen ze dan, had gevraagd naar een showroomwagen - winst tov van Belgie is te beperkt
Tot dusver lijkt het er dus op dat het moderne Europa, zoals zo vaak, enkel is bedoeld om de grote en rijke multi -nationals nog meer winst te bezorgen, goedkope werkkrachten uit het oostblok kan, zonder prijsafspraken, goedkope wagens voor particulieren niet
kapitalisme, hebzucht ... Belgie, Duitsland ... Europa zijn allemaal ziek in hetzelfde bed, denken dat het hier beter is op vlak van corruptie dan pakweg Afrika blijkt een utopie te zijn, ....
Op het eind van het verhaal nog een serieuze vraag: Kan een buitenlandse firma een bestelling weigeren gebaseerd op de gegevens op hun website ? Iemand op de hoogte van Europees recht ? Het feit dat die bestelling uit het buitenland komt mag hier volgens mij geen enkele rol spelen in dat geval.Of er staat ergens vermeld dat de vermelde prijzen enkel voor Polen zijn, of louter indicatief zijn
Mss gewoon nog even wachten op antwoord andere dealers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimozzzzMaar wat niet iedereen weet is dat wagens in Polen nieuw hier en daar wat fouten hebben dus eerder 2de keuze wagens wat niet wilt zeggen dat ze niet goed rijden ze zullen evengoed rijden maar op vlak van carrosserie sluit en één of ander niet altijd 100% aan bv tss motorkap en spatbord zal de spatie niet gelijk zijn of de deur openingen en dergelijk nu dit zijn maar details en verschil is miniem maar het verschil is er
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk BerichtenIdd de vraag die ik mij ook stelde:
- heffing van de poolse overheid lijkt mij uitgesloten, er staat gewoon een zinnetje 'netto prijs voor export', maar waar vind een mens dergelijke info ? Is het niet zo dat een land binnen de europese unie geen export heffing mag innen ?
- Heffing opgelegd door VW of de dealer lijkt mij eerder het geval - heb bij wijze van test 1 dealer gecontacteerd - morgen contacteer ik een 3 tal andere.
Ze hebben wel een probleem met levertijd - 5 maand ??? crisis zeggen ze dan, had gevraagd naar een showroomwagen - winst tov van Belgie is te beperkt
Tot dusver lijkt het er dus op dat het moderne Europa, zoals zo vaak, enkel is bedoeld om de grote en rijke multi -nationals nog meer winst te bezorgen, goedkope werkkrachten uit het oostblok kan, zonder prijsafspraken, goedkope wagens voor particulieren niet
kapitalisme, hebzucht ... Belgie, Duitsland ... Europa zijn allemaal ziek in hetzelfde bed, denken dat het hier beter is op vlak van corruptie dan pakweg Afrika blijkt een utopie te zijn, ....
Op het eind van het verhaal nog een serieuze vraag: Kan een buitenlandse firma een bestelling weigeren gebaseerd op de gegevens op hun website ? Iemand op de hoogte van Europees recht ? Het feit dat die bestelling uit het buitenland komt mag hier volgens mij geen enkele rol spelen in dat geval.Of er staat ergens vermeld dat de vermelde prijzen enkel voor Polen zijn, of louter indicatief zijn
Mss gewoon nog even wachten op antwoord andere dealers
Niet te vroeg foeteren op de Europese Unie, want zonder de EU was er al helemaal geen vrij verkeer (van goederen).
Hou ons op de hoogte zou'k zeggen.
Comment
Comment