Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 avant : 3.0 TDI of 3.0 TFSI (S4) ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
    De vraag is : biedt deze S4 véél meer rijplezier dan de 3.0 TDI, zodat ik dergelijk verbruik voor lief neem?
    Er bestond nog geen V6T toen ik mijn TDI kocht.
    Al wat ik kan zeggen is, bekijk het onderstaande filmpje:
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gasrespons, geluid, stronic, je gaat het je niet beklagen!
    Heel wijze opmerking van Roger BMW trouwens.

Comment

De verbruikscijfers van de S4 zijn zeer gunstig (gem. 9,7 l/100km) op papier.
      Dergelijk cijfer zou mij onmiddelijk voor de S4 doen gaan.

Via dit Forum heb ik ondertss. vernomen dat ik in de praktijk moet rekenen op een 14l/100km.
      D.w.z. dat je iets meer dan 400km doet met een volle tank en dat ik dus om de 2 dagen moet gaan tanken.
      De vraag is : biedt deze S4 véél meer rijplezier dan de 3.0 TDI, zodat ik dergelijk verbruik voor lief neem?

De aankoopprijs van beide wagens is praktisch hetzelfde (met de opties die ik wens).
      BIV e.d. is eveneens gelijk... (alhoewel, voor eenzelfde BIV krijg je veel meer pk's bij de S4!)
      Ik zou zeker opteren voor de S4 avant, ik heb een A4 avant 2.7tdi s-line besteld en met alle opties erop zit ik aan dezelfde prijs als een S4 en nu heb ik spijt dat ik niet metéén voor de S4 ben gegaan, deze wagen toont uiterst sportief, zeker ten opzichte van uwe 3.0tdi.

Als je zegt dat de prijs hetzelfde is met de eventuele opties die je erbij zou nemen? Dan begrijp ik het niet want er zit toch een 10.000 euro verschil tussen de 3.0tdi en de S4 ? Enja gps, verwarmde zetels, b & o enz.. kosten toch bij beide modellen evenveel? ... raar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
        Dan nog...

3L x 1,25 euro/ liter = 3,75euro/ 100km

Op 30.000km = 1125 euro

Blijft imo een smak geld nietwaar?
        als je het verschil in brandstofprijs mee rekent (+- 1500), kom je er wel ...
        2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
        2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Hoeveel verbruikt je A3 nu TFSI-Q?
          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Mischien toch maar de s4 want er zijn geruchten dat de rs4 niet komt
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
              Als je zegt dat de prijs hetzelfde is met de eventuele opties die je erbij zou nemen? Dan begrijp ik het niet want er zit toch een 10.000 euro verschil tussen de 3.0tdi en de S4 ? Enja gps, verwarmde zetels, b & o enz.. kosten toch bij beide modellen evenveel? ... raar
              Prijs zou praktisch op hetzelfde neerkomen (op een paar 1000 euro verschil).
              Bij de TDI dien ik verscheidene opties aan te vinken, welke standaard op de S4 zitten.
              Het s-line pakket (binnen/buiten is er b.v . 1 van ...

Comment

Sedert de S4 terug naar een 6-cilinder overgestapt is, is deze wagen met mijn budget, terug bereikbaar geworden en wordt de 3.0 TDI in twijfel getrokken.
                Vooral, daar ik nog steeds een benzineadept ben en benzine m.i. meer rijplezier biedt.
                Je hebt uw antwoord!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Synchromesh Bekijk Berichten
                  Hoeveel verbruikt je A3 nu TFSI-Q?
                  Het verbruik van m'n 2.0 TFSI komt op een dikke 10 liter/100km

Na een testrit met een A5 3.0 TDI (24h ter beschikking) had ik het gevoel iets minder afgestraft te worden wat het verbruik betreft (t.o.v. 2.0 TFSI), terwijl de hernemingen 'gevoelsmatig' een stuk krachtiger waren (zal in werkelijkheid ook wel zo zijn).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Er bestond nog geen V6T toen ik mijn TDI kocht.
                    Al wat ik kan zeggen is, bekijk het onderstaande filmpje:
                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gasrespons, geluid, stronic, je gaat het je niet beklagen!
                    Heel wijze opmerking van Roger BMW trouwens.
                    Indien het een S4 wordt, dan is het jouw schuld !

Comment

Koop die s4 als jonge 2e hands, dat ding is dan waarschijnlijk zo hard gezakt in waarde dat je je benzinegeld verdiend hebt.

Als het eraf kan en je kan er genoeg van genieten: benzine!!
                      Zeker als die benzine dan zo een v6 kompressor is, lijkt mij een heerlijk blok. Een 3.0tdi zal ook wel trekken maar dat gaat toch nooit zo veel plezier bieden. 30 000 km per jaar is misschien nog wel veel, maar dan heb je er ook veel plezier van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                        Koop die s4 als jonge 2e hands, dat ding is dan waarschijnlijk zo hard gezakt in waarde dat je je benzinegeld verdiend hebt.
                        Perfect compromis in mijn ogen...

Comment

Pff ne 2de hands, vind da toch ma niks hoor, je hebt nooit de opties die je echt zou willen en de kleurcombinatie zou je ook al moeten bevallen. Nee niks voor mij, ik koop liever ne goedkopere wagen die ik me dan wel zou kunne permiteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                            Pff ne 2de hands, vind da toch ma niks hoor, je hebt nooit de opties die je echt zou willen en de kleurcombinatie zou je ook al moeten bevallen. Nee niks voor mij, ik koop liever ne goedkopere wagen die ik me dan wel zou kunne permiteren.
                            Een 2de hands is ook niet echt m'n ding...
                            Ik verkies dan liever iets minder opties om dan toch van een nieuwe machine te kunnen genieten.

Comment

S4 doet het nog niet zo slecht tegen die 'hardcore-bakken'!
                              Vooral bij de start is deze een gedegen concurrent (bij hogere snelheden moet hij z'n meerdere erkennen).

Het geluid van de S4 is minder indrukwekkend...

Mercedes Benz W204 C63 AMG V8 457ps/600nm, LEXUS IS F V8 423ps/505nm, AUDI S4 V6T 333hp/440nm, AUDI RS4 V8 420ps/430nm.. All stock

En hier nog een mooie van de 3.0 TDI

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                              Last edited by ; 03/11/2009, 09:51.

Comment

En als je MTM opzoekt: http://www.youtube.com/watch?v=6ge84DQzqD8

Dat filmpje van de TDI, serieus onverantwoord rijgedrag vind ik het...

Comment

De verbruikscijfers van de S4 zijn zeer gunstig (gem. 9,7 l/100km) op papier.
                                  Dergelijk cijfer zou mij onmiddelijk voor de S4 doen gaan.

Via dit Forum heb ik ondertss. vernomen dat ik in de praktijk moet rekenen op een 14l/100km.
                                  D.w.z. dat je iets meer dan 400km doet met een volle tank en dat ik dus om de 2 dagen moet gaan tanken.

De aankoopprijs van beide wagens is praktisch hetzelfde (met de opties die ik wens).
                                  BIV e.d. is eveneens gelijk... (alhoewel, voor eenzelfde BIV krijg je veel meer pk's bij de S4!)
                                  Ik heb vorig jaar mijn drieliterdiesel vervangen door een RS4 (jonge tweedehands, iets lagere prijs in vgl met een 3,0tdi) en heb daar geen spijt van.

OK het verbruik is hoog (tanken na 400 à 480 km) maar het rijplezier ook.

Ik doe ook 30000 km per jaar...

Comment

S4 zonder twijfel. De meerprijs tov de TDI is nu niet zo groot (zeker als je de completere basisuitrusting in beschouwing neemt) en hij is echt wel een pak sneller en sportiever. BIV en jaarlijkse wegentaks is gelijk (bij de 240 pk versie). Bij onze S5 Cab zitten we aan inderdaad aan 11,4l gem. (weinig autostradekilometers wel).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philip3600 Bekijk Berichten
                                      S4 zonder twijfel. De meerprijs tov de TDI is nu niet zo groot (zeker als je de completere basisuitrusting in beschouwing neemt) en hij is echt wel een pak sneller en sportiever. BIV en jaarlijkse wegentaks is gelijk (bij de 240 pk versie). Bij onze S5 Cab zitten we aan inderdaad aan 11,4l gem. (weinig autostradekilometers wel).
                                      11,4 l vind ik best meevallen voor dergelijk potentieel onder de motorkap!
                                      Meer en meer begin ik overtuigd te geraken om voor de s4 te gaan!

Iemand idee wat de gem. levertijd zou zijn van een s4? (Ik moet nog een jaartje met huidige wagen rijden).

Comment

Working...
                                      X