Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reservewiel zomer of winterband?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Reservewiel zomer of winterband?

Moet mijn reservewiel ook dezelfde band (zomer of winterband) hebben die er op dat moment onder de wagen staan?

Ik rij nu op mijn 4 winterbanden en in de koffer ligt een reservewiel met een zomerband erop.

Moet ik nu op mijn reservewiel steeds ook de juiste band hebben of niet?
    Indien dit moet, heb ik dus 2 reservewielen nodig.

Dus 1 reservewiel met winterband voor mijn winterset van 4 velgen met winterband en 1 reservewiel met zomerband voor mijn zomerset van 4 velgen met zomerband.

Ik had in de koffer net zo goed een reparatiesetje kunnen hebben, om daarna de band alsnog te vervangen!

Je moet geen reservewiel met winterband hebben, hoor.

Comment

Breng ze niet op ideeën
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Het is dus niet nodig?

Mag je dan tijdelijk met je reservewiel rijden, ook al ligt er niet de juiste band op?

Comment

Geen probleem. Winterbanden zijn niet verplicht hè
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Blij te horen, dat mijn reservewiel, hier niet van belang is.
            Ongeacht of ik nu op zomer of winterbanden rij

Comment

Per As moeten toch dezelfde type banden liggen.
              Dus is mijn gedacht, zo ge reserve wiel moet steken met zomerband en er op die as al een winterband gemonteerd is het toch niet hetzelfde type is!!!!
              Dus bent U niet in orde(mijn gedacht),maar moet dan al lukken dat ze u juist controleren

Groetjes,Meire

Comment

Als ge een thuiskomertje hebt als reservewiel, moet je er dan ineens twee monteren?
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Als ge een thuiskomertje hebt als reservewiel, moet je er dan ineens twee monteren?

Denk dat ze dan eerder aannemen dat ge juist bent platgevallen en onderweg bent naar bandencentrale ofzo, ge blijft toch geen maanden verder rijden met dat thuiskomertje ,en met een gewone winter of zomerband zou dat wel eens kunnen.Nogmaals dat is mijn gedacht zeker hoe dat nu juist zit met de wet ben ik niet!!

Comment

Onder de wagen staan 4 aluminium velgen en het reservewiel is een stalen velg.
                    Dus is het verschil in mijn geval, gelukkig ook snel te zien

Comment

Working...
                    X