Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij een 4X4 te kiezen ? DANK BIJ VOORBAAT !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

bedankt voor alle antwoorden !
    Blijkbaar ben ik dus beter (en zeker veel goedkoper) af met een 4 nieuwe velgen + 4 winterbanden.
    Ik zal het waarschijnlijk nog eens laten bezinken en herbekijken

Comment

welke sportwagen heb je dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        MAW, als ik morgen mijn auto inschrijf
        betaal ik 800 euro/jaar. schrijf ik die dan na 4 maand uit en stuur ik mijn platen op, dan krijg ik 600 euro teruggestort op mijn rekening.
        Timmie toch, nie goe opgelet in de les wiskunde he. 200 EUR is een vierde van een jaar, dus moet je na 3 maanden uitschrijven en niet na 4, na 4 maand krijg je 2/3e terug van je 800 EUR...
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

winterbanden zijn de goedkoopste oplossing en maakt een groot verschil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzine Bekijk Berichten
            Soit, wat kunnen julie aanraden ?
            Die 2.5 liter gaat u wel een noot kosten qua rijtaks, neen ? En als je per definitie maar 4 maand/jaar die wagen gebruikt, dan wordt dat wel heel duur neen ? Misschien is geld geen probleem ?

4x4, en ik denk aan Audi ... ikzelf zou nooit een jeep kopen, als je ook een sedan kunt kopen met 4WD. Dus, je zit ideaal bij Audi ... een leuke A3 TDI-130 met niet-permanente 4WD of een A4 met echte Qauttro. Is de look niet zo belangrijk, zou ik zelfs een Passat 4Motion overwegen. Die hebben ook (maar heel zeldzaam) een V6-diesel ... en dan heb je alles : permanente 4WD, 6-cilinders, 2.5 liter en dus veel PK : http://www.webwombat.com.au/motoring...passat-tdi.htm

Oejs, ik kom zelf al terug tot 2.5 liter ... welja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michellancia Bekijk Berichten
              winterbanden zijn de goedkoopste oplossing en maakt een groot verschil
              Yep, maar RWD = RWD

Je denkt toch niet dat je een 4WD kunt kloppen door een winterbandje ? Dat een bandenboer dat zegt, kan wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                Timmie toch, nie goe opgelet in de les wiskunde he. 200 EUR is een vierde van een jaar, dus moet je na 3 maanden uitschrijven en niet na 4, na 4 maand krijg je 2/3e terug van je 800 EUR...
                Misschien zie ik het vekeerd maar moet je telkens je hem inschrijft niet opnieuw BIV te betalen ? En ik het geval van de 'zomerauto' is dat veel geld ...

Comment

Misschien zie ik het vekeerd maar moet je telkens je hem inschrijft niet opnieuw BIV te betalen ? En ik het geval van de 'zomerauto' is dat veel geld ...
                  Nee, als hij niet van eigenaar verandert niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Nee, als hij niet van eigenaar verandert niet.

wist ik dus niet
                    Bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                      Je denkt toch niet dat je een 4WD kunt kloppen door een winterbandje ? Dat een bandenboer dat zegt, kan wel.
                      Hier nog ene met stront in z'n ogen.

Comment

nog een vraag,

wat kosten nieuwe SIMPELE velgen eigelijk ?
                        De 18 inch die ik nu heb zijn niet geschikt voor een degelijke winterband

Ik had graag dus een relatief goedkope velg (15-16 inch) met toch een degelijke bandenmaat ( 225 - 235 - 245 - .... weet niet hoe ver ik kan gaan )

Mocht iemand dus een link kunnen posten naar een site waar ik prijzen kan vinden banden + velgen ..

Comment

Ik zou voor nen subaru forester gaan. Nen 2.0 nafte of nen 2.0 turbo, als het wat meer mag zijn. Gezien dadde er amper mee gaat rijden, vin ik het te zot om voor diesel te opteren. en die Subaru's habben het voordeel dat ze AWD hebben én lage taxe (amper nen 2 liter). Bovendien zijn ze fun, gemaakt om sneeuw te fretten en voor uw budget gade zelf al één van de nieuweste versies vinden met nog betere motoren.

Aja, wel 1 probleemke : ze zijn aaaaaaaaaaaarts lelijk!
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Denk eraan dat de velgen op de auto moeten passen... Grote remschrijven kan wel een probleem geven.

Ik heb gewoon een tweedehands setje originele wielen gevonden, daarop winterbanden in dezelfde maat laten monteren... Het resultaat is dat bij droog weer de auto nog altijd heel sportief rijdt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Denk eraan dat de velgen op de auto moeten passen... Grote remschrijven kan wel een probleem geven.

Ik heb gewoon een tweedehands setje originele wielen gevonden, daarop winterbanden in dezelfde maat laten monteren... Het resultaat is dat bij droog weer de auto nog altijd heel sportief rijdt.
                              origineel is
                              VOOR : 225*40*18
                              ACHTER : 255*35*18

Wat is dan best ?
                              Die velgen houden en dezelfde winterbanden kopen
                              Of
                              4 goedkopere stalen velgen van dezfde maat en er daan een 205*60*15 of 215*55*16 of iets dergelijk opleggen

Comment

nog een vraag,

wat kosten nieuwe SIMPELE velgen eigelijk ?
                                De 18 inch die ik nu heb zijn niet geschikt voor een degelijke winterband

Ik had graag dus een relatief goedkope velg (15-16 inch) met toch een degelijke bandenmaat ( 225 - 235 - 245 - .... weet niet hoe ver ik kan gaan )

Mocht iemand dus een link kunnen posten naar een site waar ik prijzen kan vinden banden + velgen ..
                                Over welke wagen gaat het?

Je zegt in je openingspost dat je een sportwagen hebt. Op de meeste hedendaagse sportwagens met standaard 18" ga je geen 15"-velgen gemonteerd krijgen.

Er bestaan ook wel 17" stalen velgen, maar niet in heel veel maten. Anders moet je een setje occasie velgen zoeken en daar de winterbanden optrekken.

Comment

Koop je een setje originele winterwielen in de standaardmaat voor je wagen !

Ik kies steeds voor de smalste maat die op de wagen past (origineel) en vraag naar de winteracties bij de dealer...

Het verschil is verbluffend !

Mijn vorige wagen stond ook op 225 vooraan en 255 achteraan, hierdoor kon ik in winterse omstandigheden slecht uit de voeten !
                                  Wintersetje gekocht op 205 en dit is echt een wereld van verschil !
                                  Akkoord dat het visueel je wagen wat 'lelijker' maakt maar het is pakken veiliger !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                    oopsie, foutje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                                      Yep, maar RWD = RWD

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Hier nog ene met stront in z'n ogen.
                                      Als ik me goed herinner was de reclame van Audi, bij het uitbrengen van het Quattro systeem, toch dat ze een Quattro op zomerbanden een besneeuwde bergweg lieten oprijden en dat deze dit vlugger deed dan daarna een tweewiel aangedreven, met winterbanden uitgeruste wagen ?
                                      Er zou zelfs nog een clipje moeten van bestaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Als ik me goed herinner was de reclame van Audi, bij het uitbrengen van het Quattro systeem, toch dat ze een Quattro op zomerbanden een besneeuwde bergweg lieten oprijden en dat deze dit vlugger deed dan daarna een tweewiel aangedreven, met winterbanden uitgeruste wagen ?
                                        Er zou zelfs nog een clipje moeten van bestaan.
                                        Dat zal wel zo zijn maar weg geraken is 1 ding, kunnen afremmen is nog iets anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                          Dat zal wel zo zijn maar weg geraken is 1 ding, kunnen afremmen is nog iets anders.
                                          Dat is een feit dat voor iedere wagen vaststaat. Het is niet omdat er iemand met winterbanden op z'n wagen rijdt dat hij zelf ook alle wetten van de fysica overboord mag gooien, voorzichtig zijn en de snelheid aanpassen is van het grootste belang, ongeacht het schoeisel van de wagen, zijn het winterbanden met superieure prestaties t.o.v. zomerbanden dan is dat extra veiligheidspercentage mooi meegenomen. Maar schijnbaar is het gebruik van specifieke winterbanden actueel gelinkt aan het vlugger kunnen/durven rijden dan anderen wat toch niet de bedoeling hiervan is ?

Comment

Working...
                                          X