Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke luxe lichte vracht met minstens 4 plaatsen? Hyundai H1 of VW Caravelle?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

H1

En ben je er ondertussen uit geraakt. Is het de H1 één geworden of toch de VW. Ikzelf zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ben ook aan het twijfelen, maar eerder tussen de vito of de H1. met een redelijke voorkeur voor die H1 want Aan het prijskaartje van die H1 kan diene mercedes wel niet tippen, scheelt een goeie 5000 euro. Denk er ook aan om die H1 bij devisch te kopen. heb je daar goeie ervaringen van gehoord ofzo? ondertussen hebben ze de versnellingsdoos veranderd in de H1 waardoor deze nu ook een zesde versnelling heeft. laat eens iets weten
    Groetjes Stijn

Comment

Na een kleine 10 jaar toch even deze thread een laatste adem inblazen ...

Dus iets minder dan 10 jaar geleden heb ik - zoals eerder in deze thread verteld - een Hyundai H1 gekocht en ik moet zeggen dat het de auto is waar ik tot op heden het meest van gehouden heb. Verleden tijd, want bijna 2 maand geleden heb ik mijn motor opgeblazen en herstelling zou meer kosten dan de restwaarde (met werkende motor). Kortom, met pijn in het hart afscheid moeten nemen van mijn H1 en ... dan maar (na wat uithuilen) een nieuwe besteld. Wachttermijn: 6 maand! Dat was even schrikken, maar ja als ik snel eens de prijzen van andere wagens vergeleek was de H1 nog altijd een koopje - ook al was hij wel wat duurder dan 10 jaar geleden.

Gelukkig heb ik dus mijn H1 al besteld, want wat blijkt nu: in België, Nederland en Duitsland is geen H1 meer te bekennen op hun website. Hyundai geeft het blijkbaar op. De H1 werd in de afgelopen jaren al stiefmoederlijk behandeld: optie die andere modellen wel hadden en in Azië op de Grand Starex ook te krijgen waren, werden hier nooit aangeboden, de garantie was minder lang dan op de andere modellen en de wachttermijn blijkbaar ook langer ... Toch blijf ik het heel spijtig vinden. Ik hoop dat tegen de tijd dat mijn nog te leveren H1 weer aan vervanging toe is, Hyundai toch van mening is veranderd - misschien met een super-efficiënte hybride versie ;-)

Toch ben ik benieuwd wat nu gaat vertellen. 10 jaar terug was hij (Garage Moyaert) een zeer mondig aanprijzer van de H1, dus spijtig dat hij blijkbaar Hyundai niet heeft kunnen overtuigen de H1 sterker aan te prijzen.

Allez, vrolijke feesten en een heel gelukkig 2020!

MrK.

Comment

Working...
      X