Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En het rare is dat dat dus enkel over auto's gaat he. Koop u een moto van 60.000€ (een of andere MV Agusta limited edition) en daar zeggen ze niks over. Of koop u een huis in het zuiden van Frankrijk en dat vinden ze dan weer allemaal de max
Range Rover ziet er voor mij toch een dure auto uit hoor ...
maar zoals jeroen_m5 zegt: niemand weet dat het zooooo duur is
Hier een paar straten verder komt een nieuwe frituur. Ze zijn nog aan het verbouwen en er staat een X3 voor de deur van een jaar of 4 - 5 schat ik.
In de dichtstbijzijnde frituur hoorde ik enen roddelen over 't feit dat ze langer zullen verbouwen dan gedacht, maar ook over 't feit dat er een "dikke vette sjieke bmw" al voor de deur staat, dat 't geld gelijk niet echt nodig is.
Ik had er nog niet eens op gelet (een X3 valt voor mij helemaal niet op), en toen ik de volgende keer passeerde en die X3 zag schoot ik luidop in een lach
Ik hoopte de laatste 7-serie ofzo te zien....
De badge doet al heel wat dus...
Duidelijk gebruik jijzelf nooit je wagen als echte reiswagen.
Ik kan gemakkelijk de vergelijking trekken. We hebben hier thuis een Lexus IS300. Tussen de kleinere wagens zonder twijfel 1 van de meest comfortabele, best uitgerustte wagens met een motor die meer dan krachtig genoeg is. Doch, als ik naar Belgie kom voor een weekend is er geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt die te nemen ipv de S-klasse, en dat heeft helemaal niets met vermogen te maken.
Ik maak daar idd geen prioriteit van. En als ik 100.000 € veil had voor een wagen, zou ik daar nog geen prioriteit van maken.
Maar goed, uw punt is duidelijk. Jij bent idd beter af met iets groters.
Boeiende verhalen hier en ook in mijn geval zeer herkenbaar. Wij hebben hier thuis een daily van 5000 euro (tweedehands ofcourse) gekocht om 'low profile' naar klanten te rijden. Op al de rest (mijn P, de vrouw haar 635d), niks als commentaar. De 'collegas' zeggen het vaak rechtstreeks in uw gezicht ('de zaken gaan goed precies', 'ne rijke mens is toch iets vies, 'je ziet waar t geld zit', 'dat je daar in deze tijd nog mee durft rijden'), maar van de klanten hoor je het via via ('nu weten waarom de rekening x euro kost', 't geld kan niet op precies' en bla bla bla).
Vandaar de daily,
Onze eigen wagens komen eigenlijk amper buiten en dat is zeer jammer. Maar we blijven wel in business en het gezever is met 75% gedaald.
Vlaanderen is in meerdere opzichten een arme regio aan t worden, maar wat kan je er tegen beginnen ?
Wel, de vraag is in hoeverre de klant gaat weten met welke auto ge rijdt.
Als ik bij een groot bedrijf aankom, dan is er niemand die weet waarmee ik rij... Als ik bij de klant aankom, dan is het meestal met een renter, dus daar krijg je ook geen commentaar... Als ik mensen meeneem die voor mij werken, dan krijg ik nooit commentaar, behalve positieve,... maar als 1 van de peers ziet dat ge met ene dikke Mercedes rijdt, o wee !!
Je kan het terugbrengen op onnodige jaloezie (ze worden nl allemaal evenveel betaald) en ziekelijke bemoeizucht.
Mijn meste maat slaagde erin om binnen het budget van het bedrijf (waar ze allemaal met muisgrijze 520d's en A6 2.0 TDi's rondrijden0 een Jaguar XF 2.7d te prutsen.
In plaats van het positief op te nemen en aan onze brave man te vragen advies te geven aan de fleetmanagers om zo ook de andere kaderleden een leuke wagen te kunnen bezorgen... hebben ze direct gezegd dat ze duidelijk het leasebudget moesten herzien.
Iemand zei ooit "Arm Vlaanderen".
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ik maak daar idd geen prioriteit van. En als ik 100.000 € veil had voor een wagen, zou ik daar nog geen prioriteit van maken.
Maar goed, uw punt is duidelijk. Jij bent idd beter af met iets groters.
Daarom ook dat ik het over een luxewagen had.
Als je geen kinderen hebt en je spendeert je vakanties steevast met het vliegtuig naar een hotel trekt, dan is het vraagstuk een stuk makkelijker. Je kan inderdaad een GTR of een andere leuke sportieve wagen kopen waar niemand naar omkijkt. Eens je regelmatig een nest valiezen en 3 of 4 man wil rondrijden over enkele honderden kilometers, dan zit je met een beperkter keus.
Misschien de vraag anders stellen.
Er wordt continu gewafeld dat al die dikke diesels bestaan opdat de managers een 'aanvaardbare' wagen zouden hebben.
Als je met een 535d (zonder logo) aankomt, maakt het een verschil tegenover aankomen met een 550i (zonder logo) ? En hoe komt een 550i of E500 over tegenover een 730d of S350 CDi ?
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Mijn neef rijdt sinds kort met de nieuwe Skoda Superb en krijgt tot hiertoe geen negatieve reacties .
Juist, maar nu zitten we weer met wat stond in het openingstopic: Wat als je je luxewagen niet wil inruilen voor een massamodel van de grote (of minder grote) constructeurs?
Als het antwoord simpelweg was "koop een goedkopere wagen", dan moest ik de vraag niet stellen
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
In mijn branche zijn er die regelmatig opperen dat je niet met een Porsche, dikke Beemer, Mercedes of Audi A8 bij de klant kant opdagen want dat geeft de indruk dat je te duur bent.
Of ik daar mee akkoord mee ga, is een ander debat.
Vraag is, met welke luxewagen mag je dan mee aankomen? Wat heeft een erg neutraal imago?
De duurdere modellen van de klassieke (Duitse) fabrikanten zijn dus uitgeteld (geen S, 7, A8 of M5 etc). En als je in Engeland met een X5 of Q7 komt aanzetten, zelfs een diesel, dan word je al helemaal als een parvenu bekeken.
Als je toch meer wil dan wat wordt geboden door de massamodellen van die merken, waar kan je uit kiezen?
Ideeen ?
Note: Een full-option 535i, 550i of E500 zonder logo ware natuurlijk de simpelste oplossing in zo een geval.
Wat die wel tegen hebben is dat 550i of E500 full-option als bedrijfswagen (wegens de prijs van de opties) een stuk duurder is dan een M5, resp E63, of BMW 7 in lease. En wie wil nu meer betalen en in een mindere wagen rijden ??
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment