Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Imagoloze luxewagen? Kan het?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Als uw klanten B2B zijn, zou ik er niet veel van aantrekken...
    Als je goed bent in uw vak en je kan er een porsche mee betalen, so be it.

    Is uw job echter aan huis komen bij Jan met de Pet (en middelgrote portemonnee), gouden tip: een nieuwe propere VW Golf met voldoende opties, vb. een GTD. Dat geeft u de juiste "guy next door" uitstraling, toegankelijke vent sympa, zonder de loonslaaf connotaties die aan sommige lease-wagens hangen.

    Comment


    • #22
      Perceptie is a bitch...eigenlijk jammer dat je niet gewoon met een wagen kan rijden die je zelf wil, tenminste....dat gaat wel, maar ik heb het er niet voor over dat het zakelijk dan slechter gaat.

      Comment


      • #23
        Een VXR8 ? Je zit toch in de UK dus een RHD is geen probleem en dan wat opsmuk bij ....
        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

        Comment


        • #24
          Parkeren op 300m

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Zeer toepasselijk topic voor mij.

            De gedachten van sommige mensen kunnen zeer vreemde kronkels maken.
            Soms zo hypocriet dat het lachwekkend wordt: m'n RS6 had ik aangekocht voor net geen 40.000 EUR, maar ik kreeg wel zeer jaloerse blikken van leveranciers/klanten die dan zelf wel met een full 330d rondreden met een prijskaartje dat daar flink bovenlag.
            Bha , ik kan er ook van meespreken met mijn " 12 jaar oude " BMW cabrio .
            De mensen bekijken je direct anders als ze horen : BMW en cabrio .
            Tot ze horen dat hun wagen 3 of 4 keer meer heeft gekost .
            En dat die wagen 12 jaar oud is gelooft er geen één .
            - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door newlook Bekijk Berichten
              Als uw klanten B2B zijn, zou ik er niet veel van aantrekken...
              Als je goed bent in uw vak en je kan er een porsche mee betalen, so be it.
              t probleem is vaak dat uw klanten wel bedrijven zijn, maar dat de mensen waar je mee moet werken daar "gewone loonslaven" zijn (zonder oneerbiedig te willen zijn) die je het licht in de ogen niet gunnen omdat ze met een lease-astra moeten rijden.

              Comment


              • #27
                Indd, m'n klanten/leveranciers die zelfstandig zijn, die moedigen me zelfs nog aan.

                Comment


                • #28
                  Mijn vorige baas had 2 wagens. Een bmw 7 reeks voor klanten in Antwerpen en Brabant, de VW Bora voor projecten in West-Vlaanderen, waar ze tradioneel wat meer achterdochtig zijn.... Met een klein autoke moet je in Antwerpen ook niet afkomen, want dan denken ze ook dat er iets scheelt. Spijtig dat je hier in Vlaanderen inderdaad niet kan rondrijden met de wagen van je eigen keuze.
                  Mijn pa kan zich gerust een 911 veroorloven, maar 1, het interesseert hem niet en 2 hij zou direct de helft van zijn klanten verliezen...belachelijk.
                  Je mag in een kast van een villa wonen maar indien je iet of wat opvalt met je auto, ambras...
                  Ik zou het nog zien zitten om later mij een RS4 break aan te schaffen, zonder logo's. Tenzij een een TDI logo op de koffer dan . 99% van je klanten denkt een diesel lease-bak en de overige kunnen het wel appreciëren, hoop ik dan. Misschien heeft Tuur Bo daar positieve ervaringen mee met het 'sleeper' imago?

                  Comment


                  • #29
                    het is natuurlijk ook zo dat je met een 12 jaar oude bmw, of benz , mensen zich nog steeds een duur imago proberen zichzelf aan te smeren soms ook

                    en mensen met een nieuwe fabia of een dacia net zo, maar aan de andere kant van het grote imagospectrum dan

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door acqua Bekijk Berichten
                      Ik zou het nog zien zitten om later mij een RS4 break aan te schaffen, zonder logo's. Tenzij een een TDI logo op de koffer dan . 99% van je klanten denkt een diesel lease-bak en de overige kunnen het wel appreciëren, hoop ik dan. Misschien heeft Tuur Bo daar positieve ervaringen mee met het 'sleeper' imago?
                      Met zo een RS4 of AMG kan je dat nog doen optisch. Maar zeker bij de AMG zou ik toch maar opletten dat je klant je niet staat uit te wuiven als je vertrekt, of je zou wel eens een SMS kunnen krijgen. "Geachte, ik denk dat er een probleem is met de uitlaat van je wagen. Misschien toch eens laten nakijken?"

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Met zo een RS4 of AMG kan je dat nog doen optisch. Maar zeker bij de AMG zou ik toch maar opletten dat je klant je niet staat uit te wuiven als je vertrekt, of je zou wel eens een SMS kunnen krijgen. "Geachte, ik denk dat er een probleem is met de uitlaat van je wagen. Misschien toch eens laten nakijken?"
                        95% van de bevolking kent niets van auto's, das dan terug een voordeel van hier te werken natuurlijk. De meeste klanten kun je alles wijsmaken (op autovlak dan) Het feit dat de nieuwe diesels nu allemaal met rechte uitlaten zijn helpt ook natuurlijk. "Een RS4?, nee het is een dieseltje met V8 geluidsbandje"

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                          Voor mij is de meest imagoloze luxewagen de VW Phaeton. Pure luxe met zware motoren maar een autoleek ziet amper verschil met een passat ofzo...
                          Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Zeer toepasselijk topic voor mij.

                          De gedachten van sommige mensen kunnen zeer vreemde kronkels maken.
                          Soms zo hypocriet dat het lachwekkend wordt: m'n RS6 had ik aangekocht voor net geen 40.000 EUR, maar ik kreeg wel zeer jaloerse blikken van leveranciers/klanten die dan zelf wel met een full 330d rondreden met een prijskaartje dat daar flink bovenlag.


                          De Phaeton blijft wat mij betreft heer en meester in deze "klasse". Het merk "Phaeton" heeft het zelfs zo ver gebracht dat mensen meteen denken: "Good value voor money, die gast koopt slim"

                          Dat "slim" kopen, is inderdaad meestal mijn probleem. Ik zit maandenlang te neuzen en te rekenen hoe ik het meest waar voor mijn geld kan krijgen en dan eindig ik steevast met een dikke Duitser waar ik een goei korting heb kunnen op krijgen en die ik op een goeie leasedeal kan zetten. Maar dan sta je daar met je S of 7 waar bepaalde azijnpissers niet tegen kunnen...

                          De Phaeton is zonder twijfel een uitstekend keuze en nog steeds 1 van de aangenaamste wagens die ik ken. Het probleem is de kost. Als je met een Phaeton wil rijden, dan is de afschrijving dermate hoog, dat het anderhalve keer kost wat je voor een gelijkaardige BMW of Mercedes betaalt. Daarnaast begint het concept ook wel echt ouder te worden.

                          Degene die bij mij nog opkomt, is de VW Touareg (schijnt het "Footballer's wives" imago te ontlopen).

                          Waar zouden jullie de Range Rover zetten, in deze topic?




                          Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Deze keer komt het niét grappig over.

                          @ The Swede:
                          Waarom niet gewoon een dikke 3-reeks? 335i of 335d, al dan niet met M-pack en al wat je wil. Het volstaat het logo er af te halen.
                          Zo kan je makkelijk met een wagen van 65.000 - 75.000 € rondbollen zonder dat er ook maar één persoon raar naar je kijkt.
                          Of komt dat in leasing ook niet zo goed uit?


                          Met alle respect, maar ik zie een 7-rijder niet overschakelen naar een 3.

                          En opties zijn inderdaad de dooddoener op leasewagens want die betaal je de volle pot terwijl je op de wagen zelf enkel het verschil betaalt tussen de nieuwprijs en de geschatte verkoopwaarde.

                          Toen ik de S binnenhaalde liet ik lease-prijzen opmaken voor nogal wat wagens en het was gewoon lachtwekkend hoe bepaalde wagens eruitkwamen.

                          Zo moest een redelijk uitgerustte 550i, X6 35d en Touareg R50 meer kosten dan de S63 of een M5.

                          De vraag blijft echter over het imago, niet de leaseprijs. Tenslotte zijn zowat alle Audi's en BMW's, zeker in UK, in hetzelfde bedje ziek: ze hebben een uiterst slecht imago.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #33
                            Brabus Viano

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                              Ik heb enkel B2B klanten maar daar zit zelfs een groot verschil.
                              Bij de grotere bedrijven schept een leuke wagen vertrouwen en respect.
                              Ze draaien zelf een mooie omzet en zijn niet jaloers omdat ze de klappen van de zweep kennen.

                              Langs de andere kant, wanneer ik bij kleine kmo's, horeca-zaken of dergelijke kom weet ik op voorhand dat ik mijn wagen beter achter de hoek parkeer.
                              Ik moet zeggen dat ik van klanten steevast sympathieke reacties krijg/kreeg. Ze weten vrij snel dat ik een autoliefhebber ben en dus wat meer uitgeef dan gemiddeld eraan. En ze veel stellen het op prijs dat je misschien in je maatpak met een dikke wagen aankomt aanzetten, maar twee uur later wel op de werkvloer staat tussen de mensen en probeert hun werk te vergemakkelijken.

                              De enigen die ik ooit problemen heb weten maken, zijn collega's (peers en oversten, nooit teamleden). 'k Heb van twee bazen ooit zelfs de opmerking gekregen dat het onaanvaardbaar was met mijn S320 te komen aanzetten en dat zij dergelijke auto niet hadden... terwijl ze wel toegaven dat ze er eentje zouden willen maar niet mochten van hun halve trouwboek
                              Doch, ik ga niet weer in de zure-druiven discussie gaan.

                              'k Probeer gewoon eens te kijken welke luxewagen je kan binnenhalen zonder imagoproblemen te krijgen met half de bevolking.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
                                Brabus Viano
                                ' t Verwondert me dat je niet met een Saab 9-5 als voorstel bent gekomen
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #36
                                  Ik vind een Pheaton toch niet zo anoniem hoor. Je ziet op zicht dat het een grote luxewagen is. Enige anonieme is het VW logo dan.

                                  Dan kan je ook de Skoda Suberb hiertussen plaatsen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door acqua Bekijk Berichten
                                    Mijn vorige baas had 2 wagens. Een bmw 7 reeks voor klanten in Antwerpen en Brabant, de VW Bora voor projecten in West-Vlaanderen, waar ze tradioneel wat meer achterdochtig zijn.... Met een klein autoke moet je in Antwerpen ook niet afkomen, want dan denken ze ook dat er iets scheelt. Spijtig dat je hier in Vlaanderen inderdaad niet kan rondrijden met de wagen van je eigen keuze.
                                    Mijn pa kan zich gerust een 911 veroorloven, maar 1, het interesseert hem niet en 2 hij zou direct de helft van zijn klanten verliezen...belachelijk.
                                    Je mag in een kast van een villa wonen maar indien je iet of wat opvalt met je auto, ambras...
                                    Ik zou het nog zien zitten om later mij een RS4 break aan te schaffen, zonder logo's. Tenzij een een TDI logo op de koffer dan . 99% van je klanten denkt een diesel lease-bak en de overige kunnen het wel appreciëren, hoop ik dan. Misschien heeft Tuur Bo daar positieve ervaringen mee met het 'sleeper' imago?


                                    We zijn echt niet persoonlijk bezig, seg.

                                    In mijn ervaring zijn de Belgen allemaal 1 pot nat.
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                      Ik vind een Pheaton toch niet zo anoniem hoor. Je ziet op zicht dat het een grote luxewagen is. Enige anonieme is het VW logo dan.

                                      Dan kan je ook de Skoda Suberb hiertussen plaatsen.
                                      De Skoda is zeker een onderschatte wagen en ik ben steeds blij als mr Hertz of mr Avis er mij eentje meegeeft, maar ik zou er nooit mijn Mercedes willen voor inruilen.

                                      Uiteindelijk, als je een Skoda Superb gaat kopen omdat je niet met een 7 of een S kan komen aandraven, dan kan je evengoed een A6 2.0TDi (met logo natuurlijk !) nemen en, zoals gezegd in de openingstopic, "wat als je een wagen wil die iets meer te bieden heeft dan de mainstream modellen van de klassieke merken?"
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        Ik moet zeggen dat ik van klanten steevast sympathieke reacties krijg/kreeg. Ze weten vrij snel dat ik een autoliefhebber ben en dus wat meer uitgeef dan gemiddeld eraan.
                                        het is ergens ook een hobby/passie, en dan ben je al sneller bereid meer geld te geven.

                                        De enigen die ik ooit problemen heb weten maken, zijn collega's (peers en oversten, nooit teamleden). 'k Heb van twee bazen ooit zelfs de opmerking gekregen dat het onaanvaardbaar was met mijn S320 te komen aanzetten en dat zij dergelijke auto niet hadden... terwijl ze wel toegaven dat ze er eentje zouden willen maar niet mochten van hun halve trouwboek
                                        Doch, ik ga niet weer in de zure-druiven discussie gaan.
                                        Je haalt hier dan ook 2 verschillende dingen tegelijk aan he
                                        Langs de ene kant, wat denkt de klant waar je komt aanzetten?
                                        Langs de andere kant, wat denken je collega's/oversten? Zeker als je zoals ik in de ICT zit als freelancer (k weet niet wat jij exact zo doet) kan je al eens scheve blikken krijgen, omdat je collega's en superiors waar je mee samenwerkt vaak bedienden zijn die gewoon niet kunnen vanuit fiscaal oogpunt wat jij wel kan met je inkomen (of die het volledige plaatje niet kennen en niet weten dat je buiten je "dayjob" nog andere klanten hebt). En kom dan maar eens aandraven met je S-klasse, om dan 6 maand later bij die overste te gaan zagen achter opslag. GOOD LUCK
                                        Dan zit je niet alleen met de klant waar je voor werkt, maar ook met de klant van de klant waar je voor werkt, als je begrijpt wat ik bedoel

                                        Zelf meegemaakt: een collega die redelijk trots was op zijn mini diesel firmawagen (en dat is zijn volste recht, ik vind dat ook wat leuker dan de zoveelste A3), en dan ineens vroeg "tiens, waar rij jij eigenlijk mee?". Ik dan "Een Porsche Cayman S". zijn reactie: "en nu serieus?" Wat moet je dan zeggen he?

                                        Ik weet nog zo iemand, die reed met een 5-reeks als firmawagen. En toen het economisch wat slechter begon te gaan (vorig jaar) moest hij die auto afgeven aan zijn baas, en hij kreeg een 3 in de plaats "want zo kon hij toch niet bij klanten toekomen zeker?"

                                        Comment


                                        • #40
                                          Dan blijven er vooral niet-Europese wagens over. Die hebben hier immers geen imago bij de gewone man in de straat, behalve Lexus dan de laatste jaren. Denk aan een Honda Legend of zelfs een Alfa 166 misschien. Een cadillac is ook al te bekend.

                                          Natuurlijk kan je de Superb niet vergelijken met een S klasse. Het zou maar ergens zijn anders. Het is maar wat je het belangrijkste vindt om rekening te houden met de mening van je klanten/buren.

                                          En iets als een Renault Vel Satis?
                                          Last edited by ; 13/03/2010, 15:50.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X