Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Imagoloze luxewagen? Kan het?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik denk dat je er nog van zou schrikken bij hoeveel mensen een 'dikke bak' afgunst opwekt. Zelfs uw eigen klanten. Aan de ene kant willen ze geholpen worden door iemand met een dikke bak (= succesvol!) maar aan de andere kant mag die niet té zijn want dan ben je opeens de patser die uit de hoogte doet...

    Qua wagen: een V70 T5 zonder badge, Ford Mondeo ST ('tis maar nen mondeo!), Mazda 6 MPS, ... zo een beetje de underdogs.
    Last edited by ; 14/03/2010, 13:47. Reden: nog niet goed wakker

    Comment


    • Underdogs, maar nu ook niet zo'n dikke bakken hé.

      Eigenlijk is een Range Rover V8 misschien geen slecht idee. Zal misschien evenveel afgunst opwekken als een A6, maar kost wel het dubbele.

      Of een debadged RS6?

      Comment


      • BMW E90 M3 De meeste klanten waar je komt zien het als een sportieve 3 serie en weten niet dat je met zo n dure wagen bent.
        Kameraad van mij gaat altijd naar zijn klanten met zijn M3 (E46) en nog geen enkele klant door verspeeld. En dat ga je wss wel hebben als je met een Porsche of Jaguar ergens komt.
        Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
        www.musclecarrent.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
          Underdogs, maar nu ook niet zo'n dikke bakken hé.

          Eigenlijk is een Range Rover V8 misschien geen slecht idee. Zal misschien evenveel afgunst opwekken als een A6, maar kost wel het dubbele.

          Of een debadged RS6?
          Als the Swede met die wagen ook zijn caravan wil trekken zal het wel van een klasse hoger moeten zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            landcruiser

            al ziet het laatste model er ook wel duur uit tov de vorige reeksen
            De Landcruiser zal waarschijnlijk wel de meningen polariseren. Niemand zal het echt als een parvenu-auto zien op dezelfde manier als Audi en BMW tegenwoordig een imago hebben. Zelfs een Range heeft een slechter imago qua 'geld'.

            Alleen ziet dat beest er zodanig indrukwekkend uit dat je er gewoon uitziet als ene Russische mafiosi. Zelfs ik ga "WTF !" wanneer ik zo een bakbeest voor mij zie.

            Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Jaguar XJ zou ik niet doen. 't Is nog steeds 'ne jaguar ' voor de meesten. Volkomen terecht ook imo, fantastische auto's, maar daar zou ik nu niet direct bij klanten toekomen.

            Range Rover wordt door de meesten die er niet zoveel vanaf weten lager ingeschat qua prijs imo. Tip: neem een groene.
            Jag heeft een zachter imago, althans in UK. In Belgie weet ik niet.

            Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Mag het Frans zijn? Peugeot 607 3L V6.
            Ik heb een oom, en die heeft een groenten groothandel. Die kreeg op een gegeven moment zoveel problemen met z'n klanten dat hij toen ook een Peugeot gekocht heeft. Zwaarste model, full option, sportophanging, enz. En da reed goed!
            Het probleem dat ik zou hebben om af te stappen uit een Duitse luxewagen naar een 607, of een Jag XF, is dat deze gewoon niet even goed rijden. Tijdens een testrit recentelijk met de XF maakte ik me echt de bedenking dat deze wagen er wel mooi uitzag, maar het is allemaal een beetje 'licht' gebouwd.


            Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
            Ik zou mij daar denk ik weinig van aantrekken. Als hetgeen je aanbiedt goed is en je kan concurreren met andere bedrijven, dan zullen die klanten wel blijven.

            Als ik nu wil toekomen in een GT3RS dan is dat toch mijn zaak? Kan mij wel inbeelden dat heel wat mensen raar zouden kijken, maar ik zou het als klant fantastisch vinden.

            Maar eigenlijk wil ik later helemaal geen job waar je zo op uw imago moet letten, dus dit probleem stelt zich niet.
            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Zo werkt het helaas niet
            Spijtig genoeg zijn het nooit de klanten die opmerkingen maken, maar de collega's.

            Ik kreeg twee jaar terug een aanbod van een Belgisch bedrijf: salairs 1500 of 2500 Euro per maand verhogen was geen probleem. Maar de wagen MOEST een 520d, E220CDi of A6 2.7TDi zijn.
            Goed, geen probleem, mijn madam moet ook een auto hebben, dus waarom niet. Als 't moet parkeer ik hem zelfs 4 jaar in de garage. Alleen kreeg ik dan de opmerking dat ik niet met mijn S of Evo naar het werk mocht rijden !

            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Begrijpelijk, maar ik snap gewoon niet goed waarom een wagen per sé groot en ruim moet zijn.
            Met een dikke 3-reeks boet je aan ruimte in, maar niet echt aan luxe en al zeker niet aan prestaties. De wagen is gewoon kleiner. En je zal er geen enkele klant mee voor het hoofd stoten.
            Duidelijk gebruik jijzelf nooit je wagen als echte reiswagen.

            Ik kan gemakkelijk de vergelijking trekken. We hebben hier thuis een Lexus IS300. Tussen de kleinere wagens zonder twijfel 1 van de meest comfortabele, best uitgerustte wagens met een motor die meer dan krachtig genoeg is. Doch, als ik naar Belgie kom voor een weekend is er geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt die te nemen ipv de S-klasse, en dat heeft helemaal niets met vermogen te maken.

            Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            Neem een overstock E60 550i, wel duur maar ondertussen al een oud model. (...)
            Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
            (...)
            A6 met zwaarste (non (r)s) motorisatie
            A5 idem
            (...)
            Hierbij komen we terug op wat al twee keer werd gezegd: een 550i of A6 4.2 die goed is uitgerust kost meer dan ene gelijkaardige 7 of A8 of zelfs M5/S6.

            Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
            Als the Swede met die wagen ook zijn caravan wil trekken zal het wel van een klasse hoger moeten zijn.
            Dat is bij mij inderdaad altijd een bedenking. Alleen zitten management consultants meestal zodanig ver met hun hoofd dat ze gaan azijn pissen als iemand iets meer heeft dan hun 318d, maar om te camperen zijn zij natuurlijk nu een sociale klasse te hoog...
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • en een dikke Volvo?
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                en een dikke Volvo?
                Klopt. Een XC90 V8 ware misschien iets dat EN goed rijdt EN geen te sclecht imago heeft.

                Enige dat ik me zou afvragen, is waarom die te kiezen ipv een nieuwe Touareg.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • Ik ben hier in Heule redelijk gekend als den beenhouwer van den Unic waar ik vroeger 10j heb gewerkt , en ik woonde toen op 200m van de winkel in een simpel rijhuisje ...
                  Unic gestopt en ik ben toen uitgeweken naar Roeselare voor te werken.
                  Toen de Delhaize hier kwam en de mensen hoorden dat ik daar de beenhouwerij ging doen vonden ze dat "allemaal" tof dat ik terug in Heule kwam werken , maar toen ik mijn E90 nieuw kocht was er ook wel redelijk wat jaloezie hoor van de geburen ( veel commentaar gekregen dat ze direkt wisten waarom ik zo duur was )
                  En toen ze hoorden dat ik aan het bouwen was , kwamen de reakties terug en waren ze nog wat erger dan de 1ste keer ...
                  Ik hou mijn hart vast moest ik een Porsche kopen voor de reakties die ik dan ga krijgen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten

                    Eigenlijk is een Range Rover V8 misschien geen slecht idee.
                    Range Rover ziet er voor mij toch een dure auto uit hoor ...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Ik ben hier in Heule redelijk gekend als den beenhouwer van den Unic waar ik vroeger 10j heb gewerkt , en ik woonde toen op 200m van de winkel in een simpel rijhuisje ...
                      Unic gestopt en ik ben toen uitgeweken naar Roeselare voor te werken.
                      Toen de Delhaize hier kwam en de mensen hoorden dat ik daar de beenhouwerij ging doen vonden ze dat "allemaal" tof dat ik terug in Heule kwam werken , maar toen ik mijn E90 nieuw kocht was er ook wel redelijk wat jaloezie hoor van de geburen ( veel commentaar gekregen dat ze direkt wisten waarom ik zo duur was )
                      En toen ze hoorden dat ik aan het bouwen was , kwamen de reakties terug en waren ze nog wat erger dan de 1ste keer ...
                      Ik hou mijn hart vast moest ik een Porsche kopen voor de reakties die ik dan ga krijgen
                      'k Heb inderdaad ook al horen zeggen dat ge duur zijt.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • Alles wat 4x4 is, is al patserig hier in BE. In de UK zijn ze daar idd nog iets rustiger tegenover.

                        Op PH is er indertijd eens een thread geweest waarmee iedereen rijdt naast hun Lambo / Ferrari, en 't waren vooral BMW 330's, Mondeo, enkele RX400h, etc...

                        Mijn keuze zou ook naar de Phaeton gaan. Stel dat je 10% klanten zou verliezen met je S-klasse, tel dan gewoon wat de opbrengst daarvan zou geweest zijn over 3 jaar, en wat 't verschil in leaseprijs is over 3 jaar...
                        ----------------------------------------------------------------------------------
                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                        Pictures here: BMW 7 Series
                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                        Pictures here: Diablo

                        --------------------------------------------------------------------------------------------
                        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                        It might need half a starsystem to turn around,
                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                        Cylons have respect for it...

                        --------------------------------------------------------------------------------------------

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                          Alles wat 4x4 is, is al patserig hier in BE. In de UK zijn ze daar idd nog iets rustiger tegenover.

                          Op PH is er indertijd eens een thread geweest waarmee iedereen rijdt naast hun Lambo / Ferrari, en 't waren vooral BMW 330's, Mondeo, enkele RX400h, etc...

                          Mijn keuze zou ook naar de Phaeton gaan. Stel dat je 10% klanten zou verliezen met je S-klasse, tel dan gewoon wat de opbrengst daarvan zou geweest zijn over 3 jaar, en wat 't verschil in leaseprijs is over 3 jaar...
                          Klopt. Maar je verliest geen klanten omwege van je wagen. Je krijgt gewoon minder gemelk van collegas.

                          Daarom dat mijn vraag puur naar het imago gaat.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • Interessant topic ... en zeer herkenbaar in mijn geval.

                            Bij de opstart van mijn zaak heb ik eerst een paar jaar met een 320 D Touring gereden. Nooit commentaar op gehad van klanten, enkel hier en daar een opmerking van een collega's die als bediende niet te kiezen had met welke firmawagen ze konden rijden.

                            Na 2 Tourings ben ik dan drie jaar geleden overgeschakeld op een E92 coupe. Ik wou een sportieve(re) wagen. In plaats van een 320 een 330D genomen ... het staat er tenslotte toch niet op dacht ik.

                            Hier had ik de bal een beetje mis geslagen. Ik heb hierdoor geen klanten en/of projecten verloren maar de reacties waren beneden alle peil. Details doen er niet echt toe ... maar ... de volgende wordt opnieuw een Touring ...

                            Ik droom al jaren van een (tweedehands) Porsche ... maar omwille van de reacties weet ik dat ik die nooit als daily zal kunnen gebruiken. Enige optie voor mij is een tweede wagen aan te schaffen. Maar een auto aanschaffen om er amper 5000km per jaar mee te rijden is ook zo'n zonde (en bovendien duur).

                            Dus ... ik hou het bij een minder opvallende 3 reeks ... of eventueel een A4. Alles boven die klasse lokt denk ik reacties uit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              'k Heb inderdaad ook al horen zeggen dat ge duur zijt.
                              Van wie zou jij dat dan wel gehoord hebben???

                              Maar het klopt , kwaliteit moet betaald worden

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Klopt. Maar je verliest geen klanten omwege van je wagen. Je krijgt gewoon minder gemelk van collegas.

                                Daarom dat mijn vraag puur naar het imago gaat.
                                De kans dat er iets wordt gezegd over een Phaeton lijkt me vrij klein.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                                  Interessant topic ... en zeer herkenbaar in mijn geval.

                                  Bij de opstart van mijn zaak heb ik eerst een paar jaar met een 320 D Touring gereden. Nooit commentaar op gehad van klanten, enkel hier en daar een opmerking van een collega's die als bediende niet te kiezen had met welke firmawagen ze konden rijden.

                                  Na 2 Tourings ben ik dan drie jaar geleden overgeschakeld op een E92 coupe. Ik wou een sportieve(re) wagen. In plaats van een 320 een 330D genomen ... het staat er tenslotte toch niet op dacht ik.

                                  Hier had ik de bal een beetje mis geslagen. Ik heb hierdoor geen klanten en/of projecten verloren maar de reacties waren beneden alle peil. Details doen er niet echt toe ... maar ... de volgende wordt opnieuw een Touring ...

                                  Ik droom al jaren van een (tweedehands) Porsche ... maar omwille van de reacties weet ik dat ik die nooit als daily zal kunnen gebruiken. Enige optie voor mij is een tweede wagen aan te schaffen. Maar een auto aanschaffen om er amper 5000km per jaar mee te rijden is ook zo'n zonde (en bovendien duur).

                                  Dus ... ik hou het bij een minder opvallende 3 reeks ... of eventueel een A4. Alles boven die klasse lokt denk ik reacties uit.
                                  Het klopt dat je zelfs met de gewone BMW's of Audi's riskeert opmerkingen te krijgen. Zeker in UK wordt dat type wagen door echte @&#$! gereden.

                                  Anderzijds verwondert het me wel dat je klanten opmerkingen hebben. Ik heb zelfs in de meest gesyndicaliseerde fabrieken in de rooi gebieden nooit opmerkingen gekregen. Parkeer uw S echter in Diegem of in Woluwe op de 'consultantslaan' en de grond erodeert daar aan 200 per uur vanonder uw voeten van de zure neerslag.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                  Van wie zou jij dat dan wel gehoord hebben???

                                  Maar het klopt , kwaliteit moet betaald worden
                                  Ik ben maar met uw voeten aan het spelen


                                  Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                  De kans dat er iets wordt gezegd over een Phaeton lijkt me vrij klein.
                                  Jawel, maar ik zou blijven terugkomen op het feit dat de 7 en S een stuk moderner zijn en minder duur. Dus waarom zou men ?
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten


                                    Jawel, maar ik zou blijven terugkomen op het feit dat de 7 en S een stuk moderner zijn en minder duur. Dus waarom zou men ?
                                    Is een Phaeton in de UK dan zoveel duurder dan een 7 of S?

                                    Waarom zou men? Als je echt nog de ruimte wil van een S of 7, dan heb je de Phaeton nog. De andere alternatieven bieden meteen een pak minder ruimte imo.

                                    Comment


                                    • Boeiende verhalen hier en ook in mijn geval zeer herkenbaar. Wij hebben hier thuis een daily van 5000 euro (tweedehands ofcourse) gekocht om 'low profile' naar klanten te rijden. Op al de rest (mijn P, de vrouw haar 635d), niks als commentaar. De 'collegas' zeggen het vaak rechtstreeks in uw gezicht ('de zaken gaan goed precies', 'ne rijke mens is toch iets vies, 'je ziet waar t geld zit', 'dat je daar in deze tijd nog mee durft rijden'), maar van de klanten hoor je het via via ('nu weten waarom de rekening x euro kost', 't geld kan niet op precies' en bla bla bla).

                                      Vandaar de daily,

                                      Onze eigen wagens komen eigenlijk amper buiten en dat is zeer jammer. Maar we blijven wel in business en het gezever is met 75% gedaald.

                                      Vlaanderen is in meerdere opzichten een arme regio aan t worden, maar wat kan je er tegen beginnen ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                        Range Rover ziet er voor mij toch een dure auto uit hoor ...
                                        Ja ok. Maar gelijk welke 5/7, A6/A8, E/S ziet er duur uit voor mensen die niets van auto's kennen. Koop een RR V8 S/C en 99% van iedereen die je tegenkomt zal nooit raden dat die kar 120.000 euro kost. Hetzelfde voor een debadged RS6 (die zelfs dan nog redelijk opvalt). Ik kwam er zo eens één tegen met een maat, en die geloofde mij gewoon niet toen ik zei dat die kar zeker 100k kost en >500pk heeft.
                                        Last edited by ; 14/03/2010, 17:27.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                          Klopt. Maar je verliest geen klanten omwege van je wagen. Je krijgt gewoon minder gemelk van collegas.

                                          Daarom dat mijn vraag puur naar het imago gaat.
                                          nja daar zeg je zoiets. ook over het kleur wordt er moeilijk gedaan.
                                          ik doe nu een IT kantoorjob. ik zei dat ik zwarte en grijze autos maar saai vond en zou kiezen voor een leuk kleur, direct werd er gelachen met me. iemand bestelde hier vroeger een blauwe mazda 6 en dat vond iedereen "niet kunnen" :/
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X