Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Porsche voor op circuit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb bitter weinig toe te voegen aan de massa informatie die hier reeds te lezen is... Puur rationeel gezien (geen budget in 't achterhoofd) vind ik 't als beginner een beter plan om met een 997 GT3 te beginnen, dan met een 996, maar da's geheel afhankelijk van de persoonlijkheid van de bestuurder, imo.

Ik ken je niet, maar uit uw posts valt af te leiden dat je min of meer beheerst bent, de leeftijd laat hetzelfde vermoeden, dan zou ik me niet blindstaren op het "gevaar" van een meer tricky 996. Sowieso lijkt het vast te staan dat je voor een "GT" Porsche zou gaan, dan lijkt het me idioot van "tricky" er te willen uitfilteren, je bestelt ook geen glas wijn zonder alchohol...

Met je budget, je veronderstelde persoonlijkheid, je gepland gebruik (regelmatig trackdays) en je leeftijd in 't achterhoofd, zou ik een 'geoptimaliseerde' 996 GT3 aanraden. Een ouder model laat je, budget-gewijs, toe voor een top-exemplaar te gaan. Qua rijbeleving en circuitwaardigheid moet 'ie allerminst onderdoen voor z'n jonge broer, qua looks wel, maar da's als Pana eigenaar blijkbaar toch geen punt (). Rest er nog die tractiecontrole waar je je (again imo) niet op moet blindstaren, sowieso heeft een 911 een overschot aan tractie, zelfs in de regen, 't is echt niet dat je met een constant dansende kont zit in zo'n kar, en dan nog, dat leer je wel opvangen.

Dus, 996 mk.II GT3 Clubsport met wat Manthey goodies, en dan rustigaan oefenen, opbouwen, en je bent een zeer tevreden mens, denk ik.

Comment

• Thanks Porker !

Je analyse is juist.

Ik ga dan ook idd of voor een top 996 of een 997 naargelang wat ik tegenkom om er een tweetal jaar mee te tuffen. Ik heb wel lichte voorkeur voor de 997 ook al voor de mindere looks (imo) van een 996.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Welke?
        Deze

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Die RS jes had ik idd ook al gezien, er staan er zelfs twee. Maar die kleurstelling.........
          Last edited by Jokke_vlo; 26/03/2010, 23:38.

Comment

Die RS jes had ik idd ook al gezien, er staan er zelfs twee. Maar die kleurstelling.........
            Je kan ook voor wit/blauw gaan. Ik vind ze echt indrukwekkend IRL, ik zou ze toch grondig overwegen... Ook qua waardebehoud kan je je broek niet scheuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
              Je 75k-budget geeft je zelfs toegang tot de 996 GT3 RS, ik zou geen twee keer moeten nadenken. Je kan een icoon in huis halen...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=5
              Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
              Je kan ook voor wit/blauw gaan. Ik vind ze echt indrukwekkend IRL, ik zou ze toch grondig overwegen... Ook qua waardebehoud kan je je broek niet scheuren.
              Een van de weinige mooie 996 modellen imho
              En zoals Porker zegt, als je 75K aan een 996 RS geeft gaat daar binnen 3 jaar meer van overblijven dan 75K aan een 997GT3 te geven. Die dingen zijn echt niet dik gezaaid en nu al een klassieker eigenlijk.

Comment

Die RS jes had ik idd ook al gezien, er staan er zelfs twee. Maar die kleurstelling.........
                Die kleurstelling is de max. Je moet je dat dan ook niet voorstellen op een druilerige dag op de ring rond Brussel, maar ergens ter hoogte van Pouhon op Francorchamps. Dan klopt het plaatje volledig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  die kleurstelling is de max. Je moet je dat dan ook niet voorstellen op een druilerige dag op de ring rond brussel, maar ergens ter hoogte van pouhon op francorchamps. Dan klopt het plaatje volledig
                  2222222222222

Edit:

Comment

• Zo'n RS is dat niet verschrikkelijk duur in verzekeirng?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
                      Zo'n RS is dat niet verschrikkelijk duur in verzekeirng?
                      Ik denk niet dat diene mens wakker ligt van geld

Comment

• Ik lig wel wakker van geld believe me.

Na een nachtje slapen, neem die RS idd een sterkere positie in:

Voor
                        - Kosten: ik heb een remorque en kan overwegen hem niet in te schrijven
                        - Waardevaster
                        - Ik moet geen compromiswagen kopen, want heb een goede daily

Tegen
                        - Als beginnend tracker een te?? uitdagende wagen?
                        - Ben niet voor de koplichten en zo wit met rood.... (ik zou overwegen om een andere decalset te kleven (zwart) en de velgen in het zwart te zetten).
                        Last edited by Jokke_vlo; 27/03/2010, 12:02.

Comment

• Voor een 996 RS zou ik mijn eigen 'logica' wel eens op kant durven zetten, wanneer vergeleken met een 997 GT3 ...

Al zal ik nooit iemand een 996 RS aanraden tov. een 997 GT3 .. zeker niet als eerste tracktool .. Of het moet iemand zijn die ik echt niet kan verdragen :-) Het is niet omdat je het kan betalen dat je direct voor het meest extreme moet gaan .. Al zal iedereen altijd zoveel mogelijk 'auto' willen voor zijn budget .. dat begrijp ik ook.

Comment

(ik zou overwegen om een andere decalset te kleven (zwart) en de velgen in het zwart te zetten).
                            No offence, maar je bent over een GT3 RS bezig. Zoiets doe je niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                              No offence, maar je bent over een GT3 RS bezig. Zoiets doe je niet.
                              Sorry for that, maar ik heb daar beetje lak aan tenzij het de waarde van de wagen naar beneden zou halen.

Ik zou dat wel doen na de eerste crash

Comment

tenzij het de waarde van de wagen naar beneden zou halen.
                                Met 5K .. En da's niet gezeverd. Kijk eens naar de prijzen van RS'en om Mobile .. Natuurlijk kan je bij verkoop voor rond de 700 Eur de OEM striping terug laten zetten.

En heel de wereld gaat je een idioot vinden :p

Weet dat er 600+ 996 GT3 RS gemaakt zijn wereldwijd. Met de hand. Weet dat ze nooit geëxporteerd zijn naar US/Japan. Weet dat er 400+ rood-witte zijn en 200+ blauw-witte ..

Koop dan liever een GT3/S en hang daar wat stickers op .. zoals ik :p

Comment

• Ben al bijgedraaid

Ik besef heel goed dat voor een "beginner" niet rationeel is. Maar ik wil die centen nu besteden en weet gewoon dat ik een andere wagen te snel zou gaan inruilen en alleen maar gebruiken om beter te worden. Echter dat is dan weer een verliespost extra in het budget.

Over het algemeen zijn de tips op dat vlak wat tegenstrijdig. De kerel die me lesgeeft zegt dat ik voldoende grijze cellen heb om geen gekke dingen te doen en dat er niet zo heel veel rijders zijn die de moeite getroosten om met zo een wagens "les" te gaan volgen.
                                  Hij raadt me aan dit te doen.

Ik begrijp ook de andere kant die zegt, tis tricky.....

After all is het allemaal relatief. Met de moto is het allemaal nog zoveel gevaarlijker en (hout vasthouden) tot nogtoe heb ik daar altijd mooi binnen de limieten mee gereden. Zoals gezegd, discipline.

Ik beloof met een mooie grote blauwe L te rijden op de eerste trackdays en de spot wil ik er ook nog bijnemen, daar heb ik lak aan.
                                  Last edited by Jokke_vlo; 27/03/2010, 12:14.

Comment

• 996 gt3rs is echt knap! Zeker in die rood-wit kleurstelling.
                                    Wat ook leuk is, is een mooie 993...
                                    vb.
                                    Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.

Comment

Ik besef heel goed dat voor een "beginner" niet rationeel is.
                                      Een auto kopen van 75K, als je al ene hebt van 125K, is niet rationeel. Maar als je wil ruilen, geef je maar een seintje

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      weet gewoon dat ik een andere wagen te snel zou gaan inruilen
                                      Dat kan je niet zeggen, zonder ervaring met de betreffende auto's en zonder ervaring on track. Misschien wel, misschien niet. Da's een subjectief gevoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                                        Een auto kopen van 75K, als je al ene hebt van 125K, is niet rationeel. Maar als je wil ruilen, geef je maar een seintje
                                        Je kan dat toch niet vergelijken?
                                        Het ene is een bedrijfswagen die je dagelijks gebruikt. Het andere is circuit speelgoed.

Persoonlijk zie ik het punt niet. Je rood/witte punt , wel.

Comment

Working...
                                        X