Ik heb bitter weinig toe te voegen aan de massa informatie die hier reeds te lezen is... Puur rationeel gezien (geen budget in 't achterhoofd) vind ik 't als beginner een beter plan om met een 997 GT3 te beginnen, dan met een 996, maar da's geheel afhankelijk van de persoonlijkheid van de bestuurder, imo.
Ik ken je niet, maar uit uw posts valt af te leiden dat je min of meer beheerst bent, de leeftijd laat hetzelfde vermoeden, dan zou ik me niet blindstaren op het "gevaar" van een meer tricky 996. Sowieso lijkt het vast te staan dat je voor een "GT" Porsche zou gaan, dan lijkt het me idioot van "tricky" er te willen uitfilteren, je bestelt ook geen glas wijn zonder alchohol...
Met je budget, je veronderstelde persoonlijkheid, je gepland gebruik (regelmatig trackdays) en je leeftijd in 't achterhoofd, zou ik een 'geoptimaliseerde' 996 GT3 aanraden. Een ouder model laat je, budget-gewijs, toe voor een top-exemplaar te gaan. Qua rijbeleving en circuitwaardigheid moet 'ie allerminst onderdoen voor z'n jonge broer, qua looks wel, maar da's als Pana eigenaar blijkbaar toch geen punt (
). Rest er nog die tractiecontrole waar je je (again imo) niet op moet blindstaren, sowieso heeft een 911 een overschot aan tractie, zelfs in de regen, 't is echt niet dat je met een constant dansende kont zit in zo'n kar, en dan nog, dat leer je wel opvangen.
Dus, 996 mk.II GT3 Clubsport met wat Manthey goodies, en dan rustigaan oefenen, opbouwen, en je bent een zeer tevreden mens, denk ik.
Ik ken je niet, maar uit uw posts valt af te leiden dat je min of meer beheerst bent, de leeftijd laat hetzelfde vermoeden, dan zou ik me niet blindstaren op het "gevaar" van een meer tricky 996. Sowieso lijkt het vast te staan dat je voor een "GT" Porsche zou gaan, dan lijkt het me idioot van "tricky" er te willen uitfilteren, je bestelt ook geen glas wijn zonder alchohol...
Met je budget, je veronderstelde persoonlijkheid, je gepland gebruik (regelmatig trackdays) en je leeftijd in 't achterhoofd, zou ik een 'geoptimaliseerde' 996 GT3 aanraden. Een ouder model laat je, budget-gewijs, toe voor een top-exemplaar te gaan. Qua rijbeleving en circuitwaardigheid moet 'ie allerminst onderdoen voor z'n jonge broer, qua looks wel, maar da's als Pana eigenaar blijkbaar toch geen punt (

Dus, 996 mk.II GT3 Clubsport met wat Manthey goodies, en dan rustigaan oefenen, opbouwen, en je bent een zeer tevreden mens, denk ik.
Comment