Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Porsche voor op circuit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jokke, ik denk dat je best eens rondtrekt om met allerlei track-oriented porsches te rijden.

Dus alles van een 964 RS (opbouw), over een 993 RS (opbouw), een 996 GT3 Mk1, Mk2, RS, 997 GT3 Mk 1, Mk2 en RS, en dan vergelijken...

Als je van het nieuwere spul houdt, zou ik een gewone 996 GT3 Mk2 bij Manthey laten in orde zetten. Een RS is dan weer beter waardevast, zo lang je'm niet in de muur knalt natuurlijk

Persoonlijk hou ik meer van oldskool auto's (vandaar dat ik nooit nieuwe modellen heb als funcar), en vandaar ook mijn suggestie om zeker eens een 964 / 993 uit te proberen.
    ----------------------------------------------------------------------------------
    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
    Pictures here: BMW 7 Series
    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
    It might need half a starsystem to turn around,
    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Ik denk dat het beste advies is om de volgende maanden (niet weken) eens goed rond te kijken, dingen uit te proberen indien mogelijk, voldoende indrukken opdoen on track, enz.

Beslis niet te snel in dit soort dingen want geloof me : je idee over tracken verandert pas als je er mee begonnen bent en op dat punt ben je nu nog niet eens

Onderschat vooral het giftig karakter van zo'n 996 RS niet. Als je gewoon bent om een 964 of 993te rijden komt de 996 RS allicht voorspelbaar over, maar als je een anno 2010 Panaturbo gewoon bent, is 't helemaal wat anders.

Het voorstel om te leren met een 964 of zo vind ik zeker niet slecht, maar persoonlijk heb ik toch goede ervaringen om het met een moderne wagen zoals de 997 te ontdekken. Zie ook wat Beltar daarover schreef en geloof me, die kan ook serieus aan zijn stuur draaien. Volgens sommigen hier zal ik wel te voorzichtig zijn, maar ik zie niet graag mijn op circuit onverzekerd "speelgoed" de muur ingaan... Anders gezegd : better safe than sorry

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
        Jokke, ik denk dat je best eens rondtrekt om met allerlei track-oriented porsches te rijden.

Dus alles van een 964 RS (opbouw), over een 993 RS (opbouw), een 996 GT3 Mk1, Mk2, RS, 997 GT3 Mk 1, Mk2 en RS, en dan vergelijken...

Als je van het nieuwere spul houdt, zou ik een gewone 996 GT3 Mk2 bij Manthey laten in orde zetten. Een RS is dan weer beter waardevast, zo lang je'm niet in de muur knalt natuurlijk

Persoonlijk hou ik meer van oldskool auto's (vandaar dat ik nooit nieuwe modellen heb als funcar), en vandaar ook mijn suggestie om zeker eens een 964 / 993 uit te proberen.
        ²²²
        Ik zou zeker de 964 993 stap niet overslaan!
        Uiteindelijk gaat het bij auto toch om de sensatie...
        En ik ben er zeker van dat de sensatie meer zal zijn in een Oldskool AC Porsche dan in een mikmak elektronica porsche...
        Voor een 80k vind je al een mooie 993 rs, zoals eerder vermeld zal je op die auto zeker geen waardeverlies hebben, indien je hem niet prakt natuurlijk.

Comment

• cayenne turbo S?

zou eerst gaan tracken met een exige of caterham, daarna pas aan porsche denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Ik denk dat het beste advies is om de volgende maanden (niet weken) eens goed rond te kijken, dingen uit te proberen indien mogelijk, voldoende indrukken opdoen on track, enz.

Beslis niet te snel in dit soort dingen want geloof me : je idee over tracken verandert pas als je er mee begonnen bent en op dat punt ben je nu nog niet eens

Onderschat vooral het giftig karakter van zo'n 996 RS niet. Als je gewoon bent om een 964 of 993te rijden komt de 996 RS allicht voorspelbaar over, maar als je een anno 2010 Panaturbo gewoon bent, is 't helemaal wat anders.

Het voorstel om te leren met een 964 of zo vind ik zeker niet slecht, maar persoonlijk heb ik toch goede ervaringen om het met een moderne wagen zoals de 997 te ontdekken. Zie ook wat Beltar daarover schreef en geloof me, die kan ook serieus aan zijn stuur draaien. Volgens sommigen hier zal ik wel te voorzichtig zijn, maar ik zie niet graag mijn op circuit onverzekerd "speelgoed" de muur ingaan... Anders gezegd : better safe than sorry
            Ik volg je wel, maar ik moet als ik wel tracken iets kopen om er mee te starten. Ik ga er nu twee met de Pan doen, maar ik hou mijn hart vast. Eerlijk: ik zit toch voor een stuk met een ei in mijn "gat". Niet voor het rijden op zich, wel voor mogelijke schade.

Vandaar dus dat ik iets voor de track moet kopen. Rondkijken en ondertussen met de Pan het circuit afjakkeren lijkt me niet de beste optie. Theoretisch geef ik je echter wel gelijk.

Anderzijds ik ben bereid eens van de baan te gaan met mijn track aankoop en dat is die 996 wel een goede leermeester om netjes te leren rijden.
            Maar goed door wat je zegt over de 996 (en wat ik hoor) twijfel ik nog steeds met de 997

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Voor
              - Kosten: ik heb een remorque en kan overwegen hem niet in te schrijven
              - Ik moet geen compromiswagen kopen, want heb een goede daily

... en als er dan toch een nummerplaat op moet, zodat je met je 'tracker' naar het circuit kunt rijden en hem ook af en toe zo eens uit kunt laten.

(gewoon altijd van achteren benaderen, als de koplampen U storen ..)

Comment

• Die laatste .....

Comment

• Inderdaad .. AWESOME!!!

DK Sportwagenservice is een van de bekendere Porsche mannen .. (en kan er volgens de advertentie Porsche garantie op geven).

heeft nog meer leuk Porsche spul!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten
                    heeft nog meer leuk Porsche spul!
                    .. zoals deze om de 964 - liefhebbers tegemoet te komen. Klaar voor de tracks!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      (ik zou overwegen om een andere decalset te kleven (zwart) en de velgen in het zwart te zetten).
                      Als ge dat doet verdient ge een oorveeg of 2-3 imho

Comment

(gewoon altijd van achteren benaderen, als de koplampen U storen ..)

Proper, en nog ruim binnen budget

En daar gaat ge mee (moeten) leren rijden
                        (of zoek anders een 996 GT2 als je echt een uitdaging wilt )

Comment

• Als beginner zou ik toch eerst met een reeks lager dan de GT3 gaan, ben niet zo'n grote kenner maar al veel gelezen en gehoord dat dat zeer moeilijke wagens zijn om hard en snel te rijden. Als je daarmee gaat leren en in het begin iedereen je gaat voorbijsteken voel je je ook maar stom. Ik zou ook eerst een ouder model dat wat klaargemaakt is kopen en daar een jaar ofzo mee rijden voordat je aan een hardcore Porsche begint.

Zeker als je 4WD overtuiging zo groot is en dan direct 1 van de moeilijkste RWD wagens gaat beginnen rijden

Comment

• + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Moest ge voor ne 996 gaan, let dan wel wa op met de PCCB's. Als ge ne goeie vindt zonder pak diene dan maar, als het om te tracken is.
                              Last edited by ; 27/03/2010, 15:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
                                Zo'n RS is dat niet verschrikkelijk duur in verzekeirng?
                                Enkel de BA verzekering: niet duur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                  Zeker als je 4WD overtuiging zo groot is en dan direct 1 van de moeilijkste RWD wagens gaat beginnen rijden
                                  Exact wat ik ook aan het denken was, hij is zo pro-awd(waar trouwens niks mee mis is) en gaat dan voor een rwd....

996Turbo dus, meer dan genoeg power, awd, ver binnen het budget,...

Comment

• een turbo koopt ge niet voor op circuit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                      Als beginner zou ik toch eerst met een reeks lager dan de GT3 gaan, ben niet zo'n grote kenner maar al veel gelezen en gehoord dat dat zeer moeilijke wagens zijn om hard en snel te rijden. Als je daarmee gaat leren en in het begin iedereen je gaat voorbijsteken voel je je ook maar stom. Ik zou ook eerst een ouder model dat wat klaargemaakt is kopen en daar een jaar ofzo mee rijden voordat je aan een hardcore Porsche begint.

Zijde daar weer met uw 4wd . Ik wil er gerust nog is over discussiëren ze. Ben open minded
                                      Maar je duwt me in een hoek op dat vlak. Zoals ik al zei ik wil met wat van alles rijden en proberen. Alleen zeg ik mag je de voordelen van een 4wd, vooral in dagelijks verkeer (en bv rallygebruik) niet onderschatten. De grip van zo een machine is (vooral bij nat) gewoon pakken beter. En op de seriewagens van vandaag, met topprestaties merk je een tendens naar 4wd om het allemaal goed overgezet te krijgen.
                                      Op circuit ga je zo hard dat (op droog) je vierwielen tegelijk weg gaan, tja....dan gelden andere regels. Maar goed, we hebben het hier al meermaals over gehad, dat doet hier nu toch niet ter zake?

Voor de rest.
                                      Ja, allemaal waar, maar wat? en zoals ik zei dat vreet ook aan je budget hé, elke auto geeft je waardeverlies, en als je na een jaar een stapke hoger wilt gaat dat snel.

Nu heb ik wat gespaard om iets redelijks mee te kopen..... ik sta open voor suggesties hoor. Maar ik vond er nog niet direct eentje dat me aanstond. Mag ook buiten Porsche om, maar wil wel geen brokken of zeer hoge kosten na twee tracks.

Net naar die 997GT3 gaan kijken. Ni mis, wagen is ok, maar wel boven het voorziene budget, vooral omdat je nog naar wat kosten moet kijken die je maakt tijdens het jaar EN de hoge biv etc...(als je hem inschrijft).
                                      Last edited by Jokke_vlo; 27/03/2010, 18:57.

Comment

.. zoals deze om de 964 - liefhebbers tegemoet te komen. Klaar voor de tracks!

http://www.dksportwagen.de/sportwage...sch%20Gladbach
                                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Working...
                                        X