Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Porsche voor op circuit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

300pk in zo ne ketel. Das gewoon zelfmoord
    Niet meer dan 190pk in koetswerkloze éénwielaandrijvers, imo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      Schitterend exemplaar, tricky, maar o zo circuitwaardig...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=2

Moest ik op zoek zijn achter een auto die 98% bestemd is voor op circuit en ik heb het budget daarvoor dan zou ik niet twijfelen over deze

Comment

• Al ben ik een leek, ik zou ook mijn mening willen ventileren!
        Voor mij draait het in deze discussie niet over uw budget of uw liefde voor een bepaald merk. Natuurlijk is het cool om een Porsche 996/997 GT3 RS or whatever te bezitten.
        Gaat het er niet om dat u wilt leren op circuit rijden? Echt autorijden?

Als een beginnende mountainbiker bij u een fiets wil kopen om het vak te leren ga je hem dan uw duurste carbonexemplaar aansmeren met alles erop en eraan? Of ga je hem zeggen, begin bij het begin (degelijk maar niet te duur) want ge zult zodanig veel vallen en toeren uitsteken dat het zonde is van uw geld! En beste klant, u zult serieus niet sneller leren op die carbonfiets van 5000€ dan op een exemplaar van 1500€ euro.

Bij auto's is het anders. De auto zal sneller zijn maar de chauffeur daarom niet beter.
        Mijn bescheiden raad: begin met een niet te krachtig, controleerbaar hok, waar het niet gaat om snelheid maar om techniek. Het is namelijk hetzelfde op de fiets!

Just my two cents!

Ik zou dan ook kiezen voor één of andere lotus
        Last edited by ; 28/03/2010, 14:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Beslis niet te snel in dit soort dingen want geloof me : je idee over tracken verandert pas als je er mee begonnen bent en op dat punt ben je nu nog niet eens
          Lijkt me een beetje de clue van het ganse verhaal, niet?
          Huur eens een weekendje een Clio RS'ke om ermee op Franco te beginnen. Valt dit mee? Stap over naar een iets snellere kar? Valt dit nog mee en je ziet een hard-core RWD kar zitten? Ga er dan gewoon voor.

Eerst leren staan voor je wil lopen.

Comment

• Of je gaat wat speelgoed huren aan de ring he:

Daar kan je alles gaan huren van een Swift Sport tot een GT3 MK2

Comment

• Da huren zie ik minder zitten. Liever iets waar ik volle verantwoordelijkheid van draag en eerst naar "school" mee kan om hem te leren controleren en te voelen wat hij doet a de grip weg gaat.

Over inschrijven, niet inschrijven etc.....weet ik niet goed. Hangt ook af van budget (en of madamme er eventueel wil mee rijden). Een kar van 50.000 kan ik inschrijven, dan heb ik nog wat budget voor biv, verzekering etc.....naast de trackday kosten.

Bij eentje van 75.000 ligt dat anders......

Het advies van Ir_fuel, cayman s is ook te overwegen, puur technisch, maar ik ben nu echt geen (c)(g)ayman fan, qua looks.
              Puur theoretisch zou ik dat best doen, dat besef ik ook.

Comment

• Ik zou het wel zonde vinden een GT3 , of het nu een 996 of 997 is , alleen te gebruiken om op circuit te rijden.
                Het is in beide gevallen een wagen die tot de verbeelding spreekt en je hebt wel al een Panamera Turbo voor op de baan, maartoch, beide wagens zijn niet vergelijkbaar.
                Ik zou in uw geval echt voor het gene gaan dat je echt wilt binnen je vooropgestelde budget.
                Ik zou die in beide gevallen ook inschrijven. Aan BIV etc, zal dit allemaal wel wat kosten, maar dat gaan je circuituitstapjes en bijhorden kosten ook doen. Ik kan me toch niet voorstelllen dat het inschrijven en tax en noem maar op net dat ietsje te veel zou zijn ?
                Anders moet je ook elke keer je circuit wagen op die aanhangwagen zetten, ter plaatse er weer af doen.. Bij elke handeling moet die wagen altijd op de trailer. Het zou alleszins niks voor mij zijn :p En je zou ook elke keer ( in het geval van een GT3 of verwanten daarvan ) je prachtige sportwagen daar zien staan en je zou er gewoon niet eens ff met kunnen gaan rijden. Dat moet toch kriebelen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk Berichten
                  Ik zou het wel zonde vinden een GT3 , of het nu een 996 of 997 is , alleen te gebruiken om op circuit te rijden.
                  Het is in beide gevallen een wagen die tot de verbeelding spreekt en je hebt wel al een Panamera Turbo voor op de baan, maartoch, beide wagens zijn niet vergelijkbaar.
                  Ik zou in uw geval echt voor het gene gaan dat je echt wilt binnen je vooropgestelde budget.
                  Ik zou die in beide gevallen ook inschrijven. Aan BIV etc, zal dit allemaal wel wat kosten, maar dat gaan je circuituitstapjes en bijhorden kosten ook doen. Ik kan me toch niet voorstelllen dat het inschrijven en tax en noem maar op net dat ietsje te veel zou zijn ?
                  Anders moet je ook elke keer je circuit wagen op die aanhangwagen zetten, ter plaatse er weer af doen.. Bij elke handeling moet die wagen altijd op de trailer. Het zou alleszins niks voor mij zijn :p En je zou ook elke keer ( in het geval van een GT3 of verwanten daarvan ) je prachtige sportwagen daar zien staan en je zou er gewoon niet eens ff met kunnen gaan rijden. Dat moet toch kriebelen..
                  en dan kan hij de ring ook al vergeten ...
                  2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                  2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
                    en dan kan hij de ring ook al vergeten ...
                    .. inderdaad! Wagens moeten kenteken hebben. Hoe zit dat eigenlijk op andere trackdays ? Kun je overal op de trailer terecht ?

Als ik persoonlijk zou moeten kiezen (heb dat 'probleem' helaas nog niet), zou ik toch bij Porsche blijven kijken. Zeker aangezien je het wellicht ook eens op een gewone mooie dag buiten wilt halen om met een ritje de werkstress etc. af te bouwen.

Bovendien kan/wil mevrouw dan ook wel eens ermee gezien worden.

Misschien dan toch starten met een goede 997 4s en die wat aanpassen na verloop van 'scholing' aan uw gestegen kunnen. Door middel van een onderstel etc. kun je dezelfde wagen met der tijd ook van karakter veranderen.

Comment

• Boven budget ?

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Nogal ja

Comment

• Is trouwens te duur voor een niet-CS

Comment

Nogal ja
                            Was het budget niet rond de 75k ?
                            Zoja dat zit daar niet zoveel boven he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              Was het budget niet rond de 75k ?
                              Zoja dat zit daar niet zoveel boven he
                              50-75K met alle kosten erbij

Das zoals sommigen hier met hun budget van 50K inclusief BIV, die moet ge ook gene voorstellen van 60

Comment

Das zoals sommigen hier met hun budget van 50K inclusief BIV, die moet ge ook gene voorstellen van 60

Ik pleit schuldig

Maar er wordt aan gewerkt , spaar budget voor Porsche heb ik iets verhoogd

Comment

• Is het voor je 44e of 45e verjaardag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                    Is het voor je 44e of 45e verjaardag?
                                    Zolang dat de midlifecrisis er maar door weggaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                      Zolang dat de midlifecrisis er maar door weggaat.
                                      JIj doet je M weg als je 40 wordt?

Comment

Working...
                                      X