Heb je al eens aan een lotus, caterham, ariel, westfield en andere gedacht? Ik weet het zijn geen porsches maar als je op circuit wilt gaan zijn het toch wel de wagens bij uitstek. Ook qua kosten aan banden en remmen scheelt dat een stuk in vergelijking met bijvoorbeeld een porsche gt3.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke Porsche voor op circuit?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenGaat dat truukje niet alleen op de facelift versies?
edith: ik denk het wel want het diff tussen vooraan en achteraan is dat van de turbo, op de facelift.
Comment
-
2e handse boxter S. Kap eruit, rolbeugel erin (=sensatie en veiligheid). Kuipzetels en brandenblusser erin. Alles overbodig uit het interieur. Racestuurtje. Circuitophanging en remmen eronder en meerdere sets slicks/regenbanden. En een remorque voor achter de Pan. En veel veel gaan rijden en rijstages doen. Dan na een jaar of twee ben je zodanig goed en heb je zodanig gespaard dat je het circuitbeest van je goesting kan kopen én er ook mee zal kunnen rijden mits een beetje oefenen.... allez zo zou ik het doen...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk BerichtenHeb je al eens aan een lotus, caterham, ariel, westfield en andere gedacht? Ik weet het zijn geen porsches maar als je op circuit wilt gaan zijn het toch wel de wagens bij uitstek. Ook qua kosten aan banden en remmen scheelt dat een stuk in vergelijking met bijvoorbeeld een porsche gt3.
Opnieuw ff titel herhalen:
Welke PORSCHE voor op het circuit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten2e handse boxter S. Kap eruit, rolbeugel erin (=sensatie en veiligheid). Kuipzetels en brandenblusser erin. Alles overbodig uit het interieur. Racestuurtje. Circuitophanging en remmen eronder en meerdere sets slicks/regenbanden. En een remorque voor achter de Pan. En veel veel gaan rijden en rijstages doen. Dan na een jaar of twee ben je zodanig goed en heb je zodanig gespaard dat je het circuitbeest van je goesting kan kopen én er ook mee zal kunnen rijden mits een beetje oefenen.... allez zo zou ik het doen...
In ware IR-Fuel stijl:
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenI concur.
maar een mid engine motor is dan weer totaal anders van balans dan de 911
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichtenmaar een mid engine motor is dan weer totaal anders van balans dan de 911).
Er zitten er hier nog op het forum die gaan zweten in t begin als ze van middenmotor naar rugzak gaan gaan peis ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten997 2S idd, 't is niet dat je die gaat aftrappen é
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
maar een mid engine motor is dan weer totaal anders van balans dan de 911Last edited by Onehp; 25/03/2010, 17:16.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDenk ik ook. Als het "doel" is van te gaan GT3-en en je hebt het budget wat je zei, ga dan zeker voor een 911 zien, C2S (liefst met aerokit).
Er zitten er hier nog op het forum die gaan zweten in t begin als ze van middenmotor naar rugzak gaan gaan peis ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenDeze topic begint te ontaarden in een erg nutteloze discussie...
De vraag was WELKE porsche voor op circuit?
Niet of de beste man al dan niet bekwaam is voor welk type wagen dan ook op circuit te berijden.
Ik weet dat hier op het forum steeds meer en meer frequente trackers zijn. EN ja ge leert er veel van... maar losweg stellen dat het allemaal de perfecte autodidacten zijn .. I doubt it.
Je mag nog zo goed zijn of tonnen talent .. in autosport is er één gulden regel; VEEL rijden uren en uren op circuit.
En denkt ge nu echt dat ge uzelf alles kunt aanleren door simpel toerkes te gaan maken.
Ik kan iedereen een raceopleiding aanbevelen, zelfs als ge niet wenst te racen.
De meeste hier denken dat snel de ideale rijlijn op een trackday = totale wagen beheersing.... NOT
Maar terug on topic;
Eigenlijk is een 997 4S (Zoals deze op Mobile )
perfect voor circuit gebruik en als beginnende rijder.
Je kan immers met de 4 wielaandrijving rijden, maar als je wat meer vertrouwen en ervaring hebt kan je gewoon de handrem één klikje optrekken en .. VOILA ge hebt een 2S
GE hebt dan bovendien nog 20k over voor banden en remmen ..
dat trukje werkt alleen op de facelift met PDK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenNen Aerokit!! Hoe Johnny is dat niet!!
Het grote probleem op Autoforum is dat velen van jullie denken dat een betere auto (GT3 tov. S) by default ook sneller zal zijn on track. En daar klopt weinig van.
Het leukste on track is net beter te worden als piloot en 'straffere' auto's te kakken zetten ... Imho: leer eerst echt goed rijden met een S en ga dan naar een GT3 kijken .. Al gebruik ik dat vooral als excuus omdat ik geen GT3 kan betalen
Een quote waardig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEr zitten er hier nog op het forum die gaan zweten in t begin als ze van middenmotor naar rugzak gaan gaan peis ik
Jokke: ik heb een 2s met aerokit in de aanbieding :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten(996GT3, black).
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenHeb nog wat liggen rondbellen, ik krijg toch de GT raad. Ga eerst in dat kluwen is rondkijken.
Er zou er eentje in Brasschaat staan bij oudere man die er nooit mee rijdt. (996GT3, black).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenHeb nog wat liggen rondbellen, ik krijg toch de GT raad. Ga eerst in dat kluwen is rondkijken.
Er zou er eentje in Brasschaat staan bij oudere man die er nooit mee rijdt. (996GT3, black).
En wel even detailen dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtentov 964/993
Comment
Comment