Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Porsche voor op circuit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Heb je al eens aan een lotus, caterham, ariel, westfield en andere gedacht? Ik weet het zijn geen porsches maar als je op circuit wilt gaan zijn het toch wel de wagens bij uitstek. Ook qua kosten aan banden en remmen scheelt dat een stuk in vergelijking met bijvoorbeeld een porsche gt3.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Gaat dat truukje niet alleen op de facelift versies?
      edith: ik denk het wel want het diff tussen vooraan en achteraan is dat van de turbo, op de facelift.
      No idea heb er enkel mee gereden, en om eerlijk te zijn .. ik denk idd wel dat het de facelift versie was..

      Comment


      • #63
        2e handse boxter S. Kap eruit, rolbeugel erin (=sensatie en veiligheid). Kuipzetels en brandenblusser erin. Alles overbodig uit het interieur. Racestuurtje. Circuitophanging en remmen eronder en meerdere sets slicks/regenbanden. En een remorque voor achter de Pan. En veel veel gaan rijden en rijstages doen. Dan na een jaar of twee ben je zodanig goed en heb je zodanig gespaard dat je het circuitbeest van je goesting kan kopen én er ook mee zal kunnen rijden mits een beetje oefenen.... allez zo zou ik het doen...
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
          Heb je al eens aan een lotus, caterham, ariel, westfield en andere gedacht? Ik weet het zijn geen porsches maar als je op circuit wilt gaan zijn het toch wel de wagens bij uitstek. Ook qua kosten aan banden en remmen scheelt dat een stuk in vergelijking met bijvoorbeeld een porsche gt3.

          Opnieuw ff titel herhalen:

          Welke PORSCHE voor op het circuit?

          Comment


          • #65
            997 2S idd, 't is niet dat je die gaat aftrappen é

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
              2e handse boxter S. Kap eruit, rolbeugel erin (=sensatie en veiligheid). Kuipzetels en brandenblusser erin. Alles overbodig uit het interieur. Racestuurtje. Circuitophanging en remmen eronder en meerdere sets slicks/regenbanden. En een remorque voor achter de Pan. En veel veel gaan rijden en rijstages doen. Dan na een jaar of twee ben je zodanig goed en heb je zodanig gespaard dat je het circuitbeest van je goesting kan kopen én er ook mee zal kunnen rijden mits een beetje oefenen.... allez zo zou ik het doen...

              In ware IR-Fuel stijl:
              Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              I concur.




              maar een mid engine motor is dan weer totaal anders van balans dan de 911

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                maar een mid engine motor is dan weer totaal anders van balans dan de 911
                Denk ik ook. Als het "doel" is van te gaan GT3-en en je hebt het budget wat je zei, ga dan zeker voor een 911 zien, C2S (liefst met aerokit ).

                Er zitten er hier nog op het forum die gaan zweten in t begin als ze van middenmotor naar rugzak gaan gaan peis ik

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  997 2S idd, 't is niet dat je die gaat aftrappen é
                  Vraag anders eens aan Tuur Bo hoe goed dat daar tegen kan, circuitgebruik.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten

                    maar een mid engine motor is dan weer totaal anders van balans dan de 911
                    Maar in de grond eerst bochten leren rijden, dan weet je tenminste wat je probeert te bewerkstelligen wanneer je een 911 probeert te temmen. En met een volledig instelbaar onderstel kan je ook leren rijden met een onder- of oVERsturende auto... daarná kan je beide doen in een 911
                    Last edited by Onehp; 25/03/2010, 17:16.
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Denk ik ook. Als het "doel" is van te gaan GT3-en en je hebt het budget wat je zei, ga dan zeker voor een 911 zien, C2S (liefst met aerokit ).

                      Er zitten er hier nog op het forum die gaan zweten in t begin als ze van middenmotor naar rugzak gaan gaan peis ik

                      Comment


                      • #71
                        bmw e30 natuurlijk

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                          Deze topic begint te ontaarden in een erg nutteloze discussie...

                          De vraag was WELKE porsche voor op circuit?

                          Niet of de beste man al dan niet bekwaam is voor welk type wagen dan ook op circuit te berijden.

                          Ik weet dat hier op het forum steeds meer en meer frequente trackers zijn. EN ja ge leert er veel van... maar losweg stellen dat het allemaal de perfecte autodidacten zijn .. I doubt it.

                          Je mag nog zo goed zijn of tonnen talent .. in autosport is er één gulden regel; VEEL rijden uren en uren op circuit.
                          En denkt ge nu echt dat ge uzelf alles kunt aanleren door simpel toerkes te gaan maken.

                          Ik kan iedereen een raceopleiding aanbevelen, zelfs als ge niet wenst te racen.

                          De meeste hier denken dat snel de ideale rijlijn op een trackday = totale wagen beheersing.. .. NOT

                          Maar terug on topic;

                          Eigenlijk is een 997 4S (Zoals deze op Mobile )
                          perfect voor circuit gebruik en als beginnende rijder.

                          Je kan immers met de 4 wielaandrijving rijden, maar als je wat meer vertrouwen en ervaring hebt kan je gewoon de handrem één klikje optrekken en .. VOILA ge hebt een 2S

                          GE hebt dan bovendien nog 20k over voor banden en remmen ..

                          dat trukje werkt alleen op de facelift met PDK
                          2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                          2009 Porsche Carrera 4S

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                            Nen Aerokit!! Hoe Johnny is dat niet!!

                            Het grote probleem op Autoforum is dat velen van jullie denken dat een betere auto (GT3 tov. S) by default ook sneller zal zijn on track. En daar klopt weinig van.

                            Het leukste on track is net beter te worden als piloot en 'straffere' auto's te kakken zetten ... Imho: leer eerst echt goed rijden met een S en ga dan naar een GT3 kijken .. Al gebruik ik dat vooral als excuus omdat ik geen GT3 kan betalen

                            Een quote waardig.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Er zitten er hier nog op het forum die gaan zweten in t begin als ze van middenmotor naar rugzak gaan gaan peis ik
                              Als ex-Boxster en ex-Cayman tracker kan ik dat bevestigen... 911 is gewoon meer fun!

                              Jokke: ik heb een 2s met aerokit in de aanbieding :p
                              Last edited by ; 25/03/2010, 19:37.

                              Comment


                              • #75
                                Heb nog wat liggen rondbellen, ik krijg toch de GT raad. Ga eerst in dat kluwen is rondkijken.
                                Er zou er eentje in Brasschaat staan bij oudere man die er nooit mee rijdt. (996GT3, black).

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                  (996GT3, black).
                                  Huur dat eerst eens een halve dag ... geloof me. Als je hem dan nog wil: kopen!

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    996 GT3 comfy?
                                    tov 964/993

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      Heb nog wat liggen rondbellen, ik krijg toch de GT raad. Ga eerst in dat kluwen is rondkijken.
                                      Er zou er eentje in Brasschaat staan bij oudere man die er nooit mee rijdt. (996GT3, black).
                                      996gt3=nice

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Heb nog wat liggen rondbellen, ik krijg toch de GT raad. Ga eerst in dat kluwen is rondkijken.
                                        Er zou er eentje in Brasschaat staan bij oudere man die er nooit mee rijdt. (996GT3, black).
                                        Dat zou mijn keuze zijn

                                        En wel even detailen dan

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                          tov 964/993
                                          Ik heb altijd horen vertellen dat dat BEENhard is, veel harder dan een 997.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X