Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kwestie van aan te tonen hoe grondig die kerels te werk gaan...
Of nog een ander kleurtje?
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ik blijf er bij, en zelfs gTa zegt 't, laat je 'n 964 of 993 bouwen (of koop eentje die gebouwd is), en je zit met 'n redelijk betrouwbare wagen.
Ik heb zo toch mijn twijfels bij die so-called betrouwbaarheid als je vanalles gaat beginnen aanpassen. En een 964 is verdomd duur in onderhoud. En face it, eens een bepaalde leeftijd bereikt zit je met meer risico op slijtage/pannes. En de waardevastheid wil ik ook wel eens zien. Waarschijnlijk zeer waardevast als je 3 jaar wil wachten op een koper. De markt van de circuitrijders is al heel klein, en dan moet je nog juist op die man vallen die jouw wagen met jouw modificaties wil voor jouw prijs. En ik geloof nooit dat het in the end goedkoper gaat zijn dan gewoon een standaard 996GT3 kopen.
Vergeet niet, op 'n "standaard" 996 / 997 GT3 heb je nog stevig wat kosten om hem zolder-proof te maken (koeling, remmen, ophanging ...)
Beweer jij nu dat een standaard GT3 niet goed genoeg is om op circuit in te zetten?
Dus de boel oververhit, de remmen gaan aan gort en de ophanging is veel te slap om stock mee rond te rijden op circuit....
Beweer jij nu dat een standaard GT3 niet goed genoeg is om op circuit in te zetten?
Dus de boel oververhit, de remmen gaan aan gort en de ophanging is veel te slap om stock mee rond te rijden op circuit....
Zolder is extreem zwaar voor de remmen.. Zelfs fullblown race auto's hebben daar regelmatig last van oververhitte remmen!
Iemand een idee wat zoiets moet kosten? Dus een 964 aankopen en zo gedetailleerd laten ombouwen?
Zo grondig: zal niet veel minder dan 80k zijn...
Mijn 964: 45k met volgende mods: RS flywheel and clutch- RS brakes- RS doorpanels- RS rear bumper- RS lightweight carpet set- RS brake ducts- steel braided brakelines- Intrax 1k2 suspension- Recaro Pole Position nomex bucket seats- rear seat delete- LSD Porsche- Aux fan bypass pipe- Auxiliary oil cooler- powerflow induction kit- hotfilm conversion- camshafts 2.3mm lift- sport cat- G-pipe- powered by PPE, 307hp, 360nm- AP Car Design rollbar- airco delete- Carrera stickers- Momo GT2 wheel
Ik heb zo toch mijn twijfels bij die so-called betrouwbaarheid als je vanalles gaat beginnen aanpassen. En een 964 is verdomd duur in onderhoud. En face it, eens een bepaalde leeftijd bereikt zit je met meer risico op slijtage/pannes. En de waardevastheid wil ik ook wel eens zien. Waarschijnlijk zeer waardevast als je 3 jaar wil wachten op een koper. De markt van de circuitrijders is al heel klein, en dan moet je nog juist op die man vallen die jouw wagen met jouw modificaties wil voor jouw prijs. En ik geloof nooit dat het in the end goedkoper gaat zijn dan gewoon een standaard 996GT3 kopen.
Een 964 in goede staat (dus zeker als hij vanaf 0 terug opgebouwd werd) blijft veel geld opbrengen. Zoiets verkoop je inderdaad niet op 2 weken of zo, maar er is zeker een markt voor.
De 996 is nooit populair geweest (de koplampen), dus binnenkort is een 964 meer waard dan een 996.
Kijk maar naar de prijs van echte 964 RSen, die gaan al duurder dan 996 GT3 RS...
En ja, de standaard remmen van 'n GT3 houden 't niet ZO lang uit als sommigen denken. De kerels van Manthey hebben zo'n pakket voor de 996 GT3, om hem klaar te maken voor trackdays.
Oja, en dan ben ik het belangrijkste nog vergeten. No way dat je zo een gemodde Porsche ooit nog door de keuring krijgt.
Tuurlijk wel, je laat 'm in DE bouwen en keuren, en dan keuring alleenstaand geval. Bijna alles is trouwens Porsche OEM spul, dus met 't logotje erop doen ze op de keuring niet ZO moeilijk.
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Tuurlijk wel, je laat 'm in DE bouwen en keuren, en dan keuring alleenstaand geval. Bijna alles is trouwens Porsche OEM spul, dus met 't logotje erop doen ze op de keuring niet ZO moeilijk.
Natuuuuuurlijk
Ik wil het je allemaal wel eens zien doen als het er op aankomt.
Minder rijplezier, wel sneller natuurlijk. 't Is maar wat je verkiest.
Hoezo minder rijplezier ? Denk dat die stelling wat te kort door de bocht is... Het rijplezier zal inderdaad wel anders zijn maar in beide types zal je meer dan genoeg rijplezier beleven hoor, 't is maar wat je wil qua wagen/rijstijl
Hoezo minder rijplezier ? Denk dat die stelling wat te kort door de bocht is... Het rijplezier zal inderdaad wel anders zijn maar in beide types zal je meer dan genoeg rijplezier beleven hoor, 't is maar wat je wil qua wagen/rijstijl
Ok iets genuanceerder: zo een geprepareerde (en daarenboven oudere) wagen is harder, duidelijker aan te voelen, minder gefilterd in het doorgeven van feedback, en daarenboven meer tricky -> de perfecte ingredienten voor een dagje fun.
De velgen trekken idd op geen klOte, maar voor de rest toch netjes gedaan?
die man heeft daar wel meerdere porsche staan zowel 996 GT3RS als 997 GT3 (RS). mss kunt ge daar is een testritje vragen.
heeft er nu ook 2 gallardo's staan elemaal raceklaar gemaakt.
Comment