Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Porsche voor op circuit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten

En heeft zo'n klakskes imago...
    hé???????????

een BlackSeries = Merc+ECHT RIJDEN

deze dus: bij dezelfde VR-leas: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=166601356

Comment

• CLK BS >>>>>>>>>>>>>>>> Alles

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
        Twinturbo, dus die heeft een heel klein turbo gat.
        En gij hebt automechanica gestudeerd zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
          CLK BS >>>>>>>>>>>>>>>> Alles
          Jammer dat er gene manuele is.

Maar nu effe serieus mannen, we zitten hier met een beginnende circuitrijder die dus EEN PORSCHE zoekt om mee te tracken, en vooral mee te LEREN tracken. Is het er dan niet een beetje over om hier race-geprepareerd materiaal te beginnen voorstellen waar je rechtstreeks aan een kampioenschap mee zou kunnen meedoen?

Comment

• Nice, en gezien de leeftijd en kilometerstand denk ik niet dat em enkel is buitengekomen voor de Nordschleife

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raven14 Bekijk Berichten
              Ophanging van 993 is net iets beter, maar 't scheelt niet veel. De 964 is vooral goedkoper in aanschaf, maar duurder in onderhoud (manueel kleppen stellen -> werkuren). Parts prijzen zullen elkaar niet veel ontlopen.
              Aha. Dus toch ex aequo ongeveer.

Oorspronkelijk geplaatst door raven14 Bekijk Berichten
              Explain?
              93 - 14 = 79
              79/93 = 85% (afgerond)

Ofwel is mijn idee dat je nickname vroeger Raven93 was, gewoon een hol altzheimeridee van mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Waar staat die te koop?
                Een CLK-AMG en intensief gebruik? Denk dat dat te veel seriewagen is, of vergis ik me?
                Idd zo'n CLK BS is niet echt een circuitwagen. Automatische boite, veel gewicht, ...

In uw geval lijkt mij een 996 GT3 het beste.

Comment

• Ik probeer voor een 997 te gaan. Om de eenvoudige reden dat bij je tractiecontrole hebt. Belachelijk? Dat kan maar het geeft me de mogelijkheid om toch iets meer mijn fouten (lees perte totale) te corrigeren.

Aangezien ik zeker probeer proper te rijden is het niet mijn bedoeling om zoals een gek over de baan te slingeren en de tractiecontrole het te laten oplossen.

Maar ik deel hier de menig van Ir.
                  Je kan de esp ook misbruiken dat besef ik wel, maar is dus niet de bedoeling.
                  Last edited by Jokke_vlo; 26/03/2010, 18:53.

Comment

• Het wordt dus een 997 MK1 GT3, goed keuze
                    Esp lijkt mij idd wel nuttig, niet iedereen vangt zelf een uitbrekende kont op.

Comment

• Die mogelijkheid komt nu wel heeeeeel kortbij ja

Comment

Die mogelijkheid komt nu wel heeeeeel kortbij ja
                        na "het is hier een bmw-forum"
                        kunnen we dus nu opmerken "het is hier een GT3-forum"
                        allé, als ze die 997gt3'kes beginnen leveren hé

Comment

• Gewoon gaan voor een GT3 Jokke!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            En gij hebt automechanica gestudeerd zeker?
                            Neen, niet echt nee.

Ze hebben mij wel altijd wijsgemaakt dat een twinturbo gebruikt wordt om het turbogat op te vangen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                              opbouwen
                              niet lopen voor ge kunt stappen

daarom dat ik met de relatief trage, doch tricky Morgan blijf rijden tot ik vind dat ik een circuit-racer waardig ben,
                              en dan wss een cayman S die Manthey efkes 100%OK mag zetten
                              moet dan ook niet meer road-legal zijn, wss zelfs PDK (hit me baby one more time )
                              maar full-cage en echte race-kuipkes
                              In die optiek zou ik een andere Porsche aanraden om mee te 'leren' rijden: 968CS.

Heel wat minder vermogen, maar net daarom ga je er technisch goed mee moeten leren rijden om hem toch snel over het circuit te loodsen (wat zeker het geval zal zijn uiteindelijk).... en als je dat éénmaal kan (wat is echter de grens met 'goed' rijden? Wanneer valt er echt niets meer te verbeteren en ben je uit de auto gegroeid?) kan je nog upgraden. Ondertussen heb je wel met een iéts neutralere auto leren rijden die je echter volledig zonder hulp van enige elektronica in bedwang moet houden. Old-school driving fun.
                              En als het eens mis gaat....ivgm een 996 GT3 RS is dat het einde van de wereld nog niet, ook qua stukken en onderhoud valt het hier allemaal wat beter mee

Ik weet het. 't Is niet zo cool als een GT3

Alhoewel, als ik aan de ring een 968CS tegenkom, inclusief rolkooitje en kuipstoelen en cup-velgjes in koetswerkkleur... massa's respect, meer als voor de gemiddelde midlifecrisiser die er met z'n GT3 komt patsen om er vervolgens mee door de eerste de beste E30 te worden losgereden

Comment

• Owjee, ik wil dan toch liever de midlife patser zijn die voorbijgestoken wordt door die e30 zijn, en ik steek trouwens mijn duim op naar die kerel, respect.

Comment

Ik probeer voor een 997 te gaan. Om de eenvoudige reden dat bij je tractiecontrole hebt. Belachelijk? Dat kan maar het geeft me de mogelijkheid om toch iets meer mijn fouten (lees perte totale) te corrigeren.

Aangezien ik zeker probeer proper te rijden is het niet mijn bedoeling om zoals een gek over de baan te slingeren en de tractiecontrole het te laten oplossen.

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                  Het wordt dus een 997 MK1 GT3, goed keuze
                                  Esp lijkt mij idd wel nuttig, niet iedereen vangt zelf een uitbrekende kont op.

Aangezien ik de ESP expert ben volgens het forum (*kuch*) moet ik toch even iets verduidelijken hier

tractiecontrole =/= ESP

de enige GT3 met ESP is de 997 MK2. De MK1 heeft ENKEL tractiecontrole. Groot verschil! Die tractiecontrole gaat de auto niet in het gareel houden als de kont zou uitbreken, die komt enkel om de hoek kijken om wielspin tegen te gaan bij het accelereren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Aangezien ik de ESP expert ben volgens het forum (*kuch*) moet ik toch even iets verduidelijken hier

tractiecontrole =/= ESP

de enige GT3 met ESP is de 997 MK2. De MK1 heeft ENKEL tractiecontrole. Groot verschil! Die tractiecontrole gaat de auto niet in het gareel houden als de kont zou uitbreken, die komt enkel om de hoek kijken om wielspin tegen te gaan bij het accelereren.
                                    Right. Had ik ondertussen ook al door Had trouwens die esp overal al gewist (behalve 1 keer zie ik)

Comment

Ik probeer voor een 997 te gaan. Om de eenvoudige reden dat bij je tractiecontrole hebt. Belachelijk? Dat kan maar het geeft me de mogelijkheid om toch iets meer mijn fouten (lees perte totale) te corrigeren.

Wel, zo heb ik het gedaan met mijn 997S : die heeft WEL ESP (een GT3 Mk I dus niet zoals al gezegd). Je laat dat aanstaan (laat iedereen maar roepen dat je een mietje bent) en zo kan je ervaren wanneer het ingrijpt ZONDER dat je de muur induikt. Ik heb dat slechts een enkele keer ondervonden op akelige momenten, maar was toen blij dat het in werking was.

Ik doe ook nog altijd ervaring op, en ooit (misschien wel spoedig) komt de dag dat ik voldoende vertrouwen in mezelf heb om alles qua beveiliging af te zetten.

Op Ecuyers heb ik op 't einde bvb het ESP afgezet omdat ik voelde dat ik de wagen zelf voldoende onder controle had. Maar ik reed daardoor niet rapper of trager...

Ik zou in jouw plaats dus toch kiezen voor een wagen met voldoende vangnet : een "simpele" 997S, verteert circuitwerk zonder probleem. Had 'm al niet verkocht geweest, 'k zou je mijn 997S trachten te verpatsen

Comment

• Ik ben nooit een liefhebber geweest van de 996, maar voor circuitgebruik lijkt mij een 996 GT3 een heerlijke keuze. Het hoeft zelfs geen RS te zijn. Zo'n gitzwarte GT3 is ook hemels...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                        X