Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke Porsche voor op circuit?
Collapse
X
-
opbouwen
niet lopen voor ge kunt stappen
daarom dat ik met de relatief trage, doch tricky Morgan blijf rijden tot ik vind dat ik een circuit-racer waardig ben,
en dan wss een cayman S die Manthey efkes 100%OK mag zetten
moet dan ook niet meer road-legal zijn, wss zelfs PDK (hit me baby one more time)
maar full-cage en echte race-kuipkes
Comment
-
Ik zou voor 996 GT3 gaan in die prijsorde.
Probeer ook een budget op te stellen voor kosten hé:
Trackday deelname
Banden, remmen, ...
Met een 996 GT3 ben je ook geruster dat wanneer er ist fout gaat, mechanisch of een ongelukje, dat je wat financiële marge hebt het weer perfect recht te zetten.
Met bovenstaande in het achterhoofd gaat je ook veel meer plezier beleven aan het rijden IMHO.
Comment
-
Deze topic begint te ontaarden in een erg nutteloze discussie...
De vraag was WELKE porsche voor op circuit?
Niet of de beste man al dan niet bekwaam is voor welk type wagen dan ook op circuit te berijden.
Ik weet dat hier op het forum steeds meer en meer frequente trackers zijn. EN ja ge leert er veel van... maar losweg stellen dat het allemaal de perfecte autodidacten zijn .. I doubt it.
Je mag nog zo goed zijn of tonnen talent .. in autosport is er één gulden regel; VEEL rijden uren en uren op circuit.
En denkt ge nu echt dat ge uzelf alles kunt aanleren door simpel toerkes te gaan maken.
Ik kan iedereen een raceopleiding aanbevelen, zelfs als ge niet wenst te racen.
De meeste hier denken dat snel de ideale rijlijn op een trackday = totale wagen beheersing.... NOT
Maar terug on topic;
Eigenlijk is een 997 4S (Zoals deze op Mobile )
perfect voor circuit gebruik en als beginnende rijder.
Je kan immers met de 4 wielaandrijving rijden, maar als je wat meer vertrouwen en ervaring hebt kan je gewoon de handrem één klikje optrekken en .. VOILA ge hebt een 2S
GE hebt dan bovendien nog 20k over voor banden en remmen ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
Eigenlijk is een 997 4S (Zoals deze op Mobile )
Je kan immers met de 4 wielaandrijving rijden, maar als je wat meer vertrouwen en ervaring hebt kan je gewoon de handrem één klikje optrekken en .. VOILA ge hebt een 2S
Staat al een tijdje op Mobile ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
Met een 996 GT3 ben je ook geruster dat wanneer er ist fout gaat, mechanisch of een ongelukje, dat je wat financiële marge hebt het weer perfect recht te zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenEigenlijk is een 997 4S (Zoals deze op Mobile )
edith: ik denk het wel want het diff tussen vooraan en achteraan is dat van de turbo, op de facelift.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenze noiz of ze aircooled engine: magnifizent
maar toch zou'k een 996 GT3 kopen, betaalbaar/goedkoper/comfy'er
Comment
-
Ik moet zeggen dat ik die insteek van een 997 4S toch ook niet zo slecht vind. Prijs interessanter, bij nat weer heb je toch de grip van een awd.
Toonbaar qua looks in dagelijks gebruik. Power.
Over betrouwbaarheid bij circuitgebruik heb ik wel nog wat vragen.....
Ik hoor er graag meer over.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenOver betrouwbaarheid bij circuitgebruik heb ik wel nog wat vragen.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk moet zeggen dat ik die insteek van een 997 4S toch ook niet zo slecht vind. Prijs interessanter, bij nat weer heb je toch de grip van een awd.
Toonbaar qua looks in dagelijks gebruik. Power.
Over betrouwbaarheid bij circuitgebruik heb ik wel nog wat vragen.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenIs dat niet alleen bij de PDK?
Comment
-
't is mijne natuur om averechts te zijn... maar ik moet hier die platgeslagen beetle lovers wel gelijk geven .. er zijn weinig wagens die zo perfect zijn doorontwikkeld als sportwagen, dan de 911.
Prijs - kwaliteit (in sportwagenklasse) echt met kop en schouders erboven.
Knallen knallen knallen .. en dan 's avonds zonder gek veel slijtage naar huis bollen .. het is weinige gegeven maar de 911 has it
Comment
Comment