Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Porsche voor op circuit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
    3.0 RS van 1977
    ideaal!

    Comment


    • #42
      opbouwen
      niet lopen voor ge kunt stappen


      daarom dat ik met de relatief trage, doch tricky Morgan blijf rijden tot ik vind dat ik een circuit-racer waardig ben,
      en dan wss een cayman S die Manthey efkes 100%OK mag zetten
      moet dan ook niet meer road-legal zijn, wss zelfs PDK (hit me baby one more time )
      maar full-cage en echte race-kuipkes

      Comment


      • #43
        lotus elise 111r lijkt mij perfect. Track focused tot en met maar niet te snel, en als je hem prakt is het ook al wat minder erg dan bij een GT3

        Comment


        • #44
          Ik zou voor 996 GT3 gaan in die prijsorde.

          Probeer ook een budget op te stellen voor kosten hé:
          Trackday deelname
          Banden, remmen, ...

          Met een 996 GT3 ben je ook geruster dat wanneer er ist fout gaat, mechanisch of een ongelukje, dat je wat financiële marge hebt het weer perfect recht te zetten.

          Met bovenstaande in het achterhoofd gaat je ook veel meer plezier beleven aan het rijden IMHO.

          Comment


          • #45
            Deze topic begint te ontaarden in een erg nutteloze discussie...

            De vraag was WELKE porsche voor op circuit?

            Niet of de beste man al dan niet bekwaam is voor welk type wagen dan ook op circuit te berijden.

            Ik weet dat hier op het forum steeds meer en meer frequente trackers zijn. EN ja ge leert er veel van... maar losweg stellen dat het allemaal de perfecte autodidacten zijn .. I doubt it.

            Je mag nog zo goed zijn of tonnen talent .. in autosport is er één gulden regel; VEEL rijden uren en uren op circuit.
            En denkt ge nu echt dat ge uzelf alles kunt aanleren door simpel toerkes te gaan maken.

            Ik kan iedereen een raceopleiding aanbevelen, zelfs als ge niet wenst te racen.

            De meeste hier denken dat snel de ideale rijlijn op een trackday = totale wagen beheersing.. .. NOT

            Maar terug on topic;

            Eigenlijk is een 997 4S (Zoals deze op Mobile )
            perfect voor circuit gebruik en als beginnende rijder.

            Je kan immers met de 4 wielaandrijving rijden, maar als je wat meer vertrouwen en ervaring hebt kan je gewoon de handrem één klikje optrekken en .. VOILA ge hebt een 2S

            GE hebt dan bovendien nog 20k over voor banden en remmen ..

            Comment


            • #46
              GT2 Blijft de knapste ^^

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten

                Eigenlijk is een 997 4S (Zoals deze op Mobile )
                perfect voor circuit gebruik en als beginnende rijder.

                Je kan immers met de 4 wielaandrijving rijden, maar als je wat meer vertrouwen en ervaring hebt kan je gewoon de handrem één klikje optrekken en .. VOILA ge hebt een 2S

                Staat al een tijdje op Mobile ...

                Comment


                • #49
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

                  Met een 996 GT3 ben je ook geruster dat wanneer er ist fout gaat, mechanisch of een ongelukje, dat je wat financiële marge hebt het weer perfect recht te zetten.
                  Is ook mijn mening.

                  Comment


                  • #50
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                    Eigenlijk is een 997 4S (Zoals deze op Mobile )
                    perfect voor circuit gebruik en als beginnende rijder.

                    Je kan immers met de 4 wielaandrijving rijden, maar als je wat meer vertrouwen en ervaring hebt kan je gewoon de handrem één klikje optrekken en .. VOILA ge hebt een 2S
                    Gaat dat truukje niet alleen op de facelift versies?
                    edith: ik denk het wel want het diff tussen vooraan en achteraan is dat van de turbo, op de facelift.

                    Comment


                    • #51
                      Mijn ervaring met een 997 4S, is dat deze vertraagd en artificieel stuurt. 2 eigenschappen die ik zou vermijden op een track toy.

                      Geldt overigens niet voor elke AWD.

                      Comment


                      • #52
                        Ik kies een 2S.... wat ik dan ook ga doen

                        Comment


                        • #53
                          Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                          ze noiz of ze aircooled engine: magnifizent
                          maar toch zou'k een 996 GT3 kopen, betaalbaar/goedkoper/comfy'er
                          996 GT3 comfy?

                          Comment


                          • #54
                            Ik zo resoluut voor een 997Mk1 GT3 gaan. Al zal 75k toch nipt zijn.

                            Comment


                            • #55
                              Ik moet zeggen dat ik die insteek van een 997 4S toch ook niet zo slecht vind. Prijs interessanter, bij nat weer heb je toch de grip van een awd.

                              Toonbaar qua looks in dagelijks gebruik. Power.

                              Over betrouwbaarheid bij circuitgebruik heb ik wel nog wat vragen.....
                              Ik hoor er graag meer over.....

                              Comment


                              • #56
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                Over betrouwbaarheid bij circuitgebruik heb ik wel nog wat vragen.....
                                Ik hoor er graag meer over.....
                                Ge zult geen geschiktere "straat"wagen vinden die ge zonder mods op circuit kunt gooien denk ik. Vijs er gewoon geen full slicks onder

                                Comment


                                • #57
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                  Ik moet zeggen dat ik die insteek van een 997 4S toch ook niet zo slecht vind. Prijs interessanter, bij nat weer heb je toch de grip van een awd.

                                  Toonbaar qua looks in dagelijks gebruik. Power.

                                  Over betrouwbaarheid bij circuitgebruik heb ik wel nog wat vragen.....
                                  Ik hoor er graag meer over.....
                                  Persoonlijk zou ik voor circuitgebruik toch voor de 2S gaan ...

                                  Comment


                                  • #58
                                    I concur.

                                    Comment


                                    • #59
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Is dat niet alleen bij de PDK?
                                      dacht ik ook, misschien niet de optie die ge wilt op circuit

                                      Comment


                                      • #60
                                        't is mijne natuur om averechts te zijn... maar ik moet hier die platgeslagen beetle lovers wel gelijk geven .. er zijn weinig wagens die zo perfect zijn doorontwikkeld als sportwagen, dan de 911.

                                        Prijs - kwaliteit (in sportwagenklasse) echt met kop en schouders erboven.

                                        Knallen knallen knallen .. en dan 's avonds zonder gek veel slijtage naar huis bollen .. het is weinige gegeven maar de 911 has it

                                        Comment

                                        Working...
                                        X