Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Porsche voor op circuit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben je weer maar aan het pesten, ik onderschat niets.

Dus als het begin te regenen op een trackday ga je gewoon niet meer rijden dan? Want een GT3 is zowat het moeilijkste te rijden dan en oh! Het is een RWD, 1 vd meest onvergevende dan nog!

Eens je deftig RWD gereden hebt wil je geen 4WD meer, let op mijn woorden. 4WD op een panamera is om een ander publiek te overtuigen dat zich dan veiliger voelt. Anders zouden sommigen zo'n wagen niet kopen omdat het "gevaarlijker" is. Dat is ook waarom sommige mensen een Audi kopen ipv Mercedes of BMW. En je zegt zelf dat 4WD niet zo goed is voor circuit, dus sportwagens.

Ik vind gewoon dat je soms jezelf tegenspreekt en, je hebt gelijk!

Comment

• 13 Bladzijden, dat gaat hier lekker.

Ik zou eerst eens op een circuit rijden om te kijken wat het is. Maar da's mijn bescheiden mening.
      Ik heb de mogelijkheden niet om direct 75.000 Euro uit te trekken voor iets waar ik mee zou raggen.
      Ik zou al doodcontent zijn met een Clio RS voor eens te tracken. En met wat budget voor banden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
        Ik zou eerst eens op een circuit rijden om te kijken wat het is. Maar da's mijn bescheiden mening.
        En de mijne.
        Last edited by ; 27/03/2010, 21:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
          13 Bladzijden, dat gaat hier lekker.

Ik heb de mogelijkheden niet om direct 75.000 Euro uit te trekken voor iets waar ik mee zou raggen.
          Ik zou al doodcontent zijn met een Clio RS voor eens te tracken. En met wat budget voor banden.
          hij heeft een beetje schrik dat die clio rs rap gaat vervelen als hij een +500 pk monster als daily heeft ...
          2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
          2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
            hij heeft een beetje schrik dat die clio rs rap gaat vervelen als hij een +500 pk monster als daily heeft ...
            Ik denk dat een clio RS op een circuit veel dikkere fun is, dan met een monster van 500 PK op de openbare weg te rijden van snelheidsheuvel naar snelheidsheuvel.

Denk ik dan. Maar ik heb er weinig verstand van, geef ik toe

Comment

• Een trackcar is fantastisch.

Maar zal nog altijd niet die sensaties weten te bieden als die van een goede kart. België kent veel gewaardeerde kartcircuits.

Ik heb het dan wel over Mariembourg en Genk. 0-100km/h in 3.5 seconden en g krachten die je met een auto nooit zal halen (tenzij formule auto's)

Als je voorliefde voor een volwaardige auto dan toch groter is, dan zou ik in het geval een Porsche ook gaan voor een 968CS of een Cayman.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik zou kiezen voor een auto die ik eenvoudig zou kunnen verkopen, repareren na crashes.. en die geen stukken van mensen kost als het gaat om het onderhoud.

Dan kom ik uit op een Megane R26R

Als je iets sexier wilt gaan dan kom je uit op een Lotus Exige

Als je iets meer hardcore wilt gaan dan kom je uit bij een Caterham

Allemaal kan je ze minimaal 2x kopen. Dus crash replacement gegarandeerd..

Comment

• Om nog eens een round up te doen, misschien een andere topic starten, met welke auto voor trackdays/circuit, voor diegene die buiten Porsche gaan (dat kan idd ook een optie zijn, alleen zit ik altijd met dat waardeverlies en de vrees dat ik vrij snel toch naar een GT3 zal stappen)........

Ni makkelijk. Op zich heeft dit topic me wel al veel geleerd, dankzij de echte kenners.

Comment

• Waardeverlies ga je altijd hebben. Als je zo min mogelijk wil verliezen koop je een GT3-RS die nooit circuit gezien heeft en rij je daar max 5000 km/ jaar mee op de openbare weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Waardeverlies ga je altijd hebben. Als je zo min mogelijk wil verliezen koop je een GT3-RS die nooit circuit gezien heeft en rij je daar max 5000 km/ jaar mee op de openbare weg
                    Ik maak me gewoon zorgen als ik nu 30.000/50.000 uitgeef, dat dat waardeverlies straks mijn spaargeld te zwaar aantast, als ik dan iets hogers wil.

Mocht ik meer dan genoeg hebben was het simpel.

Maar goed ik zal toch maar even de oefening doen. Is het dan niet interessanter buiten Porsche te gaan?

Zo een Lotus is in tweedehands precies wel heel betaalbaar (20.000) zijn die dingen betrouwbaar? Wat geeft dat op circuit?
                    Hoe goed gaat dat vooruit?

Comment

• Waardeverlies is ook relatief. Als je geen speciale verzekering pakt en je knalt je waardevaste GT3-RS in de muur op circuit (of iemand rijdt op je in), of als je wel een verzekering hebt en je zet er een deftig accident mee maar wel herstelbaar heb je ook een serieus waardeverlies.

Comment

• Zeker voor een track-car vind ik dat je moet kijken naar "ik heb zoveel euro uitgegeven", het verhaal van "misschien kan ik nog zoveel recupereren binnen X jaar" is een leuke extra maar zou niet mogen doorwegen in de keuze. Je koopt een auto die zwaar gaat afzien, geen kunstwerk om in je living te hangen. Voor hetzelfde (ik hoop het niet, maar het kan altijd) blaas je een motorblok op. Wat dan?

Comment

• Als het RHD mag zijn heb je bij Lotus keuze genoeg voor 20k - 25 k
                          De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Of M3 CSL RHD zoals steven VDW ene heeft. Gaat ook heel goed vooruit op circuit
                          Want linksgestuurd zal dit vlug 50% duurder zijn.
                          Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                          www.musclecarrent.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Ik maak me gewoon zorgen als ik nu 30.000/50.000 uitgeef, dat dat waardeverlies straks mijn spaargeld te zwaar aantast, als ik dan iets hogers wil.

Maar goed ik zal toch maar even de oefening doen. Is het dan niet interessanter buiten Porsche te gaan?

Zo een Lotus is in tweedehands precies wel heel betaalbaar (20.000) zijn die dingen betrouwbaar? Wat geeft dat op circuit?
                            Of een Opel Speedster ?
                            Naar het schijnt houden die zeer goed hun waarde en ik vermoed dat dit niet slecht rijdt op het circuit
                            Wel vrees ik dat je wat op uw honger gaat blijven zitten op de rechte stukken want je bent veel PK gewoon he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              Of een Opel Speedster ?
                              Naar het schijnt houden die zeer goed hun waarde en ik vermoed dat dit niet slecht rijdt op het circuit
                              Wel vrees ik dat je wat op uw honger gaat blijven zitten op de rechte stukken want je bent veel PK gewoon he

http://www.aecars.be/wagen_detail.ph...=4&wagen_id=60
                              Anders Speedster Turbo (200pk)
                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                              Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                              www.musclecarrent.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten

Voor een Lotus zou ik dat budget toch verdubbelen, als je eentje wil die je toch wat snelheid en kwaliteit biedt...

Zo'n Exige S gaat aardig vooruit, daar zal je niet van klagen, maar of dat minder tricky is dan een GT3 om mee te beginnen is nog maar de vraag. Een Exige Cup 240 is ook een dikke aanrader, daar ga je zeker plezier aan beleven, maar nogmaals, da's een even steile leercurve als GT3's imo.

Gewoon gezond verstand behouden achter het stuur en kopen wat je het meest aanspreekt, daar ga je het langst gelukkig mee zijn.

Comment

• Bij zo een lotus stel ik me wel de vraag: als ik me niet vergis heeft Jokke ooit eens gezegd dat die auto ook gewoon als weekendkar zou moeten gebruik worden. Dunno of zo een exige dan een goeie keuze is

Comment

Bij zo een lotus stel ik me wel de vraag: als ik me niet vergis heeft Jokke ooit eens gezegd dat die auto ook gewoon als weekendkar zou moeten gebruik worden. Dunno of zo een exige dan een goeie keuze is
                                    Weekendkar ook ?
                                    Daar heb ik over gelezen , dan misschien toch een 997 2S zoals ik al eerder aanhaalde

Comment

Bij zo een lotus stel ik me wel de vraag: als ik me niet vergis heeft Jokke ooit eens gezegd dat die auto ook gewoon als weekendkar zou moeten gebruik worden. Dunno of zo een exige dan een goeie keuze is
                                      Een paar pagina's later werd dat in vraag getrokken. De wagen hoefde niet perse ingeschreven te worden?

Comment

• Volgens mij weet hij het zelf nimeer

Comment

Working...
                                        X