Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vertegenwoordiger : houding tov reclame op bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik vind dat het moet kunnen. Het bedrijf betaalt er tenslotte voor.
    Wel liefst van al op vrij discrete manier wel. Dus geen hele zijkant voor met zeer opvallende bedrukking. Een logo in een niet te opvallende kleur, volstaat imo wel (bv. grijs logo op een zwarte wagen).
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
      Ik vind trouwens dat de vertegenwoordigers in kwestie daar niks op te zeggen hebben. De auto's zijn van de firma en de firma beslist wat ze er mee doen, punt!
      Misverstand ...

Elke werkgever presenteert het als loon in natura. Daarmee geef je ook een deel van het 'eigendom' uit handen als werkgever

Het is heel simpel: een wagen vol bestickering is enkel goed voor tijdens de werkuren. Daarmee vervalt het voordeel in natura, welke dan gaarne aan te vullen met brutoloon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
        Wanneer het de bedoeling is dat de vertegenwoordiger het voertuig enkel tijdens de werkuren gebruikt zou ik als zaakvoerder het voertuig (al dan niet volledig) bestickeren afhankelijk van het imago van de onderneming. (bv Red Bull versus KBC)

Wanneer de vertegenwoordiger het voertuig ook mag gebruiken buiten de werkuren en hiervoor een deel van de kosten draagt zou ik als zaakvoerder toch opteren om een subtiel bedrijfslogo te plakken op de achterruit, koffer of naast de nummerplaat. (bv max 10 cm²)
        Volledig mee eens, ik gebruik mijn kar ook prive (en betaal hiervoor) en wil niet godganse dagen met reclame rond rijden. Mensen die bij jou willen kopen, vinden je wel op een andere manier. Bij het zien van een naam op een wagen, is het zelfs niet altijd mogelijk om de link te leggen met de activiteit. In vele gevallen nutteloos dus...

Comment

De sticker zegt waarvoor de auto dient. ICT-firma's doen dingen met ICT, dus een auto met zelfs een discrete Telindus-sticker of REAL Software gaas op de achterruit (waar zijn trouwens al die stickers?) kan tijdens de werkuren wel eens een laptop verbergen. Voor een lowlife met een geldprobleem is dat dan weer goed nieuws.

B2C kan je er nog over twijfelen, maar B2B gaat nergens over. Het is nu niet alsof de directeur van de afdeling inkoop zijn inkopen laat afhangen van de auto die ie enkele dagen daarvoor heeft laten zien, behalve als die auto hem afsneed en hij al klant was.

Voor elke vorm van advertering moet je nagaan of je er ook een return voor krijgt. Voor bestickerde auto's zou dat wel eens dik kunnen tegenvallen, of je zou een vloot van witte Fiestaatjes met blauw/geel kruis hebben rondrijden, of gele auto's met blauwe letters en zwaailichten. Of gele, witte of rode bestelwagens, vrachtwagens en personenwagens met blauwe zwaailichten en een verkort nummer op de deuren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            of REAL Software gaas op de achterruit (waar zijn trouwens al die stickers?)
            Verdwenen toen Real RealDolmen werd denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              Ik ben er trouwens zeker van dat mijn rijstijl (en die van mijn baas) geen reclame is voor de firma
              "DDke soopahfast duhleevareez !!!"

Comment

Het heeft volgens mij wel effect als je een bestelwagen ziet die volledig vol hangt met reclame. Vooral als die écht opvalt en zo zijn er vele bedrijven waar je niet naast kunt kijken.

Comment

De sticker zegt waarvoor de auto dient. ICT-firma's doen dingen met ICT, dus een auto met zelfs een discrete Telindus-sticker of REAL Software gaas op de achterruit (waar zijn trouwens al die stickers?) kan tijdens de werkuren wel eens een laptop verbergen. Voor een lowlife met een geldprobleem is dat dan weer goed nieuws.
                  Het klopt dat je die Telindus-stickers niet meer ziet rondrijden. Het viel teveel op, met als gevolg inbraken.
                  Want het stopt meestal niet met enkel een laptop in de koffer in die branche.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Verdwenen toen Real RealDolmen werd denk ik

Die hebben het op de nummerplaathouder geloof ik hé?

Comment

REAL Software gaas op de achterruit
                      Ik heb ooit nog even voor die pipo's gewerkt (onvrijwillig, via de overname van mijn firma). Waar is de tijd

Die gaassticker heb ik er toen bij de eerste regenbui afgetrokken en in de vuilnisbak gekieperd.

Toen men met die ondingen afkwam heeft dat trouwens heel wat kwaad bloed gezet bij de werknemers. Je reed ook gewoon voor lul met zo'n sticker. Toen de economie wat aantrok zijn veel van hun beste mensen ook betere oorden gaan opzoeken. Niet enkel omwille van die stickers natuurlijk, dat was maar één van de vele redenen, maar wel een typisch voorbeeld van hoe men met zijn werknemers omging, en zogauw het terug een "employee's market" wordt, betaalt een firma dat cash.
                      AutoMinded.be

Comment

Moest ik een firma bezitten en firmawagens 'uitdelen'... Ik zou er zeker reclame ophangen.

Elke firma zou dat moeten doen! Dan hebben die mannen met hun A6 2.0 TDi Avant al wat minder show op de baan.

Comment

good point, Sega

Wat ook een oplossing zou kunnen zijn: die magnetische reclameborden, al denk ik dat de lak daar wel van afziet.
                          In 't weekend eraf.
                          Of een rolgordijntje op de achterruit met reclame op.

M'n collega heeft net het omgekeerde: die rijdt met een firmawagen en wil er reclame ophangen van zijn bed- en breakfast. Omdat hij ook heel het land rondrijdt zou dat handig zijn om reclame te maken voor een B&B in Wenduine.
                          Maar hij durft het net vragen.... Zo een rolgordijntje zou ook een oplossing kunnen zijn.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            M'n collega heeft net het omgekeerde: die rijdt met een firmawagen en wil er reclame ophangen van zijn bed- en breakfast. Omdat hij ook heel het land rondrijdt zou dat handig zijn om reclame te maken voor een B&B in Wenduine.
                            Dat zou er nu wel een beetje over zijn

Comment

wij vinden dat ook

Hij overweegt nu om net als ik er bewust voor te kiezen geen firmawagen te nemen

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                Moest ik een firma bezitten en firmawagens 'uitdelen'... Ik zou er zeker reclame ophangen.

Elke firma zou dat moeten doen! Dan hebben die mannen met hun A6 2.0 TDi Avant al wat minder show op de baan.
                                Hangt er van af. Als die auto ook een deel verloning is (niet altijd het geval!), vind ik niet dat een werknemer dit zo maar moet slikken. En btw, ik heb een zwaar vermoeden dat er meer 1/3-series, Audi A3/A4 enz. met showmannen rondrijden dan A6'en - die krijg je de dag van vandaag niet zomaar in je poten geduwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                  Als de vertegenwoordigers ook privé rijden met die wagen, dan vind ik dat je niet zomaar ineens kan verlangen dat ze met reclame op hun wagen gaan rond rijden. Dat is een eenzijdige wijziging van de arbeidsvoorwaarden.

Het argument dat de werkgever de kosten draagt houdt geen steek. Ten eerste is een firmawagen een vorm van verloning en niet zomaar een cadeautje dat je krijgt van de werkgever. Een auto met reclame is voor een werknemer minder waard dan een auto zonder reclame, je verlaagt dus eigenlijk het loon.
                                  Heel interessante formulering, zo had ik het nog niet bekeken.
                                  In dat opzicht heb je dus wel gelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                  Ten tweede is het vooral de werkgever die profiteert bij het geven van een firmawagen, want dat komt hem veel goedkoper uit dan extra loon en een kilometervergoeding uit te betalen aan zijn vertegenwoordigers. Die tweede optie (loon + kilometervergoeding) wordt meestal ook niet geboden, en de werknemer wordt dus al min of meer "verplicht" om een firmawagen te aanvaarden waar hij dan ook privé mee zal "moeten" rijden.
                                  Hiermee ga ik niet akkoord. Het is niet de schuld van werkgever of werknemer dat het fiscaal minder interessant is om een wagen via loon+kilometervergoeding te bekostigen dan omgekeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                    Ik rij liever geheel anoniem.

1. mensen hoeven niet te weten dat het om een bedrijfswagen gaat
                                    Het is net dit punt waarmee ik het zo moeilijk heb als niet-verkoper.

Willen afgeven met een 'boven-gemiddelde' wagen alsof het je eigen wagen is terwijl je dit maar voor een (klein) deel zelf bekostigd...

Ik vind dit echt ijdel en patserig.
                                    (No offence naar jou toe natuurlijk !)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                      Bedrijf waar ik tot enkele maanden geleden werkte was daar trouwens ook mee bezig. Alle bedrijfswagens kregen verplicht een, weliswaar redelijk discrete, sticker op de achterruit. Ze wilden echter ook alle werknemers die met hun eigen wagen reden de "kans" geven om een sticker van het bedrijf op hun wagen te plakken. In ruil daarvoor kregen ze eenmalig... een cadeaucheque van 25 euro . Hoe naïef kan een directie zijn?
                                      Genious 25 euro...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                                        Willen afgeven met een 'boven-gemiddelde' wagen alsof het je eigen wagen is terwijl je dit maar voor een (klein) deel zelf bekostigd...
                                        Dan stel ik voor dat we vanaf nu met stickers werken op de achterruit:

Een groene sticker voor wie zijn auto privé nieuw en cash heeft gekocht
                                        Een oranje sticker voor wie zijn auto op zijn firma nieuw en cash heeft gekocht

Een groene sticker met zwarte bol in het midden voor wie zijn auto privé tweedehands en cash heeft gekocht
                                        Een oranje sticker met zwarte bol in het midden voor wie zijn auto op zijn firma tweedehands en cash heeft gekocht

Het groen en oranje hierboven vervangen door rood resp. geel indien er enige vorm van financiering mee gemoeid is (lening, lease, renting ... )

Degenen die werknemer zijn met een firmawagen moeten een grote roze sticker op de achterruit plakken.

Zo beter dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                          Misverstand ...

Elke werkgever presenteert het als loon in natura. Daarmee geef je ook een deel van het 'eigendom' uit handen als werkgever

Het is heel simpel: een wagen vol bestickering is enkel goed voor tijdens de werkuren. Daarmee vervalt het voordeel in natura, welke dan gaarne aan te vullen met brutoloon
                                          Vervallen zou ik niet durven stellen.
                                          De wagen rijdt even goed, snel, confortabel van punt A tot B zoals een niet bestickerde wagen. Tijdens de rit zit je binnenin en zie je ook die reclame niet. Enkel wanneer je jezelf parkeert thuis of bij vrienden valt stoort de reclame de gebruiker.

Vervallen NOK maar inderdaad laat het voordeel dalen in waarde.

Maar net dat vind ik persoonlijk niet, mij stoort dit helemaal niet om met reclame rond te rijden en heb het bijgevolg bijzonder moeilijk me te verplaatsen in dergelijke redenering.

Comment

Working...
                                          X