Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vertegenwoordiger : houding tov reclame op bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Vertegenwoordigers zijn ook commodity...

Alles in die lichte sector trekt op geen kloten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
      Voor de mensen die graag in alle anonimiteit werken, volgens mij hebben ze in de fabriek van audi nog mensen nodig. Je zit de hele dag tussen de autoliefhebbers en je krijgt er nog een mooie korting bovenop. Laat deze kans niet liggen!
      Maar slechts enkelen krijgen een bedrijfswagen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Vind je dan ook dat die verplichting zou moeten gelden voor alle zelfstandigen die een wagen op hun firma kopen?
        op de mijne hangen allemaal reclame.

zelfs op de kever indertijd.
        mensen van de streek vonden dat heel leuk. ik stond ergens geparkeerd en er werd over gepraat. en zoiets moet je hebben als "locale" handelaar
        wimoptiek.be op

Comment

Er zijn bedrijven die ik altijd herken, juist door opvallende bestelwagens te zien.

Een bestelwagen die opvalt werkt altijd denk ik.

De firma Upstairs (Nederlands bedrijf) valt bijvoorbeeld enorm op en ik ken ze alleen door regelmatig bestelwagens te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
            Vervallen zou ik niet durven stellen.
            De wagen rijdt even goed, snel, confortabel van punt A tot B zoals een niet bestickerde wagen. Tijdens de rit zit je binnenin en zie je ook die reclame niet. Enkel wanneer je jezelf parkeert thuis of bij vrienden valt stoort de reclame de gebruiker.

Vervallen NOK maar inderdaad laat het voordeel dalen in waarde.

Maar net dat vind ik persoonlijk niet, mij stoort dit helemaal niet om met reclame rond te rijden en heb het bijgevolg bijzonder moeilijk me te verplaatsen in dergelijke redenering.
            Dat is je goed recht, maar mij stoort het dus wel. Tijdens mijn werkuren en in de verplaatsingen ten faveure van het werk zou ik daar geen problemen mee hebben.
            Maar privé ben ik niet die 'afgevaardigde van firma x' maar ben ik mezelf. Ik zie geen enkele reden om mij dan te pas en te onpas te associëren met een firma.

Voor de goede orde, ik heb gekozen voor een eigen wagen en declareer mijn kilometers bij mijn baas ;-)
            Is voor hem voordeliger.. en voor mij ook. En ik rijd met een wagen naar mijn eigen goesting.. zonder bestickering ;-) Alhoewel dat geen argument was, want geen enkele firmawagen bij ons heeft een sticker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
              Moest ik een firma bezitten en firmawagens 'uitdelen'... Ik zou er zeker reclame ophangen.

Elke firma zou dat moeten doen! Dan hebben die mannen met hun A6 2.0 TDi Avant al wat minder show op de baan.

Idem hier , den dag dat ik een firmawagen koop voor een medewerker zet ik er een mega grote reklame van mij op met bijhorende foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                al degene die niet met reclame willen rondrijden moeten hun bedrijfswagen maar inleveren. je krijgt een mooi voordeel door een bedrijfswagen te mogen gebruiken. (ok je betaald wel iets aan de belastingen maar tegenover de voordelen weegt dat niet op). dan kort zijn door te durven zeggen dat je geen reclame wilt op je "bedrijfs"wagen, dus in spé een auto die je in leen krijgt, is not done in mijn ogen. een gegeven paard.....

ik zou als bedrijf al men wagens bestickeren. wil je geen reclame, dan ook geen wagen simpel.
                Idem

Comment

en verplicht zeg ik u!

Jawadde, zo rondrijden is natuurlijk een heel ander verhaal.

Dan bekijkt iedereen U!

Comment

Ook opvallend.

Comment

Een klein stickertje achteraan of naast de nummerplaat vind ik wel OK. Ik zie graag welke auto's geleased zijn .
                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Hoeveel mensen gaan het adres van een b&b onthouden dat ze die dag voor hen in de file hebben zien aanschuiven?

Dat Coca Cola en Telenet hun werkwagens met reclame uitrusten is logisch. Toch rijden de bazen van Coca Cola en Telenet met netjes anonieme auto's. En alles van hoger kader, en interne IT ook. Enkel het werkvolk krijgt bestickerde busjes.
                        Dikke bullshit! Wij hebben op ons bedrijf ook maar 3 Golfjes en die zijn wel allemaal bestickerd. Als je ziet hoeveel reactie je daarop krijgt, dan weet je maar al te goed dat dit een zeer effectieve en relatief goedkope vorm van reclame is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Die zijn meestal te herkennen aan opstaande kraagjes en roze polo's. Verdere herkenningspunten aanbrengen lijkt me dan ook volkomen overbodig.

Ja want iedere student draagt natuurlijk roze polo's met de kraagjes recht...

Comment

Ikzelf rij voor het werk ook met een bestelwagen waar je niet kunt naastkijken (oranje/blauw) en krijg hier regelmatig ook nog reactie op.

Reclame op voertuigen blijft toch gezien volgens mij.

Comment

Nuja, in Wooter zijn geval versta ik wel dat hij geen reclame op zijn auto wil

Comment

inderdaad, wie wil nu zo rondrijden?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                  al degene die niet met reclame willen rondrijden moeten hun bedrijfswagen maar inleveren. je krijgt een mooi voordeel door een bedrijfswagen te mogen gebruiken. (ok je betaald wel iets aan de belastingen maar tegenover de voordelen weegt dat niet op). dan kort zijn door te durven zeggen dat je geen reclame wilt op je "bedrijfs"wagen, dus in spé een auto die je in leen krijgt, is not done in mijn ogen. een gegeven paard.....

ik zou als bedrijf al men wagens bestickeren. wil je geen reclame, dan ook geen wagen simpel.
                                  Een voordeel dat simpelweg een deel van je loon uitmaakt, dat een gegeven paard noemen is wel héél kort door de bocht. Daarnaast valt er nog te discussieren over dat "voordeel", in de eerste plaats fiscaal en in de 2e plaats als petrolhead (het model, merk & motorisatie niet kunnen kiezen...). Dat zomaar eenzijdig invoeren wil ik nog wel eens zien gebeuren, er moet maar 1 iemand dat voor de rechter sleuren denk ik. (Iemand die daar een sluitend antwoord op kan geven eigenlijk?).

Wanneer bedrijven zoals Coca Cola of Telenet hun wagens bestickeren heeft dit een reden.
                                  Zo'n bedrijven leven van hun marketing. Iedereen kent het bedrijf en nog steeds vinden ze naambekendheid een topprioriteit. Dat zegt toch genoeg?

Een b&b gaat indd geen nieuwe klanten scoren door een klein stickertje waar bijna niemand op let, maar onbewust kan het bij bepaalde mensen wel een soort van herkenning creëren.
                                  Je weet nooit waar dit goed voor kan zijn.
                                  Voor bedrijven als Coca Cola, Telenet, Redbull, kortom merken, kan dit zeker opgaan. Voor zakelijkere bedrijven, die meer B2B gericht zijn lijkt me dat al heel wat minder relevant. Zelfs voor een vloot Mini's met groene spiegels en de naam erop lijkt het mij twijfelachtig dat dit echt grote klanten heeft opgeleverd, om maar te zwijgen over die bedrijven die enkele kleine wagens hebben rondrijden.

Daarnaast kan het ook nog heel onprofessioneel overkomen. Zo'n vrachtwagen van Coca Cola tot daar aan toe, maar mijn vertrouwen zou toch serieus zakken als de sales manager in zo'n roodwitte A6 zou opdagen voor een meeting.

Zoiets je mensen opsolferen kan je doen bij degene die blij mogen zijn dat ze een job hebben, bij de rest is het alleen een nodeloze provocatie denk ik...

Comment

t is dat he, ik zie een groot bedrijf ala Belgacom ofzo nog niet in zee gaan met RealDolmen ipv HP omdat Bellens toevallig zo een paar bestickerde auto's heeft zien rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk Berichten
                                      Een voordeel dat simpelweg een deel van je loon uitmaakt, dat een gegeven paard noemen is wel héél kort door de bocht. Daarnaast valt er nog te discussieren over dat "voordeel", in de eerste plaats fiscaal en in de 2e plaats als petrolhead (het model, merk & motorisatie niet kunnen kiezen...). Dat zomaar eenzijdig invoeren wil ik nog wel eens zien gebeuren, er moet maar 1 iemand dat voor de rechter sleuren denk ik. (Iemand die daar een sluitend antwoord op kan geven eigenlijk?).
                                      Als petrol head ben je toch nog altijd vrij om naast uw zakenkar een tweede, leuke auto te kopen?
                                      Ik zou toch zeer graag eens willen weten hoeveel mensen hun firmawagen zouden willen afgeven en zelf, uit hun eigen zak terug een auto kopen. 't Is altijd gemakkelijk om steen en been te klagen tot je hen de keuze laat. Volgens mij zijn er veel meer voordelen verbonden aan een firmawagen dan nadelen.

Voor bedrijven als Coca Cola, Telenet, Redbull, kortom merken, kan dit zeker opgaan. Voor zakelijkere bedrijven, die meer B2B gericht zijn lijkt me dat al heel wat minder relevant. Zelfs voor een vloot Mini's met groene spiegels en de naam erop lijkt het mij twijfelachtig dat dit echt grote klanten heeft opgeleverd, om maar te zwijgen over die bedrijven die enkele kleine wagens hebben rondrijden.
                                      Dat heeft toch allemaal met corporate identity ed te maken? Die blauwe Mini's met groene spiegels kent intussen iedereen. Iedereen spreekt over Deloitte. En dat is wat ze willen bekomen want hun merkherkenning kan er alleen maar goed bij varen. Ik vraag me af, hoeveel mensen Deloitte kenden voor hun vloot blauw-groene MINI's. Ik denk dat je serieus zou verschieten!

Daarnaast kan het ook nog heel onprofessioneel overkomen. Zo'n vrachtwagen van Coca Cola tot daar aan toe, maar mijn vertrouwen zou toch serieus zakken als de sales manager in zo'n roodwitte A6 zou opdagen voor een meeting.
                                      De salesmensen van Coca Cola (omdat je dat voorbeeld nu zelf aanbrengt) rijden al jaren rond met bestickerde wagens en dat zijn al een hele poos geen rood-witte auto's meer hoor!
                                      Een beetje modern bedrijf past zijn bestickeringen aan, aan de trends van het moment. Ik vermoed dat het nu nog altijd grijze auto's zijn met een simpele maar toch duidelijk zichtbare Coca Cola op de zij- en achterkant.

De manager van Coca Cola moet trouwens ook zelden de baan op, dus bestickering op zijn auto (laat staan in wit-rood) zou al helemaal overbodig zijn.

Zoiets je mensen opsolferen kan je doen bij degene die blij mogen zijn dat ze een job hebben, bij de rest is het alleen een nodeloze provocatie denk ik...
                                      Iedereen is vrij van job te veranderen hé? Als de keuzes die het bedrijf maken u niet aanstaan, bol het dan af...

Comment

Iedereen spreekt over Deloitte, maar ik weet niet of dat dat zo positieve gesprekken zijn... Tenslotte zijn die MINIs eerder om studenten aan te trekken om het verloop op te vangen dat zo een club kent. Als er zo een MINI op je parking rijdt, is het nu niet alsof je daar een specalist terzake krijgt, maar eerder een verse handelsingenieur...

En verder is het ook allemaal om fiscale redenen waarom zoveel bestelwagens en lichte vrachten beletterd zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Iedereen spreekt over Deloitte, maar ik weet niet of dat dat zo positieve gesprekken zijn... Tenslotte zijn die MINIs eerder om studenten aan te trekken om het verloop op te vangen dat zo een club kent. Als er zo een MINI op je parking rijdt, is het nu niet alsof je daar een specalist terzake krijgt, maar eerder een verse handelsingenieur...

En verder is het ook allemaal om fiscale redenen waarom zoveel bestelwagens en lichte vrachten beletterd zijn.
                                          goede of slechte reclame, je ziet de mini en direct ken je de firma. en daar gaat het hem net om. elke keer weer die naam erin drammen.

ja want die bestickering zelf kost niets natuurlijk. heeft niets fiscaal te maken. precies of je zou anders geen wagen mogen inbrengen.
                                          wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                          X