Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vertegenwoordiger : houding tov reclame op bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb zelf vroeger ook een bestickerde bedrijfswagen gehad, ik werkte toen voor een keten van sportwinkels die in volle expansie was, en nog niet zo bekend. Aangezien ons loon voor een stuk afhing van de omzet van de keet, en we fier waren om daar te werken, reden er heel wat van ons op vrijwillige basis met stickers rond. Het waren wel magneetstickers, dus ze konden eraf op het moment dat we dat wilden.
    Het is inderdaad ook zo dat dat wel inbraken aantrekt, in mijn geval had ik eens een doos oude rommel op mijn achterbank laten staan, en die hebben ze eruit gestolen in de veronderstelling dat dat nieuw sportgerief was.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
      goede of slechte reclame, je ziet de mini en direct ken je de firma. en daar gaat het hem net om. elke keer weer die naam erin drammen.

ja want die bestickering zelf kost niets natuurlijk. heeft niets fiscaal te maken. precies of je zou anders geen wagen mogen inbrengen.
      Ja, ik ken veel mensen die Deloitte kennen dankzij de MINI's. Maar als je hen dan vraagt wat Deloitte doet dan weten ze het wel niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Ja, ik ken veel mensen die Deloitte kennen dankzij de MINI's. Maar als je hen dan vraagt wat Deloitte doet dan weten ze het wel niet
        Deloitte rekent mijn belastingen uit

Comment

Voila, dat ken ik hen de volgende keer zeggen

"Deloitte? Awel die rekenen den toere zijn belastingen uit."

"Amai, diene moet nogal geld verdienen?"

"Waarom, zijn ze zo duur?"

"Die zijn met keiveel, en dat allemaal om dienen toere zijn belastingen uit te rekenen "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Voila, dat ken ik hen de volgende keer zeggen

"Deloitte? Awel die rekenen den toere zijn belastingen uit."

"Amai, diene moet nogal geld verdienen?"

"Waarom, zijn ze zo duur?"

"Die zijn met keiveel, en dat allemaal om dienen toere zijn belastingen uit te rekenen "

Comment

Voor sommigen is het precies maar logisch dat vertegenwoordigers reclame moeten slikken op hun kar. Blijkbaar staan ze er niet bij stil dat het deze zijn die hun producten aan de man brengen - ik kan me goed voorstellen dat het 'krijgen' van een wagen voor sommige vertegenwoordigers een motiverende factor kan zijn. Verplichte reclame op hun kar kan dit verstoren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                Voor sommigen is het precies maar logisch dat vertegenwoordigers reclame moeten slikken op hun kar. Blijkbaar staan ze er niet bij stil dat het deze zijn die hun producten aan de man brengen - ik kan me goed voorstellen dat het 'krijgen' van een wagen voor sommige vertegenwoordigers een motiverende factor kan zijn. Verplichte reclame op hun kar kan dit verstoren...
                Macht versus motivatie

Korte termijn versus lange termijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                  Als petrol head ben je toch nog altijd vrij om naast uw zakenkar een tweede, leuke auto te kopen?
                  Ik zou toch zeer graag eens willen weten hoeveel mensen hun firmawagen zouden willen afgeven en zelf, uit hun eigen zak terug een auto kopen. 't Is altijd gemakkelijk om steen en been te klagen tot je hen de keuze laat. Volgens mij zijn er veel meer voordelen verbonden aan een firmawagen dan nadelen.
                  I did, Nikske did...

Het vraagt alleen wel wat cash en toewijding. Een firmawagen is de gemakkelijkste oplossing, no doubt.

Alleen de wijze waarop je over personeel spreekt... beperk dat liefst tot fora

Comment

ik spreek ook nergens over verplichte reclame. maar mocht ik personeel hebben en men personeel wil op zijn bedrijfswagen (wat nog steeds mijn eigendom is) geen reclame dan mag hij met zijn eigen wagen komen.

ik ben daar niet lastig of vies voor. maar 't zal voor hem duurder uitkomen.
                    zelf verzekering taksen benzine en dergelijke bekostigen, met het luttele bedrag dat je meer krijgt zal niet voldoende zijn. maar hey het is het personeel hun vrije keuze zeg ik dan.
                    wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                      Een bedrijf heeft dat snel door wanneer de resultaten beginnen te slabakken (klachten, dalende verkopen, motivatieverlies...) Ik vind het nogal erg dat als je een auto 'krijgt' van je baas, hij er niet eens reclame op zou mogen zetten. Sowieso worden dan toch maatregelen genomen op korte termijn zoals msxx zegt.

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                      I did, Nikske did...

Het vraagt alleen wel wat cash en toewijding. Een firmawagen is de gemakkelijkste oplossing, no doubt.

Alleen de wijze waarop je over personeel spreekt... beperk dat liefst tot fora
                      Ik kan daar nogal bruut in zijn in mijn schrijven, maar dat is zeker niet zo bedoeld.
                      Soms snap ik de reacties van bepaalden hier niet. Als petrolhead zal ik dood-content zijn de dag dat ik een firmawagen 'krijg'. Dat betekent dat ik geen privégeld moet spenderen aan een daily en dat ik mijn geld kan overhouden voor een leuke weekendkar. Het mag dan nog de domste Renault Twingo zijn met 5000 verschillende kleuren, zou me geen moer kunnen schelen. (al zou ik wel eens moeten slikken in't begin maar bon... )

Als ik soms zie wat mijn ouders allemaal naar hun kop krijgen van vragen van het personeel, dan is dat echt soms tot het lachwekkende toe! En wij zijn dan nog maar een bescheiden KMO'tje...

Comment

geef eens een paar voorbeelden.
                        wimoptiek.be op

Comment

Het klopt dat een werknemer voor een bedrijfswagen dient te betalen en dat dat dus een stuk verloning is.

toch is de wagen zelf een groter kado dan het stukje loon waarvoor dat staat.
                          Tenslotte mag je ook niet vergeten dat de werkgever alle risico's op zich neemt. Is het eens een wagen met veel problemen aan of rijdt de werknemer hem na 2 weken in de prak, dan is het allemaal op kosten van de werkgever.

Dus het "ik geef een stuk loon af voor mijn wagen" staat niet in evenwicht met "dus mijnen baas mag het vergeten dat ik reclame rond rij!"
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Tenslotte mag je ook niet vergeten dat de werkgever alle risico's op zich neemt. Is het eens een wagen met veel problemen aan of rijdt de werknemer hem na 2 weken in de prak, dan is het allemaal op kosten van de werkgever.
                            Dat is in 99% van de gevallen niet waar. Bijna alle firmawagens zijn leasewagens en omnium verzekerd. De franchise bij schadegevallen mag de werknemer zelf ophoesten.
                            AutoMinded.be

Comment

Goh, op zich is het de werkgever die beslist, maar niet halverwege het contract van de werknemer. Eerst een anonieme Passat, en dan halverwege die Passat volplakken kan problemen opleveren voor de arbeidsrechtbank, ook al laat je in het contract opnemen dat de auto niet beschouwd mag worden als verloning...

Comment

als jij naar de rechtbank stapt omdat je opeens reclame op je bedrijfswagen gekleefd krijgt.... dan mag uw verzekering naar de rechtbank stappen om je een verbod nog een M te kopen aan te smeren.

even onzinnig dus.

allez komaan je volgende bedrijfswagen krijgt reclame en dan naar de rechtbank stappen met je contract dat er niets van instaat.
                                mocht je dat ooit doen zet hier dan zeker een post want ik wil mee naar de rechtbank, om de gezichten te zien.
                                wimoptiek.be op

Comment

Dan kan je evengoed naar de rechtbank stappen als je huidige firmawagen een 120d is en je nu verplicht een 116d moet pakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Dan kan je evengoed naar de rechtbank stappen als je huidige firmawagen een 120d is en je nu verplicht een 116d moet pakken
                                    Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Maandelijks meer dan 100.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.

Van zodra een werknemer het recht heeft om deze privé verplaatsingen af te leggen met de bedrijfswagen is er sprake van een voordeel in natura. Dit laatste maakt onderdeel uit van het salarispakket, dat door de werkgever niet zonder meer eenzijdig kan gewijzigd worden.
                                    Van zodra er sprake is van een voordeel in natura omwille van toegelaten privé gebruik van de firmawagen, kan een werkgever niet eenzijdig een kleinere wagen toekennen
                                    AutoMinded.be

Comment

... En iedereen die al eens in aanraking is gekomen met de arbeidsrechtbank weet dat die mannen zelden de kant van de werkgever kiezen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                        ik spreek ook nergens over verplichte reclame. maar mocht ik personeel hebben en men personeel wil op zijn bedrijfswagen (wat nog steeds mijn eigendom is) geen reclame dan mag hij met zijn eigen wagen komen.

ik ben daar niet lastig of vies voor. maar 't zal voor hem duurder uitkomen.
                                        zelf verzekering taksen benzine en dergelijke bekostigen, met het luttele bedrag dat je meer krijgt zal niet voldoende zijn. maar hey het is het personeel hun vrije keuze zeg ik dan.
                                        Als het personeel dan kiest om met een eigen wagen te rijden mag jij wel wat extra loon geven. Of anders zal dat personeel vertrekken. En als dat nu net iemand is die je liever niet ziet vertrekken ..

Comment

• If you pay peanuts, you get monkeys...

Comment

Working...
                                          X