Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vertegenwoordiger : houding tov reclame op bedrijfswagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    if you pay peanuts, you get monkeys...
    Oorspronkelijk geplaatst door spam op mijne linkedin
    i could notice that you have got your own firm, so just wondering if you would like one to be created from scratch as your own proprietary software and then distribute it to your listeners. our programming rates are as low as usd 10 per hour unlike 50 plus per hour as is the case with most of the software companies in europe and usa in spite of economic recession.

    We help businesses primarily with

    a) strengthening of your existing web portal by upgrading to top notch technologies and breath taking graphics , a no obligation free analysis of your website is possible and we may release the recommendation sheets in a weeks time for free.

    B) to attract your customers , we design iphone , black berry, java apps which can be circulated in the market for free to study the behavior of your customer base and keep a track of their needs all the time.

    Once again, i am extremely apologetic if your found this information not worth your time or if i may have unintentionally intruded your privacy. For a detailed portfolio please write to me directly : mobile@myvirtualworker.com

    kind regards,
    bharat singh
    my virtual worker llp
    12345

    Comment


    • Maw, de werkgever draait er weer voor op...

      scenario: crisis, recessie, dalende verkopen... extreme besparingen zijn dringend noodzakelijk. Alle VW Passats worden met tijd vervangen door Golfjes. Dat kan dan niet of wat? Of begrijp ik het verkeerd?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        ... En iedereen die al eens in aanraking is gekomen met de arbeidsrechtbank weet dat die mannen zelden de kant van de werkgever kiezen...
        so true!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
          Maw, de werkgever draait er weer voor op...

          scenario: crisis, recessie, dalende verkopen... extreme besparingen zijn dringend noodzakelijk. Alle VW Passats worden met tijd vervangen door Golfjes. Dat kan dan niet of wat? Of begrijp ik het verkeerd?
          Inderdaad dat kan niet, net zoals je niet zomaar eenzijdig minder loon kan uitbetalen omdat het crisis is. Firmawagen die privé gebruikt mag worden = loon. Deal with it.
          AutoMinded.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Als het personeel dan kiest om met een eigen wagen te rijden mag jij wel wat extra loon geven. Of anders zal dat personeel vertrekken. En als dat nu net iemand is die je liever niet ziet vertrekken ..
            ik zeg nergens dat ze geen extra loon zouden krijgen. dat is fiscaal berekend hoeveel die wagen aan de werknemer kost. (pak nu 100€ per maand) wel dan zou die 100€ per maand krijgen van mij. betaal daar dan zelf de benzine en ander kosten mee.
            wimoptiek.be op

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
              Het mag dan nog de domste Renault Twingo zijn met 5000 verschillende kleuren, zou me geen moer kunnen schelen.
              Ook niet als je de helft van de week alle vlaamse provincies ziet?

              Daar geloof ik niks van
              De eerste week ga je blij zijn, maar van zodra je de geur van nieuw gewoon bent en niet meer ruikt, ga je klagen...
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                ik zeg nergens dat ze geen extra loon zouden krijgen. dat is fiscaal berekend hoeveel die wagen aan de werknemer kost. (pak nu 100€ per maand) wel dan zou die 100€ per maand krijgen van mij. betaal daar dan zelf de benzine en ander kosten mee.
                vaste rechtspraak arbeidsrechtbanken : fiscaal voordeel =/= voordeel in natura.

                vb : fiscaal voordeel in natura voor wn-er op bmw 318d is bv. 150 EUR/per maand. Rb-en stellen echter dat het werkelijke (wat hij persoonlijk ongeveer uitspaart door de firmawagen), niet het fiscale voordeel in rekening dient te worden gebracht. Voor een bmw 318d is dat dan, bv. 500 EUR netto (voor de wg-er dus x 2,5 ongeveer ingevolge patronale bijdragen, rsz, ...).

                Maar, je hebt gelijk dat je ook van het werkelijke voordeel in natura niet de firmawagen kan bekostigen (alhoewel, misschien gecombineerd met een leuke kilometervergoeding wegens gebruik van privé-wagen voor de job ... zijn er hier geen ervaringsspecialisten ?)

                Comment


                • Ja. Ik heb hier al cijfers geplaatst en uitleg gegeven
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • Ik heb ooit (moet al meer dan 10 j. geleden zijn) toch een firmawagen carrément geweigerd omdat deze me niet aanstond. Weet zelfs niet meer precies wat het was (iets Frans in elk geval).

                    Ik vind dat het niet opgaat om je autoliefhebber te noemen en dan beweren dat je voor woon-werkverkeer in om het even welk hok wil rijden, enkel en alleen omdat het "gratis" is of deel uitmaakt van je loonpakket.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      Als petrol head ben je toch nog altijd vrij om naast uw zakenkar een tweede, leuke auto te kopen? Iedereen is vrij van job te veranderen hé? Als de keuzes die het bedrijf maken u niet aanstaan, bol het dan af...
                      Dat iedereen vrij is van te kiezen is normaal en correct, het punt is echter dat je de afweging moet maken tussen (een deel) van je mensen te schofferen en die reclame. Want hoe je het draait of keert, er zullen er toch altijd bijzitten die dat niet zien zitten hoor. Dezelfde redenering geldt voor nieuwe mensen aantrekken, ik rijd dan liever in een mini rond zonder groene spiegels dan met, dus als ik de keuze zou hebben tussen 2 gelijkaardige verloningen en het uiteindelijk daarop neerkomt...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      Dat heeft toch allemaal met corporate identity ed te maken? Die blauwe Mini's met groene spiegels kent intussen iedereen. Iedereen spreekt over Deloitte. En dat is wat ze willen bekomen want hun merkherkenning kan er alleen maar goed bij varen. Ik vraag me af, hoeveel mensen Deloitte kenden voor hun vloot blauw-groene MINI's. Ik denk dat je serieus zou verschieten!"
                      Ongetwijfeld correct, alleen is de vraag hoeveel business ze uit die naambekendheid halen. Bij de keuze voor een consultancy/auditor opdracht kwam je sowieso reeds bij de Big Four uit, en zoals hier reeds gezegd is, dat is ook maar om een hoop studenten aan te trekken die al tevreden zijn dat ze een wagen en 'deftige' verloning krijgen.

                      Uiteindelijk komt het erop neer hoeveel je denkt je mensen te kunnen pushen, en hoe makkelijk het is om vervangingen en nieuwe mensen voor die functies aan te trekken. En of al die problemen qua motivatie e.a. het dan allemaal opbrengen lijkt mij geen uitgemaakte zaak.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      Maw, de werkgever draait er weer voor op...

                      scenario: crisis, recessie, dalende verkopen... extreme besparingen zijn dringend noodzakelijk. Alle VW Passats worden met tijd vervangen door Golfjes. Dat kan dan niet of wat? Of begrijp ik het verkeerd?
                      Inderdaad, dat kan niet. Dat is nu eenmaal de pitfall van ondernemen, als het enkel in hoogconjunctuur incasseren was zouden er wel meer met een chique auto op de zaak rondrijden denk ik

                      Comment


                      • Wat is eigenlijk de definitie van "een kleinere wagen"? Is van een 120D naar een 116D gaan "een kleinere wagen"?

                        Comment


                        • Aha, volgens de ene niet, volgens de andere wel!

                          Nu, ik heb dat toen voor mezelf beslist (toen het car plan de 320d schrapte en vervangen werd door een 318d) door ontslag te nemen. Het feit dat een collega met 10 jaar meer ervaring en kei in zijn vakgebied met een 318d moest karren terwijl ik nog een 320d had speelde daar ook mee, samen met het feit dat er voor management geen car plan geldig was en de auto's dan ook aanzienlijk groter werden. Mijn eigen manager is het dan ook nog opgestapt toen het management dan toch een car plan kreeg en hij zijn Espace niet meer kon inwisselen voor een Espace om zijn 3 tieners mee te vervoeren.

                          Kan belachelijk zijn, maar daar is toen stevig wat kennis buiten gegaan, enkel en alleen omdat ze prulden met het car plan.

                          Comment


                          • Ja dat heb ik nogal gehoord, vanuit het management wordt de hele car policy aangepast en gedownsized, behalve voor hunzelf

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Wat is eigenlijk de definitie van "een kleinere wagen"? Is van een 120D naar een 116D gaan "een kleinere wagen"?
                              Daar hoeft geen definitie van gegeven te worden, die kleinere wagen was maar een voorbeeldje dat aangehaald werd. Dezelfde wagen met een lagere motorisatie of minder opties zou in principe ook niet zomaar mogen.

                              Wat wél mag is op voorhand bepaalde contractuele afspraken maken over de firmawagen (=de car policy) en daarin bv. een budget en bepaalde toegelaten types van auto vastleggen. En dan kan het bv. gebeuren dat de ene keer een 120d wel mogelijk is, maar enkele jaren later niet meer omdat bv. de leaseprijzen gestegen zijn.

                              Wat dan weer niet mag is die gemaakte afspraken eenzijdig wijzigen:
                              De hoofdspelregel is dat - conform rechtspraak van het hof van Cassatie - een werkgever de overeengekomen voorwaarden of loonbestanddelen niet eenzijdig kan wijzigen, zelfs indien het gaat om bijkomstige of onbelangrijke elementen.
                              AutoMinded.be

                              Comment


                              • Ik weet niet of ge nog zit waar ge zat, Joris, maar dat is hier ook een drama hoor tussen moederbedrijf en opgekochte bedrijfjes

                                Management is evenwel buiten klasse, als ik zie wat er op de speciale parkeerplaatsen in Heverlee staat .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Ik weet niet of ge nog zit waar ge zat, Joris, maar dat is hier ook een drama hoor tussen moederbedrijf en opgekochte bedrijfjes
                                  Ik zit nu bij de dochterfirma waarmee ze dankzij de inlijving ervan hun winst maal 3 hebben gedaan

                                  Management is evenwel buiten klasse, als ik zie wat er op de speciale parkeerplaatsen in Heverlee staat .
                                  Zoals altijd he

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Ja dat heb ik nogal gehoord, vanuit het management wordt de hele car policy aangepast en gedownsized, behalve voor hunzelf
                                    Dat is zoals met die beruchte Real Software gaas. Het management, inclusief de bedenker ervan, reed er zelf ook niet mee rond, maar had wel het lef om te vragen dat mensen die met een privéwagen reden ook hun ruit lieten bestickeren
                                    AutoMinded.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                      Ook niet als je de helft van de week alle vlaamse provincies ziet?

                                      Daar geloof ik niks van
                                      De eerste week ga je blij zijn, maar van zodra je de geur van nieuw gewoon bent en niet meer ruikt, ga je klagen...
                                      Ja ok, als je wekelijks +500 km rijdt ga je inderdaad misschien een andere auto nodig hebben, die je dan meestal wel krijgt. Maar ik zie niet in dat bijvoorbeeld een Clio of Polo dit niet zou kunnen doen? Die wagens zijn uitgegroeid tot zeer comfortabele auto's en zijn heus niet meer zo klein en oncomfortabel zoals ze ooit zijn geweest...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                        Ja ok, als je wekelijks +500 km rijdt ga je inderdaad misschien een andere auto nodig hebben, die je dan meestal wel krijgt. Maar ik zie niet in dat bijvoorbeeld een Clio of Polo dit niet zou kunnen doen? Die wagens zijn uitgegroeid tot zeer comfortabele auto's en zijn heus niet meer zo klein en oncomfortabel zoals ze ooit zijn geweest...
                                        Totdat je er effectief dagelijks redelijk wat km mee moet rijden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                          Ja ok, als je wekelijks +500 km rijdt ga je inderdaad misschien een andere auto nodig hebben, die je dan meestal wel krijgt. Maar ik zie niet in dat bijvoorbeeld een Clio of Polo dit niet zou kunnen doen? Die wagens zijn uitgegroeid tot zeer comfortabele auto's en zijn heus niet meer zo klein en oncomfortabel zoals ze ooit zijn geweest...
                                          Vergeet ook niet dat mannen als Niske niet het gros van het doelpubliek uitmaken. Het merendeel van de lease-kar-rijders rijdt er gewoon mee van en naar het werk. Dan gaat dat verhaal van die "dikke" kilometervergoeding ook niet op, want die verplaatsingen worden beschouwd als privé en daar krijg je omzeggens noppes voor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X