Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vertegenwoordiger : houding tov reclame op bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
    Totdat je er effectief dagelijks redelijk wat km mee moet rijden.
    Ja... en die auto's doen dat ongetwijfeld met brio. Ik heb een vriendin die dagelijks meer dan 200-300 km moet doen met een Clio. Ik heb ze nog nooit horen klagen. En wij hebben al een Polo gehad als vervangwagen op de firma en dat is echt een kleine (nuja), comfortabele auto! Rijdt zeer goed en volgens mij kan je daar probleemloos lange afstanden mee afleggen.

't Zit vooral tussen de oren bij sommigen dat een kleine auto niet comfortabel kan zijn, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Vergeet ook niet dat mannen als Niske niet het gros van het doelpubliek uitmaken. Het merendeel van de lease-kar-rijders rijdt er gewoon mee van en naar het werk. Dan gaat dat verhaal van die "dikke" kilometervergoeding ook niet op, want die verplaatsingen worden beschouwd als privé en daar krijg je omzeggens noppes voor.
      Ben je dat zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Ben je dat zeker?
        In mijn branche wel ja.
        Hier zit niemand die niet zelfstandig is en geen firmakar heeft (allemaal of consultant of intern), en die mensen rijden daar enkel 's morgens en 's avonds mee op en af. Die moeten niet zoals Nikske overdag de baan op van de ene plaats/klant naar de andere.

En dat is zowat overal waar ik al gezeten heb.

Op veel plaatsen wordt dat gegeven als extra loon, en helemaal niet omdat het noodzakelijk is voor de job.

Comment

In mijn branche wel ja.
          Hier zit niemand die niet zelfstandig is en geen firmakar heeft (allemaal of consultant of intern), en die mensen rijden daar enkel 's morgens en 's avonds mee op en af. Die moeten niet zoals Nikske overdag de baan op van de ene plaats/klant naar de andere.

En dat is zowat overal waar ik al gezeten heb.

Op veel plaatsen wordt dat gegeven als extra loon, en helemaal niet omdat het noodzakelijk is voor de job.
          Zeer vreemd. Mensen die gewoon het woon-werkverkeer doen, krijgen toch gewoon een km-vergoeding. Meestal zijn het toch de salesmensen (ed) die dagelijks de baan opmoeten die een firmawagen krijgen. Stel je voor dat een bedrijf, iedereen die dagelijks pendelt tussen woon en werk, van een bedrijfsauto moet voorzien...

Comment

Ja ok, als je wekelijks +500 km rijdt ga je inderdaad misschien een andere auto nodig hebben, die je dan meestal wel krijgt. Maar ik zie niet in dat bijvoorbeeld een Clio of Polo dit niet zou kunnen doen? Die wagens zijn uitgegroeid tot zeer comfortabele auto's en zijn heus niet meer zo klein en oncomfortabel zoals ze ooit zijn geweest...
            Ik heb zelf in 14 maand een goede 105.000km gereden met een Polo... en dat kan inderdaad.
            Maar je moet de extra herrie en de mindere filtering van oneffenheden wel missen.. en de minder rijke standaarduitrusting...
            En als je eens op vakantie wilt gaan.. kun je ook best een andere auto regelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Ik heb zelf in 14 maand een goede 105.000km gereden met een Polo... en dat kan inderdaad.
              Maar je moet de extra herrie en de mindere filtering van oneffenheden wel missen.. en de minder rijke standaarduitrusting...
              En als je eens op vakantie wilt gaan.. kun je ook best een andere auto regelen
              Ja ok. Maar een 1 reeks is nu ook niet de meest comfortabele in zijn klasse. Die Polo waarmee ik gereden heb leek me comfortabeler dan onze cab eigenlijk.

En met uw vakantieplannen moet uw baas natuurlijk niet echt rekening houden...

Comment

Zeer vreemd. Mensen die gewoon het woon-werkverkeer doen, krijgen toch gewoon een km-vergoeding. Meestal zijn het toch de salesmensen (ed) die dagelijks de baan opmoeten die een firmawagen krijgen. Stel je voor dat een bedrijf, iedereen die dagelijks pendelt tussen woon en werk, van een bedrijfsauto moet voorzien...
                Onder welke steen hebt gij geleefd?
                Hebt ge al eens gezien hoeveel % van de nieuwe inschrijvingen bedrijfswagens zijn? Peist ge dat al die mensen de hele dag de baan op moeten?

Eens ge pakweg 3000€ bruto verdient begint het serieus veel centen te kosten aan uwe baas om u wat opslag te geven. Hij kan dan beter 600€ / maand in een auto steken dan 600€ extra totale loonkost waar ge als werknemer 180€ van overhoudt als ge chance hebt.

Comment

Je mist het punt van beloning in natura en feelgood factor van je personeel nog steeds he

Als het puur voor de uitoefening van de job is ben ik akkord

Comment

• Bij Belgacom hebben ze het nog beter gedaan voor sommigen. Die konden kiezen voor een firmawagen, maar in ruil moesten ze wel 450€ bruto inleveren

Comment

Hebt ge al eens gezien hoeveel % van de nieuwe inschrijvingen bedrijfswagens zijn? Peist ge dat al die mensen de hele dag de baan op moeten?

Eens ge pakweg 3000€ bruto verdient begint het serieus veel centen te kosten aan uwe baas om u wat opslag te geven. Hij kan dan beter 600€ / maand in een auto steken dan 600€ extra totale loonkost waar ge als werknemer 180€ van overhoudt als ge chance hebt.
                      2nd that

Comment

Zeer vreemd? Ik ken er nochtans genoeg die een bedrijfswagen hebben zuiver als extra verloning en niet als noodzakelijk kwaad. Bij ons op het werk zijn alle bedrijfswagens extra verloning. En als je met het openbaar vervoer wil komen betalen ze dat ook nog eens

Comment

Onder de steen van KMO-bedrijven. Ik ken maar zeer weinig firma's die hun oudste en duurste werknemers 'plots' een auto 'geven' hoor...

Comment

Dan moet je ook niet verschieten dat mensen een andere job zoeken waar ze wel een grotere auto krijgen. Mensen kiezen nogal vaak een wagen naargelang de gezinssituatie, en het "voordeel" van een bedrijfswagen valt snel weg als je verplicht nog een auto moet bijkopen om je gezin te kunnen vervoeren.

Comment

Onder de steen van KMO-bedrijven. Ik ken maar zeer weinig firma's die hun oudste en duurste werknemers 'plots' een auto 'geven' hoor...
                              Ik werk voor een KMO nochtans ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                Je mist het punt van beloning in natura en feelgood factor van je personeel nog steeds he
                                ²²²

Ik zou toch liever een baas hebben die wat meer openminded is en zich beter kan inleven in de situatie van de werknemer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Dan moet je ook niet verschieten dat mensen een andere job zoeken waar ze wel een grotere auto krijgen. Mensen kiezen nogal vaak een wagen naargelang de gezinssituatie, en het "voordeel" van een bedrijfswagen valt snel weg als je verplicht nog een auto moet bijkopen om je gezin te kunnen vervoeren.
                                  Iedereen is vrij van te doen wat ie wil...

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  ²²²

Ik zou toch liever een baas hebben die wat meer openminded is en zich beter kan inleven in de situatie van de werknemer.
                                  Die mis ik zeker niet. Maar ik vergelijk constant met de situatie die ik ken van bij ons en van bij andere bedrijven. Ik ga geen voorbeeld geven, want je weet nooit wie er mee leest. Maar wat daar soms gevraagd wordt, is gewoon absurd... tot het belachelijke toe! Niet elk bedrijf heeft immers zo maar het budget van een Belgacom, Inbev of Unilever!

Comment

Iedereen is vrij van te doen wat ie wil...
                                    Dat is zeker. Maar dan ook niet verschieten wanneer je een hele goede werkkracht laat schieten / kwijt geraakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Dat is zeker. Maar dan ook niet verschieten wanneer je een hele goede werkkracht laat schieten / kwijt geraakt.
                                      Het is kwestie van een evenwicht te vinden. Het is niet omdat je een goede werkkracht bent dat je natuurlijk om het even wat kan vragen. Maar er moet inderdaad afgewogen worden wat de pro's en de contra's zijn, dat spreekt voor zich.

Comment

Het is kwestie van een evenwicht te vinden. Het is niet omdat je een goede werkkracht bent dat je natuurlijk om het even wat kan vragen. Maar er moet inderdaad afgewogen worden wat de pro's en de contra's zijn, dat spreekt voor zich.
                                        Daar ben ik natuurlijk mee akkoord, het moet realistisch blijven.

Comment

Ja... en die auto's doen dat ongetwijfeld met brio. Ik heb een vriendin die dagelijks meer dan 200-300 km moet doen met een Clio. Ik heb ze nog nooit horen klagen. En wij hebben al een Polo gehad als vervangwagen op de firma en dat is echt een kleine (nuja), comfortabele auto! Rijdt zeer goed en volgens mij kan je daar probleemloos lange afstanden mee afleggen.

't Zit vooral tussen de oren bij sommigen dat een kleine auto niet comfortabel kan zijn, denk ik.
                                          Als je niet anders gewend bent dan gaat dat. Geef die personen eens een grotere wagen (bv golf) en laat ze de volgende keer terug een kleinere kiezen. Er is ook een verschil als een poppemieke van 1,65 m en 50 kg met een clio moet rijden dan dat dit een persoon is van 1,90 m en 100 kg.

Ik heb in mijn studententijd (elke dag +/- 90 km autostrade) en zelfs daarna met een opel kadett (1.6d) gereden. Ik klaagde ook niet, ik was blij dat ik een wagen kreeg. Nu moeten ze daar niet meer mee af komen.
                                          Op mijn werk neem ik zelfs soms mijn eigen wagen (kosteloos) als er geen bedrijfswagen vrij is die mij aanstaat.

Comment

Working...
                                          X