Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW: Sensatec of Stof?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Btw, dit is ook een 'basicmotor BMW', een 316d, maar hij lijkt me toch wel net iets anders dan de gemiddelde leasekar 316 te zijn.

Een M pakket maakt alles af, dat weet jij toch als de beste?

Comment

Ja, oké, met die zescilinders heb je wel een punt. Feit is wel dat de zescilinder een langzame dood aan het sterven is. Vroeger had je al een tweeliter zes-in-lijn. Nu begint het pas bij een drieliter, bij de benzines heeft alleen de 335i nog recht op zo'n zes-in-lijn.

+300 Pk? De VW Golf R?

En inderdaad een 316i lease van 30k is iets anders dan een 335i full option. Maar daar gaat het eigenlijk niet over. Ik vind gewoon dat het soort motor niet gelinkt hoeft te worden aan een bepaalde standaard van wat hoort en niet hoort, wel het model.

Btw, dit is ook een 'basicmotor BMW', een 316d, maar hij lijkt me toch wel net iets anders dan de gemiddelde leasekar 316 te zijn.

prachtige wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
        Als die mens die 316D voldoende vindt, wat is dan het probleem.. Het feit dat hij er sportief uitziet?
        Uiteindelijk is die 20pk verschil met pakweg uw CLA ook geen hemelsbreed verschil, en daarmee breek ik uw wagen niet af. Ik gebruik het louter als voorbeeld. Hoeveel van die A/CLA 180's zie je niet met AMG pakket, 18" of 19", dubbele uitlaten etc..
        T'is de mens die ermee rijdt die er tevreden mee moet zijn, zolang er geen ///M of AMG of RS badges geplakt worden kan ik er mee leven.
        Een 180 met AMG pakket is inderdaad net hetzelfde.
        Dan hebt ge een AMG-line of M sportpakket en dan moet je het bij elke acceleratie afleggen, moet je bij elke heuvel gaan terugschakelen,...

Blijft uiteraard persoonlijke mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
          Een 180 met AMG pakket is inderdaad net hetzelfde.
          Dan hebt ge een AMG-line of M sportpakket en dan moet je het bij elke acceleratie afleggen, moet je bij elke heuvel gaan terugschakelen,...

Dus omdat je een M-sportpakketje hebt ben je verplicht iedereen te kloppen aan het verkeerslicht?

Comment

heb een 316i met sensatec. ben er content van, en in m'n omgeving vinden ze dat ik met een "dikke bak" rijd.

Comment

Dus omdat je een M-sportpakketje hebt ben je verplicht iedereen te kloppen aan het verkeerslicht?
              Nee, misschien fout verwoord.

Waarom een basic motortje nemen en dan veel geld uitgeven voor opsmuk?

Comment

Je kan het ook omdraaien. Waarom bijvoorbeeld een 5 reeks zonder opties kopen?

Zou dat kunnen dat die blauwe 316d soms in ranst staat geparkeerd?

Comment

Zorg gewoon voor een gezond evenwicht, als je het tenminste kunt betalen.
                  Een zware motor zonder opties vind ik even vreemd als een overvolle auto met basismotor.

Net hetzelfde bij vrouwen.
                  Iemand adembenemend mooi, maar oerdom is een afrader (behalve voor even? ).
                  De middenmoot is vaak de beste optie, niet?

Comment

Euhm... omdat het mooi is?

Comment

Zorg gewoon voor een gezond evenwicht, als je het tenminste kunt betalen.
                      Een zware motor zonder opties vind ik even vreemd als een overvolle auto met basismotor.
                      Ik vind dat twee keer nonsens. Iedereen heeft andere voorkeuren. De ene wilt overal de putten uit de grond sleuren en de ene overtreding na de andere begaan en geeft geen bal om hoe zijn auto eruit ziet. De andere neemt genoegen met een basic motor om in de file te staan en van traject controle naar trajectcontrole te rijden, een basicmotor die goedkoper is én minder verbruikt, en smukt 'm dan wat op met allerlei nutteloos maar mooi gedoe. En persoonlijk kan ik in deze hedendaagse verkeerstoestanden de 'basiceigenaar' enkel maar overschotten van gelijk geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

Zou dat kunnen dat die blauwe 316d soms in ranst staat geparkeerd?
                        Geen idee van. Foto op BB gevonden. Eigenaar is blijkbaar van Merksplas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          heb een 316i met sensatec. ben er content van, en in m'n omgeving vinden ze dat ik met een "dikke bak" rijd.
                          Wat je omgeving over jou en je voertuig vindt is toch totaal onbelangrijk zeker?

Comment

Ik vind dat twee keer nonsens. Iedereen heeft andere voorkeuren. De ene wilt overal de putten uit de grond sleuren en de ene overtreding na de andere begaan en geeft geen bal om hoe zijn auto eruit ziet. De andere neemt genoegen met een basic motor om in de file te staan en van traject controle naar trajectcontrole te rijden, een basicmotor die goedkoper is én minder verbruikt, en smukt 'm dan wat op met allerlei nutteloos maar mooi gedoe. En persoonlijk kan ik in deze hedendaagse verkeerstoestanden de 'basiceigenaar' enkel maar overschotten van gelijk geven
                            En toch dromen we met z'n allen van een dikke M3 of variant onder ons achterwerk.
                            Want een beetje motor is fun!

Bij deze aparte meningen.
                            Gelukkig maar, anders reden we allen met exact hetzelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                              Op een 316I van 30K neemt BMW een normale winstmarge , op een voor 95% van de onderdelen gelijke 335I van 75K nemen ze een woekerwinst. Dat ding kost in de productie hooguit 5K meer dan een 316.

Euhm buiten de body en interieur is daar echt niet veel hetzelfde aan . Ophanging , remmen , motor , diff , assen .......

Comment

Absoluut. Ik ga voor uitrusting en de zuinigste motor. Ik heb lang gedacht een BMW 3 als volgende wagen te nemen, en dat was een 320d met 25 kEUR aanvullende uitrusting. Ik zie het nut van een 325d niet.

En toch dromen we met z'n allen van een dikke M3 of variant onder ons achterwerk.

Bij deze aparte meningen.
                                Gelukkig maar, anders reden we allen met exact hetzelfde.
                                Ik zou voor geen geld ter wereld een M3 willen. Ik zou er zelfs niet mee willen geassocieerd worden, ik probeer mijn ecologische voetafdruk te reduceren, en ga dan zeker niet met zo'n onding rijden.
                                BMW 420dA : >>>

Comment

Ik heb leatherette in mijn z3, de voorloper van sensatec. Mij z heeft 177.000 km en is van 98 en dat ziet er nog als nieuw uit. In mijn zoektocht destijds naar een z, hadden de meeste lederen interieurs veeeeel meer schade dan de mijne. Neen, ik ben daar wel,tevreden over. Kan het wel niet vergelijken met sensatec.

Comment

Eerlijk? Heden ten dage en hier in ons vlaanderenland, neen echt niet (meer). Ik heb twee weken terug nog gaan testrijden met een M4 hier in de regio. Ik kwam gefrustreerd terug aangereden bij de dealer. Ik had dat ding nergens echt de sporen kunnen geven. Stel je voor dat je dagelijks met zo'n M3 onderweg bent en nagenoeg overal maar 70 moogt rijden en je meer in de file staat dan wat anders. Dan wreet ik letterlijk m'n kas op vrees ik.

Comment

Sterk afhankelijk op welke momenten van de dag je rijdt natuurlijk. In Vlaanderen moet je quasi s nachts rondrijden want dan slaapt 95% van de bevolking

Anderzijds, zelfs overdag kan je een M3 af en toe de sporen geven.

Het leuke is vooral de inhaalcapaciteit die gepaard gaat met een sterkere motor, voor mij dan toch.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

Eerlijk? Heden ten dage en hier in ons vlaanderenland, neen echt niet (meer). Ik heb twee weken terug nog gaan testrijden met een M4 hier in de regio. Ik kwam gefrustreerd terug aangereden bij de dealer. Ik had dat ding nergens echt de sporen kunnen geven. Stel je voor dat je dagelijks met zo'n M3 onderweg bent en nagenoeg overal maar 70 moogt rijden en je meer in de file staat dan wat anders. Dan wreet ik letterlijk m'n kas op vrees ik.
                                        Dat kan niet ze! Volgens sommige op het forum moet ge minstens 600pk hebben en dan pas moogt ge zeggen dat ge dat ding nergens echt de sporen kunt geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Sterk afhankelijk op welke momenten van de dag je rijdt natuurlijk. In Vlaanderen moet je quasi s nachts rondrijden want dan slaapt 95% van de bevolking
                                          Ik ga nu niet bepaald 's nachts gaan opstaan om te kunnen knallen hoor.
                                          En trajectcontroles en politiepatrouilles, ook 's nachts doen ze hun werk. Ik werk 's nachts en heb uitzicht op de weg, je wilt echt niet weten hoe dikwijls ik midden in de nacht (rustigste periode op de weg op een weekdag is zo tussen 02:00u en 03:00u) een politievoertuig in achtervolging zie op iemand die dacht dat niemand z'n uitspattingen zou zien.

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Anderzijds, zelfs overdag kan je een M3 af en toe de sporen geven.

Het leuke is vooral de inhaalcapaciteit die gepaard gaat met een sterkere motor, voor mij dan toch.
                                          Om vlot in te halen heb je al lang geen M3 of iets dergelijk meer nodig. De gemiddelde hedendaagse koppelrijke tweeliter diesel voldoet al ruimschoots om meer dan vlot in te halen.

Comment

Working...
                                          X