Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW: Sensatec of Stof?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJa, oké, met die zescilinders heb je wel een punt. Feit is wel dat de zescilinder een langzame dood aan het sterven is. Vroeger had je al een tweeliter zes-in-lijn. Nu begint het pas bij een drieliter, bij de benzines heeft alleen de 335i nog recht op zo'n zes-in-lijn.
+300 Pk? De VW Golf R?
En inderdaad een 316i lease van 30k is iets anders dan een 335i full option. Maar daar gaat het eigenlijk niet over. Ik vind gewoon dat het soort motor niet gelinkt hoeft te worden aan een bepaalde standaard van wat hoort en niet hoort, wel het model.
Btw, dit is ook een 'basicmotor BMW', een 316d, maar hij lijkt me toch wel net iets anders dan de gemiddelde leasekar 316 te zijn.
prachtige wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenAls die mens die 316D voldoende vindt, wat is dan het probleem.. Het feit dat hij er sportief uitziet?
Uiteindelijk is die 20pk verschil met pakweg uw CLA ook geen hemelsbreed verschil, en daarmee breek ik uw wagen niet af. Ik gebruik het louter als voorbeeld. Hoeveel van die A/CLA 180's zie je niet met AMG pakket, 18" of 19", dubbele uitlaten etc..
T'is de mens die ermee rijdt die er tevreden mee moet zijn, zolang er geen ///M of AMG of RS badges geplakt worden kan ik er mee leven.
Dan hebt ge een AMG-line of M sportpakket en dan moet je het bij elke acceleratie afleggen, moet je bij elke heuvel gaan terugschakelen,...
Blijft uiteraard persoonlijke mening.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenEen 180 met AMG pakket is inderdaad net hetzelfde.
Dan hebt ge een AMG-line of M sportpakket en dan moet je het bij elke acceleratie afleggen, moet je bij elke heuvel gaan terugschakelen,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDus omdat je een M-sportpakketje hebt ben je verplicht iedereen te kloppen aan het verkeerslicht?
Waarom een basic motortje nemen en dan veel geld uitgeven voor opsmuk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenNee, misschien fout verwoord.
Waarom een basic motortje nemen en dan veel geld uitgeven voor opsmuk?
Zou dat kunnen dat die blauwe 316d soms in ranst staat geparkeerd?
Comment
-
Zorg gewoon voor een gezond evenwicht, als je het tenminste kunt betalen.
Een zware motor zonder opties vind ik even vreemd als een overvolle auto met basismotor.
Net hetzelfde bij vrouwen.
Iemand adembenemend mooi, maar oerdom is een afrader (behalve voor even? ).
De middenmoot is vaak de beste optie, niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenNee, misschien fout verwoord.
Waarom een basic motortje nemen en dan veel geld uitgeven voor opsmuk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenZorg gewoon voor een gezond evenwicht, als je het tenminste kunt betalen.
Een zware motor zonder opties vind ik even vreemd als een overvolle auto met basismotor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
Zou dat kunnen dat die blauwe 316d soms in ranst staat geparkeerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenheb een 316i met sensatec. ben er content van, en in m'n omgeving vinden ze dat ik met een "dikke bak" rijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk vind dat twee keer nonsens. Iedereen heeft andere voorkeuren. De ene wilt overal de putten uit de grond sleuren en de ene overtreding na de andere begaan en geeft geen bal om hoe zijn auto eruit ziet. De andere neemt genoegen met een basic motor om in de file te staan en van traject controle naar trajectcontrole te rijden, een basicmotor die goedkoper is én minder verbruikt, en smukt 'm dan wat op met allerlei nutteloos maar mooi gedoe. En persoonlijk kan ik in deze hedendaagse verkeerstoestanden de 'basiceigenaar' enkel maar overschotten van gelijk geven
Want een beetje motor is fun!
Bij deze aparte meningen.
Gelukkig maar, anders reden we allen met exact hetzelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenOp een 316I van 30K neemt BMW een normale winstmarge , op een voor 95% van de onderdelen gelijke 335I van 75K nemen ze een woekerwinst. Dat ding kost in de productie hooguit 5K meer dan een 316.
Euhm buiten de body en interieur is daar echt niet veel hetzelfde aan . Ophanging , remmen , motor , diff , assen .......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk vind dat twee keer nonsens. Iedereen heeft andere voorkeuren. De ene wilt overal de putten uit de grond sleuren en de ene overtreding na de andere begaan en geeft geen bal om hoe zijn auto eruit ziet. De andere neemt genoegen met een basic motor om in de file te staan en van traject controle naar trajectcontrole te rijden, een basicmotor die goedkoper is én minder verbruikt, en smukt 'm dan wat op met allerlei nutteloos maar mooi gedoe. En persoonlijk kan ik in deze hedendaagse verkeerstoestanden de 'basiceigenaar' enkel maar overschotten van gelijk geven
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenEn toch dromen we met z'n allen van een dikke M3 of variant onder ons achterwerk.
Want een beetje motor is fun!
Bij deze aparte meningen.
Gelukkig maar, anders reden we allen met exact hetzelfde.
Comment
-
Ik heb leatherette in mijn z3, de voorloper van sensatec. Mij z heeft 177.000 km en is van 98 en dat ziet er nog als nieuw uit. In mijn zoektocht destijds naar een z, hadden de meeste lederen interieurs veeeeel meer schade dan de mijne. Neen, ik ben daar wel,tevreden over. Kan het wel niet vergelijken met sensatec.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenEn toch dromen we met z'n allen van een dikke M3 of variant onder ons achterwerk.
Want een beetje motor is fun!
Comment
-
Sterk afhankelijk op welke momenten van de dag je rijdt natuurlijk. In Vlaanderen moet je quasi s nachts rondrijden want dan slaapt 95% van de bevolking
Anderzijds, zelfs overdag kan je een M3 af en toe de sporen geven.
Het leuke is vooral de inhaalcapaciteit die gepaard gaat met een sterkere motor, voor mij dan toch.
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEerlijk? Heden ten dage en hier in ons vlaanderenland, neen echt niet (meer). Ik heb twee weken terug nog gaan testrijden met een M4 hier in de regio. Ik kwam gefrustreerd terug aangereden bij de dealer. Ik had dat ding nergens echt de sporen kunnen geven. Stel je voor dat je dagelijks met zo'n M3 onderweg bent en nagenoeg overal maar 70 moogt rijden en je meer in de file staat dan wat anders. Dan wreet ik letterlijk m'n kas op vrees ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenSterk afhankelijk op welke momenten van de dag je rijdt natuurlijk. In Vlaanderen moet je quasi s nachts rondrijden want dan slaapt 95% van de bevolking
En trajectcontroles en politiepatrouilles, ook 's nachts doen ze hun werk. Ik werk 's nachts en heb uitzicht op de weg, je wilt echt niet weten hoe dikwijls ik midden in de nacht (rustigste periode op de weg op een weekdag is zo tussen 02:00u en 03:00u) een politievoertuig in achtervolging zie op iemand die dacht dat niemand z'n uitspattingen zou zien.
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenAnderzijds, zelfs overdag kan je een M3 af en toe de sporen geven.
Het leuke is vooral de inhaalcapaciteit die gepaard gaat met een sterkere motor, voor mij dan toch.
Comment
Comment