Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW: Sensatec of Stof?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja ok, maar met een leuke 3L kan je die koppelrijke 2L dan weer inhalen

Sent from my iPhone using Tapatalk
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Hoeveel tijd ga je eigenlijk winnen op een ritje met een 335 i tov een 316 d (om een voorbeeld te nemen), zonder geflitst te zijn onderweg ?
      Dat is nu eens een onderwerp die een studie waard is. Ik denk dat er nog veel zullen verschieten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
        Hoeveel tijd ga je eigenlijk winnen op een ritje met een 335 i tov een 316 d (om een voorbeeld te nemen), zonder geflitst te zijn onderweg ?
        Dat is nu eens een onderwerp die een studie waard is. Ik denk dat er nog veel zullen verschieten.
        Wie zegt er dat tijd belangrijk is, of de reden is dat je een zwaardere motorisatie koopt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
          Wie zegt er dat tijd belangrijk is, of de reden is dat je een zwaardere motorisatie koopt?
          Voor mij niet (meer). "freude am fahren" heb ik al een tijdje niet meer. Ne mens moet bijna meer naar de flitscamera's kijken dan naar het verkeer.
          Een 2.0 liter (tegenwoordig toch al 190 pk) is voor mij meer dan voldoende.
          Ik ben van mening dat als je wil racen, je dat doet op een afgesloten circuit, en dan het liefst in wedstrijdverband, dan kun je uw eigen kunnen meten met dat van anderen.
          Misschien heeft leeftijd hier ook iets mee te maken ?

Comment

Voor mij niet (meer). "freude am fahren" heb ik al een tijdje niet meer. Ne mens moet bijna meer naar de flitscamera's kijken dan naar het verkeer.
            Een 2.0 liter (tegenwoordig toch al 190 pk) is voor mij meer dan voldoende.
            Ik ben van mening dat als je wil racen, je dat doet op een afgesloten circuit, en dan het liefst in wedstrijdverband, dan kun je uw eigen kunnen meten met dat van anderen.
            Misschien heeft leeftijd hier ook iets mee te maken ?
            Ja is een eeuwige discussie.
            Ik kan me zowel in de mening vinden van de personen met een grotere motor, tov diegene met een iets 'politiek meer correcte' motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Ja ok, maar met een leuke 3L kan je die koppelrijke 2L dan weer inhalen

Da's waar, en met een leuke 4 liter kan je dan weer die 3 liter inhalen. Zo kan je bezig blijven hé. Als we normale, dagdagelijkse inhaaltoestanden bekijken, dan is zo'n tweeliter meer dan voldoende. Enfin, je weet wat ik bedoel hé.

Comment

• Die sensatec doet hier nog een beetje stof opwaaien zeg .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                  Die sensatec doet hier nog een beetje stof opwaaien zeg .
                  Oké terug ontopic.

Afgelopen weekend nog eens in een 3 (F30) gezeten met sensatec. Ik moet zeggen dat dat best oké aanvoelt en eruit ziet. Als het een slijtvast iets is, zou ik het zeker toch overwegen.

Comment

• Ik heb vandaag met mijn Golf 1.6 tdi Blue Motion een Mercedes 200D ingehaald !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                      Ik heb vandaag met mijn Golf 1.6 tdi Blue Motion een Mercedes 200D ingehaald !
                      proficiat, je hebt een wagen van meer dan 20 jaar oud en met de volle 75pk ingehaald.
                      lets have some more member berries

Comment

• 55 pk , het was de oude Mercedes W123 1977 van mijn neef.

Comment

55 pk , het was de oude Mercedes W123 1977 van mijn neef.

Zalig antwoord!

Comment

Golf TDI bluemotion? Waarom koop jij eigenlijk een duurdere variant van de skoda octavia ?
                            BMW 420dA : >>>

Comment

55 pk , het was de oude Mercedes W123 1977 van mijn neef.
                              Straatracen is verboden hé.

Comment

Denk aan je verbruik en uitstoot!!

Comment

pas op, werkt verslavend, voor je het weet wil je enkel nog +200 pk auto's

Comment

Hoeveel tijd ga je eigenlijk winnen op een ritje met een 335 i tov een 316 d (om een voorbeeld te nemen), zonder geflitst te zijn onderweg ?
                                    Sneller ga je absoluut niet zijn, maar daar gaat het ook niet over he.. Met een 16i kan je ook cruisen aan 140/150.

Het is gewoon veel leuker een 35i, er gebeurt iets als je op je gaspedaal duwt en je dient geen half uur te wachten tot je van 70 naar 130 accelereert en ja leeftijd heeft er absoluut iets mee te maken.

Trouwens op autostrades wordt er echt weinig geflitst hoor, denk dat veel mensen dat overschatten. Maar nogmaals vermogen heeft weinig met snelheid te maken want zelfs met 90pk haal je 170.

OT : ik heb zelf sensatec gehad en dacht dat het leder was, tot iemand op het forum zei dat het sensatec was

Nu heb ik wel leder en merk weinig tot geen verschil. Volgens mij heb je die individual leder bij BMW nodig om wel degelijk een verschil te hebben ?

previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

Comment

Ze hebben ooit eens een test gedaan tussen een audi RS4 en een gewone A4 2.0tdi. Een rit naar berlijn en terug dacht ik. Eerst heb je de beperking in België en Nederland en pas vanaf Duitsland ging de RS4 volgas, de diesel gewoon 130. Het resultaat was, na de verschillende files en Baustellen, dat de RS4 gewoon veel tijd verloor met... Tankbeurten. Je moet rekenen dat tanken en betalen etc makkelijk een kleine 10 minuten duurt. Dat is veel tijd voor de diesel om alles weer vlotjes in te halen tegen de normsnelheid. Zo een atmosferische V8 kan serieus zuipen bij volgas.

Het uiteindelijke verschil was belachelijk klein. Moet je maar eens opzoeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Ze hebben ooit eens een test gedaan tussen een audi RS4 en een gewone A4 2.0tdi. Een rit naar berlijn en terug dacht ik. Eerst heb je de beperking in België en Nederland en pas vanaf Duitsland ging de RS4 volgas, de diesel gewoon 130. Het resultaat was, na de verschillende files en Baustellen, dat de RS4 gewoon veel tijd verloor met... Tankbeurten. Je moet rekenen dat tanken en betalen etc makkelijk een kleine 10 minuten duurt. Dat is veel tijd voor de diesel om alles weer vlotjes in te halen tegen de normsnelheid. Zo een atmosferische V8 kan serieus zuipen bij volgas.

Het uiteindelijke verschil was belachelijk klein. Moet je maar eens opzoeken.
                                        10 minuten? Bij mij max 5 ze

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                          10 minuten? Bij mij max 5 ze
                                          In de sneeuw hé.

Comment

Working...
                                          X