Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW: Sensatec of Stof?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW: Sensatec of Stof?

Ik vind het leder van de BMW 3 zonder meer knap. Jammer dat er niet meer kleuren zijn (rood!). Ook jammer; het is mij wat de duur.
    Ik overweeg nu voor een nieuwe 3 Touring (318d) sensatec te nemen.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben: look & feel?
    Dank je

Bart.

Hoi Bart,

Qua looks is er van op 'n afstandje niet veel tot zelfs geen verschil. Als je buiten de auto staat, zie je 't niet, eigenlijk. Als je in de auto zit moet je ook al 'n "expert" zijn om het verschil te zien, de meesten zullen het dus niet zien.

Het voélt inderdaad wel anders aan. Gewoon : 't voelt niet als leder aan, eerder als een kunststof. Een troost : het Dakota-leder voelt ook veel minder als leder aan dan vroeger, dus op dat vlak zit je nog zo verkeerd niet.

Er zijn een pak negatieve commentaren geweest over 't Sensatec bij de BMW X3. 't Zou erg snel scheuren, en ook snel slijten. Dat scheuren gebeurde doorgaans bij de naden, waar het materiaal dus is geperforeerd, en waar de belasting (door in de zetel te zitten) 't hoogste was. Het zitvlak, dus.
    Of dat probleem nu al is opgelost (versterkte naden), en of dit probleem zich ook bij de '3 voordoet : geen idee.

Ik zou bij jouw BMW-dealer 'es vragen dat 'ie opzoekt in welke showroom er eentje staat met Sensatec. En ga 't 'es bekijken en voelen, dan weet je meteen wat je koopt (en dat vind ik toch wel een must).

Laat 't ons weten, en post nadien zeker foto's van je nieuwe auto !

Comment

Dit hier is 'n thread waarin de meest voorkomende problemen ongeveer allemaal aangehaald worden.

Anleitungen, Reparaturen, Tipps & Tricks, Kaufberatung, Neuheiten. BMW-Treff - der Treffpunkt für alle BMW-Fans und -Fahrer. Besuche die Community jetzt

't Is geen "overzichtsthread", maar wel eentje waarin je kan lezen dat er zowel aan de naden, als ook in het materiaal zelfs, scheuren voorkomen. Dit betreft hier evenwel énkel de X3 (!).

Comment

Bedankt voor de nuttige info!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bartvel
          Ik vind het leder van de BMW 3 zonder meer knap. Jammer dat er niet meer kleuren zijn (rood!). Ook jammer; het is mij wat de duur.
          Ik overweeg nu voor een nieuwe 3 Touring (318d) sensatec te nemen.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben: look & feel?
          Dank je

Bart.
          Forumlid XIT2050 heeft sensatec op z'n 318i berline en is daar als ik mij niet vergis zeer tevreden over. Meer info vind je in het topic over zijn auto.

Zelf heb ik sensatec even proefgezeten in de showroom. De look & feel vallen zeer goed mee (de feel iets minder goed dan de look vind ik).

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor echt leder. Maar als ik de keuze moest maken tussen stof en sensatec, dan koos ik voor sensatec, zeker gezien de geringe meerprijs (135 euro). Ik zou mij vooraf wel goed informeren over de duurzaamheid ervan.

Wat ik eigenlijk ook vrij mooi vind is de stof/leder combinatie. De meerprijs is wel iets hoger (595 euro).

Mvg,
          FramF

Comment

Hoeveel kilometer heeft Xit nu al met z'n SensaTec gedaan?

Looks zijn inderdaad knap, feel iets minder. Maar zoals gezegd : het echte leder (Dakota) is inzake looks ook verminderd tegenover vroeger, en inzake feel een seriéuze sprong achteruit gemaakt...

Stof of sensatec? Ik zou ook Sensatec overwegen ... tenzij de berichten over scheuren e.d. blijven aanhouden. Sensatec schijnt echt niet goed bestand te zijn tegen "goed gebruik", bijvoorbeeld de harde lederen hoeken van mijn vrij zware aktentas die zoveel keer per dag in de zetel wordt "gekwakt"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Hoeveel kilometer heeft Xit nu al met z'n SensaTec gedaan?
              Net over de 10.000 km, dank u, en nog steeds heel tevreden

Comment

tenzij de berichten over scheuren e.d. blijven aanhouden. Sensatec schijnt echt niet goed bestand te zijn tegen "goed gebruik", bijvoorbeeld de harde lederen hoeken van mijn vrij zware aktentas die zoveel keer per dag in de zetel wordt "gekwakt"...
                Daarnet op autoweek, bij de (nieuwe) reviews, viel mijn oog op een X3 met 60.000 km... Sensatec gescheurd :

http://www.autoweek.nl/myreviewautod...taal=&bouwjaar=
                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                  Daarnet op autoweek, bij de (nieuwe) reviews, viel mijn oog op een X3 met 60.000 km... Sensatec gescheurd :

http://www.autoweek.nl/myreviewautod...taal=&bouwjaar=
                  Het Sensatec van de X3 is niet hetzelfde als dat in de E90/E91/E92.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2

http://www.autoweek.nl/myreviewautod...aal=&bouwjaar=
                    Die Ollanders zijn altijd wel recht voor de raap, he...

Zo'n overzichtje van kwaliteitsproblemen bij een merk als BMW (en een wagen van amper een jaar oud) zul je hier in België niet vaak tegenkomen... Of is een kritische ingesteldheid ook hier toch nog aanwezig bij de bewieroking van de eigen heilige koe?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe
                      Die Ollanders zijn altijd wel recht voor de raap, he...

Zo'n overzichtje van kwaliteitsproblemen bij een merk als BMW (en een wagen van amper een jaar oud) zul je hier in België niet vaak tegenkomen...
                      Bij mij alvast wel. Als 't goed is, mag het gezegd worden, als 't slecht is evenzeer.

Comment

Bij mij alvast wel. Als 't goed is, mag het gezegd worden, als 't slecht is evenzeer.
                        Aha, al minstens één man naar m'n hart dus...

Comment

Jammer genoeg kan ik over m'n E46 320d touring quasi niks meedelen dat niet goed is :
                          • rechter xenonkoplamp incl. stuurdoos gratis vervangen (storing die ervoor zorgde dat de lamp soms feller of minder fel ging branden, en de kleurcorrectie werkte ook niet meer)
                          • matige lakkwaliteit op de hoogglans Shadow Line raamlijsten : achteraan in de Hofmeister-knik zijn er al redelijk wat plekjes met afgepatste verf (dus bloot alu zichtbaar)
                          • te kleine asbak (echt )
                          • rammeltje in de bekerhouder die in de hoofdsteun van de middelste zitplaats achteraan zit (kan neergeklapt worden als armsteun, en daar zit 'n rammeltje in)
                          That's it. Voor 87.000 km érg sportief rijden (incl. circuitgebruik, af en toe) niet slecht, vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe
                            Aha, al minstens één man naar m'n hart dus...

Gelukkig bestaat er iets zoals...........smaken verschillen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
                              Gelukkig bestaat er iets zoals...........smaken verschillen!
                              Bedoel je dat jij geen Sensatec zou willen, of net wel? Of waar heb je 't over?

Comment

Iedereen kiest uiteindelijk toch wat 'ie wil?
                                Sommigen hebben liever stof, anderen leder, nog anderen Sensatec (of kunstleder).

Comment

Stof leder combo!Zoals in de mijne vind ik wel goed (het leder heeft van die nopjes)en niet te duur 600€ zeker.

Comment

Jammer genoeg kan ik over m'n E46 320d touring quasi niks meedelen dat niet goed is :
                                    • rechter xenonkoplamp incl. stuurdoos gratis vervangen (storing die ervoor zorgde dat de lamp soms feller of minder fel ging branden, en de kleurcorrectie werkte ook niet meer)
                                    • matige lakkwaliteit op de hoogglans Shadow Line raamlijsten : achteraan in de Hofmeister-knik zijn er al redelijk wat plekjes met afgepatste verf (dus bloot alu zichtbaar)
                                    • te kleine asbak (echt )
                                    • rammeltje in de bekerhouder die in de hoofdsteun van de middelste zitplaats achteraan zit (kan neergeklapt worden als armsteun, en daar zit 'n rammeltje in)
                                    That's it. Voor 87.000 km érg sportief rijden (incl. circuitgebruik, af en toe) niet slecht, vind ik.
                                    Misschien daarom dat je imo echt niet ruikt dat je erin rookt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
                                      Stof leder combo!Zoals in de mijne vind ik wel goed (het leder heeft van die nopjes)en niet te duur 600€ zeker.
                                      heb je daar een foto van?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
                                        heb je daar een foto van?
                                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                        X