Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
winterbanden merk? maat?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenAnderzijds toch altijd een beetje opletten met tests van autobladen. Niet vergeten dat een aantal van die merken adverteren in magazines. Uiteraard schrijf je dan als magazine geen al te slechte zaken over uw adverteerders.
In het middenveld zie je wel eens grotere schommelingen, maar Conti, Dunlop en Goodyear (en sinds de Alpin 4 ook terug Michelin) staan bij winterbanden in quasi elke test aan de top. Dan mag je dat wel als een waarheid bekijken, imo.
Vredestein is een grote adverteerder in AMS (en veel andere magazines) by the way
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenAltijd hetzelfde verhaal, 'is een merk van'... Seat zit ook in dezelfde groep als Bentley, wil dat veel zeggen over Seat? Het is niet omdat Falken in dezelfde organisatie zit als Dunlop, dat ze ook dezelfde technische kwaliteit leveren.
Maar als ik zelf moet betalen en moet kiezen tussen een skoda superb of een passat of tussen een yeti en een tiguan, is de kans vrij groot dat ik voor de superb of de yeti zou durven kiezen ...
Maar (winter)banden gaat bij mij over veiligheid en dan kies ik voor wat in mijn ogen het beste/zekerste is in plaats van puur prijs/kwaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenIn het middenveld zie je wel eens grotere schommelingen, maar Conti, Dunlop en Goodyear (en sinds de Alpin 4 ook terug Michelin) staan bij winterbanden in quasi elke test aan de top. Dan mag je dat wel als een waarheid bekijken, imo.
Het blijft vaak een beetje niet appels met peren vergelijken maar toch groene en rode appelen vergelijken.
Comment
-
Heb zonet Nokians besteld voor op de polo. Aangezien ik hier op het forum al veel goede dingen heb gelezen over ze, heb ik er wel vertrouwen in.
Het betreft de Nokian W+ in de maat 185/65/15, normaal ligt er bar 55 op maar heb toch voor 65 gekozen omdat er toch wel een aanzienlijk prijsverschil op zit. Denk dat dit niet zoveel kwaad kan ?
Comment
-
M.i. gaat dat niet passen.
Normaal 195/55R15 en nu heb je 195/65R15 gekocht?
Dan zit je met een band die een veel grotere rolomvang heeft... Ge gaat precies op veel te grote banden rijden, en als dat in je wielkassen gaat passen gaat ge chance hebben...
Edit: toevoegingske om 't visueel weer te geven.
Zoals ge ziet gaat ge een band leggen (of toch proberen...) die 39mm hoger is dan uw huidige band. Da's 4 cm ... da's enorm veel. Uwen auto gaat 19,5mm hoger staan, omdat de bandflank 19,5mm hoger is dan bij een 195/55R15 band. Da's dus rondomrond 2 cm meer rubber, en de kans is erg groot dat ge, als ge uw voorwielen draait of al rijdend inveert, ge uw wielkassen, veerpoot of iets anders gaat raken.
Het zou kunnen dat 't gaat passen, maar twéé series verschil kopen bij dezelfde breedte en velghoogte is doorgaans een no go. Eén serie verschil lukt vaak nog (net), maar twéé?
Als ge natuurlijk smaller gaat, dan kan dat weer wel (dat tweede cijfer is immers een procentuele weergave van de bandbreedte). Dus van 225/55R15 naar 195/65R15, dat gaat nog hoger zijn maar 't verschil zal al kleiner zijn. Maar als 't is zoals ge zegt, vrees ik dat ge die banden nieuw terug gaat mogen verkopen...Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Dat speelde ook door mn hoofd, heb toen eens onder de auto gelegen en blijkt dat ik toch erg veel plaats heb in mn wielkassen... dus kdenk/hoop wel dat et ga lukken.. Ik zal het iig goed testen als ik ze heb bedankt voor de uitleg ook, ik wist niet dat het verschil 3.9cm zou zijn, dacht eerder aan 2cm maar dat was dus verkeerd gedacht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stoffel_scirocco Bekijk BerichtenDat speelde ook door mn hoofd, heb toen eens onder de auto gelegen en blijkt dat ik toch erg veel plaats heb in mn wielkassen... dus kdenk/hoop wel dat et ga lukken.. Ik zal het iig goed testen als ik ze heb bedankt voor de uitleg ook, ik wist niet dat het verschil 3.9cm zou zijn, dacht eerder aan 2cm maar dat was dus verkeerd gedacht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stoffel_scirocco Bekijk BerichtenDat speelde ook door mn hoofd, heb toen eens onder de auto gelegen en blijkt dat ik toch erg veel plaats heb in mn wielkassen... dus kdenk/hoop wel dat et ga lukken.. Ik zal het iig goed testen als ik ze heb bedankt voor de uitleg ook, ik wist niet dat het verschil 3.9cm zou zijn, dacht eerder aan 2cm maar dat was dus verkeerd gedacht
Ik vind het - don't mind me saying it - eigenlijk erg dom. Je koopt winterbanden voor de veiligheid, maar om een paar euro's uit te sparen ga je dan zo'n dingen doen?
Comment
-
Ga seffens ook m'n winterbanden laten monteren.
Moest er nieuwe bestellen want de vorige had de bandencentrale weggesmeten wegens versleten.
Bandencentrale moest nu opnieuw goedkeuring vragen aan de leasemaatschappij en ze hebben wel in mijn plek beslist welk merk en type het wordt...Goodyear Ultragrip gelukkig scoren deze goed in de duitse testen.
Comment
-
Op pneusonline vind ik het volgende:
SP WINTER SPORT 3D ROF 195/55 R16 87H Velgbescherming, runflat, *, M+S keurmerk
en
SP WINTER SPORT 3D ROF 195/55 R16 87V Velgbescherming, runflat, BSW, *, M+S keurmerk
De laatste band is 17 euro per stuk duurder. BSW zou voor black side wall staan. Wat houdt dit concreet in? Bij mijn weten zijn de meeste banden zwart langs de zijkant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSnelheidsindex is hoger.
(heeft niks met bsw te maken maar dat verklaart het prijsverschil)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk BerichtenThanks! Had ik overgekeken. Puur uit interesse; wat betekent die BSW concreet? Of stelt dat niet veel voor en is het een marketing truc?
Zou wel vet zijn moest ge er bestellen zonder BSW, en er dan krijgt met muntgroene flanken. Joy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stoffel_scirocco Bekijk BerichtenHeb zonet Nokians besteld voor op de polo. Aangezien ik hier op het forum al veel goede dingen heb gelezen over ze, heb ik er wel vertrouwen in.
Heb wel de maat ietsje nauwkeuriger gekozen
Comment
-
Ik snap niet waarom iedereen zo goedkoop mogelijk winterbanden wil hebben. Het is toch om veiliger te rijden dat je het doet? Tijdens de winter slijten je zomerbanden niet dus het is geen weggesmeten geld ook niet...
BTW ik heb Hankook IceBears gekocht voor de 5, was de enige maat voor mijn zwarte velgen nog beschikbaar bij m'n bandenboer aan een redelijke prijs. Tot nu toe zeer tevreden van, sturen en remmen goed met weinig rolgeluid. Sneeuw en ijs valt nog te zien maar allicht beter dan mijn PS2's waar ik vorige winter toch een paar keer mee heb afgezien.
Comment
Comment