Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterbanden merk? maat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Beter is er bijna niet, zeker niet voor Belgische winteromstandigheden. Asymmetrisch profiel, zeer sportief (voor een winterband) en topprestaties op droog en nat. Scoorde tot vorig jaar (toen de 830 er kwam en de 810 daarom als ouder model wat achterop werd geschoven) topscores in de meeste tests die ik las. Op basis daarvan heb ik ze gekocht, en zeer tevreden ervan.

Hopelijk staan ze ook goed hun mannetje in de "diep"sneeuw, maar als ik de tests wat bekijk komt die daar ook meestal als beste uit!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Tstaat hier wss al ergens in een van de winterbandentopics maar heeft iemand ervaring met deze site: http://www.autobandenmarkt.be ?

Betrouwbaar?
      Hoe zijn ze qua prijzen tov. de meeste bandencentrales?
      Hoe zit het met de leveringstermijnen?

Tnx

Comment

• Zeer interessant qua prijs en levering zonder problemen, dit alles binnen een korte termijn. (Een week voor 3 sets van verschillende bandenmaten, allen van hetzelfde merk Nokian WR G2). Men moet wel de banden zelf omleggen of via een van de partners gaan, dat is zo'n 10 à 15 € per wiel extra, (zelf even navragen op voorhand).

Comment

• Iemand al ervaring met, of tests gelezen van Hankook Icept EVO W310?

't is een nieuwe band, tot vorig seizoen was de Icebear W440 de goede winterband van Hankook. Die scoorde meestal wel deftig tot heel goed, maar dat impliceert niet dat die W310 op hetzelfde niveau staat...en van die laatste vind ik weinig tot niets op het net. Ik zou die eventueel willen aanschaffen maar heb liever op voorhand een beeld over wat ik in huis haal.

Gisteren m'n Pilot Alpin PA2's opgelegd en tot nu toe teleurstelling alom, al ga ik nog wat wachten tot het een paar graden frisser is voor ik ze afbreek.
          Wel leuk, ik drift nu overal op het droge met evenveel gemak als met m'n Dunlop zomerbanden op het natte (hetzij wel met wat meer geluid en rook, uiteraard) maar dat mag niet de bedoeling zijn van winterrubber imo. Daarstraks een ritje op wat kleinere baantjes gedaan en ik werd zo zot van het geknipper van m'n ASC-lampje dat ik de boel maar heb uitgezet. En het asfalt lag er nochtans volledig droog bij...

Wel positief; ze voelen stijver aan en sturen op het eerste gevoel preciezer dan m'n Dunlop SP 2000. Maar daar ben je vet mee, als je zo over de gripgrens heen zit.
          Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten

Hopelijk staan ze ook goed hun mannetje in de "diep"sneeuw, maar als ik de tests wat bekijk komt die daar ook meestal als beste uit!
          TS830 zijn sowieso topbanden, doe je absoluut niets mis mee

Comment

• Vandaag gaan rond zien voor mijn vriendin haar fonkelnieuwe C3 1,6 Hdi 112 Pk zijn winterbanden en bijna nergens niks meer te vinden. Aangezien het een leasebak is gaan we niet zomaar waar we willen . Bij Verveer in Mechelen niks meer geen Conti's, geen Michelins, niks nul nada brosso.
            Maar wonder boven wonder de Mechelse bandencentrale heeft nog 4 Continentals kunnen bemachtigen type TS 830 P. Geluk hoogstwaarschijnlijk om dat het niet zo'n courante maat is 205/45/17, de meer gangbare maten blijken moeilijk te vinden plus lange wachttijden. Bij Verveer wachten voor montage tot 20/12. Die van ons worden door de Mechelse bandencentrale geplaatst op 3/12 wat toch ook nog 2 weken wachten is .
            Last edited by V-zesserke; 16/11/2010, 20:58.

Comment

• voor je citroën kan je ook eens gaan horen bij peugeot zelf. Die doen acties voor winterbanden en eventueel geleverd met velgen. Voor mijn 607 de conti's + 4 stalen velgen maatje 225/50 R17 een mooie prijs van 824€..
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                voor je citroën kan je ook eens gaan horen bij peugeot zelf. Die doen acties voor winterbanden en eventueel geleverd met velgen. Voor mijn 607 de conti's + 4 stalen velgen maatje 225/50 R17 een mooie prijs van 824€..
                Meeste leasingmaatschappijen laten dat niet toe, die krijgen zoveel korting daar omdat ze er met al hun wagens terechtkunnen, en niet alleen met hun peugeots bvb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Beter is er bijna niet, zeker niet voor Belgische winteromstandigheden. Asymmetrisch profiel, zeer sportief (voor een winterband) en topprestaties op droog en nat. Scoorde tot vorig jaar (toen de 830 er kwam en de 810 daarom als ouder model wat achterop werd geschoven) topscores in de meeste tests die ik las. Op basis daarvan heb ik ze gekocht, en zeer tevreden ervan.
                  Goed nieuws! Merci
                  BMW E61 525d LCI '09
                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                  Fiesta Red Edition '16

Comment

• Iemand ervaringen met winterbanden van Firestone? Is dat een wat betrouwbaar merk?

Comment

• Weet iemand wat het verschil is tussen Continental 810S en 830P ?

Ik twijfel nog voor op de GTI ...

Comment

• op de site van continental

810S:

De ContiWinterContactTM TS 810 Sport, de sportband voor in de winter, combineert uitstekende handlingeigenschappen met een prima grip op een nat wegdek en veilige rijeigenschappen in winterse omstandigheden. De stijve profielblokken zorgen voor een uitstekende stabiliteit bij het nemen van bochten. De speciale profieltekening in het midden van de band, die lijkt op de profieltekening van zomerbanden, zorgt voor een zo kort mogelijke remafstand op een droog wegdek. De wijdere profielgroeven met de sipe spacers aan de binnenkant van de band houden de groeven open wanneer ze contact maken met de grond. Daardoor worden de groeven gevuld met sneeuw, wat zorgt voor een extra goede grip in winterse omstandigheden.
                        830P

De nieuwe ContiWinterContactTM TS 830 P - winterse veiligheid voor krachtige voertuigen.

Uitzonderlijke remkracht op natte en ijzige wegen

De hoge stijfheid van de blokken in het midden van het loopvlakpatroon en het grote aantal groeven garanderen een maximale hoeveelheid grijpranden, die voor een beduidend betere remkracht op natte en ijzige wegen zorgen.

Betere tractie op sneeuw

Het grote aantal blokken en groeven op de schouders van de band zorgen voor een veelheid aan grijpranden en bijgevolg een betere grip in sneeuw.

Lange levensduur

Vanwege de gelijkmatige verdeling van de blokstijfheid en de bijbehorende gelijkmatige spreiding van de druk op het contactvlak met de grond, verslijt de ContiWinterContact™ TS 830 P trager en gelijkmatiger, wat resulteert in een langere levensduur en meer kilometers.

Snelheidsindex: H/V/W
                        Velgafmeting: 16" – 18"
                        Breedte: 205 – 245
                        Series 40 – 60
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Weet iemand wat het verschil is tussen Continental 810S en 830P ?

Ik twijfel nog voor op de GTI ...
                          810 is al een aantal jaartjes uit, de 830 is de nieuwere versie (ik dacht sinds 2008 ). En de 830'P' is de versie voor performantere wagens, maar vooral de gewone 830 scoort overal heel goed.

Maar dat wist je al allemaal zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                            810 is al een aantal jaartjes uit, de 830 is de nieuwere versie (ik dacht sinds 2008 ). En de 830'P' is de versie voor performantere wagens, maar vooral de gewone 830 scoort overal heel goed.

Maar dat wist je al allemaal zeker?
                            Ik zoek vooral een band die het goed doet in droog en nat weer in de winter. En ook bestand is tegen besneeuwde wegen.

Ik ga er niet meer op skivakantie, dus 99% van de tijd zal het op droog of nat wegdek te doen zijn. Ik zoek een band die me toch een goed gevoel geeft en toelaat sportief te rijden.

Mijn vorige pirelli snowsports lieten het op dat vlak nogal afweten vond ik ...

Vandaar dat die 810S mijn goed leek, heeft het profiel van de zomerband.

Comment

Ik zoek vooral een band die het goed doet in droog en nat weer in de winter. En ook bestand is tegen besneeuwde wegen.

Ik ga er niet meer op skivakantie, dus 99% van de tijd zal het op droog of nat wegdek te doen zijn. Ik zoek een band die me toch een goed gevoel geeft en toelaat sportief te rijden.

Mijn vorige pirelli snowsports lieten het op dat vlak nogal afweten vond ik ...

Vandaar dat die 810S mijn goed leek, heeft het profiel van de zomerband.
                              De 830(P) is allround heel goed maar blinkt vooral uit op sneeuw. Misschien Dunlop 3D eens proberen?
                              Yokohama W.Drive komt er op het droge meestal het beste uit, maar is op andere vlakken wel een beetje 'bagger'

Comment

• Vandaag de Blizzaks op mijn steelies laten trekken. They came with the car maar ik was er toch content van vorig jaar, toen had ik wel LM30 en nu LM25. Al sleten ze wel wat rap toen het nog 16°C was in november
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                  De 830(P) is allround heel goed maar blinkt vooral uit op sneeuw. Misschien Dunlop 3D eens proberen?
                                  Yokohama W.Drive komt er op het droge meestal het beste uit, maar is op andere vlakken wel een beetje 'bagger'
                                  Dunlop 3D was idd een andere optie die ik aan het overwegen ben.

Die komen onder mijn vader zijn A5 in 19 inch, dus daar ben ik wel benieuwd naar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Vandaag de Blizzaks op mijn steelies laten trekken. They came with the car maar ik was er toch content van vorig jaar, toen had ik wel LM30 en nu LM25. Al sleten ze wel wat rap toen het nog 16°C was in november
                                    Goeie band !

Comment

• Hier nog steeds de Michelin Pilot Alpin, vorig jaar gebruikt in de winter en ze zijn nog goed dus rijden maar!

Zeer tevreden van, maat is 235/45 op een 17'' velg.

Comment

Dunlop 3D was idd een andere optie die ik aan het overwegen ben.

Die komen onder mijn vader zijn A5 in 19 inch, dus daar ben ik wel benieuwd naar
                                        Ik kan je die aanraden, heb zelf ook al een setje M3 en vervolgens 3D versleten, vooral die laatste zullen je niet rap onaangenaam verrassen bij een vlottere rijstijl

Maar eigenlijk kan je met TS830, 3D, Goodyear Ultragrip 7+ of Alpin A4 sowieso niet veel mis doen. De eerste wordt vooral geprezen in de sneeuw, de 2de op het droge, de 3de in de regen en de 4de allround.
                                        Voordeel van Michelin is dat ze sowieso al minder snel slijten, maar nu ook naar 't schijnt nog meer profieldiepte hebben dan de rest. Ze zijn niet goedkoop, maar je komt er wat langer mee toe. Ik ben zelf ook ebay in het oog aan't houden voor zo'n setje A4's

edit: op welke maat staat je GTI? 225/45r17 is de grootste maat voor Alpin A4, en volgens mij ook de standaard maat voor een G5 GTI?
                                        Last edited by ; 19/11/2010, 19:43.

Comment

• Gezocht: winterbanden voor op de Z4!

Eisen: toch nog een sportief weggedrag, goed op droog en nat. Moet ook in staat zijn de auto te doen vertrekken op een besneeuwde parking.

Maat is 18", ben geneigd te kiezen voor dezelfde breedte als de zomerbanden (235 en 255 als ik me niet vergis).

Comment

Working...
                                          X