Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterbanden merk? maat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Net ook de prijs gekregen van de Michelin Alpin 4 's ... maar 6 euro per band duurder !

Ik denk dat ik voor die ga gaan ipv de dunlops. Het is een splinter nieuw model dus ik denk dat die wel iets beter kunnen zijn. Slijtage is ook pakken beter.

...

Comment

• Heb nu een weekje de Dunlop wintersports 3D 255/40/19 liggen, de eerste keer dat ik met winterbanden rij . Bij het vertrekken moet ik echt opletten bij gasgeven of ze spinnen en op gas gaan tijdens draaien geeft direct een drift. Is dat normaal dat winterbanden daar veel gevoeliger voor zijn dan gewoon banden (Michelin PS2) ? Heb er nu een 150 km mee gebold dus ik vermoed dat de "beschermlaag" er toch af zal zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kawazakske Bekijk Berichten
        Heb nu een weekje de Dunlop wintersports 3D 255/40/19 liggen, de eerste keer dat ik met winterbanden rij . Bij het vertrekken moet ik echt opletten bij gasgeven of ze spinnen en op gas gaan tijdens draaien geeft direct een drift. Is dat normaal dat winterbanden daar veel gevoeliger voor zijn dan gewoon banden (Michelin PS2) ? Heb er nu een 150 km mee gebold dus ik vermoed dat de "beschermlaag" er toch af zal zijn ?
        ik heb ook dunlop winter sport 3D liggen, welliswaar een heel pak kleiner(205/55r16)
        Nog geen enkele keer kunnen spinnen, wat ik met een 225/45/18 zomerbanden wel heb(dunlop sportmaxx)

in mijn geval is het dus omgekeerd.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Kwestie van je velg grondig te beschermen voor de winter begint hé.

En eerlijk gezegd liever een optisch minder mooie OEM 17", dan een replica 18".
          Mijn 'echte' 19" velgen zijn perfect beschermd. In de garage.

Wat is voor jou dan het probleem met die replica's? Het is bijna goedkoper ieder winterseizoen nieuwe replica velgen te kopen, dan nieuwe. Voor mijn part gaan ze helemaal kapot. (wat dus in de praktijk niet gebeurt hé)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Mijn 'echte' 19" velgen zijn perfect beschermd. In de garage.

Wat is voor jou dan het probleem met die replica's? Het is bijna goedkoper ieder winterseizoen nieuwe replica velgen te kopen, dan nieuwe. Voor mijn part gaan ze helemaal kapot. (wat dus in de praktijk niet gebeurt hé)
            dit geldt natuurlijk niet voor alle replica's (sommige zijn oersterk), maar sommige replica's zijn van zo'n slechte kwaliteit dat ze gevaarlijk worden. Velg volledig krom, gescheurd of zelfs velgrand van het hart afgebroken is mogelijk als je eens écht hard door een put knalt... en dat wil je niet meemaken wanneer je met je kindjes op de achterbank aan 130 over de snelweg bolt

Comment

• vraagje
              welke heeft jullie voorkeur voor een astra H
              Dunlop SP WINTER SPORT 3D 205/55 R16 91H
              Nokian WR G2 195/65 R15 91T
              Nokian WR G2 185/65 R15 92H
              Vredestein SNOWTRAC 3 185/65 R15 88H

momenteel liggen er 205/55/16 op.
              de andere maten zijn ook perfect gehomologeerd.
              wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                Vind je dat nu echt noodzakelijk om winterbanden te plaatsen?
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• ik zou de nokians nemen om 2 reden:

ik heb aandelen van nokian
                  ik heb aandelen van de meeste carrosseriën in de buurt

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kawazakske Bekijk Berichten
                    Heb nu een weekje de Dunlop wintersports 3D 255/40/19 liggen, de eerste keer dat ik met winterbanden rij . Bij het vertrekken moet ik echt opletten bij gasgeven of ze spinnen en op gas gaan tijdens draaien geeft direct een drift. Is dat normaal dat winterbanden daar veel gevoeliger voor zijn dan gewoon banden (Michelin PS2) ? Heb er nu een 150 km mee gebold dus ik vermoed dat de "beschermlaag" er toch af zal zijn ?
                    Wat je verwacht met een Mustang?

Comment

• Iemand een idee waar ze, liefst in het gentse, nog aan winterbanden zouden kunnen raken in 225/40/18 van michelin, pirelli of dunlop? Ons bandencentrale waar we normaal gaan zegt: alles van de goede merken uitverkocht in belgie en enkel nog achilles en semperit en soortgelijke merken te verkrijgen en geen idee wanneer we wat daarvan gaan binnenkrijgen

Comment

• Dat klopt, wij moeten nu ook Fulda, Vredestein etc gaan verkopen omdat alle topmerken uitverkocht zijn, in eender welke maat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Dat klopt, wij moeten nu ook Fulda, Vredestein etc gaan verkopen omdat alle topmerken uitverkocht zijn, in eender welke maat.
                          Pff kloterij, tis mijn pa die beslist en kzit al meer dan een maand te zeggen: pa we moeten winterbanden bestellen of ze gaan nietmeer te krijgen zijn.. maar niet willen luisteren en nu ist van dat

Comment

• Op reifen.com nog 4x continental wintercontact ts790 gevonden die onmiddelijk leverbaar zijn. Betrouwbare site?

Comment

• Als ze leverbaar zijn en ze willen ze leveren doen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Als ze leverbaar zijn en ze willen ze leveren doen!
                                Er staat een icoontje van onmiddelijk leverbaar bij en als ik verder ga naar betaling en leveradres staat Belgie erbij en er staat bij de verkoopsvoorwaarden ook dat als de banden op stock zijn ze binnen de 7dagen bij u thuis zijn in de landen waar ze willen leveren..

Comment

• Nu al alles uitverkocht?

die mannen weten wel hoe ze de prijs kunnen optrekken

Comment

• ik heb Barum winterbanden op 14" staal (185 65 14)
                                    ik ben er content van, goed genoeg voor een 115pk FWD'er

Comment

• Iemand die Roadstone banden kent zijn blijkbaar een van de weinigen nu nog verkrijgbaar.

Comment

• Dunlop Wintersport 3D in 225/55/R16 voor op de omega.
                                        Ik heb ze vorige week maandag besteld. Bij dezelfde bandenboer blijkt nu alles uitverkocht tenzij de minder gegeerde merken zoals Fulda, Semperit, Vredestein, etc, maar die kan je ook maar krijgen tegen stevige prijzen (lees: normale prijzen voor een normale pirelli, michelin, ...)

Comment

• In Augustus 128€ betaald voor deze, vorige week stonden ze aan 191€, en nu terug op 144€

Mensen die nog winterbanden nodig hebben----> www.autobandenmarkt.be

Comment

Working...
                                          X