Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterbanden merk? maat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
    Iemand die Roadstone banden kent zijn blijkbaar een van de weinigen nu nog verkrijgbaar.
    Heb ze gehad op mijn SL.

Niet slecht, alleen wel serieus wat rolgeluiden.

Ohja, en het is niet omdat ze als V geklasseerd staan dat je er ook 230 mee moet gaan rijden, want dan voel je wel dat ze het eigenlijk niet aankunnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
      Mensen die nog winterbanden nodig hebben----> www.autobandenmarkt.be
      Die zijn ook redelijk uitverkocht hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Die zijn ook redelijk uitverkocht hoor
        Ik heb enkel gekeken op de maten die ik gebruik é. 225/40-18 V
        Waarschijnlijk niet zo'n populaire maat als winterband, waardoor er wel nog een paar van in stock zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Ik heb TS810S liggen in 225/40 R18.
          Idem. Zeer tevreden van.

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          TS810S it is!
          Goeie keus.

Maar verder lees ik: je wil 18", maar wel met andere velgen? Waarvoor?

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Slijtage is ook pakken beter.
          Hoe weet je dat? Bij mijn weten is dat model nog maar net beschikbaar, en zijn er nog geen langeduurtests. Naar mijn ervaring gaat een Michelin winterband niet (significant) langer mee dan een andere A-merk winterband. En zo helemaal tevreden was ik van de PA en de PA2 nu ook weer niet, de Dunlop Winter Sport 3D vond ik alvast veel beter dan de PA2 (toen op hetzelfde moment allebei top of the line winterbanden).
          't Is niet omdat de Michelin Pilot Sport (de originele) en in mindere mate de Pilot Sport 2 langer meegingen dan hun concurrenten, dat dat met alle Michelins zo is, hé.

Michelin is niet heilig, al hebben ze - toegegeven - echt goeie producten. Voor mij voorlopig echter geen Michelin meer, want ik wat niet zo tevreden over de PS2, ik vind de CSC3 een duidelijk betere band. En ik heb m'n PS2's versleten op een 30.000 km, dus 't is niet dat die de levensduur halen van de vroeger Pilot Sports ook niet... (met m'n oem PS op de E46 320d touring heb ik - dacht ik - meer dan 60.000km gebold)

Comment

• De mama gaat morgen eens kijken naar een winterband in 195/50/ 15 voor op de a-klasse. Eens kijken of we daar wel de oprit mee op raken.

Comment

• @gTa: mijn vader wil kunnen wisselen wanneer 'ie dat zelf wenst. Bijvoorbeeld dit weekend snel beslist de wintervelgen te steken, als je dan nog moet bellen naar de bandencentrale heb je kans dat ze je niet op tijd kunnen verder helpen. Mijn pa heeft absoluut geen tijd om hem daarmee te kunnen bezighouden of daar tijdig op in te spelen. Als't nodig is moeten die winterbanden er rap onder kunnen.

Helaas waren de 18" een stuk te duur, een hele set zou op 3,5k komen. 't Is dus een set 17" geworden, helaas. Er was korting op een set bij BMW, welke banden eronder liggen weet ik niet. Normaal gezien Bridgestone Blizzak vrees ik.

Comment

• Mijn banden zouden eind volgende week/begin de week erna moeten toekomen volgens de site
                Met mn versleten zomerbanden valt echt niet te rijden nu. Kstond gisterenmorgen stil aan een kruispunt, ik laat gewoon mijn rem los en mn auto begint vanzelf scheef te trekken

Kstond wat verder stil in de file en de baan helde wat af naar rechts, totaal niet veel, en ineens begon ie naar het voetpad te schuiven.

De blikken van de andere chauffeurs waren wel weer goud waard toen ik zowat overal super dwars doorkwam om ook maar iets vooruit te raken!

Is wel eens geestig, maar verre van handig en echt veilig was het ook niet ma soit nog een dikke week volhouden en dan mag het vollen bak sneeuwen wat mij betreft.

Comment

• Gisterenmorgen hetzelfde voor gehad als bovenstaande poster, met versleten zomerbanden geen grip what so ever en op bol staand binnen baantje moeten al mijn rallyaspiratie boven halen om uit de gracht te blijven (zaten er daar al een paar in btw).

Dus voor de 1ste x 2 winterbanden laten monteren (de 2 voorste uiteraard, mijn 2 achterste zomerbanden hadden nog zo goed als geen slijtage, dus daar zag ik het nut niet van in), moet zeggen dat het verschil best behoorlijk was, maar wss had ik hetzelfde gedacht als ik 2 nieuwe zomerbanden had laten monteren.
                  Banden zijn Pirelli Sottozero's btw, 3uur voor in de kou mogen wachten en ik denk dat ik de laatste 2 winterbanden uit heel Belgie heb lol...

Comment

• En nu gaat half het forum posten dat je een oen bent als je slechts op één as winterbanden monteert !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Hoe weet je dat? Bij mijn weten is dat model nog maar net beschikbaar, en zijn er nog geen langeduurtests.
                      Im ADAC Winterreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?

Hier hebben ze de slijtage toch echt wel dik lager staan dan al de rest ...

Ik heb nu ook CSC3 ipv de PS2's. Ik was wel tevreden van de PS2's ... ik zal volgende droog seizoen goed kunnen vergelijken want dan moeten er ook vooraan nieuwe CSC3's onder komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                        Kstond gisterenmorgen stil aan een kruispunt, ik laat gewoon mijn rem los en mn auto begint vanzelf scheef te trekken

Kstond wat verder stil in de file en de baan helde wat af naar rechts, totaal niet veel, en ineens begon ie naar het voetpad te schuiven.

Is wel een feit. Mijn kar is ook de eerste waar met zomerbanden echt niet viel te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          En nu gaat half het forum posten dat je een oen bent als je slechts op één as winterbanden monteert !
                          Liefst op de linkeras, dan toch, want als chauffeur zit ge links dus dan wilt ge toch liever dat de rechterkant van uwen auto éérst crasht. Ha ja!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            http://www.adac.de/infotestrat/tests...cePageId=31821

Hier hebben ze de slijtage toch echt wel dik lager staan dan al de rest ...
                            Ha, nice! (test opent wel niet hier bij mij, vanavond 'es bekijken)

Probleem is wel vaak dat bij bandentests, als ze al een score geven voor levensduur, ze voort gaan op wat de constructeur opgeeft of gewoon assumpties maken op grond van vorige/andere modellen.

De tests waar ze wel slijtage meten, is dat altijd op een slijtagerol. Dat geloof ik wel al. Maar 't beste is toch nog gebruikerservaring, vind ik. Al is het dan natuurlijk goed oppassen dat je vergelijkt met mensen met gelijk(aardig)e auto's, gebruik en rijstijl.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              @gTa: mijn vader wil kunnen wisselen wanneer 'ie dat zelf wenst. Bijvoorbeeld dit weekend snel beslist de wintervelgen te steken, als je dan nog moet bellen naar de bandencentrale heb je kans dat ze je niet op tijd kunnen verder helpen. Mijn pa heeft absoluut geen tijd om hem daarmee te kunnen bezighouden of daar tijdig op in te spelen. Als't nodig is moeten die winterbanden er rap onder kunnen.

Helaas waren de 18" een stuk te duur, een hele set zou op 3,5k komen. 't Is dus een set 17" geworden, helaas. Er was korting op een set bij BMW, welke banden eronder liggen weet ik niet. Normaal gezien Bridgestone Blizzak vrees ik.
                              Deftige replicas in 18 duim met goeie winterbanden betaal je maximaal 1500€.
                              3,5K (of is 't een specialleke,RFT met sensoren op de ventielen ofzo??)
                              Enfin, vorig jaar gezien dat een set stalen 16duimers met 205/55 16 in V ook bijna 1200€ kostte, die mannen hanteren nogal geschifte prijzen.

Comment

Deftige replicas in 18 duim met goeie winterbanden betaal je maximaal 1500€.
                                3,5K (of is 't een specialleke,RFT met sensoren op de ventielen ofzo??)
                                Enfin, vorig jaar gezien dat een set stalen 16duimers met 205/55 16 in V ook bijna 1200€ kostte, die mannen hanteren nogal geschifte prijzen.
                                Replica

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Replica

Merken die allerhande velgen maken, en dan van een bepaald (duur) type een replica-versie maken zijn volgens jou rommel?
                                  Diezelfde fabrikant maakt dan de lekker duur verkochte OEM-velgen.

Vroeger op m'n e36 ook een tijd replica's gehad, nooit problemen mee gehad, later alle 4 m'n OEM BBS BMW-velgen regelmatig mogen laten rechten.

Kzal u na de winter eens laten weten of m'n replica lm's nog intact zijn.

p.s. liever een set replica-velgen erbij voor de in de winter, dan m'n originele Alpina's elke 6 maand mss te beschadigen door telkens de winter/zomerbanden te switchen.

Comment

• Zou een 225 band passen op een velg van 8.5? Of is dat teveel getrokken?

Comment

Merken die allerhande velgen maken, en dan van een bepaald (duur) type een replica-versie maken zijn volgens jou rommel?
                                      Diezelfde fabrikant maakt dan de lekker duur verkochte OEM-velgen.

Vroeger op m'n e36 ook een tijd replica's gehad, nooit problemen mee gehad, later alle 4 m'n OEM BBS BMW-velgen regelmatig mogen laten rechten.

Kzal u na de winter eens laten weten of m'n replica lm's nog intact zijn.

p.s. liever een set replica-velgen erbij voor de in de winter, dan m'n originele Alpina's elke 6 maand mss te beschadigen door telkens de winter/zomerbanden te switchen.
                                      Pas nog een setje Borbets van een week oud in de vuilbak gesmeten, die dingen stonden zo ovaal als iets. En Borbet lijkt me toch een goed merk, niet?

Ik rij liever op 16" staal rond dan op 17" replica

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                        Gisterenmorgen hetzelfde voor gehad als bovenstaande poster, met versleten zomerbanden geen grip what so ever en op bol staand binnen baantje moeten al mijn rallyaspiratie boven halen om uit de gracht te blijven (zaten er daar al een paar in btw).

Dus voor de 1ste x 2 winterbanden laten monteren (de 2 voorste uiteraard, mijn 2 achterste zomerbanden hadden nog zo goed als geen slijtage, dus daar zag ik het nut niet van in), moet zeggen dat het verschil best behoorlijk was, maar wss had ik hetzelfde gedacht als ik 2 nieuwe zomerbanden had laten monteren.
                                        Banden zijn Pirelli Sottozero's btw, 3uur voor in de kou mogen wachten en ik denk dat ik de laatste 2 winterbanden uit heel Belgie heb lol...
                                        Heb vroeger op de Mini ook eens twee sneeuwbanden (nog met spikes toen) laten monteren op de voorwielen alleen, de achterbanden waren ook nog goed. Na twee ongevallen (door tête à queue's, op de motor remmen op sneeuw en ijs was al genoeg om het achterste van de wagen naar voor te laten komen, de voorste wielen beten zich vast met de spikes waar de achterste totaal geen grip hadden en dus uitbraken) heb ik de sneeuwbanden er afgesmeten en heb dezelfde als vanachter ook op de voorste (aangedreven) wielen gelegd, daarna geen problemen meer gehad. Dus voorzichtig want de wagen gaat compleet anders reageren, hoe beter de grip hoe uitgesprokener het "aardige" reageren waarschijnlijk zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cclherreman Bekijk Berichten
                                          Zou een 225 band passen op een velg van 8.5? Of is dat teveel getrokken?
                                          Dat gaat wat fel getrokken zijn vrees ik
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X