Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterbanden merk? maat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Pas nog een setje Borbets van een week oud in de vuilbak gesmeten, die dingen stonden zo ovaal als iets. En Borbet lijkt me toch een goed merk, niet?

Ik rij liever op 16" staal rond dan op 17" replica
    Jah Borbet da zijn plooivelgen.
    Goed informeren op voorhand, want er zit idd rommel tussen.
    Mijn bandenboer verkoopt eigenlijk geen hele goedkope velgen...en ik vertrouw die blindelings.
    Op de polderrit zijn we toch aan serieus tempo door ferme putten gereden, en so far so good. En zijn ze na een winter kapot, dan steken we volgende winter gewoon eens een ander setje hé. De commerce moet draaien.

Ik ging ook eerst opteren voor 17inch, maar nadat m'n bbs'en van m'n e36 eens op m'n e46 hebben gezeten, toch maar besloten om geen 17inch te steken, het stond wat knullig.

tegenover dit...

Daarnet een uurtje gaan spelen in de sneeuw, en de kar rijdt perfect in de volle sneeuw met deze setup. Voorlopig tevreden dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Dat gaat wat fel getrokken zijn vrees ik
      225 op 8,5 duim gaat perfect, ik heb ze zowel op m'n voorste 8x18 en achterste 9x18 velgen.
      Best wel banden nemen met een velgbescherming.

Comment

• Vette stance...

Comment

• Heeft iemand ervaring met deze winterbanden:
          Kumho KW23
          Toyo S953

Zijn zowat de enige waar ik nog aan een redelijke prijs kan aan geraken.
          AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Replica
            Dat is zo slecht niet, mijne pa was vorige winter in een put gereden => kapotte band.
            Maar de velg had niks .
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
              Vandaag gaan rond zien voor mijn vriendin haar fonkelnieuwe C3 1,6 Hdi 112 Pk zijn winterbanden en bijna nergens niks meer te vinden. Aangezien het een leasebak is gaan we niet zomaar waar we willen . Bij Verveer in Mechelen niks meer geen Conti's, geen Michelins, niks nul nada brosso.
              Maar wonder boven wonder de Mechelse bandencentrale heeft nog 4 Continentals kunnen bemachtigen type TS 830 P. Geluk hoogstwaarschijnlijk om dat het niet zo'n courante maat is 205/45/17, de meer gangbare maten blijken moeilijk te vinden plus lange wachttijden. Bij Verveer wachten voor montage tot 20/12. Die van ons worden door de Mechelse bandencentrale geplaatst op 3/12 wat toch ook nog 2 weken wachten is .
              Blijkbaar doet die leasemaatschappij simpelweg haar goesting .
              I.p.v. de originele maat (205/45/17) hebben ze zonder boe of bah er Continentals Ts 830 met andere l.m. velgen (Borbet) opgezet en in de maat 195/60/15.
              Nu moeten ze natuurlijk niet steeds om het half jaar de banden van en op de velgen incl. balanceren etc...
              Het zal wel een kwestie van centen zijn vermoed ik zo .
              Het is nog wat vroeg om over de Conti's al een oordeel te vellen, maar gezien zijn goede testresultaten ik heb daar niet te veel twijfels over .

Comment

• Conti's eindigen meestal hoog (of eerste plaats) in de vergelijkende winterbandentesten.

Comment

• Ondertussen heb ik ze eens kunnen testen op sneeuw en het is dik in orde, het verschil met de zomerbanden (Pilot Exalto's van Michelin) is héél goed voelbaar.
                  Meer tractie, remmen verloopt merkelijk korter (en het ABS gaat minder snel in werking) en de zijdelingse grip is duidelijk een pak toe genomen. Een pluim dus voor Continental .
                  Bovendien is die C3 geen al te zware wagen wat imo ook al enig voordeel geeft, als ik nu vergelijk met mijn C5 (die nog op zomers schoeisel staat ) en een pak meer gewicht mee heeft dan weet ik dat de winterse ritten wel in de C3 gaan gebeuren .

Comment

• De mijne zijn zopas toegekomen sie. Tis nog snel gegaan als je in acht neemt dat ze hier in belgie zowat overal zonder zitten.. Vorige week dinsdag ze op reifen.com besteld en vanmorgen stond er al een koerier mee aan de deur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                      De mijne zijn zopas toegekomen sie. Tis nog snel gegaan als je in acht neemt dat ze hier in belgie zowat overal zonder zitten.. Vorige week dinsdag ze op reifen.com besteld en vanmorgen stond er al een koerier mee aan de deur.
                      Nice ... ze zijn precies ook niet zo duur, ik ben daarnet ook eens aan 't rondneuzen geweest. Waar laat je ze monteren, en wat betaal je daar ongeveer voor?
                      AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Heb vroeger op de Mini ook eens twee sneeuwbanden (nog met spikes toen) laten monteren op de voorwielen alleen, de achterbanden waren ook nog goed. Na twee ongevallen (door tête à queue's, op de motor remmen op sneeuw en ijs was al genoeg om het achterste van de wagen naar voor te laten komen, de voorste wielen beten zich vast met de spikes waar de achterste totaal geen grip hadden en dus uitbraken) heb ik de sneeuwbanden er afgesmeten en heb dezelfde als vanachter ook op de voorste (aangedreven) wielen gelegd, daarna geen problemen meer gehad. Dus voorzichtig want de wagen gaat compleet anders reageren, hoe beter de grip hoe uitgesprokener het "aardige" reageren waarschijnlijk zal zijn.
                        Had uiteraard op voorhand al stil gestaan dat mijn achterste banden iets 'slipgevoeliger' konden zijn, maar tot dan was ik ook niet echt volledig overtuigd van de betere werking van winterbanden.

Ondertss kan ik wel degelijk zeggen dat het een verschil uit maakt, ik merk ook dat mijn achterbanden iets 'stijver' zijn en dus iets sneller grip verliezen, maar niet in die mate dat het gevaarlijk wordt en verder heb ik liever 2 voorste winterbanden (waar het sturen en de aandrijving op zitten) dan 2 achterste winterbanden en zomerbanden vooraan.
                        Daarbij, kon ik even mijn tegensturen weer wat bijschaven
                        En als laatste, blijkbaar waren het de laatste 2 winterbanden die ze toen nog hadden liggen en beter 2 winterbanden dan geen winterbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                          Nice ... ze zijn precies ook niet zo duur, ik ben daarnet ook eens aan 't rondneuzen geweest. Waar laat je ze monteren, en wat betaal je daar ongeveer voor?
                          Nee twas iets van een 850€ voor 4 continental wintercontacts in 225-40-18 en 235-40-18
                          In de lokale bandencentrale in Merelbeke, prijs zal ik u vanmiddag weten zeggen
                          Maar dat zal wel meevallen vermoed ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                            Nee twas iets van een 850€ voor 4 continental wintercontacts in 225-40-18 en 235-40-18
                            In de lokale bandencentrale in Merelbeke, prijs zal ik u vanmiddag weten zeggen
                            Maar dat zal wel meevallen vermoed ik.
                            10€/band

Comment

• Iemand ervaringen met ContiWontercontact TS 830? Moeder en vader zouden liever winterrubber liggen hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                Iemand ervaringen met ContiWontercontact TS 830? Moeder en vader zouden liever winterrubber liggen hebben...
                                Is hier al verschillende keren aan bod geweest en blijkt geen slechte band te zijn

Comment

• Ik overweeg ook een setje te kopen.
                                  Standaard heb ik BMW 207M-velgen zitten met vooraan 205/50-17-banden en achteraan 225/45-17. Voorlopig neig ik naar 17" met 205 mm-banden rondom. 16" voor een 1-reeks wordt geleverd met 195 mm-banden. Ik vraag mij af of de combo van die kleinere velgmaat en de iets smallere banden (vooral achteraan dan) het weggedrag niet iets te veel zou wijzigen.
                                  En Bridgestone Blizzak LM 25-banden, is dat wat? Dit week-end met een Mini Cooper S gereden en die banden zaten daar toevallig ook op (in de maat 205/45-17 rondom). Ik vond ze alleszins aangenaam, maar ik kan niet echt vergelijken.
                                  Is dit trouwens wat? http://www.salesafter.eu/index.php/c...winter--6.html
                                  Ik veronderstel dat dat OEM-velgen zijn?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                    Pirelli W210 Sottozero banden zijn die wat goed?

Ik overweeg een setje te kopen op stalen velgen voor op de MB in maat 195/60 R16.
                                    Ik heb reeds op zowel mijn A6 als nu m'n A4 deze pirelli's zitten ( 225 - R17 ) en voor mij persoonlijk zijn die super, rijden vrij stil en hebben toch een heel erg goede grip in winterse omstandigheden. Twee collega's hebben ze ook liggen op hun BMW's ( 530D en 530GT ) en zijn ook zeer tevreden. Geen miskoop volgens mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                      Iemand ervaringen met ContiWontercontact TS 830? Moeder en vader zouden liever winterrubber liggen hebben...
                                      Ik heb die steken. Zeer content van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Ik overweeg ook een setje te kopen.
                                        Standaard heb ik BMW 207M-velgen zitten met vooraan 205/50-17-banden en achteraan 225/45-17. Voorlopig neig ik naar 17" met 205 mm-banden rondom. 16" voor een 1-reeks wordt geleverd met 195 mm-banden. Ik vraag mij af of de combo van die kleinere velgmaat en de iets smallere banden (vooral achteraan dan) het weggedrag niet iets te veel zou wijzigen.
                                        En Bridgestone Blizzak LM 25-banden, is dat wat? Dit week-end met een Mini Cooper S gereden en die banden zaten daar toevallig ook op (in de maat 205/45-17 rondom). Ik vond ze alleszins aangenaam, maar ik kan niet echt vergelijken.
                                        Is dit trouwens wat? http://www.salesafter.eu/index.php/c...winter--6.html
                                        Ik veronderstel dat dat OEM-velgen zijn?
                                        Ik heb ze steken en ben er zeer content van. Heb enkele tests gezien waaruit ze niet als de beste komen, maar voor het geld kan je zeker en vast niet sukkelen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                                          Ik heb ze steken en ben er zeer content van. Heb enkele tests gezien waaruit ze niet als de beste komen, maar voor het geld kan je zeker en vast niet sukkelen!
                                          Idd. Vooral bij nat weer zouden ze blijkbaar minder scoren dan de gemiddelde winterband. Voor de rest scoren ze wel vrij goed, zag ik.
                                          Hier: http://www.autobanden-winkel.nl/band...07_2055516.pdf
                                          Klopt het dat die Bridgestones het beter doen op sportief georiënteerde wagens?

Zijn er mensen die op hun Bimmer non-runflat-winterbanden hebben zitten?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X