Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterbanden merk? maat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Een Prius op 19" sloffenIk ben er 100% zeker van dat dat geen waar is. Een prius staat eerder op 15 of 16".

Prius III Sol heeft standaard 215/45-17 zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Idd. Vooral bij nat weer zouden ze blijkbaar minder scoren dan de gemiddelde winterband. Voor de rest scoren ze wel vrij goed, zag ik.
      Hier: http://www.autobanden-winkel.nl/band...07_2055516.pdf
      Klopt het dat die Bridgestones het beter doen op sportief georiënteerde wagens?

Zijn er mensen die op hun Bimmer non-runflat-winterbanden hebben zitten?
      Ik heb op m"n E92 non runflats liggen Bridgestone LM 35, uiterst tevreden van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MDS Bekijk Berichten
        Ik heb op m"n E92 non runflats liggen Bridgestone LM 35, uiterst tevreden van
        Ik heb de Continentals wintercontact ts830p (non runflat) in 18 duims versie op mijn E92. Ook heel tevreden van.

Comment

• Persoonlijk vindt ik de Uniroyals ms vele beter rijden (beetle) met dit weer dan onze nieuwe Continentals op de Rav4 , en dat is dan nog 4x4 .

Volgende keer zeker terug Uniroyal !
          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Ik heb nu even wat tijd en ook al de omstandigheden gehad om mijn 2 sets banden te vergelijken.

Op de GTI zitten dus nieuwe pilot alpin 4's.
            Onvoorstelbaar goeie band ! Doet het super in droog en in de regen. Lekker stabiel in de sneeuw. Tractie in sneeuw en ijs is goed maar niet extreem goed.

De Blizzaks op de bmw hebben in de sneeuw super veel tractie. Belachelijk goeie band in sneeuw, en ijs. Zelf moeilijk om te driften omdat hij blijft grip geven en je dus snel snelheid opbouwt.
            Iets minder op droog en op nat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Ik overweeg ook een setje te kopen.
              Standaard heb ik BMW 207M-velgen zitten met vooraan 205/50-17-banden en achteraan 225/45-17. Voorlopig neig ik naar 17" met 205 mm-banden rondom. 16" voor een 1-reeks wordt geleverd met 195 mm-banden. Ik vraag mij af of de combo van die kleinere velgmaat en de iets smallere banden (vooral achteraan dan) het weggedrag niet iets te veel zou wijzigen.
              En Bridgestone Blizzak LM 25-banden, is dat wat? Dit week-end met een Mini Cooper S gereden en die banden zaten daar toevallig ook op (in de maat 205/45-17 rondom). Ik vond ze alleszins aangenaam, maar ik kan niet echt vergelijken.
              Is dit trouwens wat? http://www.salesafter.eu/index.php/c...winter--6.html
              Ik veronderstel dat dat OEM-velgen zijn?
              Ik stond ook voor die keuze.

Had dezelfde bandenmaat op mijn 1 reeks liggen, maar heb gemakkelijkerwijs voor 16 inch stalen velg met winterband gekozen.

Weggedrag wijzigt inderdaad wel wat, maar het is nu niet dat je in de winter massa's sportief gaat rijden he En al zeker gij niet denk ik. Je moet de "pudding" feeling er wel wat bijnemen bij snelle koerswijzigingen, maar anders super content van de grip.

Heb Pirelli Winter of zoiets Bij bmw zelf gekocht. Echt aan te raden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Ik heb nu even wat tijd en ook al de omstandigheden gehad om mijn 2 sets banden te vergelijken.

Op de GTI zitten dus nieuwe pilot alpin 4's.
                Onvoorstelbaar goeie band ! Doet het super in droog en in de regen. Lekker stabiel in de sneeuw. Tractie in sneeuw en ijs is goed maar niet extreem goed.

De Blizzaks op de bmw hebben in de sneeuw super veel tractie. Belachelijk goeie band in sneeuw, en ijs. Zelf moeilijk om te driften omdat hij blijft grip geven en je dus snel snelheid opbouwt.
                Iets minder op droog en op nat.
                Mijn schoonmoeder heeft die Blizzaks (runflat) op haar E60 en ik moet zeggen dat mijn 1 reeks met pirelli's een pak meer grip hebben.

Weet niet of het aan de banden of de auto ligt of whatever.

Comment

Working...
                X