best dezelfde snelheidsindex als nodig is voor je zomerbanden...maar dacht wel dat je voor de keuring voor winterbanden 1 index lager mocht gaan, ben niet zeker...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
winterbanden merk? maat?
Collapse
X
-
Die 91 staat voor een bepaald gewicht. Je moet eens kijken op je gelijkvormigheidsattest daar staat een maximum aslast op, vooras en achteras zullen meestal verschillen.
Vb. 93 = 650kg x 2(banden per as) = 1300kg.dat wil zeggen dat de maximum aslast niet meer mag bedragen dan 1300kg. Hier mag je geen lagere waardes hanteren voor je winterbanden.
Comment
-
Goedkoopst (en knapst) is gewoon je zomerbanden van je 18" velgen laten halen en 18" winterrubber leggen. Qua rijgedrag sluit dat 't beste aan bij het rijgedrag op zomerbanden (je zou niet de eerste zijn die zich hard mispakt aan het grote verschil qua grip e.d. van 18" zomer- naar 16" smal winterrubber), en in België ga je 't nooit voor hebben dat je met 18" 225-winterrubber steken blijft terwijl je met 205 16" winterrubber wel zou zijn weggeraakt...
Comment
-
ik ga voor de middenweg en neem 17inch winterrubber.
die zijn 215 ipv 225. 18inch winterrubber had ik weinig vertrouwen in aangezien ik met men 18inch zomerbanden echt van de regen in de drop sukkelde. tom kan erover meespreken toen hij me zag vastzitten.
een berg niet op geraken, heel de baan doorslippend moeten rijden. gewoon niet weggeraken aan lichten, 't was triestig vorige winter. nog nooit meegemaakt. en dat terwijl men vader met zijn saab, automaat en 16inch zomervelgen gewoon overal doorging
Comment
-
De ADAC winterreifentest 2010 is vandaag gepubliceerd...
De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.
(ANWB gebruikt dezelfde test/resultaten).
De Nokians zijn denk ik meer een maat voor Scandinavische landen, presteren heel erg goed in extreme omstandigheden (ijs maw), maar scoren beduidend minder in het milde Belgische klimaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenik ga voor de middenweg en neem 17inch winterrubber.
die zijn 215 ipv 225. 18inch winterrubber had ik weinig vertrouwen in aangezien ik met men 18inch zomerbanden echt van de regen in de drop sukkelde. tom kan erover meespreken toen hij me zag vastzitten.
een berg niet op geraken, heel de baan doorslippend moeten rijden. gewoon niet weggeraken aan lichten, 't was triestig vorige winter. nog nooit meegemaakt. en dat terwijl men vader met zijn saab, automaat en 16inch zomervelgen gewoon overal doorging
Als je natuurlijk erg goedkoop aan mooie 17" velgen geraakt, mjah, waarom niet, dan. Ik doe het alvast nooit meer. Als 't 'es gewoon droog is of wat warmer en nat, dan heb ik graag nog een rijgedrag dat op iets lijkt, en dan ben je 't beste gesteld met laagprofielbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGoedkoopst (en knapst) is gewoon je zomerbanden van je 18" velgen laten halen en 18" winterrubber leggen. ...
Als je enkel winterbanden hebt, dan moet je twee keer per jaar 4 banden laten demonteren en 4 banden laten monteren. Per jaar heb je daar dus een kost van ongeveer 100 euro voor.
Als je winterwielen en zomerwielen hebt, dan kan je de wielen wel zelf wisselen.
Als je een set wintervelgen kan kopen voor 500 euro heb je dus je velgen na 5 jaar terug verdient.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Kan zijn, ik denk er anders over. Ik heb het jaren zo gedaan zoals jij zegt. Nu niet meer, 't is goedkoper, en 't rijdt een pak beter, en 't ziet er beter uit.
Wat jij zegt geldt enkel als je een cheap setje voor de winter koopt (stalen velgen van 2 of 3 maten kleiner), maar dat rijdt een pak slechter, en imo ook minder veilig.
Comment
-
Meer nog: ik heb nog een set OEM BMW lichtmetalen velgen 16" liggen in m'n garage ik hoef daar maar nieuw winterrubber op te laten leggen... en dat was al zo als ik m'n huidige auto in huis haalde.
Maar niet gedaan. Verschil in rijgedrag is te groot en ik wil niet 4,5-5 maand per jaar met een schaatskar rond moeten rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Synchromesh Bekijk BerichtenDe ADAC winterreifentest 2010 is vandaag gepubliceerd...
De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.
(ANWB gebruikt dezelfde test/resultaten).
De Nokians zijn denk ik meer een maat voor Scandinavische landen, presteren heel erg goed in extreme omstandigheden (ijs maw), maar scoren beduidend minder in het milde Belgische klimaat.
In de maat 185/65R15T komt de Dunlop Winter Sport 3D MO als de beste naar voren. De diverse eigenschappen zijn goed op elkaar afgestemd en hij scoort goed op alle veiligheidsrelevante onderdelen. Op nat wegdek scoort hij zelfs het beste van alle geteste banden in dezelfde maat. De Start Performer Winter komt als slechtste uit de bus. Vooral op droog en nat wegdek presteert deze ronduit slecht. Op sneeuw zijn de eigenschappen in orde.
Comment
-
Waar kan ik trouwens zien welke merken welke maten aanbieden? Want op autobandenmarkt hebben ze bijlange niet alle merken (roadstone staat er bvb niet tussen).
Ik zoek banden in 205/55 R15, volgens autobandenmarkt kan ik kiezen tussen Toyo en Fulda, maar er moeten er toch meer zijn gok ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMeer nog: ik heb nog een set OEM BMW lichtmetalen velgen 16" liggen in m'n garage ik hoef daar maar nieuw winterrubber op te laten leggen... en dat was al zo als ik m'n huidige auto in huis haalde.
Maar niet gedaan. Verschil in rijgedrag is te groot en ik wil niet 4,5-5 maand per jaar met een schaatskar rond moeten rijden.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Ik heb trouwens de 225/45R17 Dunlop SP Winter Sport M2 steken... heel neig content van2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenKan zijn, ik denk er anders over. Ik heb het jaren zo gedaan zoals jij zegt. Nu niet meer, 't is goedkoper, en 't rijdt een pak beter, en 't ziet er beter uit.
Wat jij zegt geldt enkel als je een cheap setje voor de winter koopt (stalen velgen van 2 of 3 maten kleiner), maar dat rijdt een pak slechter, en imo ook minder veilig.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDie MO staat voor Mercedes Original, dus blijkbaar is er toch écht een verschil in kwaliteit dan? Of zou dat toeval zijn en ze geen zonder MO kunnen vastkrijgen hebben?
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenMijn auto staat op de standaardbanden van 205/55/16. Zowel in de winter als in de zomer. Als je tijd hebt dan kan je echt wel een setje originele goede en mooie velgen vinden voor 500 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVaak is dat laatste de reden. En de merkspecifieke banden zijn soms beter, en soms minder goed, afhankelijk van de test, de testwagen e.d. De Michelin Pilot Sport 2 MO b.v. scoorde in een test die ik mij herinner minder goed qua prestaties maar beter qua comfort en rolgeluiden dan de * versie. Ik heb nu op m'n 120d achteraan MO's (PS2) liggen, maar ik voel dat alvast niet.
Ik was een grote aanhanger van Michelin, maar als ik dat nu zo een beetje opvolg begin ik eerder naar Continental of Bridgestone te neigen, lijken we het minst problemen mee te hebben. Hoewel de gemiddelde klant bij ons net als mezelf niet echt een pure sportband nodig heeft natuurlijk.
Alleen gaan zo'n Bridgestones op de C 63 met Performace Pack maar een 12.000km mee
Ook in jouw geval zou ik aanraden dezelfde maat winterbanden als zomerbanden te leggen. Veel "kleiner" kan al niet, hè, serie 55 is nu de comfortabele standaard.
Comment
Comment