Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterbanden merk? maat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Dat heb je niet mislezen.

Maar zolang je niet op een skipiste gaat rijden, maar in Belgie ben je "beter" af om voor iets als Michelin ofzo te kiezen, omdat de keren dat we hier echt door de sneeuw moeten ploegen heel zeldzaam zijn.
    Is raar. Ik dacht in de ANWB testen gelezen te hebben dat de Nokians net minder goed scoorden op sneeuw

Nokian WR G2
    Goed op droog wegdek en de beste score uit de test op ijs. Lichte tekortkomingen op nat wegdek en op sneeuw (afwaarderingen). Meest lawaaiige band uit de test

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Ok, bedankt. Ik was zinnens om mijn twee dochters ieder een set winterbanden cadeau te doen en dacht aan Nokians dus, maar als men het zo stelt is het inderdaad eerder uitzondering dan regel dat men het hier, op het gebied van sneeuw en ijs, zo bont maakt. Dus de winterbanden van "onze locale" merken zullen dan wel voldoen. Even checken voor Continental, Dunlop, Michelin e.d.
      mooie cadeau !!!
      2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Ok, bedankt. Ik was zinnens om mijn twee dochters ieder een set winterbanden cadeau te doen en dacht aan Nokians dus, maar als men het zo stelt is het inderdaad eerder uitzondering dan regel dat men het hier, op het gebied van sneeuw en ijs, zo bont maakt. Dus de winterbanden van "onze locale" merken zullen dan wel voldoen. Even checken voor Continental, Dunlop, Michelin e.d.
        Prijs/kwaliteit zijn de Nokians niet te kloppen, en idd in extreme omstandigheden zitten ze bij de beste. En in 'onze' normale winterse omstandigheden, zullen ze niet veel moeten onderdoen voor Michelin, conti & co...

Ik heb altijd geleerd, dat iets wat goed is voor alles, meestal voor niks goed is.
        Dus ik doe het als volgt, Continental Sport Contact in de zomer en Nokian in de winter.
        In ons land, zijn er normaal gezien geen extreme omstandigheden, dus kunnen we gerust heel het jaar op all-season tires rijden, als je de lijn doortrekt.
        Dan heb je in geen enkele omstandigheid 'het beste', dan liever de twee extremen.

Ik hoop alvast op een mooi sneeuwtapijtje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
          Ik ga dan soon ook m'n Nokian's weer bestellen ook via bandenonline .
          Nokians hebben ze niet in de maat voor mijn achterbanden.
          Bij wie laat jij die banden dan placeren?
          Ik heb eens de banden opgezocht die ik wil,met moeite 50€ verschil met hetgeen mijn (nieuwe)bandenboer mij aangeboden heeft.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Goedkoopst (en knapst) is gewoon je zomerbanden van je 18" velgen laten halen en 18" winterrubber leggen. Qua rijgedrag sluit dat 't beste aan bij het rijgedrag op zomerbanden (je zou niet de eerste zijn die zich hard mispakt aan het grote verschil qua grip e.d. van 18" zomer- naar 16" smal winterrubber), en in België ga je 't nooit voor hebben dat je met 18" 225-winterrubber steken blijft terwijl je met 205 16" winterrubber wel zou zijn weggeraakt...
          Eerst dacht ik ook van kleinere velgen te gebruiken,maar doordat 17" de kleinste velg is die ik kan gebruiken(door de grote van de remmen)is het de moeite niet imo.
          Dus komen er winterbanden rond mijn 18" velgen,Bridgestone waarschijnlijk.
          Tegen komende zomer zal ik mij mogelijks laten verleiden tot een set 19" zomervelgen,al ben ik er nog niet uit welke. http://www.autoforum.be/showthread.p...53#post4227253

Ik denk ook al de omstandigheden zo extreem worden dat ik niet meer op mijn werk geraak,het toch onmogelijk zou zijn om te werken,aangezien ik veel op niet bestrooide plaatsen kom(binnenwegen en woonwijken)plaatsen kom.

Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
          Nokian is Fins dacht ik, dus die weten wel hoe je een winterband moet maken.
          We zijn hier in Finland niet hé.
          Die Finnen weten vooral hoe je er moet mee rijden.Het is niet omdat die banden perfeckt zijn voor Finland dat ze bij ons goed gaan weken hé.
          Hier net vriezen en daar -20 zal een groot verschil maken.De Finnen zullen ook wel studs gebuiken.

.

Comment

Iemand ervaring met Vredestein Snowtrac op 225/45/17?

Comment

Dit weekend Bridgestone Blizzak bestelt.Niet goedkoop die winterbanden.
              Bij Pneusonline vond ik toch dat ik niet echt een voordeel kon doen.

Ik blijf het wat eigenaardig vinden om via internet banden te bestellen en dan iemand betalen om die op te leggen,al werken die zogezegd samen.

Liever heb ik een vertrouwens"band" met een bandenboer,al ben ik ook al een paar keer bedrogen uitgekomen.
              Hopelijk zit ik nu wel goed.

Comment

Test 14 winterbanden 195/65 R 15 T

Test 14 winterbanden 195/65 R 15 T

Unser regelmäßiger Winterreifen-Test hilft bei der Auswahl von Winterreifen. Wir nennen Testsieger und Verlierer!

Code:
                TOP 5 
                [B]1.[/B] [B]CONTINENTAL WINTERCONTACT TS 830            [/B](387 punten = S [COLOR=black]129[/COLOR]   N 135   D 123)
                [B]2. GOODYEAR ULTRAGRIP 7+                                     [/B](381 punten = S 120   N 131   D 130)
                [B]3. Dunlop SP Winter Sport 3D                                    [/B](376 punten = S 123   N [B]138[/B]   D 115)
                [B]4. NOKIAN WR G2                                                          [/B](354 punten = S 110   N 110   D [B]134[/B])
                [B]5. PIRELLI SNOWCONTROL SERIE II                         [/B](350 punten = S 119   N 108   D 123)
                    [B]VREDESTEIN SNOWTRAC 3                                    [/B](350 punten = S [B]130[/B]   N 107   D 113)

S = Sneeuw
                N = Nat
                D = Droog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
                  Heb mij de dunlops besteld ik zal wel zien hoe ze het er vanaf brengen!
                  In de laatste test in AMS scoren ze pover. Ze zijn erg goed op ijs, maar ze zijn nauwelijks tot niet beter dan de "West-Europese" winterbanden op sneeuw, en duidelijk slechter dan de top op droog en nat. Voor onze milde winters eigenlijk niet aan te raden, temeer omdat ze nauwelijks goedkoper zijn dan b.v. een Dunlop SP Winter Sport 3D.

Als 'k 't me goed herinner werd de top-3 bevolkt door de Continental WinterContact TS830, de Michelin Pilot Alpin 4 en ... nog ene, maar 'k ben effe kwijt welke. De Dunlop SP Winter Sport 3D doet 't nog altijd goed, maar door z'n ouderdom begint 'ie toch eerder naar 't middenveld af te zakken. De nieuwste winterbanden (zoals die Conti's TS810 en TS830) zijn beduidend beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                    Dan heb je in geen enkele omstandigheid 'het beste', dan liever de twee extremen.
                    Maar de extremen maken hooguit enkele percenten van het totaal uit, want het grootste deel van het jaar is het hier net "matig". Zoals in onze winters. En de Nokians scoorden in verschillende tests die ik al las, beduidend minder op zo goed als elk vlak (uitgezonderd ijs en in mindere mate sneeuw) dan de beste winterbanden die er voor ons milde zeeklimaat zijn.
                    Jouw redenering gaat even goed op voor jouw denkfout, immers: wat ben je met een top-winterbanden die hier nooit (of érg zelden) de omstandigheden ziet waarin 'ie uitblinkt, en in de omstandigheden waarin 'ie minder goed is (omdat 'ie daar niet voor is gemaakt) continu zal moeten presteren?

Comment

In de laatste test in AMS scoren ze pover. Ze zijn erg goed op ijs, maar ze zijn nauwelijks tot niet beter dan de "West-Europese" winterbanden op sneeuw, en duidelijk slechter dan de top op droog en nat. Voor onze milde winters eigenlijk niet aan te raden, temeer omdat ze nauwelijks goedkoper zijn dan b.v. een Dunlop SP Winter Sport 3D.
                      .
                      Over welke banden spreek je nu ?
                      2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

Als je van plan bent om met een wagen zeker 5 jaar te rijden, loont het dan toch niet de moeite om een set wintervelgen aan te schaffen ?

Ik bedoel : 2x per jaar de banden laten wisselen, is dat niet merkelijk duurder dan 2x per jaar gewoon van wielenset wisselen ?

Mijn bandenboer wil mij alvast een setje BMWreplica's aansmeren, zelfde model als ik nu heb maar dan in 't zilver ipv grijs. 18". Ik heb net zoals gTa geen zin in een dweilrijgedrag, 17" zou wel eens dik kunnen tegenvallen, ik had dat al bij 18" op de RS4 tov 19" zomerrubber...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          Als je van plan bent om met een wagen zeker 5 jaar te rijden, loont het dan toch niet de moeite om een set wintervelgen aan te schaffen ?

Ik bedoel : 2x per jaar de banden laten wisselen, is dat niet merkelijk duurder dan 2x per jaar gewoon van wielenset wisselen ?

Mijn bandenboer wil mij alvast een setje BMWreplica's aansmeren, zelfde model als ik nu heb maar dan in 't zilver ipv grijs. 18". Ik heb net zoals gTa geen zin in een dweilrijgedrag, 17" zou wel eens dik kunnen tegenvallen, ik had dat al bij 18" op de RS4 tov 19" zomerrubber...
                          Ik heb een setje BMW replica's 18" voor de winter met Continental TS810 Wintercontact. Goeie band, en met de (prijs van de) velgen moet je niet inzitten als het zout er eens goed aanhangt.

€1100 btw in betaald, dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                            Ik heb een setje BMW replica's 18" voor de winter met Continental TS810 Wintercontact. Goeie band, en met de (prijs van de) velgen moet je niet inzitten als het zout er eens goed aanhangt.

€1100 btw in betaald, dacht ik.
                            Voor het geheel ? Mijn bandenboer sprak van 1600 euro voor een set 193M + Bridgestone winterbanden in 18"

Comment

Voor het geheel ? Mijn bandenboer sprak van 1600 euro voor een set 193M + Bridgestone winterbanden in 18"
                              Voor het geheel.

Comment

En de Nokians scoorden in verschillende tests die ik al las, beduidend minder op zo goed als elk vlak (uitgezonderd ijs en in mindere mate sneeuw) dan de beste winterbanden die er voor ons milde zeeklimaat zijn.

Heb de Ultragrip 7+ besteld, terwijl mijn bandenman de Nokians nog aanraadde toen ik hem om leuke alternatieven vroeg. Toch maar van afgezien om bevenvermelde redenen, scheelt ocharme 4 euro per band
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                  Heb de Ultragrip 7+ besteld, terwijl mijn bandenman de Nokians nog aanraadde toen ik hem om leuke alternatieven vroeg. Toch maar van afgezien om bevenvermelde redenen, scheelt ocharme 4 euro per band
                                  Ik vind de Goodyears zeer goed, daar ga je geen spijt van hebben.
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

Comment

Voor dat geld vind je toch ook al occasie OEM-velgen, niet?
                                    Want 1600 euro betalen voor velgen van mindere kwaliteit Dan rij ik in de winter liever op originele velgen die misschien hier en daar al een kras hebben, maar die wel van topkwaliteit zijn.

Wat je zegt van een 2e set velgen vind ik terecht, banden omleggen is niet altijd zonder risico natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Dan rij ik in de winter liever op originele velgen die misschien hier en daar al een kras hebben, maar die wel van topkwaliteit zijn.
                                      Dat vind ik nu net niet. Velgen zien in de winter serieus af, en die onderhouden is geen lachertje (al zeker niet dergelijke BMW meerspaaks-velgen). Dan rij ik met plezier met goedkope dingen rond, die wat mogen meemaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Dat vind ik nu net niet. Velgen zien in de winter serieus af, en die onderhouden is geen lachertje (al zeker niet dergelijke BMW meerspaaks-velgen). Dan rij ik met plezier met goedkope dingen rond, die wat mogen meemaken.
                                        Dat is net mijn punt.

Als je kan kiezen om voor hetzelfde geld een set originele, maar licht beschadigde velgen te kopen, of vlamnieuwe replica's, geef ik de voorkeur aan de originele.
                                        Ze zijn even duur, maar aangezien ze zo hard afzien gaan die replica's er snel minder goed uitzien dan de reeds beschadigde OEM-velgen.

Als ik zie hoe de lak/vernis van sommige replica's zelfs in de zomer gewoon loslaat wil ik niet weten wat dat is in de winter

Comment

de mijne zijn toegekomen.
                                          velgen besteld bij velgen online en banden besteld bij pneusonline en ze kwamen samen toe.
                                          nu nog laten monteren. al twijfel ik nog of ik de winterbanden op men originelen velgen zou trekken en de nieuwe velgen als zomervelg ga gebruiken. want de originele hebben toch al serieus wat stoepschade.
                                          wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                          X