Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterbanden merk? maat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    kga zien wat nieuwe kosten.

En dat driften zal zo ook wel gaan.... nu is dat echt erover, kar is diréct weg
    Steek maar nieuwe 'k heb ondervonden dat winterbanden (met profiel van 7mm!) van ouder dan 4j nie echt super meer zijn, die verouderen precies sneller als zomerbanden.

Comment

190

Nu, m'n touring kan er ook wel wat van als het nat ligt. Alleen is die iets moeilijker beheersbaar bij het opvangen dan een 190, dus ik laat meestal m'n ASC maar aan staan in het verkeer, terwijl het met de benz een plezier was die overal te laten komen

Comment

m'n pa heeft die liggen iirc, en das best een deftige winterband.

ik moet ook eens opzoek gaan, en vooral voor de 190. Eens een setje TS810 (of 830?)'s bestellen denk ik.
        Heb jij geen brede velgen liggen?

Ik zat met mijn 205/55R15 redelijk krap in keuze, kon geen conti's kiezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
          Steek maar nieuwe 'k heb ondervonden dat winterbanden (met profiel van 7mm!) van ouder dan 4j nie echt super meer zijn, die verouderen precies sneller als zomerbanden.
          Klopt, het rubber van een winterband is na 3-4 jaar zijn goede eigenschappen kwijt.

Comment

Ik heb 80 euro per band betaald voor die 205/55.

En hoe is de staat van uw zomerrubber dan? want zelfs met Tyfoon achterbanden had ik meer grip dan ik ooit met de vento heb gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Heb jij geen brede velgen liggen?

Ik zat met mijn 205/55R15 redelijk krap in keuze, kon geen conti's kiezen
              195/60 is een perfect alternatief, en spotgoedkoop.

Comment

195/60 is een perfect alternatief, en spotgoedkoop.
                Ja, maar dat staat zo smal op die velgen.

En dat scheelt per band maar 7 euro. Natuurlijk kan je dan wel Bridgestone etc kiezen...

Comment

• carlito ?

650 janten + banden bij smart apen, jullie prijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    carlito ?

650 janten + banden bij smart apen, jullie prijs
                    Zal morgen wel eens vragen

Welk merk banden zijn dat? Gewoon zwart stalen velgen?

Comment

• ik hoop geen zwarte maar zilvere
                      geen idee kwa merk

Comment

• Heb vandaag de bevestiging gekregen van Delticom dat de 3 sets van Nokian op 26/10 zullen geleverd worden.

Delticom is het moederbedrijf (Duits) van autobandenmarkt en pneusonline. Mijn bandenboer had me die firma aangeraden als zijnde de goedkoopste en interessantse om te kopen. Als hij deze moest bestellen via zijn leverancier zou er ongeveer 30 € per set moeten bijkomen.
                        Last edited by ; 19/10/2010, 22:38.

Comment

Ja, maar dat staat zo smal op die velgen.

En dat scheelt per band maar 7 euro. Natuurlijk kan je dan wel Bridgestone etc kiezen...
                          Kameraad van me, heeft ze op zijn e30 touring, en ze staan ok op zijn bbs'en (7x15et24)
                          Ik had ze ook in die maten op m'n vorige wintercar, dus we konden samen bestellen, en hadden ze op die manier aan 300€ per 4 banden.
                          205/55ers gingen een stuk duurder uitkomen in Continental, meen ik mij te herinneren.

(edit, enkel Fulda en Toyo leverbaar bij bandenmarkt in 205/55-15H voor het ogenblik )
                          Last edited by ; 19/10/2010, 22:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik hoop geen zwarte maar zilvere
                            geen idee kwa merk
                            492.34+BTW

Dus € 596 btw in. Komt nog wel die recyclagepremie bij, maar dat is lang geen 50 euro denk ik

Comment

Kameraad van me, heeft ze op zijn e30 touring, en ze staan ok op zijn bbs'en (7x15et24)
                              Ik had ze ook in die maten op m'n vorige wintercar, dus we konden samen bestellen, en hadden ze op die manier aan 300€ per 4 banden.
                              205/55ers gingen een stuk duurder uitkomen in Continental, meen ik mij te herinneren.

(edit, enkel Fulda en Toyo leverbaar bij bandenmarkt in 205/55-15H voor het ogenblik )
                              Vandaag achter gekomen dat sinds dit jaar Pirelli ze ook heeft.

Comment

492.34+BTW

Dus € 596 btw in. Komt nog wel die recyclagepremie bij, maar dat is lang geen 50 euro denk ik

thx carlito ! is zelfde prijs als bij donckers en pans in brecht, smart apen heeft ze trouwens niet meer
                                bij pans is het bridgestone

recyclagepremie per band is 2.4

Comment

• Heb me net 4 ContiWinterContact TS 830 P besteld voor m'n Clio RS in 215/45 R17
                                  prijs per stuk kwam op 212€.
                                  Die van Dunlop waren goedkoper maar niet zo goed op nat. En van Vredestein lag de prijs tussen beide merken dus maar ineens voor de Conti's gegaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CUP200 Bekijk Berichten
                                    Heb me net 4 ContiWinterContact TS 830 P besteld voor m'n Clio RS in 215/45 R17
                                    prijs per stuk kwam op 212€.
                                    Die van Dunlop waren goedkoper maar niet zo goed op nat. En van Vredestein lag de prijs tussen beide merken dus maar ineens voor de Conti's gegaan.

212 euro per stuk, goed gek!

Ik had Nokian WR G2 op m'n clio rs 197 vorig jaar als winterband en dat ging PERFECT. Zal me dees week-end weer dezelfde bestellen denk ik voor op de S60.

Helft van de prijs, en dat is zeker niet aan de kwaliteit te merken..

Comment

• Bij deze zijn m'n Nokians weer besteld voor m'n 16" wintervelgjes

Comment

• Daarnet mijn winterbanden/velgen eens proper gemaakt. Zo ontdekt dat ze 2 slijtage indicatoren hebben. De gebruikelijke op 1,6mm en dan ook een hogere bobbel die gelijk loopt met die kleine groefjes, zal iets van 3 à 4mm zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                          Bij deze zijn m'n Nokians weer besteld voor m'n 16" wintervelgjes

Waar had jij uw nokians besteld voor de clio?

Comment

Working...
                                          X