Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterbanden merk? maat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maat van mij zomer banden is:
    245/45/17 achter
    225/45/17 voor
    Volgens de gelijkvormiheidattest van mij auto is toegelaten
    205/55/16 (voor en achter, raar maar waar)
    Ik heb set alluminium velgen (16 duim) gekocht van het merk Dezent V (model) met een banden daar op van
    Yokohama W.drive.
    Ik heb nog niet op het sneuw gereden, maar als het regent, doen ze heel goed.

Comment

• Is het achter niet 245/40? Of rijdt Lexus met 2 verschillende bandenmaten rond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Is het achter niet 245/40? Of rijdt Lexus met 2 verschillende bandenmaten rond?
        Idd, achter is het 245/45/17 raar maar waar, en het is volgens de gelijkvormigheidsattest. Maar ik voel dit verschiel niet.
        En als je dat bekijkt, dan is het 205/55/16 van totale buiten diametr is kleiner dan 245/45/17, niet te veel maar toch paar grotte mm's.

Ik moet zeggen, dat van een bandenmaat serie (hogte) 55 is vele zochter dan die 45, je voelt dan veel meer comfort! En ja, die Yokohama is het ook een zachte kajchu, maar ik ben heel tevreden van. Ik weet nog niet hoeveel zou ik km mee doen... Eigenlijk ik heb nog niet kunnen testen, maar als het een beetje vriest, ik zal zeker eens proberen

Vroeger heb ik altijd met een voorwiel aangedreven wagen's gereden, en nooit met winter banden, maar achterwiel aandrijving met "177pk" in het bocht, is wel gevaarlijk (en ik ben nog zo stom, in het bocht doe ik soms nog een gas bij)

Comment

• Ik heb de volgende offertes gekregen van een bandencenter in de buurt:

- Michelin Alpin A4 : € 921.49
          - Continental W. Contact TS830P: € 850.41
          - Dunlop SP Winter Sport 3D: € 853.63

Allemaal in de maat 225/45 R17 91W, dezelfde als mijn huidige zomerbanden.

De prijs is inclusief alles: "incl btw en monteren, balanceren, nieuw ventiel en milieutaks".

Zijn die prijzen redelijk of moet ik mij laten nakijken als ik dat er aan geef?
          Do Epic Shit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tterpelle Bekijk Berichten
            I- Michelin Alpin A4 : € 921.49
            - Continental W. Contact TS830P: € 850.41
            - Dunlop SP Winter Sport 3D: € 853.63
            De prijs is inclusief alles: "incl btw en monteren, balanceren, nieuw ventiel en milieutaks".

Zijn die prijzen redelijk of moet ik mij laten nakijken als ik dat er aan geef?
            De prijzen zijn heel juist (ik werk zelf bij de banden centrale). Je moet niet twijfelen, dat zijn eerlijke prijzen.
            Maar alstublief doe niet mee met die online banden. Pas op! ze verkopen goe banden, aan goede prijs, MAAR je moet zelf die banden dragen naar de monteur centra, en NIET iedereen monteert dat voor 13euro, die gene die dat wel doen, soms monteren ze verkeerd, of zelfs trekken ze kappot, of met verkeerde looprichting, en zo meer... Bij ons (geen grotte banden centrale) vragen wij 25euro per band, en dat komt op het zelfde neer, of wel 5euro duurder, Dus ga gewoon naar je banden centrale en koop je bandjes daar.

P.S. Ik heb veel gelezen over die online banden, en de meeste mensen zijn heel tevreden, het is gewoon weg omdat ze weten zelf niet, hoeveel die band kost. Het is wel soms goedkopper (10euro per band maximum, dus 40 euro voordeel). Maar zijn die banden met een goede uitbalancer machiene uitgebalanceerd, juist gemonterd, nieuwe ventiel??? Daar klapt er niemaand van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kimy Bekijk Berichten
              De prijzen zijn heel juist (ik werk zelf bij de banden centrale). Je moet niet twijfelen, dat zijn eerlijke prijzen.
              Maar alstublief doe niet mee met die online banden. Pas op! ze verkopen goe banden, aan goede prijs, MAAR je moet zelf die banden dragen naar de monteur centra, en NIET iedereen monteert dat voor 13euro, die gene die dat wel doen, soms monteren ze verkeerd, of zelfs trekken ze kappot, of met verkeerde looprichting, en zo meer... Bij ons (geen grotte banden centrale) vragen wij 25euro per band, en dat komt op het zelfde neer, of wel 5euro duurder, Dus ga gewoon naar je banden centrale en koop je bandjes daar.

P.S. Ik heb veel gelezen over die online banden, en de meeste mensen zijn heel tevreden, het is gewoon weg omdat ze weten zelf niet, hoeveel die band kost. Het is wel soms goedkopper (10euro per band maximum, dus 40 euro voordeel). Maar zijn die banden met een goede uitbalancer machiene uitgebalanceerd, juist gemonterd, nieuwe ventiel??? Daar klapt er niemaand van.
              Nieuw ventiel is in principe nergens voor nodig, en als ze niet goed gebalanceerd zijn gaat de klant snel genoeg terugkomen.

Comment

• Mijn bandenboer heeft me zelf aangeraden naar autobandenmarkt te surfen en online te bestellen. De banden worden geleverd naar het adres dat men opgeeft, in mijn geval direct bij de bandencentrale. Toen ze binnen gekomen waren heb ik een belletje gehad en een paar dagen later heb ik ze laten monteren. Heb 50€ per set betaald om de zomerbanden te demonteren, de winterbanden te monteren MET een nieuw ventiel en ook alle vier de wielen uitgebalanceeerd tot 00 - 00 (zero zowel binnen- als buitenkant van de velg), alle banden werden ook correct gemonteerd. (Er was geen looprichting wel een binnen- en een buitenzijde). In die 50€ zit ook het stockeren van de zomerbanden. Bij het veranderen kost het me 10€ per wiel om terug dezelfde routine te doen maar dan in omgekeerde richting.

Comment

Dit was een offerte van EuroTyre in Aarschot.
                  Do Epic Shit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                    Mijn bandenboer heeft me zelf aangeraden naar autobandenmarkt te surfen en online te bestellen. De banden worden geleverd naar het adres dat men opgeeft, in mijn geval direct bij de bandencentrale. Toen ze binnen gekomen waren heb ik een belletje gehad en een paar dagen later heb ik ze laten monteren. Heb 50€ per set betaald om de zomerbanden te demonteren, de winterbanden te monteren MET een nieuw ventiel en ook alle vier de wielen uitgebalanceeerd tot 00 - 00 (zero zowel binnen- als buitenkant van de velg), alle banden werden ook correct gemonteerd. (Er was geen looprichting wel een binnen- en een buitenzijde). In die 50€ zit ook het stockeren van de zomerbanden. Bij het veranderen kost het me 10€ per wiel om terug dezelfde routine te doen maar dan in omgekeerde richting.
                    Werkt die bandenboer voor niet mischien? Officiele prijs voor 4 banden demonteren en monteren (van een leasing matschappij) is 60euro + btw. Het is te zien welke banden centrale, werken ze in een group, of is dat zelfstandige. Maar bandenboer die zelf heeft aangeraden om bandjes op internet koppen en bij hem monteren, dat zegt all veel. Maar ja, dat kan allemaal.

Comment

Als ik €75 kan besparen door online banden te bestellen dan zal ik het zeker niet laten. In die montagecentra weten ze goed genoeg wat ze doen, het is niet dat banden monteren en uitbalanceren zo ongelofelijk moeilijk is.

De DOT code (productiedatum) van de banden bij autobandenmarkt is ook meestal recenter dan van de banden uit een bandencentrale. Dat is toch mijn ervaring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Als ik €75 kan besparen door online banden te bestellen dan zal ik het zeker niet laten. In die montagecentra weten ze goed genoeg wat ze doen, het is niet dat banden monteren en uitbalanceren zo ongelofelijk moeilijk is.

De DOT code (productiedatum) van de banden bij autobandenmarkt is ook meestal recenter dan van de banden uit een bandencentrale. Dat is toch mijn ervaring.
                        U hebt gelijk, 75euro dat is wel veel geld voor het zelfde werk en product, ik zie soms ook dat somige (bekende) merken hebben fabriksfoutje, of iets dat niet klopt, en dan? Is er iemaand die hebt zo iets tegen gekomen, en vlot opgelost met online bandjes? Als je kent een montage centra die voor weinig geld kunt uw banden monteren, dat is wel goed. Maar op mijn werk ik zie veel mensen die nog een beetje toertjes doen om aangekochte banden aan 15euro stuk te kunnen monteren. Bekende banden centrale in het regio Oostende doen dat niet.

P.S. Imho

Comment

ik heb het topic geopend en ondertussen men banden toegekregen. banden zijn geleverd en ik heb ze laten monteren bij redant ghunter voor 10€ per band. uitgebalanceerd en met nieuw ventiel. was een besparing van 30€ per band dus 120€ totaal. vorige keer was dit ook zo. om het gemakkelijk te maken heb je dus bijna 4banden voor de prijs van 3 (gemonteerd inbegrepen)
                          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                            ik heb het topic geopend en ondertussen men banden toegekregen. banden zijn geleverd en ik heb ze laten monteren bij redant ghunter voor 10€ per band. uitgebalanceerd en met nieuw ventiel. was een besparing van 3banden voor 0€ per band dus 120€ totaal. vorige keer was dit ook zo. om het gemakkelijk te maken heb je dus bijna 4de prijs van 3 (gemonteerd inbegrepen)
                            Het is wel van die gast, hij doet dat als bij beroep. Maar zulke gasten zijn er toch niet zo veel, of moeten ze allemaal naar Erpe-mere? Tja, als er iedereen heeft zo veel vrije tijd...

Comment

Het is wel van die gast, hij doet dat als bij beroep. Maar zulke gasten zijn er toch niet zo veel, of moeten ze allemaal naar Erpe-mere? Tja, als er iedereen heeft zo veel vrije tijd...
                              Er zijn er zo overal wel genoeg hoor, die een bandenmachine in hun garage hebben staan. Je moet ze alleen weten zitten natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Er zijn er zo overal wel genoeg hoor, die een bandenmachine in hun garage hebben staan. Je moet ze alleen weten zitten natuurlijk
                                Ja, je hebt gelijk... Moest ik zelfstandig zijn, ik zou mischien ook goedkoop bandjes monteren, Maar als je hebt stock van 3000+ bandjes, dat is toch geen werk om die vremde banden te monteren. Juist he?

Comment

Werkt die bandenboer voor niet mischien? Officiele prijs voor 4 banden demonteren en monteren (van een leasing matschappij) is 60euro + btw. Het is te zien welke banden centrale, werken ze in een group, of is dat zelfstandige. Maar bandenboer die zelf heeft aangeraden om bandjes op internet koppen en bij hem monteren, dat zegt all veel. Maar ja, dat kan allemaal.
                                  Dat is ne goede vriend van mij. Als hij mijn banden via zijn leverancier moet kopen dan kost het me zo'n 40 € duurder (10€ per band) en dat geld wou hij me laten besparen.

En re winterbanden. Eigenaars van een Prius III kunnen serieus verschieten moesten ze prijs gaan vragen voor winterbanden, een 'setje' voor die Prius III zou zo rond de 1.400€ kosten..... en er zijn schijnbaar maar 2 merken die de specifieke maat (205 breed met velgmaat 19 geloof ik?) voor die wagen maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Dat is ne goede vriend van mij. Als hij mijn banden via zijn leverancier moet kopen dan kost het me zo'n 40 € duurder (10€ per band) en dat geld wou hij me laten besparen.

En re winterbanden. Eigenaars van een Prius III kunnen serieus verschieten moesten ze prijs gaan vragen voor winterbanden, een 'setje' voor die Prius III zou zo rond de 1.400€ kosten..... en er zijn schijnbaar maar 2 merken die de specifieke maat (205 breed met velgmaat 19 geloof ik?) voor die wagen maken.
                                    Staat ne Prius op 19"?

Comment

Ja, je hebt gelijk... Moest ik zelfstandig zijn, ik zou mischien ook goedkoop bandjes monteren, Maar als je hebt stock van 3000+ bandjes, dat is toch geen werk om die vremde banden te monteren. Juist he?
                                      Inkomsten zijn inkomsten.
                                      Er zijn genoeg klanten die hun winterbanden thuis stockeren en dan ook enkel naar de bandencentrale komen om ze om te leggen.
                                      Meestal worden ze zelfs gratis gemonteerd als ze aangekocht zijn bij de bandencentrale.

Comment

100€ voor 4 bandjes op te leggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          100€ voor 4 bandjes op te leggen?

Ik heb ooit 80 € betaald om 1 band van velg te wisselen .....

Comment

Working...
                                          X