Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
winterbanden merk? maat?
Collapse
X
-
Een bandencentrale die €25 vraagt voor het monteren en balanceren van één band noem ik afzetters. Als ze genoeg mensen vinden die zo dom zijn om dat te betalen dan is dat goed voor hen maar er is ook nog zoiets wat men concurrentie noemt. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van zo'n prijzen gehoord tenzij misschien van toeristen die afgezet worden door een garage/bandencentrale omdat ze niet anders konden...
En van een bandencentrale die een stock heeft liggen van 3000 nieuwe banden, ik zou het ook eerst eens willen zien. De plaats die je daarvoor nodig hebt, de hoeveelheden die je daarvoor moet verkopen en het risico dat je met een pak onverkochte, verouderde banden blijft zitten lijken me veel te groot. De bandencentrales krijgen na een bestelling de dag erna hun goederen al binnen dus waarom zouden ze zo'n grote stock aanleggen... Ik denk dat Kimy de zoveelste fantast van autoforum is.
De montagecentra die voor pneusonline werken doen dat meestal ook als simpele bijverdienste. Je ziet ook dat bandencentrales die er aan meewerken zijn meestal ook duurder dan pakweg een gewone garage. De service is er niet minder om want je kan na afronding van alles steeds een review schrijven die na te lezen is op de site van autobandenmarkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenGe moet wel het hele verhaal vertellen he ... Dat was Niet bij uw gemiddelde bandenboer ... En de tijd en het materiaal voor die center lock Los en vast te maken ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kimy Bekijk BerichtenHet is wel van die gast, hij doet dat als bij beroep. Maar zulke gasten zijn er toch niet zo veel, of moeten ze allemaal naar Erpe-mere? Tja, als er iedereen heeft zo veel vrije tijd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEen bandencentrale die €25 vraagt voor het monteren en balanceren van één band noem ik afzetters.
Of het wel hebt u mij verkeerd verstaan, of ... Maar in die 100euro zit er alles wat er boven staat, en soms nog meer details. En dat allemaal als je koopt een nieuwe band
Maar lijk nu, wisselen van zomer banden naar winter banden, dit kost ook bij ons tussen 25-40euro voor 4 banden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEn van een bandencentrale die een stock heeft liggen van 3000 nieuwe banden, ik zou het ook eerst eens willen zien. De plaats die je daarvoor nodig hebt, de hoeveelheden die je daarvoor moet verkopen en het risico dat je met een pak onverkochte, verouderde banden blijft zitten lijken me veel te groot.
Verouderde banden? Ik heb op mijn Lexus band 245/45/17 van 2.5 jaar oud (van onze stock) opgelegt, en niemaand van 1m ver kunt nooit zeggen dat die band all 3jaar oud is. Stock band die in heel donkere plaats bevindt kan jaaaaaren mee, komt er nieks aan. Door de zon, kan het kajchu verouderen, maar anders niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDe bandencentrales krijgen na een bestelling de dag erna hun goederen al binnen dus waarom zouden ze zo'n grote stock aanleggen... Ik denk dat Kimy de zoveelste fantast van autoforum is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenStaat ne Prius op 19"?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenDat is toch wat ik me meen te herinneren. Het zou moeten zijn om de extra grote remschrijven te kunnen bevatten die ze gemonteerd hebben omdat bij de Prius3 ook de remenergie gebruikt wordt om de batterij bij te laden, tesamen met de zonnepanelen die naar het schijnt in het dak ingewerkt zijn ?? Het zou in ieder geval een nogal "speciale" combinatie zijn, grote velg en relatief smalle banden, Dunlop heeft een speciale serie moeten ontwikkelen voor deze Prius naar het schijnt. Die persoon had prijs gevraagd omdat hij een trekhaak op zijn Prius had laten zetten omdat hij in de winter een aanhangwagen (vraag me niet waarom) moet trekken. Toen hij die prijs kreeg viel hij bijna flauw. Na wat verder discussiëren gaat het nu zijn dat hij in de winter, om deze remorque te trekken, de wagen van zijn vrouw gaat bezigen, een Renault Clio. Hij heeft een prijs gekregen voor een nieuwe trekhaak, gemonteerd, plus 4 winterbanden voor de Clio voor zo'n 800 €, ook gemonteerd en uitgebalanceerd natuurlijk.
Comment
-
Het zal dan waarschijnlijk 17" zijn ipv 19". 'k Zal het misverstaan hebben. Maar van de rest ben ik zeker, die gast heeft uitgelegd dat hij ook zonnepanelen in het dak had en die trekhaak kan misschien voor een fietsendrager zijn, hij zei dat hij die in de winter nodig had. Vermits het ook met de Clio kan zal het in ieder geval geen zware remorque zijn, moest het voor een remorque dienen natuurlijk. (Misschien wou hij wat show verkopen van een remorque met zijn Prius te kunnen trekken). Feit is in ieder geval dat Dunlop een totaal nieuwe band/afmeting heeft moeten ontwikkelen en dat er in winterbanden nog maar twee merken zijn die deze maat ook hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEen Prius op 19" sloffenIk ben er 100% zeker van dat dat geen waar is. Een prius staat eerder op 15 of 16".
Comment
-
Na een slippertje vorig jaar op m'n zomerbanden waarbij ik heel veel geluk had dat ik net niet de sloot invloog, toch ook even aan het kijken voor winterbanden.
Kreeg een offerte van de bandencentrale
Goodyear Ultra Grip 7 185/65 15 R88 + stalen velg: 660 euro. Met alu velg Borbet/Autec: 760.
Via bv bandencentrale.be komen die Goodyears op stalen velg op 440.
Ik zie het eigenlijk niet zitten om de hele winter met stalen velgen te rijden, dus zou ik sowieso wieldeksels daarop zwieren. Voor m'n deksels op de PUg 306 betaalde ik 25 per stuk, dus lijkt het me evenveel t ekosten om er direct alu velgen op te steken.
Die Ultra Grip komen blijkbaar goed uit alle testen. Maar bv Vredestein is goedkoper en komt er ook niet slecht uit. Al was die vorig jaar in de ADAC test 3de en een jaar later pas 10de.
En zijn Borbet of Autec deftige velgjes? (zal wel Alutec zijn veronderstel ik)Last edited by Hayes; 04/11/2010, 11:20.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenHeb het vandaag nog eens gevraagd, het zouden 205/55x17 zijn.
Comment
-
Had eerst een offerte gevraagd aan mijn vaste bandenboer voor 4 x Continental Wintercontact TS 830 225/45/17 91H (op mijn zomervelgen). Deze kwamen op 768,44 EUR
Bandenboer stelde zelf spontaan als alternatief Falken XL HS-439 TL 94V voor (hogere snelheidsindex maar is dat wel nodig ?). Deze kwamen op 674,22 EUR. Falken zou een merk van Dunlop zijn (die, dacht ik toch, over het algemeen wel goede winterbanden hebben).
Soit, 100 EUR goedkoper en hogere snelheidsindex (skiën in april in Oostenrijk over Duitsland ...). De moeite om voor de Falken te kiezen ?
Edit : heb wat gegoogled : blijkbaar zijn ze relatief slecht op sneeuw en ijs maar daar zijn de banden blijkbaar ook niet echt voor gemaakt. Het zou eerder een band zijn die gericht is op nat en koud weer. M.a.w., het is een performance band voor koud/slecht weer (veel grip en comfort), niet zozeer een sneeuw-/ijsband maar geeft wel extra grip en veiligheid bij de occasionele sneeuwbui.
Doen ? Of toch maar voor de Conti's gaan die ook op ijs en sneeuw beter scoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk BerichtenHad eerst een offerte gevraagd aan mijn vaste bandenboer voor 4 x Continental Wintercontact TS 830 225/45/17 91H (op mijn zomervelgen). Deze kwamen op 768,44 EUR
Bandenboer stelde zelf spontaan als alternatief Falken XL HS-439 TL 94V voor (hogere snelheidsindex maar is dat wel nodig ?). Deze kwamen op 674,22 EUR. Falken zou een merk van Dunlop zijn (die, dacht ik toch, over het algemeen wel goede winterbanden hebben).
Soit, 100 EUR goedkoper en hogere snelheidsindex (skiën in april in Oostenrijk over Duitsland ...). De moeite om voor de Falken te kiezen ?
Edit : heb wat gegoogled : blijkbaar zijn ze relatief slecht op sneeuw en ijs maar daar zijn de banden blijkbaar ook niet echt voor gemaakt. Het zou eerder een band zijn die gericht is op nat en koud weer. M.a.w., het is een performance band voor koud/slecht weer (veel grip en comfort), niet zozeer een sneeuw-/ijsband maar geeft wel extra grip en veiligheid bij de occasionele sneeuwbui.
Doen ? Of toch maar voor de Conti's gaan die ook op ijs en sneeuw beter scoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk BerichtenHad eerst een offerte gevraagd aan mijn vaste bandenboer voor 4 x Continental Wintercontact TS 830 225/45/17 91H (op mijn zomervelgen). Deze kwamen op 768,44 EUR
Bandenboer stelde zelf spontaan als alternatief Falken XL HS-439 TL 94V voor (hogere snelheidsindex maar is dat wel nodig ?). Deze kwamen op 674,22 EUR. Falken zou een merk van Dunlop zijn (die, dacht ik toch, over het algemeen wel goede winterbanden hebben).
Soit, 100 EUR goedkoper en hogere snelheidsindex (skiën in april in Oostenrijk over Duitsland ...). De moeite om voor de Falken te kiezen ?
Edit : heb wat gegoogled : blijkbaar zijn ze relatief slecht op sneeuw en ijs maar daar zijn de banden blijkbaar ook niet echt voor gemaakt. Het zou eerder een band zijn die gericht is op nat en koud weer. M.a.w., het is een performance band voor koud/slecht weer (veel grip en comfort), niet zozeer een sneeuw-/ijsband maar geeft wel extra grip en veiligheid bij de occasionele sneeuwbui.
Doen ? Of toch maar voor de Conti's gaan die ook op ijs en sneeuw beter scoren.
Ik heb eventjes eens gebladerd, in de winterbandentest van Auto Motor und Sport van 2008 komt de Falken voor.
Results:
260 punten: Goodyear Ultra Grip 7+
259 punten: Conti Winter Contact TS 810
232 punten: Dunlop SP Winter Sport 3D
229 punten: Hankook Icebear W440
225 punten: Goodyear Eagle Vector (allseason band)
223 punten: Michelin Primacy Almin
223 punten: Pirelli Winter 210 Sottozero
222 punten: Firestone Winterhawk
215 punten: Nokian WR G2
206 punten: Semperit Speed Grip
202 punten: Yokohama W drive
201 punten: Vredestein Snowtrac 2
195 punten: Vredestein Quatrac 3 (allseason band)
166 punten: Falken Eurowinter HS 437
Conclusies trek je zelf maar
Comment
-
Komt overeen met wat ik heb zelf ondertussen al had gevonden : degelijke koud/natweerband, slecht op sneeuw en ijs. Niettemin, bedankt om klankbord te spelen : 't doet altijd goed om je keuze bevestigd te zien.
Ik had ondertussen immers zelf al gekozen voor de Conti's : voor die paar tientallen euro's per jaar maar meer, heb ik dan liever ineens een band die zowel in koud/nat weer als op sneeuw en ijs zeer goed is (je moet maar eens een ijsplek tegenkomen ...).
De offerte voor de conti's betreft 91H's, die voor de Falkens 94V's. 't Is voor onder de Saabrio dus een belastingsindex van 91 moet ook wel volstaan ('t is immers ne cabrio, geen camionette) en rapper dan 210km/h rij ik zelfs in Duitsland niet (ik heb er vorig jaar met de 9-5 louter eens de 200 aangetikt -> nu ik er aan denk, onder de 9-5 steken wel 94V winterbanden dacht ik, was vorig jaar het enige dat ze nog konden leveren maar die waren dan ook ruim boven de 800 EUR als ik me dat nog goed herinner).
Comment
Comment