Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 118iA of Mercedes A200 automaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
    Zegt hem dat uw ma zal zagen als ze maar 95pk heeft in die A

Heeft uw vader al eens met beide wagens gereden?
    Moet uw vader eigenlijk veel met die wagen rijden? Zonee, dan weegt de voorkeur van jou en je moeder toch iets zwaarder door hoop ik?
    Mijn vader heeft al eens een 118dA gehad als vervangwagen voor een kleine week, hij was met de X3 tegen een betonnen pillaar gereden in een ondergrondse parking en wagen stond bij carrosier, geen verschil in pk, wel in koppel, hij vond zo'n 1 zeer leuk/vlot rijden, er was genoeg plaats in achteraan, ik (1,80m) zat achter mijn pa (1,85m) en had nog voldoende plaats en de koffer is zeker groot genoeg.
    Met een A160 heeft hij nog niet gereden maar ik hoop/denk dat als hij er is met gereden heeft hij wel van gedacht zal veranderen
    Als hij met de auto rijd is het vooral om met de auto te gaan tanken, mijn ma doet dat niet graag , en op onderhoud en naar keuring mee gaan. Dus 1 à 2 mal in de maand.

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ik vond persoonlijk zo'n A160 traag. maar als het maar dient als 2de auto om wat boodschappen ofzo te doen zou het nog gaan denkik.
    Voor boodschappen te doen zal dat nog gaan maar als er een auto/tractor overgestoken moet worden twijfel ik zeker aan die auto. Ook op een express weg heb ik zo mijn twijfels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
      Een A160 komt met gelijkaardige uitrusting op €24 226,62. Een A200 op 29 999,53. Toch wel een groot verschil. Maar mijn vraag was vooral de kracht van de motor.
      Een 118iA komt redelijk mooi uitgerust (metaalkleur, 16 inch velgen, stof/leder bekleding, navigatie, park assist voor en achter, hemelbekleding in anthrazit, electronisch gestuurde airco, sportzetels...) op 34 370 maar we zijn al is naar de dealer geweest en met kortingen aan af komt die op ongeveer 27 800.
      en kortingen op de A?

maar voor die prijs heb je een superb elegance

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
        en kortingen op de A?

maar voor die prijs heb je een superb elegance
        Over kortingen werd er niet gesproken bij die A, misschien nog is over informeren.

En wat die Skoda betreft, ons garage is niet groot genoeg

Comment

Over kortingen werd er niet gesproken bij die A, misschien nog is over informeren.

En wat die Skoda betreft, ons garage is niet groot genoeg
          roomster?

Comment

roomster?
            Nee, vinden ze niet echt mooi.

Kanshebbers tot nu toe:
            - Mercedes A160 (misschien nog A180 of A200 als A160 tegenvalt)
            - BMW 118i
            - Audi A3 (1.8 tfsi voor automaat denk ik?)
            - Volvo C30 (enkel automaat verkrijgbaar in T5, veel te zware moter dus valt zeker af, en in D3, D4 maar als je maximum 5000 km per jaar rijdt is een diesel enkel goed om kapot te rijden en veel kosten aan te hebben, niet?

Zijn afgevallen:
            - VW golf, vind ze niet mooi
            - VW Scirocco, gaat veel duurder uitkomen, te zware motor en niet echt praktisch
            - Peugeot 308, ze komt juist uit een peugeot en wil nu wat anders
            - Skoda Roomster
            - Toyota Auris en andere Japanse/koreaanse middenklassers
            - Audi A1 (te klein)
            - Mini Cooper Hatch (te klein)
            - Alfa Romeo Giulietta (geen automaat beschikbaar)

Maar vooral de A en 1 zijn de grote kanshebbers
            Last edited by C'Mon; 07/01/2011, 16:51.

Comment

Audi A3 sportback .

Of de BMW.

De A-klasse kan mij absoluut niet bekoren en vond hem zelfs goedkoop aanvoelen itt de audi en zelfs de 1-reeks...
              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

A3 zou ik niet in 1.8 pakken, maar 1.4

Comment

Ik heb nog eens naar de offerte van de A gekeken en er was wel degelijk korting op: €1278

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                  Audi A3 sportback .

Of de BMW.

De A-klasse kan mij absoluut niet bekoren en vond hem zelfs goedkoop aanvoelen itt de audi en zelfs de 1-reeks...
                  De A kan mij ook niet echt bekoren, ik vind hem niet mooi, interieur spreekt mij niet aan en ik heb liever een lage zitpositie ipv een hoge. En dan nog het ergste ik wil binnen een dik jaar en een half niet met A rijden

A3 zou ik niet in 1.8 pakken, maar 1.4
                  Is de 1.4 verkrijgbaar in automaat?

Comment

En een A1? met zo'n 1.4 TSI. die gaat wel met een automaat
                    BMW X5 45e

Comment

En een A1? met zo'n 1.4 TSI. die gaat wel met een automaat
                      A1 heb ik haar ook al gezegd, ze vindt het een zeer mooi karreke en zit rond de prijs van een A-Klasse maar hij is te klein, zelfde reden waardoor de Mini Cooper Hatch is afgevallen

Comment

Ik heb nog eens naar de offerte van de A gekeken en er was wel degelijk korting op: €1278

De A kan mij ook niet echt bekoren, ik vind hem niet mooi, interieur spreekt mij niet aan en ik heb liever een lage zitpositie ipv een hoge. En dan nog het ergste ik wil binnen een dik jaar en een half niet met A rijden

Is de 1.4 verkrijgbaar in automaat?
                        1.2 TFSI
                        1.4 TFSI
                        1.8 TFSI
                        ...

Comment

1.2 TFSI
                          1.4 TFSI
                          1.8 TFSI
                          ...
                          Serieus? In de autogids bij dat prijzenoverzicht stond enkel op 1.6 tdi en op 1.8

Edit: Blijkbaar is de 116i ook verkrijgbaar met automaat. Dat verandert veel. In de autogids stond ook dat de 116i niet met automaat verkrijgbaar is. Conclusie: autogids is niet meer wat het was en ik stap over op autowereld.
                          Last edited by C'Mon; 07/01/2011, 17:39.

Comment

Conclusie: autogids is niet meer wat het was en ik stap over op autowereld.

Zo een 1.2 TFSI is wel eigenlijk spotgoedkoop qua taks en in vgl met de 1.4 en 1.8 dezelfde techniek.

Comment

maakt dat zo'n verschil? ik heb een paar keer met verschillende A klaskes gereden en elke keer ging die pcies overkop als ik van de middenbaan op de boomstessteenweg naar de zijbaan ging tegen +- 100.
                              Gigantisch, echt.
                              Avantgarde + sportonderstel + 17" en dat ding is echt een kart, zoals bobo al zei.
                              Beetje pittige motor en dat rijdt dat nog serieus leuk!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              dat zit tss uw oren vooral

een avantgarde is een kart, desalnietemin comfortabeler als een 1
                              Comfortabeler durf ik niet zeggen, ik zou daar zelfs vrij fel aan twijfelen

Comment

Heb zowel al met een A klasse gereden en met een 1serie, voor sommigen zou het handig zijn om het beeld van die niet al te goede vorige a klasse dat ze dat uit hun hoofd zetten (is hier niet letterlijk vernoemd geweest maar ik heb de indruk dat er veel zijn die de a niet als volwaardige mercedes beschouwen). Zo'n A rijdt echt wel aangenaam en zelfs een tikkeltje sportief en zeker niet bompa zoals ik hier gelezen heb.

Het grote verschil tussen beuide auto's zit hem vooral in de binnenruimte, de a klasse ziet er niet voor niks monovolume achtig uit want binnenin heb je echt een zee van ruimte ten opzichte van de 1 serie. Gisteren nog ondervonden, 3 volwassenen op de achterbank van een vijfdeurs 1 serie is heel krap zitten en niet echt comfortabel te noemen. In de a klasse heb je echt veel meer ruimte en je hebt ook meer dat gevoel.

Dus indien jullie veel belang hechten aan binnenruimte zeker voor de a klasse gaan

Comment

Zo een 1.2 TFSI is wel eigenlijk spotgoedkoop qua taks en in vgl met de 1.4 en 1.8 dezelfde techniek.
                                  Zo'n A3 met 1.2 of 1.4 is te overwegen maar mijn ma haar favorieten zijn momenteel de 1 serie en de A-klasse. Morgen gaan we is kijken naar een A3 en A1, maar we vrezen dat de A1 te klein gaat zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                  Comfortabeler durf ik niet zeggen, ik zou daar zelfs vrij fel aan twijfelen
                                  We hebben hier is een 1 als vervangwagen gehad en ik vond dat toch zeer comfortabel. De A weet ik niet maar ik heb al gehoord dat hij niet zo comfortabel is. Maar binnenkort is een testrit en dan kunnen we pas beslissen.
                                  Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de BMW, bij mijn ma is het de BMW en de Mercedes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                                    Heb zowel al met een A klasse gereden en met een 1serie, voor sommigen zou het handig zijn om het beeld van die niet al te goede vorige a klasse dat ze dat uit hun hoofd zetten (is hier niet letterlijk vernoemd geweest maar ik heb de indruk dat er veel zijn die de a niet als volwaardige mercedes beschouwen). Zo'n A rijdt echt wel aangenaam en zelfs een tikkeltje sportief en zeker niet bompa zoals ik hier gelezen heb.

Het grote verschil tussen beuide auto's zit hem vooral in de binnenruimte, de a klasse ziet er niet voor niks monovolume achtig uit want binnenin heb je echt een zee van ruimte ten opzichte van de 1 serie. Gisteren nog ondervonden, 3 volwassenen op de achterbank van een vijfdeurs 1 serie is heel krap zitten en niet echt comfortabel te noemen. In de a klasse heb je echt veel meer ruimte en je hebt ook meer dat gevoel.

Dus indien jullie veel belang hechten aan binnenruimte zeker voor de a klasse gaan
                                    Binnenruimte is belangrijk maar de bmw is ook groot genoeg
                                    In de 1 kan ik zonder problemen achter mijn pa zitten. Ik 180 cm en mijn pa 185 cm. En het is niet dat ik kleine benen heb want ik heb sprintersbenen en dat komt omdat ik euhm... een sprinter ben
                                    Dat de A meer ruimte heeft ben ik van overtuigd, maar het is een 2de auto en de kans dat we met 3 in de auto zitten is klein, daardoor is de BMW zeker ruim genoeg.

Comment

Binnenruimte is belangrijk maar de bmw is ook groot genoeg
                                      In de 1 kan ik zonder problemen achter mijn pa zitten. Ik 180 cm en mijn pa 185 cm. En het is niet dat ik kleine benen heb want ik heb sprintersbenen en dat komt omdat ik euhm... een sprinter ben
                                      Dat de A meer ruimte heeft ben ik van overtuigd, maar het is een 2de auto en de kans dat we met 3 in de auto zitten is klein, daardoor is de BMW zeker ruim genoeg.
                                      Ok dan zou ik voor de bmw gaan, tenminste dat zou mijn keuze zijn. Alhoewel een goede vriend van me met een A rijd vind ik dat wel echt iets voor vrouwen/moeders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                                        Ok dan zou ik voor de bmw gaan, tenminste d
                                        Code:
                                        [CODE]
                                        [/CODE]at zou mijn keuze zijn. Alhoewel een goede vriend van me met een A rijd vind ik dat wel echt iets voor vrouwen/moeders
                                        Dat van vrouwen/moeders is wel waar, maar als ik binnen 1,5 jaar mag rijden heb ik toch liever de 1 dan zo'n kleine monovolume daarom dat ik er alles aan doe om die BMW hier op de oprit te zien staan

Comment

Dealer zei nog zeker 2 jaar misschien nog 3 zelfs
                                          Ni alles geloven.
                                          Ik denk dat we al einde van dit jaar hem te zien zullen krijgen.

Comment

Working...
                                          X