Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant vs Golf Variant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A4 Avant vs Golf Variant

De tijd is gekomen om een nieuwe bedrijfswagen te kiezen. Momenteel heb ik een
    Peugeot 307 SW, maar moet nu de keuze maken tussen

- Audi A4 Avant met pack lifestyle plus, GSM vooruitrusting, AMI, ...
    - VW Golf Variant met pack Business GPS RNS 310 en gsm integratie

Het addertje: voor de golf moet ik niets bijbetalen tov de peugeot die ik nu heb, voor de A4 zal me dit maandelijks een 100 € (netto) kosten, op 5 jaar dus 6000 € in totaal.

Wat denken jullie, is de A4 het verschil in prijs waardig?
    49
    Audi A4 Avant
    38,78%
    19
    VW Golf Variant
    61,22%
    30

Doe mij maar de Golf.

Comment

€100 vind ik precies wat veel, voor mij ook de golf!

Comment

A4 is iets "mooier" maar duurder in alle betekenissen en minder praktisch

Comment

Ik zou zeker voor de Golf gaan, de opleg is teveel en de A4 Avant is ook een gewoon een break zoals de Golf, dus het is niet dat je gaat opleggen voor een totaal andere wagen zoals bijvoorbeeld een monovolume of SUV. Zaken zoals Isofix-bevestigingen zijn ook niet standaard op een A4 en dan loopt de rekening al snel op. Qua ruimte is het verschil ook heel klein, wij hebben de vergelijking gemaakt onlangs toen we onze A4 bestelden en een ruimtewonder is dat zeker niet.

Mocht je toch willen gaan opleggen check dan ook even de regeling bij een eventueel vertrek Een collega van mij mocht 12000 euro betalen toen hij er voor koos om enkele maanden na de levering van zijn nieuwe bedrijfswagen het bedrijf te verlaten
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Bijbetalen voor een firma wagen,nee niet mijn ding. Bovendien is een Golf ook al niet mis hé
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

puur speculatief denk ik dat de Golf minder kost maar toch prijsvaster is op lange termijn.

Comment

Gestemd alvorens het addertje te lezen .. ook de golf dus ipv de A4. Alhoewel ik me afvraag wat de netto fiscale gevolgen zijn van het bijbetalen ..

Comment

is een passat geen optie?

persoonlijk vind ik de golf variant op niets trekken
                  Filmpje Ardennenrit juni 2010

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dResign Bekijk Berichten
                    is een passat geen optie?

persoonlijk vind ik de golf variant op niets trekken
                    Als je budget hebt voor een Golf break heb je geen budget voor een Passat Een Passat is in leasing ook al bijna zo duur of even duur dan een A4 ...

Ik vind de Golf Variant ook geen mooi ding, maar buiten dat is er eigenlijk niks mis met die wagen. Al zou ik wel een Astra Sports Tourer verkiezen boven een Golf Variant met hetzelfde budget.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dat was ook mijn grootste probleem, bij de A4 een 'waaw' effect, bij de Golf niet echt. Zal waarschijnlijk wel wennen, maar toch.

Dus na wat wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt en voor de A4 gekozen. Bovendien kiest de rest op 't werk hier eveneens voor de A4, en indien ik voor de Golf zou kiezen ga ik er gegarandeerd spijt van hebben als ik 'm hier tussen al die A4's op de parking zie staan.

De Golf zou ook maar een 105 pk zijn, wat ik toch wat weinig vind voor zo'n auto...

Dus nu nog de levertijd van 6 maanden afwachten ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Als je budget hebt voor een Golf break heb je geen budget voor een Passat Een Passat is in leasing ook al bijna zo duur of even duur dan een A4 ...

Ik vind de Golf Variant ook geen mooi ding, maar buiten dat is er eigenlijk niks mis met die wagen. Al zou ik wel een Astra Sports Tourer verkiezen boven een Golf Variant met hetzelfde budget.
                        Omdat je bij de passat meer opties hebt dan bij een A4 voor dezelfde totaalprijs

Oorspronkelijk geplaatst door dtrance9 Bekijk Berichten

bij ons zeiden ze dit ook
                        binnen 2weken mogen we hem afhalen (totaal van 4 maand wachten)
                        Last edited by dResign; 14/01/2011, 11:47.
                        Filmpje Ardennenrit juni 2010

Comment

Kennissen van ons stonden overlaatst ook voor deze keuze .
                          Man wou een A4 , maar mevrouw wou de meerprijs voor de A4 tegenover de Golf
                          ( 5000€ in hun geval )
                          niet uitgeven dus is het een Golf Variant geworden ...
                          Wel zeer knap , exterier kleur een soort zilver/grijs .

Comment

Die 100€ eigen bijdrage wordt afgetrokken van het belastbaar voordeel, dus het kost minder dan 100€ per maand.

Comment

ja als ik een gezinnetje moest hebben zou ik de audi nemen, meer plaats! ik denk er ook aan om eventueele autovakanties mee te maken das ook leuk en gemakkelijk.ja overweeg de pro en contra's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje71 Bekijk Berichten
                                ja als ik een gezinnetje moest hebben zou ik de audi nemen, meer plaats! ik denk er ook aan om eventueele autovakanties mee te maken das ook leuk en gemakkelijk.ja overweeg de pro en contra's.
                                Meer plaats ? Zou daar nog zo zeker niet van zijn.

Comment

Ik kies in deze context sowieso de Golf, je gaat toch niet bijbetalen voor iets wat niet eens van jezelf is ? Als ik van 't bedrijf op hun kosten een wagen mag rijden zal 't me worst wezen of 't een Golf of A4 is, zolang je er zelf niks voor hoeft te betalen.

Comment

Doe mij maar de A4, zo een golf variant is de financieel beste keuze, maar ik vind dat nu echt geen mooie auto.....
                                    Voor mij moet een auto er ook nog min of meer wat goed uit zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dtrance9 Bekijk Berichten
                                      Dat was ook mijn grootste probleem, bij de A4 een 'waaw' effect, bij de Golf niet echt. Zal waarschijnlijk wel wennen, maar toch.

Dus na wat wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt en voor de A4 gekozen. Bovendien kiest de rest op 't werk hier eveneens voor de A4, en indien ik voor de Golf zou kiezen ga ik er gegarandeerd spijt van hebben als ik 'm hier tussen al die A4's op de parking zie staan.

De Golf zou ook maar een 105 pk zijn, wat ik toch wat weinig vind voor zo'n auto...

Tja, als je voor die €100 per maand iedere dag een beter gevoel zult hebben op de parking van het werk is het dat misschien wel waard
                                      Welke kleur is het geworden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                        Meer plaats ? Zou daar nog zo zeker niet van zijn.
                                        ik zou zeker zijn van niet

Vergeet niet dat het binnenwerk uit dezelfde stal komt.

Audi => pseudo looks en imago terwijl je van een BMW droomt
                                        VW => prijs/kwaliteit als je ruimte wil en geen Benz kan hebben.

Ofwel een VW ofwel een Benz. Punt. De rest moet je IMHO overslaan.
                                        Last edited by ; 14/01/2011, 17:15.

Comment

Working...
                                        X