Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant vs Golf Variant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Ik kies in deze context sowieso de Golf, je gaat toch niet bijbetalen voor iets wat niet eens van jezelf is ? Als ik van 't bedrijf op hun kosten een wagen mag rijden zal 't me worst wezen of 't een Golf of A4 is, zolang je er zelf niks voor hoeft te betalen.
    Ik snap eigenlijk niet wat mensen er toch tegen zelf bij te betalen voor een firmawagen. Als je zelf een wagen nieuw bestelt en je duikt in de optielijst, dat is toch ook geld waarvan je weet dat je het nooit terug ziet?

Je betaalt 5000 euro extra om je wagen jaar je zin te zetten. Of die dan van jezelf is of niet maakt toch niet meer uit? Het geld zie je niet meer terug en de verkregen rijplezier stijgt in dezelfde mate.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
      Ik snap eigenlijk niet wat mensen er toch tegen zelf bij te betalen voor een firmawagen. Als je zelf een wagen nieuw bestelt en je duikt in de optielijst, dat is toch ook geld waarvan je weet dat je het nooit terug ziet?
      1/ Wat mij betreft is dat grotendeels afhankelijk van je levenssituatie. Als jonge knaap extra geld tegen een firmawagen aangooien om toch maar datgenen te kunnen hebben wat je jonge hart begeert vind ik verkeerd. Er zijn op dat ogenblik andere prioriteiten in 't leven dan een wagen van een ander gaan uit te rusten met opties.

2/ Bij herverkoop van je eigen wagen ben je het geld besteed aan opties soms kwijt, soms ook niet.
      Dat hangt af van de soort optie en wat de markt vraagt.
      Bij inruilen van een firmawagen/veranderen van job, ben je het geld besteed aan opties altijd kwijt.

3/ Reeds aangehaald in punt 1: een bedrijfswagen is een deel 'loon'. Als jij vindt dat jouw firmawagen te basic uitvalt voor de prestaties die jij levert moet je met je baas gaan praten, niet hem geld toestoppen en zelf je opties betalen.
      Last edited by ; 15/01/2011, 20:21.

Comment

ontopic:

ik rij een Golf Variant als firmawagen. Best leuke wagen die voor zijn budget goed is uitgerust. Qua ruimte absoluut geen klagen, verrassend ruime koffer en zitplaatsen.

Een Audi heeft effectief meer status en is mogelijk wat ruimer. Doch in deze fase van mijn leven (studerende kinderen, hypotheek, graag nog wat leven ook) geld aan mijn werkgever betalen om een auto te mogen rijden die ik vandaag knapper vind/ mij meer status geeft vind ik geen goed idee.

Ik wil hiermee maar even aankaarten dat alles zijn tijd heeft in 't leven. Ook rijden in dikke bakken.
        Last edited by ; 15/01/2011, 20:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
          Ik kies in deze context sowieso de Golf, je gaat toch niet bijbetalen voor iets wat niet eens van jezelf is ? Als ik van 't bedrijf op hun kosten een wagen mag rijden zal 't me worst wezen of 't een Golf of A4 is, zolang je er zelf niks voor hoeft te betalen.
          +1

maar ik zie de A4 ook liever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
            ik zou zeker zijn van niet

Vergeet niet dat het binnenwerk uit dezelfde stal komt.

Audi => pseudo looks en imago terwijl je van een BMW droomt
            VW => prijs/kwaliteit als je ruimte wil en geen Benz kan hebben.

Ofwel een VW ofwel een Benz. Punt. De rest moet je IMHO overslaan.
            Waw, wat een objectieve en degelijk onderbouwde mening, daar zakt mijn broek van af.

On-topic: een passat zou toch minder kosten in lease, en zit qua uitstraling tussen de twee, lijkt mij toch een gulden middenweg.
            Last edited by charlesvdw; 16/01/2011, 20:49. Reden: typfout
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
              Waw, wat een objectieve en degelijk onderbouwde mening, daar zakt mijn broek van af.
              weet je waar IMHO voor staat? Alles is hier subjectief.
              Ik denk dat je daar iets denkt te lezen over oordeel over Audi-chauffeurs of zo maar dat is dus niet waar. Gaat over mijn idee over de wagen.

On-topic: een passat zou toch minder kosten in lease, en zit qua uitstraling tussen de twee, lijkt mij toch een gulden middenweg.
              Dus toch VW of Benz he?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                ontopic:

ik rij een Golf Variant als firmawagen. Best leuke wagen die voor zijn budget goed is uitgerust. Qua ruimte absoluut geen klagen, verrassend ruime koffer en zitplaatsen.

Een Audi heeft effectief meer status en is mogelijk wat ruimer. Doch in deze fase van mijn leven (studerende kinderen, hypotheek, graag nog wat leven ook) geld aan mijn werkgever betalen om een auto te mogen rijden die ik vandaag knapper vind/ mij meer status geeft vind ik geen goed idee.

Ik wil hiermee maar even aankaarten dat alles zijn tijd heeft in 't leven. Ook rijden in dikke bakken.
                en daar nog aan toevoegen dan je na een jaar toch al aan het uitkijken bent naar de volgende bedrijfswagen Zo gaat het uiteindelijk toch, dan heb je die A4 en dan wil je weer iets anders en dan kan je weer gaan opleggen want met een budget van een A4 ben je niet tevreden als je al eens A4 reed

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten

Passat zal waarschijnlijk niet goedkoper zijn in lease, zo een A4 kan in lease echt goed meevallen
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                X