Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ML 270 vs Grand Cherokee 2.7 CRD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ML 270 vs Grand Cherokee 2.7 CRD

Hallo!
    ik ben voor de moment een niet-zo-trotse bezitter van een Toyota Carina 2.0(geen-t)d en wil daar graag verandering in brengen.

ik ben al lang aan het uitkijken en heb beslist dat het (wsch) 1 van bovenvernoemde 2 (2dehands) auto's zal gaan. (Rond 2003, automatiek)
    Welke geniet jullie voorkeur en vooral, waarom?
    mijn gedacht:

Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD:
    +mooier
    +exclusiever
    +goedkoper in aankoop 2dehands
    +beter offroadcapaciteiten?
    -slechte reputatie?
    -minder beenruimte achteraan en minder kofferruimte??

Mercedes ML 270:
    +Mercedes-reputatie
    +binnenruimte?
    +6-bak
    -duurder in aankoop
    -saaier
    -minder mooi

In wat resulteert de versnelling minder bij Jeep (5bak tov 6bak van Merc)? meer toeren/lawaai op de autostrade? Wat zijn jullie ervaringen met 1 vd 2 wagens? Vuur er maar op los, ik heb nog met geen enkel vd 2 ervaring, moet ze dringend eens testrijden...

alvast bedankt voor de antwoorden!!
    ps: ik weet dat ze dezlfde motor hebben

groeten
    Ruben

die hebben allebei zelfde mercedes 5-bak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      die hebben allebei zelfde mercedes 5-bak
      In dat geval zou ik zeker voor de Jeep gaan.

Je vindt 'em mooier, en hij kost minder

Comment

Beide geen hoogvliegers op gebied van betrouwbaarheid vrees ik
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Hallo,
          Ik rij nu reeds 3 jaar met een Jeep grand cherokee 2.7 uit 2003 en mijn buur had tot voor kort een ml270.
          Over de motor:
          De mijne heeft er nu 213 000km en loopt nog als een zonnetje. Ze gaan dus voldoende lange tijd mee maar je moet ze onderhouden.

over de versnellingbak:
          In de jeep is enkel de 5-bak automaat verkrijgbaar en die draait inderdaad wat hoge toeren boven 120 km/u.
          De 6-versnellingbak van mercedes zal wat zachter draaien op de autostrade.

over de afwerking:
          Geen twijfel mogelijk dat de Mercedes beter afgewerkt is. In de Jeep vind je veel harde plastieken en de zetels geven weinig steun in de bochten. De Jeep kan namelijk moeilijk overweg met bochten(overhellen).
          De mercedes scoort daar wat beter in door zijn europese configuratie. De Jeep is helaas wat luidruchtig op de autostrade omdat de isolatie niet optimaal is. Ook hier zal de Mercedes net iets beter scoren.

Over prijs/kwaliteit
          Zoveel jaar terug heb ik ook voor de jeep gekozen vanwege het prijsverschil. Maar staar je niet blind op de aankoopprijs van de Jeep want het onderhoud is niet van de poes. Je moet weten dat bij Jeep op de onderdelen een laagje goud ligt + dat zo'n wagen nu eenmaal onderhoud vraagt.
          Over het onderhoud van de ml kan ik niet zoveel zeggen.

Qua beenruimte achteraan:
          Beide ruim voldoende voor volwassen personen, daar moet je niets mee inzitten.
          Ik weet niet of je de wagen zal gebruiken om zware lasten te trekken maar ook dat doen ze beiden perfect.
          Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

mvg Thomas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
            Mijn broer heeft vorig jaar een ML270 gekocht met 180.000km op de teller ,
            is zeer tevreden van zijn aankoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk Berichten
              Hallo,
              Ik rij nu reeds 3 jaar met een Jeep grand cherokee 2.7 uit 2003 en mijn buur had tot voor kort een ml270.
              Over de motor:
              De mijne heeft er nu 213 000km en loopt nog als een zonnetje. Ze gaan dus voldoende lange tijd mee maar je moet ze onderhouden.

over de versnellingbak:
              In de jeep is enkel de 5-bak automaat verkrijgbaar en die draait inderdaad wat hoge toeren boven 120 km/u.
              De 6-versnellingbak van mercedes zal wat zachter draaien op de autostrade.

over de afwerking:
              Geen twijfel mogelijk dat de Mercedes beter afgewerkt is. In de Jeep vind je veel harde plastieken en de zetels geven weinig steun in de bochten. De Jeep kan namelijk moeilijk overweg met bochten(overhellen).
              De mercedes scoort daar wat beter in door zijn europese configuratie. De Jeep is helaas wat luidruchtig op de autostrade omdat de isolatie niet optimaal is. Ook hier zal de Mercedes net iets beter scoren.

Over prijs/kwaliteit
              Zoveel jaar terug heb ik ook voor de jeep gekozen vanwege het prijsverschil. Maar staar je niet blind op de aankoopprijs van de Jeep want het onderhoud is niet van de poes. Je moet weten dat bij Jeep op de onderdelen een laagje goud ligt + dat zo'n wagen nu eenmaal onderhoud vraagt.
              Over het onderhoud van de ml kan ik niet zoveel zeggen.

Qua beenruimte achteraan:
              Beide ruim voldoende voor volwassen personen, daar moet je niets mee inzitten.
              Ik weet niet of je de wagen zal gebruiken om zware lasten te trekken maar ook dat doen ze beiden perfect.
              Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

mvg Thomas
              Benz heeft geen 6-bak automaat, maar ook 5-bak

Wat je bij afwerking als sterke punten van de ML ziet, zijn net de zwakke punten van de ML als je het bekijkt tussen de andere Mercedessen, dus dat moet in de Jeep wel een hele grote ramp zijn.

Onderhoud van ML is ook geen lachertje. Tenminste, het reguliere onderhoud wel, maar als je er stukken aan hebt kost het duiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Mijn broer heeft vorig jaar een ML270 gekocht met 180.000km op de teller ,
                is zeer tevreden van zijn aankoop
                Ik mag ook (nog) niet klagen van mijn ML maar oog voor afwerking was niet het sterkste punt. Bijkomend en dat heeft mij van dag 1 eigenlijk wel gestoort is dat er geen multifunctioneel stuur verkrijgbaar is en geen boordcomputer (buiten dat klein geval tegen het dak verscholen)

Comment

Ik zou voor een G gaan
                  Zo een 4x4 kar mag lawaai hebben toch?
                  Anders koop je beter een range of disco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                    Ik zou voor een G gaan
                    Waarom?

Comment

Beetje ludiek bedoeld he...

en

ik heb voorliefde voor de discodoos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Benz heeft geen 6-bak automaat, maar ook 5-bak

Wat je bij afwerking als sterke punten van de ML ziet, zijn net de zwakke punten van de ML als je het bekijkt tussen de andere Mercedessen, dus dat moet in de Jeep wel een hele grote ramp zijn.

Onderhoud van ML is ook geen lachertje. Tenminste, het reguliere onderhoud wel, maar als je er stukken aan hebt kost het duiten.
                        Ja de Jeep koop je nu eenmaal door heel wat compromissen te sluiten op vlak van afwerking en comfort. Maar het is toch zo'n kilometervreter.

@ topicstarter: Kies gewoon wat jij het liefste ziet want je kan met geen van beide missen.

Comment

Ik zou voor de ML270 gaan vanwege het betere rijgedrag.

En Cherokee heeft de neiging om te 'deinen' en over te hellen. Als dat je niet stoort zou ik wel voor de GC gaan, want die vind ik minder gedateerd ogen.

Comment

Schoonpa heeft een Cherokee gehad was wel een V8. Wegligging was echt een ramp. Bij hoge scnelheden zelfs eerder gevaarlijk zelfs na het monteren van Koni 4x4 schokdempers. Ik reed er eigenlijk liever niet mee.

Schoonbroer had een ML320 benzine. Afwerking vond ik eigenlijk niet echt geweldig,
                            Wegligging wel een pak beter dan de Jeep.

Persoonlijk zou ik beide niet kopen, maar als ik moest kiezen zou ik voor de Benz gaan,.

BMW X5 geen optie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                              Ik zou voor een G gaan
                              G, ja haha, haven't got the €€'s
                              Range, Disco, zalige bakken, maar naar 't schijnt zijn er massa's problemen met die luchtvering, o.a. ... (correct me if i'm wrong) anders zou't zeker zo enen wrdn

Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk Berichten
                              Ja de Jeep koop je nu eenmaal door heel wat compromissen te sluiten op vlak van afwerking en comfort. Maar het is toch zo'n kilometervreter.

@ topicstarter: Kies gewoon wat jij het liefste ziet want je kan met geen van beide missen.
                              hmm, comfort wil ik dus wel

Oorspronkelijk geplaatst door Evoluzione Bekijk Berichten
                              Schoonpa heeft een Cherokee gehad was wel een V8. Wegligging was echt een ramp. Bij hoge scnelheden zelfs eerder gevaarlijk zelfs na het monteren van Koni 4x4 schokdempers. Ik reed er eigenlijk liever niet mee.

Schoonbroer had een ML320 benzine. Afwerking vond ik eigenlijk niet echt geweldig,
                              Wegligging wel een pak beter dan de Jeep.

Persoonlijk zou ik beide niet kopen, maar als ik moest kiezen zou ik voor de Benz gaan,.

BMW X5 geen optie?
                              X5 is geen optie, slurpt al wat meer dan andere 2, meer taks, maar vooral, tis meer nen verhoogden break, dan nen "jeep"

merci voor alle reacties tot nu toe, ik ga proberen van't weekend eens 't een en 't ander te testrijden

Comment

Als ik jou was zou ik toch eens naar een discovery 3 kijken aangezien je een echt 4x4 wilt. Persoonlijk zou ik daar voor kiezen. Eigenlijk vallen die problemen reuze mee met die auto's zijn meestal kinderziektes. Ken genoeg mensen die er mee bollen en die zijn super tevreden. Zelf heb ik 4 jaar met een Defender 90 TD5 gereden. Echt een zalige bak.succes met je zoektocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  mijn zus had 385k

hij wrat remmen en banden en was daarmee een erg dure auto

Comment

disco 3 gaat boven mijn budget, disco II, na 't laatste faceliftmodel ziek ik wel zitten daarentegen.. iemand ervaring mee? betrouwbaar??
                                    thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poebe Bekijk Berichten
                                      disco 3 gaat boven mijn budget, disco II, na 't laatste faceliftmodel ziek ik wel zitten daarentegen.. iemand ervaring mee? betrouwbaar??
                                      thx
                                      DiscoII dus de TD5 gehad. Was underpowered 138Pk, verbruikte meer dan de ML, een 2-3 liter, duurder in onderhoud en stukken dan de MB en vroeg of laat krijgen ze allemaal last van de koppakking.
                                      Voor mij ML270 >>>>> discoII

Comment

Mitsubishi pajero??? zie je helemaal niet veel rondrijden....tanken van auto's! Vroegere daily van de mama; '93 Mitsubishi LWB Pajero 3.0 v6, weggedaan met 465k km's op de teller...
                                        En zo één met de 3.2 D-I-D...misschien niet de allermooiste verschijning, maar wil je een jeep...

Comment

Working...
                                        X