Mededeling

Collapse
No announcement yet.

116d of 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
    Hoeveel Nm heeft een 118 d .
    118d: 300 Nm.
    120d: 350 Nm
    123d: 400 Nm.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Goh, die lijn kan je blijven doortrekken he

Niet content van de 123d -> 130i
      Niet content van de 130i -> 135i
      Niet content van de 135i -> 1M
      Niet content van de 1M -> M3
      ...
      Zo is het toch ook?

En als je vindt dat een 135i ietsje te weinig onderstuur heeft, dan kies je maar een Audi.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
        Kzou niet durvn meneer doktoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
          Nogmaals, ik ben van mening als je meer vermogen wilt dan een 116d, neemt dan een 118d. Nog meer, dan de 120d. Nog nie content, dan een 123d. Nog niet content, dan mss chippen. Voor iedere upgrade krijg je wel degelijk een upgrade van belangrijke componenten, het is meer dan een chipke. En als ge een 123d chipt dan moet ge ook bereid zijn om de meerprijs te betalen als er iets kapot gaat. Mensen die chippen uit omdat ze denken dat ze slimmer zijn dan de beste motorbouwer te wereld... tja ...
          Ongelooflijk wijze uitspraak!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
            Vraag mij af wie dan eigenlijk de slimsten poogt te worden , de 116d chipper of de 123d chipper .
            Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            Goh, die lijn kan je blijven doortrekken he

Niet content van de 123d -> 130i
            Niet content van de 130i -> 135i
            Niet content van de 135i -> 1M
            Niet content van de 1M -> M3
            ...
            Jullie hebben gelijk indien de bedoeling van een 123d chippen is om geen 130i te moeten kopen. Kan er direkt bijzeggen dat een getunede 123d helemaal niet hetzelfde is als een 130i
            Wat niet gezegd kan worden van een getunede 118d, daar heb je fabrieksalternatieven die beter zijn dan chippen.

Maar indien het niet een ersatz is voor iets dat je niet mag/wil/kan kopen, is een getunde 123d redelijk uniek. Zelf heb ik een 123d lichtjes getuned omdat ik een echte dieselhead ben, en omdat dit IMHO de meest sportieve diesel te koop is (=/= de snelste), en dat in een relatief lichte shooting brake body met een gebalanceerd RWD onderstel. Licht getuned met nauwelijks verhoogd piekkoppel om alle componenten te sparen, maar meer topvermogen en betere gasrespons - mijn eigen sportknop zeg maar. En zoals ik zei, ik ben bereid de kosten te dragen als er iets kapot gaat en geef ook de centen uit om extra goed voor de motor te zorgen met oa extra olieverversing tss de geplande...
            Last edited by Onehp; 03/02/2011, 08:34.
            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

als een 123d niet genoeg is moet je gewoon een 250cdi overwegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                als een 123d niet genoeg is moet je gewoon een 250cdi overwegen
                ... 123d ... IMHO de meest sportieve diesel te koop is (=/= de snelste) ...
                Beter lezen
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten

weet je wat ik het minimum vind om over sportief te spreken...?
                  Neen, vertel op, daar ben ik nu eens écht benieuwd naar!

Comment

Beter lezen
                    Ik vermoed dat hij dat lichtjes anders bedoelde.

@ Bobo:
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                      Neen, vertel op, daar ben ik nu eens écht benieuwd naar!
                      naft uiteraard maar das persoonlijk
                      Maar nogmaals, het is hier al gezegd: een 118d is meer dan een gechipte 116d.

Comment

De tijd dat een diesel überhaupt niet sportief kan zijn, ligt nochtans al even achter ons. Het karakter verschilt natuurlijk wel.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

De 118d rijdt nog leuk imo, maar zo een 116d is echt te weinig, zit nix fut in.
                          Ik vond hem echt niet goed rijden (116d)

Ik zou die 1000euro opleggen want ik denk dat je er achteraf spijt van gaat hebben anders
                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Nog iets: Herverkoopwaarde van een standaard 118d licht wellicht iets hoger dan een 116d + chip. Ik zou zelf ook liever occazie een 118d kopen dan een gechipte 116.

Comment

Nog iets: Herverkoopwaarde van een standaard 118d licht wellicht iets hoger dan een 116d + chip. Ik zou zelf ook liever occazie een 118d kopen dan een gechipte 116.
                              Is dat niet enkel met Xenon-ligten dan?
                              1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Ik vermoed dat hij dat lichtjes anders bedoelde.

@ Bobo:
                                Tis nie mdak nie bijt, dak nie snapie
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Ja, voor mij ook maar omdat het hier toch enkel om diesel ging zeg ik dat je minstens een 120d (gechipped) moet hebben om over sportief te spreken. (remmen, betere koeling voor motor etc)

Als ik Jerred met z'n 120d zie rijden dan vind ik dat sportief.

Comment

Sportief rijden kan je met alles imo, maar het ene materiaal is daar beter geschikt voor dan het andere.
                                    Voor mij zou een 118d al een openbaring zijn!

@ topicopener: wat zal het nu worden?

Comment

We hebben nog een sportieve 120d op het forum hé:
                                      + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Commentaar @3:15 is passend...
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                        Sportief rijden kan je met alles imo, maar het ene materiaal is daar beter geschikt voor dan het andere.
                                        Voor mij zou een 118d al een openbaring zijn!

@ topicopener: wat zal het nu worden?
                                        Tja, wat is sportief hé. Je average kar heel de dag aftrappen kan iemand gewoon 'de kar laten afzien' noemen, de andere 'sportief rijden'...

Comment

Commentaar @3:15 is passend...

Comment

Working...
                                          X