Mededeling

Collapse
No announcement yet.

116d of 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 116d of 118d

Hallo Iedereen.

Ik weet dat er al verschillende vragen omtrent deze keuze geweest zijn maar had toch graag wat specifiekere uitleg gehad.
    Ik sta dus op het punt om een bmw 1 reeks 3-deurs te kopen.
    Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een 118d en een 116d.
    Ik weet ondertussen wel dat er in principe dezelfde motor in ligt. Ik vraag me echter af of ik een 116d zich ook kan laten gedragen als een 118d ?
    Met chippen kan ik heel wat pk's bijkrijgen maar ik wil niet zo extreem veel pk extra.
    Ik wil dus enkel dat de 116 rijd zoals een 118.
    Nu hoop ik dat er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Hopelijk kan iemand mij ook zeggen of er iets anders zou zijn aan de 116d waaruit blijkt dat deze eigenlijk niet gemaakt is om zich te gedragen als een 118d (andere remmen? Turbo ? ....).
    Ik wil ook niks met de auto doen waarvoor hij niet gemaakt is ....

116d met de powerbox aangeboden door bmw en je komt goedkoper uit dan een 118d.
    of je koopt een jonge tweedehandse 118d
    BMW X5 45e

Comment

Als chippen een mogelijkheid is (dus geen firmawagen of zo), zou ik voor de 116d gaan.

Er zijn wel fysieke verschillen tussen 118d en 116d (kleinere remschijven bv.), maar die zijn al bij al miniem.
      AutoMinded.be

Comment

Ik dacht dat een 116d iets kleinere remschijven heeft. Rondom of enkel vooraan, weet ik niet zeker.
        Mocht je een 116d kopen en die chippen tot, laat ons zeggen, 150 pk, dan heb je iets meer power dan een 118d en ben je mogelijks nog steeds goedkoper af.

Anders idd een jonge tweedehandse kopen? Een premium selection.
        Anderzijds, als je veel korting krijgt op een nieuwe, ben je beter dat je een nieuwe bestelt dan dat je er eentje koopt van een half jaar tot een jaar oud.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Ik dacht dat een 116d iets kleinere remschijven heeft. Rondom of enkel vooraan, weet ik niet zeker.
          Inderdaad, op realoem.com kan je dat nakijken.

Vooraan is het 284mm voor de 116d vs. 292mm voor de 118d
          Vanachter is het 280mm voor de 116d vs. 300mm voor de 118d

Versnellingsbak en koppeling zijn wel hetzelfde, dus op dat gebied kan de 116d zeker het vermogen en koppel van een 118d aan.
          Last edited by janvkn; 31/01/2011, 19:11.
          AutoMinded.be

Comment

Er is momenteel nogal wat korting waardoor een tweedehands wagen niet zo aanlokkelijk lijkt. Ik zou gewoon niet willen dat ik mijn nieuwe wagen ga overbelasten door hem te chippen. Of dat deze gewoon minder veilig of betrouwbaar zou zijn...

Comment

als je vaak last zou hebben van te kleine remmen heeft oftewel bmw zijn job niet goed gedaan, of rij jij een beetje aso

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shapside13 Bekijk Berichten
                Er is momenteel nogal wat korting waardoor een tweedehands wagen niet zo aanlokkelijk lijkt. Ik zou gewoon niet willen dat ik mijn nieuwe wagen ga overbelasten door hem te chippen. Of dat deze gewoon minder veilig of betrouwbaar zou zijn...
                Aha, was in mijn geval ook zo. Anders had ik een Premium Selection gekocht.
                150 pk lijkt mij geen probleem als je op safe wilt spelen. Met een 116d is dat een heel mooie vermogenstoename. Op een 118d is het natuurlijk onnozel om voor dat beetje extra vermogen te betalen.
                Ik begrijp uw "bezorgdheid" wel. Mijn wagen is nl. niet gechipt, en ik ben het ook niet van plan. Echter, een 116d zou ik wel laten chippen als het om een privéwagen gaat.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zou direct voor de 118d gaan mijn ouders hebben test gereden met beide en ik vond het verschil enorm. Chiptuning zou ik niet met beginnen, is enkel maar myserie achteraf met garantie enal. Koop dus gewoon de 18d, het prijsverschil is nu ook niet enorm.

Comment

Een 118d heeft ook een extra koelcircuit wat de 116d niet heeft (kan niet helemaal thuisbrengen wat het is): http://www.realoem.com/bmw/showparts...15&hg=17&fg=05

Ik ben van mening, als je meer vermogen wilt dan een 116d en er bestaat een 118d, koop die dan. Je bent helemaal zeker dat het ervoor gemaakt is, geen rare dingen met verzekering en garantie, en wanner je je 118d verkoopt zal je er ook meer voor terugkrijgen. En je krijgt betere remmen...

Zelf heb ik mijn 123d licht getuned, maar dat was omdat er geen 130d bestaat...
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                      Zelf heb ik mijn 123d licht getuned, maar dat was omdat er geen 130d bestaat...
                      groot licht en u r right

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedesw211 Bekijk Berichten
                        Ik zou direct voor de 118d gaan mijn ouders hebben test gereden met beide en ik vond het verschil enorm. Chiptuning zou ik niet met beginnen, is enkel maar myserie achteraf met garantie enal. Koop dus gewoon de 18d, het prijsverschil is nu ook niet enorm.
                        denk er eigenlijk ook zo over het prijsverschil is vrij klein en indien je een 16d zou chippen bedraagt het prijsverschil nog minder en je zit niet met de garantieproblematiek. Ik zou de keuze moeilijker vinden tussen een 18d en een 20d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                          denk er eigenlijk ook zo over het prijsverschil is vrij klein en indien je een 16d zou chippen bedraagt het prijsverschil nog minder en je zit niet met de garantieproblematiek. Ik zou de keuze moeilijker vinden tussen een 18d en een 20d.
                          Waarom? Een 20d verschilt meer van een 18d dan een 18d van een 16d.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                            Inderdaad, op realoem.com kan je dat nakijken.

Vooraan is het 284mm voor de 116d vs. 292mm voor de 118d
                            Vanachter is het 280mm voor de 116d vs. 300mm voor de 118d

Versnellingsbak en koppeling zijn wel hetzelfde, dus op dat gebied kan de 116d zeker het vermogen en koppel van een 118d aan.
                            Grotere schijven achteraan dan vooraan???

Comment

Heyla D.S. wink:

Ik dacht wel dat ge de weg naar het autoforum zou vinden, raar genoeg...
                              De mannen hier geven al wat tips, maar ik zal u wel eens bellen. Vanavond nog, en anders morgenmiddag of zo... Ik wil dit even uitpluizen wat voor u de beste keuze is.

Enig idee wat ge erop wilt? Wat zijn de vereisten?? Een pakketje (performance pakket of exclusive line zodat je redelijk wat opties krijgt) of een M-pakket met wat kleinigheidjes of zo.
                              Ik moet zaterdag zelf bij bmw zijn in Neerpelt. Anders moet ge eens afkomen, kijken we samen en laten we een mooi prijske maken. Dan laat ik u gelijk een 118d (en/of 116d als de mogelijkheid er is) klaarzetten om eens te rijden...
                              Volvo V60 D3 R-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                116d met de powerbox aangeboden door bmw en je komt goedkoper uit dan een 118d.
                                of je koopt een jonge tweedehandse 118d
                                Bron van die powerbox?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  Bron van die powerbox?
                                  Allez nu. Een 116d is toch snel genoeg?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Waarom? Een 20d verschilt meer van een 18d dan een 18d van een 16d.
                                    Inderdaad, de prijs tussen een 18d en 20d is ook groter dan tussen een 16d en 18d. Voor die duizend euro meer tussen de 18d en 16d moest ik geen minuut twijfelen. Over de 3000 euro meer die je moet neertellen voor een 20d moest ik langer twijfelen. Had ik geen 220cdi gehad had ik ongetwijfeld voor de 20d gekozen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                                      Inderdaad, de prijs tussen een 18d en 20d is ook groter dan tussen een 16d en 18d. Voor die duizend euro meer tussen de 18d en 16d moest ik geen minuut twijfelen. Over de 3000 euro meer die je moet neertellen voor een 20d moest ik langer twijfelen. Had ik geen 220cdi gehad had ik ongetwijfeld voor de 20d gekozen.
                                      Je overdrijft wel een beetje. Een 116d kost 1300 € minder dan een 118d, die 2750 € minder kost dan een 120d. Jij hebt het over respectievelijk 1000 en 3000 € ...

Edit:
                                      Je had het allicht over de 3-reeks. Daar bedragen de verschillen respectievelijk 1650 € en 2850 €. De verschillen zijn dus ook hier minder overdreven.
                                      Last edited by Beta; 31/01/2011, 22:22.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Even het verschil in standaarduitrusting gechekt.
                                        Geen verschil tss een 116d en een 118d.
                                        De 120d heeft standaard gespoten aanbouwdelen (klinken dus) t.w.v. 90 €.
                                        Alles gechekt bij de Sportshatch.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                        X